"Märkan mootorratturit!" Vabatahtlikud!!! → re
re
Lisan siis ülevaatliku kokkuvõte ka.
Algatuse „Märkan mootorratturit!” kokkuvõte
Taust
Algava kevadega seoses tekkis paaril mootorratturil märtsi lõpus idee autojuhte mootorrataste osas tähelepanelikumaks muuta. Mõte sai alguse mootorrattaga sõitjatele mõeldud internetifoorumist (www.biker.ee ), milles elavalt diskuteeriti autojuhtide käitumise teemal.
Idee pälvis laialdast poolehoidu ning kodanikualgatus sai hoogu juurde. Üks algatusega liitunu kujundas kleebised mida vastavalt laekunud tagasisidele täiendati. Kleebiseid nö „testiti” Biker.ee kasutajate poolt, kes tellisid oma raha eest kokku ca 355 kleebist , mis jõudsid mootorratturite autodele.
Lõpuks jäi kasutusse kleebis „Märkan mootorratturit!”, mis tuletab meelde, et mootorratturid on ilmade soojenedes liikluses tagasi. Kampaania ideest räägiti ka Maanteeametiga, kes pani õla alla liiklussaadetele teavituse edastamises.
Projektimeeskond täienes ning sinna kuulus erinevate tegevuste elluviimisel lõpuks kokku 9 mootorratturist Biker.ee kasutajat (Bladyhell, mmz, Mõuki, Lang, Jet, Sang, Ksenofobov, Suzumen, Motopaks). Lisaks leiti algatusele neli sponsorit, mis võimaldas tegevusi suuremalt kavandada.
Tegevused
Kampaania kandvaks tegevuseks sai autojuhtide teavitamine kaubanduskeskuste parklates. Selleks valmistati kleepsud ning plakatid ja tehti üleskutse vabatahtlikele. Kleebiste jagamisel võeti eesmärgiks nende autodele kleepimine autojuhi nõusolekul. Korraldajad eeldasid, et selliselt kasutatakse kleebiseid sihtotstarbeliselt ning need täidavad oma pikaajalise eesmärgi.
Sponsorlogoga kleepse telliti ja jagati kokku 1000 väikest ning 500 suurt. Hinnanguliselt 95% sponsorlogoga kleepsudest kleebiti autojuhtide nõusolekul autodele. Kleepsude jagamine toimus vabatahtlike osalusel neljas Eesti linnas: 23.04 Pärnus (Port Artur), 24.04 Tallinnas (Järve ja Rocca al Mare) ja Jõhvis (Jewe) ning 25.04 Tartus (Lõunakeskus).
Kampaaniat „Märkan mootorratturit!” kajastati nii trükimeedias kui ka tele- ja raadiosaadetes. Algatuse raames valminud temaatiline videoklipp oli ühe nädala eetris telekanalis SEITSE ning on kättesaadav ka internetis.
Kampaania tulemused
Kampaania on olnud edukas, sest mootorratturitest on olnud juttu nii raadioeetris kui ka televisioonis ja trükimeedias. Samuti on jagatud autojuhtidele hulk kleepse koos vastavate selgituste ja arvamuste vahetusega ning tutvustatud mootorratturite elu ja tegevusi üldisemalt.
Küllalt laia meediakajastuse pälvinud tegevus on saanud mitmeid toetavad hinnanguid, kuid laekus ka kriitikat. Positiivsemalt on olnud meelestatud need, kellel on mootorratastega isiklikke kogemusi või harrastusega tegelevaid tuttavaid. Kampaania raames suheldi paljude autojuhtidega, kellest enamus oli kampaaniast hea arvamusel. Vaid mõned üksikud olid negatiivselt meelestatud ning ei soovinud kampaaniakleebist oma autole.
Kampaania sõnumi edastamisel osutus kõige keerulisemaks kujunenud väärarvamuste kummutamine. Tsiklimehi nähti teinekord ohtliku pätikambana, kes eiravad põhimõtteliselt kõiki liikluseeskirju. Sealjuures mööndi, et nii autojuhtide kui ka tsikliga sõitjate seas on enamuses korralikud liiklejaid ja silma jäävad eeskirjade eirajad. Eredate halbade näidete varal kiputakse liialt kiiresti üldistusi tegema.
Kindlasti jäi tänavuaastane mootorratturite kodanikualgatus väiksema tähelepanuga, kuid loodetavasti suudavad korraldajad järgmisel aastal üritust suuremas mahus ja paremini korrata. Kampaania korraldajad toetavad igati head ja korrektset liikluskäitumist ning loodavad, et ajapikku suhtumine mootorratturitesse muutub. Korraldajad on leppinud kokku sarnaste algatuste jätkamise tulevikus.
Kampaaniameeskond tänab toetajaid: Jaadisain, Alexela, Biker.ee, telekanal SEITSE, ürituses osalenud kaubanduskeskuseid ning arvukaid vabatahtlikke mootorrattureid ilma kelleta antud algatus ei oleks õnnestunud..
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.