Politsei on asunud tegema tükitööd.

Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

ishijupp kirjutas:

IMHO on sigadus kellegi bürokraadi- n. ministri- kehtestatud normide järgi trahvide plaani kehtestamine. Samamoodi on sigadus ka miinimum trahvimäära seadmine kõrgemaks, kui seadus seda ette näeb. Za kakovo huia peaks politsei miinimumist suurema trahvi määrama, kui rikkuja on aastaid karistuseta sõitnud, rikkumine oli minimaalne ja menetlemisel käitus juht korrektselt?!

Seadus näeb ette 180 krooni (3 trahviühikut) IGASUGUSE väärteo minimaalsummana. Ei hakka isegi meelde tuletama juhtumeid, kus mõni tähtsam võll ntx purjus peaga sõitmise eest 180 EEKu trahvi sai ja asi igati JOKK oli. Normaalne? Väga nagu mitte. Sel juhul võiks ju maksimumsumma ka panna 18k (või üldse piiramata..) peale ja lasta politseiametnikul otsustada -- vaevalt see kellelegi väga meeldiks. Ehk siis, vastavalt ohtlikusele diferentseeritud miinimum JA maksimummäärad on ideena suhteliselt OK.

Jah, antud uudises toodud põhjendus on idiootne, Pihli lapsesuu jälle. Samuti on vahemikud selgelt suunatud trahvisummade maksimeerimise poole. Samas trahvimäärade ja menetlusreeglite ühtlustamine üle riigi ON positiivne, korruptsiooni, erapoolikust (nägu ei meeldi..) ja ebavõrdsust vähendav. Karistuse määramisel peakski olema määravad objektiivsed (korduvus, reaalse liiklusohu tekitamine, tahtlikkus, rikkumise ulatus), mitte subjektiivsed põhjused (politseiniku hetketuju, auto-/ratta-mark, juhi peakate vms).

Punktisüsteemist, üks vana juhtimistõde ütleb, et juht saab seda, mida ta mõõdab. Ümberpööratuna, kui ei mõõda, siis ei saa. Ehk kui politseiniku töötasu või edutamine vms ei sõltuks (vähemalt osaliselt) kontrollitud isikute/autode (ja selle tulemusena VTP-de) arvust, siis küll leitaks mingeid muid tegevusi (näiteks perioodiline kontroll ega keegi Vabadusekella pole ära varastanud vms). Mõõdiku üle võib ju vaielda (mulle meeldis see piirkonnas LÕ-de arv, kuigi seda on väga raske üksikpolitseiniku tasemele viia..), kuid põhimõte on ja jääb toimivaks. Tark politseijuht lahutaks vaidlustatud ja kohtus korrigeeritud VTP-d punktidest 2- või 3-kordselt maha ja asi oleks suht tasakaalus.

P.S Pealegi ei ole praeguses liikluses just vaja väga palju pingutada, et tõeline rikkuja leida.

Aivar

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Fleim”