Ühissõidukirajal sõitmisest

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


tarx76

Lugemata postitus Postitas tarx76 »

Minu teada märgistab ühissõidukirada märge BUS rajal.

See Paldiski mnt. linnast väljuval suunal olev jämedate joontega rada on jah pisut kahtlane, kuid ma sõitsin pikalt pollari taga just seal samal rajal ja mind vahele ei võetud. Ühissõiduki rada algab sel teel mäe otsas loomaaia vastas, kus on ka vastav liiklusmärk.
Tallinnas üldse osades kohtades pole BUS'i veel maha märgitud, kuid liiklusmärk on posti otsas olemas. Krt aeg-ajalt peab ikka jälgima ja mälumängu mängima, et valele rajale ei satuks.


Raul777

Lugemata postitus Postitas Raul777 »

No kui sa selle "BUS" tähistuse liikluseeskirjast ka leiad, siis oleks Sinuga isegi nõus, et see teekattemärgis ka ühissõidukirada tähistaks. See, et linnavalitsus üritab Tallinna liikluseeskirja kehtestada ei tähenda, et see märk ka seaduslik oleks ( vähemalt selle hetkeni mitte kui vastavat muudatust pole ka liikluseeskirja sisse viidud).
Eelmises postis olen juba välja toonud kuidas ühissõidukirada tähistatakse ja ei hakka end kordama.
Kokkuvõte see, et ühissõidkirajal ei pea olema sinist bussi märki väljas kuna seaduses on kirjas, et kas liiklusmärk VÕI teekattemärgised.


Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Huck »

Raul777 kirjutas:

Kokkuvõte see, et ühissõidkirajal ei pea olema sinist bussi märki väljas kuna seaduses on kirjas, et kas liiklusmärk VÕI teekattemärgised.

No laia joont tähistatakse eri raja eraldamiseks jah. Sh. ka näiteks jalgrattatee või bussiraja, aga selleks peab ennem ka see rada olema määratud vastavate vahenditega- märgi või A/BUS tähisega. Ilma vastava märgita võiks ka see jalgrattatee olla... Joon ainult eraldab mitte ei määra raja liiki. Kuna seal aga märki või A tähte pole siis jääb üle vaid kiirendus/aeglustusrada. Või kuidas?

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"

Busa
Postitusi: 17
Liitunud: 17 Apr 2007, 20:44

Londonis lubatakse, 40% vähem õnnetusi

Lugemata postitus Postitas Busa »

Eespool oli juba ka juttu aga huvitav fakt lisaks õnnetuste vähenemise kohta:

London to open bus lanes to motorcyclists. Motorcyclists will be able to share bus lanes under plans unveiled by London’s newly elected Mayor Boris Johnson. Transport for London will develop a scheme to allow motorcyclists on the lanes. A similar move proved successful in Bristol, Bath and in other British towns. The report shows this change would considerably reduce accidents. The study actually demonstrated that allowing motorcyclists to use bus lanes resulted in a reduction in collisions of more than 40%. After reading the report Mr Johnson has told TFL to go ahead with plans to extend the scheme across London. The report was completed in September 2007 after a three year experiment. MCIA defended the conclusions of the report leading a succesful campaign in support of PTW users' safety.

Kopeeritud ACEM uudiskirjast www.acem.eu


tarx76

Lugemata postitus Postitas tarx76 »

Londoni liiklusskeemist oleks hea küll eeskuju võtta.

Mina pakuks, et Tallinna LV'le tuleks ette sööta n.ö. "trial" versioon ja tuua näide mujalt Euroopast.
On meilgi tehtud ju liikluskorralduslikke katseid ntx. Narva mnt.'l enne Pirita teed, kus rajad suunati ära; Pärnu mnt. sillal suunaga linna poole on 3 rada, teiseil pool on 2 rada.
Miks mitte võiks olla 01.06 kuni 31.08 Tallinnas A-kati sõidukitel õigus sõita ühissõidukirajal. See projekt ei nõua arvatavasti mingeid lisaliiklusmärke vaid lihtsalt määrust, või siis mingeid lisatahvleid võib olla.
Aga seda mõtet saab pushida vaid siis, kui on olemas konkreetne huvigrupp, kes seda tutvustab.

Kasutaja avatar

motoratsutaja
Postitusi: 1193
Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas motoratsutaja »

See oleks täitsa variant aga mitte nii et seadus ei luba, aga ikka sõidan, siis tehakse trahvi ja siis vingun ja vihkan maailma. See peaks ikka olema seaduses kuidagimoodi sätestatud et A-kat võib sõita seal kas siis kindlal perioodil või miks ka mitte kogu aeg siis juba. Kui sääduses selline asi kirjas siis loomulikult.

Yaaa-maaa-haaa......
Kasutaja avatar

jup
Postitusi: 161
Liitunud: 24 Sept 2007, 12:05
Tsikkel: XL600V Transalp
Asukoht: tln

Lugemata postitus Postitas jup »

Paldiski mnt.-l Jazzist Rocca Al Mare poole EI OLE ühissõiduki rada. Olen seal 3 aastat iga päev vähemalt korra sõitnud ja täna tsekkasin SPETSIAALSELT üle. Ei ühtegi märki ega teekattemärgistust. Vaid linna mineval suunal on. Nii et Jup, sa vist ei ole ise autokoolis kõigest õigesti aru saanud. Trolliliinid sõiduraja kohal ei tähenda veel ühissõidukite rada...

Kui hr Julge soovib siis võime minna ja mõõta yle nende teele joonistatud valgete triipude laiused erinevate sõiduradade vahel. Minu poolest võib iga mees sõita seal kus tahab. põhiline, et ärgu kellelegi otas sõitku :roll:

Edu!


Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Huck »

jup kirjutas:

Kui hr Julge soovib siis võime minna ja mõõta yle nende teele joonistatud valgete triipude laiused erinevate sõiduradade vahel...

No lai joon on küll jah, aga kuidas see sellepärast ühistranspordirada on? Miks mitte aeglustus/kiirendusrada?

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

jup
Postitusi: 161
Liitunud: 24 Sept 2007, 12:05
Tsikkel: XL600V Transalp
Asukoht: tln

Lugemata postitus Postitas jup »

olen nõus, aga ka neid radasid kasutatakse veidi teistmoodi kui tavalisi sõiduradasid.?!


tarx76

Lugemata postitus Postitas tarx76 »

Ma soovitan, helistage LV transpordiosakonda Mr.Songissepale või siis Lõugasele, laske neil ennast targana tunda ja las seletavad selle laiade joonte asja ära. Liiklusevärgist meeldib nendel rääkida nad on oma ala fännid.
Isegi helistanud sinna, kuna kodu juures on kahtlane ristmik, kus siiani 1 Anna teed märk puudu minu meelest. Jätsin oma nr. ja mulle helistas Lõugas tagasi ja seletas asja ära, noh ma ei viitsinud temaga palju vaielda, aga lihtsalt nende tegelastega on võimalik rääkida.

Kasutaja avatar

rzz
Postitusi: 103
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:24
Tänatud: 11 korda

Re:

Lugemata postitus Postitas rzz »

Alustagem uudisest:
http://www.postimees.ee/?id=18667

tarx76 kirjutas:

Ma soovitan, helistage LV transpordiosakonda Mr.Songissepale või siis Lõugasele, laske neil ennast targana tunda ja las seletavad selle laiade joonte asja ära.

Songissepa isiklik arvamus asjadeset on kahtlemata põnev ning "Songissepa kommenteeritud liikluseeskirjade" tarbeks saab sealt materjali küllaga, küll aga ei ole antud teadmistest palju abi kui nad Liikluseeskirjadega ei kooskõlastu. Trahvi saad sa Liiklusseaduse alusel. Seega arvatavasti oleks targem end seal kirjas olevaga kurssi viia.

Huck kirjutas:
jup kirjutas:

Kui hr Julge soovib siis võime minna ja mõõta yle nende teele joonistatud valgete triipude laiused erinevate sõiduradade vahel...

No lai joon on küll jah, aga kuidas see sellepärast ühistranspordirada on? Miks mitte aeglustus/kiirendusrada?

Kulla mees - mis vahet seal on kas laia joone all peetakse hetkel silmas aeglustus-, kiirendus-, jalgratta- või ühistranspordile mõeldud sõidurada? Ettejõudmiseks sinna reastumine on kõikidel juhtudel karistatav. Ja tean ka ise rääkida, et seal paraku on need laiad jooned täitsa olemas. Seega trahvimiseks alust leiab.

harimal kirjutas:

Üleeile oli mul Sõpruse pstl kella 17:30 paiku huvitav olukord. Kuna Sõpaka rajad on suht laiad, vudisin oma tsikliga auto ja bussi vahele. 11 liini bussi numbrimärgiga 140 TAK juht tegi akna lahti ning küsis "Vabandage, noormees, kuidas ME (auto/bussijuhid?) peaksime TEID (tsiklijuhid?) AUSTAMA (sic!), kui te NIIVIISI sõidate?"
Eeldan, et probleem oli selles, et olin parema jalaga pidevjoonel, sest ei tahtnud vasakul olevat autojuhti tulutult segada ning nagu autojuhtki, olin ristmiku algust tähistavast joonest esirattaga üle.

Minu siirad vabandused kui ma nüüd eksin, aga minu mäletamist mööda seaduse järgi tsikkel sõiduautole siiski kõrvale ei roni. Ühel sõidurajal on üks sõiduk (või äärmisel juhul 2 soolotsiklit kõrvuti) - auto ja tsikli kooslusel on rikkuja see, kes hiljem tuleb. Seega antud näite puhul Sina.

Ise olen taolisi tegevusi ettejõudmise- ja manööverdamisega vabandanud - liigun bussi ette (stopp-joon oli kulunud või märkasid liiga hilja vms ja sõitsin kogemata üle).

Primo kirjutas:

§97. Enne pööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vastava ääre lähedale. Nõue ei kehti sõitmisel ringliiklusega ristmikule ja pöörde korral, mida vastav liikluskorraldusvahend lubab teha ka mujalt.

Ma võin seal ka kilomeeter sõita, tingimusel, et selle kilomeetri jooksul ei tule ühtegi teist kõrvaltänavat või muud pööretvõimaldavat kohta...[/quote]

Ei ole sellist tingimust. See Songissepa fantaasia kvartali kohta ei ole paraku kellegi poolt kirjalikult dokumenteeritud. Antud juhul lähtutakse üldisest liiklusturvalisusest - Sa reastud ümber selliselt, et sa ei sega teisi ning saad õnnelikult oma manöövri sooritada. Kristiine ristmikut näiteks tuues võid sa seaduse järgi Mooni peatuses bussirajale reastuda selleks, et Kristiine keskuse juures olevasse Statoili sõita. Paralleeli sarnase kaitsliku sõiduviisi kohta võid tuua sõidukiiruse valimise juurest - vastavalt oma võimetele aga alla maksimaalse lubatud sõidukiiruse arvestades ilmastiku- ja teeolusid.

madone kirjutas:

Kulla mees.. mida sa raiud seda raamatut? Äkki mõtleks natukene oma peaga kah ning sõidaks, nii, et eelkõige meil kõigil oleks ohutu! Ja teiseks sõidaks nii, et ei tekitaks totaalset kaost?

Sest kui jama tekkib, võetakse see sama raamat välja ning otsused tehakse selle põhjal. Lepinguid ja seaduseid ei olegi nii kaua vaja kuni süsteem toimib. Need korjatakse välja ja hakatakse näpuga järge ajama siis kui asi enam ei toimi.... või sotsmängu raames trahve on vaja koguda.

Villem kirjutas:

"Ridade vahel" võid sõita, kui mahud (pead siiski mahtuma autoga sama rea piiridesse), selleks on sul täielik õigus LE kohaselt.
Mis teha, demokraatia ju.

Tahad sa seda oma väidet täpsustada?

jup kirjutas:

Paldiski mnt-l suunaga rocca poole erirada ning minu teada tohib seda kasutada vaid kiirenduseks ja parempöördeks (vahetult enne pööret aeglustuseks) ja rajal ei tohi sõita kauem, kiirendus vajalik või enne pööret kuini esimese parempöörde võimaluseni!?.

Ei ole esimesest võimalusest juttugi. Aegsasti tuleb reastuda mitte peale eelmist ristmikku. Neid hoovist väljasõite on nt. akadeemia teel nagu löga - katsu sa seal endapoolt kirjeldatud stiili järgi käituda.

I had a life once. Then I bought my first bike.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas Primo »

rzz kirjutas:
Primo kirjutas:

§97. Enne pööret peab juht aegsasti suunduma sõidutee pärisuunavööndi vastava ääre lähedale. Nõue ei kehti sõitmisel ringliiklusega ristmikule ja pöörde korral, mida vastav liikluskorraldusvahend lubab teha ka mujalt.

Primo kirjutas:

Ma võin seal ka kilomeeter sõita, tingimusel, et selle kilomeetri jooksul ei tule ühtegi teist kõrvaltänavat või muud pööretvõimaldavat kohta...

Ei ole sellist tingimust. See Songissepa fantaasia kvartali kohta ei ole paraku kellegi poolt kirjalikult dokumenteeritud. Antud juhul lähtutakse üldisest liiklusturvalisusest - Sa reastud ümber selliselt, et sa ei sega teisi ning saad õnnelikult oma manöövri sooritada. Kristiine ristmikut näiteks tuues võid sa seaduse järgi Mooni peatuses bussirajale reastuda selleks, et Kristiine keskuse juures olevasse Statoili sõita. Paralleeli sarnase kaitsliku sõiduviisi kohta võid tuua sõidukiiruse valimise juurest - vastavalt oma võimetele aga alla maksimaalse lubatud sõidukiiruse arvestades ilmastiku- ja teeolusid.

Mis see Songissepp siia puutub?Mina kirjutasin konkreetse paragrahvi välja.
Seleta palun mulle lahti: kui palju on palju, kui vähe on vähe, kui hilja on hilja ja kui varakult on aegsasti? :)
Ühissõidukirada võib kasutada (ja peab) selleks, et sooritada parempööre.Kui aga esimene pööre on 25km kaugusel, siis ma reastun sinna aegsasti.
Ja nüüd, mis on see õige hetk? 2 meetrit enne pööret, 50 meetrit, 600 meetrit või 14 kilomeetrit?Mitte ükski neist.Õige vastus on ikkagi - aegsasti - meie toredasse seadusandluse sõnavarasse kuuluv umbmäärane ja mittemidagiütlev sõna.Ja põhjendus "Te sõitsite ühissõidukirajal liiga kaua" on ikka mõnus pullisitt. :)

Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

rzz
Postitusi: 103
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:24
Tänatud: 11 korda

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas rzz »

Primo kirjutas:

Mis see Songissepp siia puutub?Mina kirjutasin konkreetse paragrahvi välja.
Seleta palun mulle lahti: kui palju on palju, kui vähe on vähe, kui hilja on hilja ja kui varakult on aegsasti? :)

Selle "aegsasti" väitega ma nõustusingi. Songissepp puutus siia oma "kvartali" jutuga (eelpool jäi kõrva) mis ei ole seotud aegsasti reastumisega. Aegsasti ei ole pikkusühik vaid kui üldse väga subjektiivne ajaline väärtus - kui suudad politseinikule selgeks teha, et plaanisid kunagi tulevikus parempööret, siis ei ole trahvimiseks alust :P

Küll aga on eesti kohtusüsteem selline mitte-ameerikalik. Rõhutakse mõistlikkusele ja kui sa loomaaia juurest hipodroomini A-rida kasutad, võid ilmselt süüdi jääda küll :P

Silma jäi Su postitusest aga "tingimusel, et selle kilomeetri jooksul ei tule ühtegi teist kõrvaltänavat või muud pööretvõimaldavat kohta..." osa Su lausest. Selle osaga ei ole nõus. Kõrvaltänavad ei puutu asjasse "aegsasti" reastumisel.

I had a life once. Then I bought my first bike.

Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas Huck »

rzz kirjutas:

Kulla mees - mis vahet seal on kas laia joone all peetakse hetkel silmas aeglustus-, kiirendus-, jalgratta- või ühistranspordile mõeldud sõidurada? Ettejõudmiseks sinna reastumine on kõikidel juhtudel karistatav. Ja tean ka ise rääkida, et seal paraku on need laiad jooned täitsa olemas. Seega trahvimiseks alust leiab.

Sellisel juhul on see rada minumeelst mõttetu või vähemalt ei kanna oma eesmärki. Julgelt võib väita, et 98% selle rajal sõitjatest ei märka seda laia joont seal ning ei erista selle sõiduraja otstarvet. Trahvi saamise alustes ma ei kahtlegi ning tean ka ise, et seal lai joon on aga arvan, et see on lihtsalt kehvasti välja kukkunud. Kuna "BUS" märki pole siis lastakse seal julgelt hipodroomist kuni roccani.

rzz kirjutas:

Tahad sa seda oma väidet täpsustada?

Tahad sa täpsustada miks sa selle väitega nõus ei olnud :)

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

rzz
Postitusi: 103
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:24
Tänatud: 11 korda

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas rzz »

Huck kirjutas:

Sellisel juhul on see rada minumeelst mõttetu või vähemalt ei kanna oma eesmärki. Julgelt võib väita, et 98% selle rajal sõitjatest ei märka seda laia joont seal ning ei erista selle sõiduraja otstarvet. Trahvi saamise alustes ma ei kahtlegi ning tean ka ise, et seal lai joon on aga arvan, et see on lihtsalt kehvasti välja kukkunud. Kuna "BUS" märki pole siis lastakse seal julgelt hipodroomist kuni roccani.

Eks need teekattemärgistused olegi selleks välja mõeldud, et ka neile pisut tähelepanu pöörata. Aga nõus - arvestades nende kulumist ning liiklejate tähelepanuvõimet (isegi autosid ei märgata tihtipeale!). Kindlasti saaks seda BUS rada seal selgemini näidata. Samas tõstataks küsimuse, et kui tihti sa nt. Stopp märgi puhul ristmikul/raudtee ülesõidul absoluutselt seisma jääd? Mina pean häbiga tunnistama, et suhteliselt harva. Kui tõesti ei ole 100% veendunud, et tee vaba on siis jään täiesti seisma. Samas ei muuda see märgi olemust. Ja kui laks ära käib, saavad teised taas targutada, et "novot!! sep see on, et märke ei austata!" või kui politsei passib, on jälle põhjust tagaistmele juttu puhuma kutsuda ;)

Huck kirjutas:

Tahad sa täpsustada miks sa selle väitega nõus ei olnud :)

Mulle ei meenu LE'st ega LS'ist sellist seika:

"Ridade vahel" võid sõita, kui mahud (pead siiski mahtuma autoga sama rea piiridesse), selleks on sul täielik õigus LE kohaselt.

I had a life once. Then I bought my first bike.
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas creativ »

hipodroomist roccani sõidan ise sageli kõige paremat rada kasutades. nii auto kui tsikliga. ja seda sujuva liikluse huvides. arvan ja jään selle juurde et troppis üksteise taga sõitmine suurendab oluliselt ohuolukorda. reegliks on kujunemas et meil siin eestis liiguvad kõige vasakpoolsemal rajal kõige aeglasemad, raskemad, suuremad masinad ning uimasemad liiklejad kellel on aega ümbrust, ennast ja teab mis kehaosa imetleda või moblaga süüdimatult lobiseda. seega kasutan möödumiseks ainukest vaba rada mis kahjuks on kõige parempoolne.
ridade vahel sõelumine on minu mäletamist mööda aastate jooksul välja kujunenud ja tänaseks krooniliseks kujunenud üldine harjumus. nõuka ajal oli mäletamist mööda klausel et tuleb kasutada parempoolseid radu ja möödumiseks või pöördeks ainult vasakpoolsemaid. või oli see ainult üle 3,5 tonni sõidukitele...? nu vahet pole. tänaseks on olukord just selle klausli puudumise või mittetäitmise tõttu viinud paremalt poolt möödasõitudeni mille kohta minu kunagine autokooli õpetaja ütles et paremalt möödumine peaks olema välistatud ja keelatud kuna see on niivõrd ohtlik... Loogiline ju!?
Saksamaal ja üldse arenenud liiklusega riikides ei möödu keegi eessõitjast paremalt....üldjuhul. Kui kiirteel keegi paremalt möödub siis on ta poolakas. äärmisel juhul eestlane. saksa juhid vaatavad silmad punnis peas mis toimub. ja kui keegi jobu (poolakas) sõidab sajaga kiirtee kõige vasemal rajal siis ei hakka mitte keegi temast paremalt mööduma. täiega vilgutatakse tulesid ja antakse signaali...Seal on vasakul rajal uimamine eluliselt ohtlik sadadele autodele korraga sest kui keegi peaks selle 100-ga sõitjale tagant sisse laksama 200-ga siis on liikluskatastroof kindel.
seega! ma olen 100% selle poolt et parempoolsed kiirendus-aeglustus, bussi, ratta või mis iganes rajad jäägu nendele kellele mõeldud aga sel juhul tuleks ette võtta ka midagi nendega kes nina nokides ja pilvi vahtides unistavad rooli taga ise vasakpoolsel rajal kulgedes (puudutab nii busse kui traktoreid kui veokeid. Samuti aegalselt sõita soovivaid korralikkuse etalone).
mõttetu on karistada üldise tagajärje ohvreid vaid pigem peaks alustama sealt kus on tegelikud põhjused. pole veel kuulnud et keegi oleks saanud karistada kõige vasakpoolsemal rajal sõitmise eest! aga seda juhti peaks kasvõi moraalselt karistama hoiatusega kui ta on seda teinud põhjendamatult.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas Huck »

rzz kirjutas:

Kindlasti saaks seda BUS rada seal selgemini näidata...

Miks see kohe ilma ühegi märgita BUS rada on? Ilma ühegi märgita laia joonega tähistatult saaks see olla ainult aeglustus-kiirendusrada. Ühisõiduki rada peab olema ennem tähistatud kas märgi või vastava teekatte märgistusega(viimaste uudiste järgi jälle ainult täht A, mitte BUS) ja alles seejärel eraldatakse see muudest ridadest laia joonega. Ühissõudukite rada tekib sinna alles pärast loomaaeda audi müügimaja juures. Sarnane situatsioon on ka pärnu mnt. jalgrattateega kosmosest järvevanani.

Mis autode vahel sõitmisse puutub siis mina usuks hr. Sirki:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... /tid=79705

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

rzz
Postitusi: 103
Liitunud: 13 Mai 2008, 00:24
Tänatud: 11 korda

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas rzz »

Huck kirjutas:

Miks see kohe ilma ühegi märgita BUS rada on? Ilma ühegi märgita laia joonega tähistatult saaks see olla ainult aeglustus-kiirendusrada. Ühisõiduki rada peab olema ennem tähistatud kas märgi või vastava teekatte märgistusega(viimaste uudiste järgi jälle ainult täht A, mitte BUS) ja alles seejärel eraldatakse see muudest ridadest laia joonega.

LS §4 p. 7: Ühissõidukirada on sõiduplaani kohaselt sõitvale bussile ja trollibussile, samuti sõitjaid vedavale taksole liiklemiseks ettenähtud sõidutee osa. Ühissõidukirada tähistatakse vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega.

Huck kirjutas:

Ühissõudukite rada tekib sinna alles pärast loomaaeda audi müügimaja juures. Sarnane situatsioon on ka pärnu mnt. jalgrattateega kosmosest järvevanani.

LS §4 p. 5:Jalgrattatee on jalgratta ja mopeediga liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette tee. Jalgrattatee tähistatakse vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega.

mõlemal juhul juhiksin tähelepanu sõnale "või".

Huck kirjutas:

Mis autode vahel sõitmisse puutub siis mina usuks hr. Sirki:
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/ ... /tid=79705

Hr. Sirk on teada-tuntud demagoog antud valdkonnas, ent kuni ta Sinu ees kohtus vaidlemas ei ole, ei päästa tema arvamus sind millestki. Liigeldes tuleks lähtuda mõistlikkusest ning arvestada LE ning LS'iga. Kuna LE ei luba autode vahel "sõeluda", siis ei ole sealt ka head nahka oodata. Eks reaalsuses saaks politsei iga teise auto iga 4 minuti tagant ühel või teisel põhjusel maha võtta - lähtutakse siiski mõistlikkusest.

Kui sa aga eelnimetatud härra juba mängu tõid, siis tsiteeriks ka teda:

Tavaliselt sõidab mootorrattur siiski mööda sõiduradasid tähistavat joont, mis on kas sagedane ümberreastumine või teekattemärgise nõuete eiramine. Politsei ei kipu üldse mootorratturitesse hästi suhtuma. Kui aga sellist ettesõitmist teha mõistlikult ning sõiduraja piires, siis mõistlik politseinik ei hakka karistama. Lahkheli korral jääd aga tõenäoliselt Sina kaotajaks, kuna politseiniku selgitused on kohtus usaldusväärsemad (räägib näiteks, et sõitsid vänderdades ja enne ristmikku olevat pidevat joont ületades ning sõitsid ka üle stoppjoone enne kui roheline süttis).

Seega, millaks nokkida?

I had a life once. Then I bought my first bike.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas sang »

Minu siirad vabandused kui ma nüüd eksin, aga minu mäletamist mööda seaduse järgi tsikkel sõiduautole siiski kõrvale ei roni. Ühel sõidurajal on üks sõiduk (või äärmisel juhul 2 soolotsiklit kõrvuti) - auto ja tsikli kooslusel on rikkuja see, kes hiljem tuleb. Seega antud näite puhul Sina.

Eks seda ridade vahel siblimise asja on siin vaagitud ja kaalutud eri nurkade alt. Politsei suhtumine asjasse on üldiselt kirjas selles teemas, vt lk 6, 15.01 kl 16.16 tehtud postitust lühikese vastuse saamiseks ja kui tahad pikemat arutelu, siis loe lk 4-6.

Minu isiklik tõlgendus (mis on mu enda jaoks oluliselt kõvem kui Songissepa arvamus) on, et kui autod seisavad (või liiguvad teosammul rivis) ja ridade vahel on mõistlik ruum, siis lähen vahelt läbi.

Aga kui juba sõnamõõkadega vehklemiseks läks, siis ma teen praegu ettepaneku, et mitte öelda üleskutse: sõitke võimalikult rohkem ja tihti ridade vahel, kui selleks vähegi võimalust on (ohutust ja mõistlikkust loomulikult säilitades). Mida rohkemad tsiklid ja rollerid seda teevad, seda kiiremini harjuvad autojuhid ära, et tsiklistid seda teevad ja vingumine väheneb oluliselt. Inimesed pelgavad ootamatuid ja võõraid asju/sündumusi, tavapärast aktsepeerivad. Kui ridade vahel sõitmine saab olema tavapärane tegevus, siis langeb see küsimus päevakavast iseeneslikult.


KrossiHimuline
Postitusi: 152
Liitunud: 21 Jaan 2006, 09:53
Tsikkel: -

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas KrossiHimuline »

Ma olen mõelnud rolleriga seda võimalust kasutada. Ning kas umbes Vabaduse Puiestee taolistel teedel on mõtet hakata "trügima"?(Kuigi seda ei saa trügimiseks nimetada) Või ainult suurematel ristmikel?

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas sang »

Sõnavarast kõigepealt :)

Inglise keeles on antud tegevuse kohta kaks terminit. Lanesplitting, otsetõlkes "reajagamine" tähendab tegevust, kus liikuvate autoridade vahel sõidab tsikkel. Filtering ehk filtreerumine tähendab seisvate autoridade vahel edasiliikumist. Eesti argikeelde jõudnud väljendus "ridade vahel sõitma" katab neid mõlemaid, kuigi selle viimase termini kohta oleks täpsem tõlge ehk "ette liikuma, ette imbuma" vms.

Kuna ja kus seda teha, sõltub väga olukorrast: tee ja ridade laiusest, liiklustihedusest, fooritsüklitest ja eelkõige sõitja kogemusest. Kui sa raudselt tead, et punane tuli on pärisuunas veel mõnda aega ning ridade vahel on sinu jaoks piisavalt ruumi, siis anna aga minna. Kui fooritsükkel on tundmatu ning pärisuunas läheb roheliseks enne kui oled ette jõudnud, siis ma jään vahepeal natukeseks seisma, enne kui koos ülejäänud liiklusvooga liikuma hakata (ei ole mõtet autojuhte liigselt traumeerida). Ja kui ridade vahel ei ole piisavalt ruumi, siis pole midagi teha. Vabakal on read päris kitsaks joonitud, aga mõnes kohas tihedama liikluse puhul ma siiski imbun ise kah ettepoole, näiteks Hiiu ristis või kui on ikka totaalne seisak. Eks see ole iga sõitja enda otsus, kuna sõita ja kuna mitte.

Kasutaja avatar

Vapsik
Postitusi: 509
Liitunud: 13 Juul 2007, 22:49
Tsikkel: 50cc MILD SEVEN, K 650, XV920
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas Vapsik »

sang kirjutas:

Kui sa raudselt tead, et punane tuli on pärisuunas veel mõnda aega ning ridade vahel on sinu jaoks piisavalt ruumi, siis anna aga minna..

Just nimelt... ja rahulikult. Anna aega teistele ennast märgata. Rollu puhul muidugi pead endalt muidugi veel küsima et kas sa ikka oled esimene kes rohelise süttides minema saab.
Ja lisaks siia veel - võiks arvestada ka sellega kas su summuti ikka on "summuti" või lihtsalt "ehisdetail" ja käituda vasatavalt. Võib rõvedalt ehmatada küll autojuhte kui jääd kuskile "pimedasse nurka" passima ja siis rohelisega rutska põhja keerad.
Ja kõigile kes siin nüüd LE-d lappama kukkusid... lõpetage pseudoprobleemide lahkamine. Soovitan tõesti reiside Otepääst veidi kaugemale ja avardada silmaringi.
Aga teemast - see et politsei trahvib neid parempöörde sooritajaid kelle arust "aegsasti" on veidi pikem ühik kui konkreetse politseiniku arust... see näitab meie politsei üldist taset (madalat taset). Samal ajal on kuskil ristmik kus ühissõidukirajal on sama pikk autoderivi kui kõrvalradadel ja alla veerandi ka keerab hetke pärast paremale... ja politseid pole ma kunagi seal näinud.. Ühesõnaga - tuleb ette pilt kus tublid parteilased haaravad uhkelt punalipud ja marsivad tõsiste nägudega tööle vastu. "Teeme ära".

Ahjaa - kas keegi mainis siin TAK-i mehi? - "11 liini bussi numbrimärgiga 140 TAK juht tegi akna lahti ning küsis "Vabandage, noormees, kuidas ME (auto/bussijuhid?) peaksime TEID (tsiklijuhid?) AUSTAMA (sic!), kui te NIIVIISI sõidate?""
Need on küll eelviimased tegelased kes mulle tulevad "niiviisi sõitmisest" rääkima. Pooled ei pane tulesid põlema, pooled ei näita suunda... "profid" :wack:


KrossiHimuline
Postitusi: 152
Liitunud: 21 Jaan 2006, 09:53
Tsikkel: -

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas KrossiHimuline »

Ok, tänud, sain hulka targemaks :)


Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: Re:

Lugemata postitus Postitas Huck »

rzz kirjutas:

LS §4 p. 5:Jalgrattatee on jalgratta ja mopeediga liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette tee. Jalgrattatee tähistatakse vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega.

Kuule seadusi ma oskan ise ka lugeda, aga äkki siis ütled millistel alustel see pärnu mnt. rada on just jalgratta rada?
Kas märk 431 "Jalgrattatee" on? Ei ole- kummaski otsas ei ole. Kas teekattemärgistus 975 on? Ei ole. Kas lai joon on? Ainult ristmikel. Ülejäänud on minumeelest kitsas pidevjoon.
See sinine mahajoonstatud märk, aga ei ole nõuetekohane teekattemärgistud.

Edit: Ma ei viitsi enam :wack: Igaühel oma arvamus :bsmile:

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re:

Lugemata postitus Postitas tfr »

mella kirjutas:
madone kirjutas:

Samal ristmikul passis 2 menti, üks oli mingi tegelase maha võtnud ja koinis toda teab mille prast... teine kes kõike ristmikul juhtunut pealt nägi vaatas kotka silmadega kas mul turvavöö peal on.... :wack: (help)

See oli Toompuiestee-Tehnika rist eksole? ;)
Üks neist oleks suures agaruses teisest reast maha võttes esimeses reas sõitva auto alla jäänud. Turvavöid passisid..

Kui Madone tegi Toompuiestee-Tehnika ristmikul parempööret, siis oli tema tegelikult see, kes taksojuhile ette sõitis - see on üks tummiselt idiootne ristmik. Nimelt tekib seal selline situatsioon:

Pilt

Ehk siis MadOne-le põles nool koos punase põhisektsiooniga, vasakpööret teinud taksojuhile aga koos rohelisega, järelikult oli temal õigus.

LE:
§ 164. Kui juht sõidab lisasektsioonidega foori rohelise nooltule suunas ajal, mil põleb punane või kollane põhituli, peab ta andma teed mis tahes teisest suunast sõitvale juhile.

TransAlp '02

k1lla

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas k1lla »

Mujal euroopa suurlinnades on näiteks lubatud sõita ühissõiduki rajal nii taksodel, kui ka mootorratastel. Seda liikluskorraldust nägin viimati mõni nädal tagasi londonis liigeldes, oli kohe lisatahvlil TAXI ja siklimärk.

Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas Primo »

Eestis saavad samuti parajasti reisijaid vedavad taksod ühissõidukirajal sõita.Reisijaid vedav takso on ühissõiduk :) .

Challenge the Adventure.Ride The World

k1lla

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas k1lla »

Primo kirjutas:

Eestis saavad samuti parajasti reisijaid vedavad taksod ühissõidukirajal sõita.Reisijaid vedav takso on ühissõiduk :) .

Jah see jäi mul tõesti lisamata, ega poleks ju endalgi huvi ummikutes passides suurenevat taksoarvet maksta aga kas jõuab ka meil aeg sinnamaani, et motomehed võiksid seda rada kasutada... vist mitte niipea vaadates meie liiklusmeeste pädevust ja hetkeseisuga on see tulutoov ka meie politseiasutusele


Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas Huck »

Võttes vana joru jälle üles siis ükspäev avastasin, et Paldiski maanteel Prisma esisel lõigul on kaks esimest rada märgitud laia joonega(seal kus 4 sõidurada on). Esimene, mis tekib seal Audi müügimaja juures on kindlalt ühissõiduki rada(vastav märk isegi seal), aga ikkagi kas keegi oskab pakkuda, miks seal teine rada on jäetud laia joonega- see rada, mis kulgeb hipodroomist rocca ringini.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

M2
Postitusi: 607
Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
Tsikkel: CB1000R
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Ühissõidukirajal sõitmisest

Lugemata postitus Postitas M2 »

Huck kirjutas:

Võttes vana joru jälle üles siis ükspäev avastasin, et Paldiski maanteel Prisma esisel lõigul on kaks esimest rada märgitud laia joonega(seal kus 4 sõidurada on). Esimene, mis tekib seal Audi müügimaja juures on kindlalt ühissõiduki rada(vastav märk isegi seal), aga ikkagi kas keegi oskab pakkuda, miks seal teine rada on jäetud laia joonega- see rada, mis kulgeb hipodroomist rocca ringini.

Hipodroomi ristmikult algab ühissõiduki rada, ehkki mina pole seal märke märganud.

ELUST TULEB LÄBI MURDA, MITTE PUGEDA!
http://www.animalistika.ee
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”