spidovea kontrollimine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas 417 »

Peale Carmin nüvi 760 kasutuselevõttu täheldasin et auto(pool aastat vana golf ja kõik originaalis) spidovahe nüvi andmetega on umbes10%. ST kui sõidan piinliku 90 ga on nüvi andmetel umbes 83.

bikel pole jõudnud võrdlust teha kuid: kas usladada nüvi või spidonäitu???? näiteks 110 alas oleks siis spido järgi ok sõita 122

kas kellegil on samalaadseid võrdluskogemusi??

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas tazavi »

enamvähem kõik autode spidomeetrid valetavadki sellise tolerantsiga ja ainult ülespoole (ehk oleks võimatu autotootjat süüdistada kiiruseületamises). igasugu GPS viguritega tasub meeles pidada seda ka, et kiirusenäit ei ole väga 1:1 vasid on umbes sekundine viide (olenevalt gps-ist muidugi, uuemad on juba 5Hz, ehk viide umbes 1/5 sekundit), nii et kiirenduse ajal spidokat kontrollida ei saa, ühtlasel sõidul saab aga ideaalselt

Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Nigga »

Üllatus üllatus. Kogu aeg olen ju rääkinud, et kõik tänapäeva originaalseades sõidukite spidod(ja odod) valetavad kuni 10%.
Kui kiiruselugemine on sõidukil käigukastist vms, siis ülekannet muutes(ka kõrgemat/madalamat rehvi kasutades) võib spidomeetri ja odomeetri ikka väga metsa minna.
Sellepärast mõned mehed sõidavadki oma jutu järgi 330 ja 350-ga. Reaalselt ei küündi kiirus võibolla 270nigi.

Selle tarbeks on dragbike.ee poes müügil selline vidin mis korrigeerib kiiruse ja kilomeetrilugeja õigeks:
http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas petz »

tere hommikust!
see ju nii tüüpiline, et spidokas rohkem näitab, kuidas kellelgi. ja siis kuuleme, kuidas keegi ülikorralik kodanik hädaldab, et temast kõik mööda sõidavad, kuigi auto spidokal 90 km/h. kuigi ise sealjuures oma tegeliku 75-80-ga liikudes :wack: viimane avalik hala oli hiljuti K2 suvereporteris, kui nad seal gaz 24 ringi sõitsid ja neist kõik möödusid.
endalgi avensisel spido näit 10 km/h suurem tegelikkusest :D
kõige parem viis oma sõiduki tegeliku kiiruse teadasaamiseks on teha meeldivat koostööd meie teedel kiirust mõõtvate politseinikega :mrgreen:

Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1043
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Kawasaki Versys 650
Tänanud: 6 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

No näiteks minu GPS näiteb kiirust kõige õigemini ja selle järgi olengi kulgenud. Auto spidost näitab see mingi 8-12 km/h vähem, olenevalt siis kiirusest. Olen selle järgi kulgedes mitu korda patrullidest mööda uhanud, kus sõbralikud kaasliiklejad tavaliselt pidurit lappavad ja järsult maha jäävad. Ma siis sama tempoga edasi, maha pole võetud..

Keretööd
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 446
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 73 korda
Kontakt:

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas kurisookaru »

Mul Garmini nüvi 250 ja tsikliga 90-ga sõites näitab gps 82-83, nüüd võin rahulikult 100-ga lasta spidoka järgi siis tewgelik kiirus kuskil 91-92. Autol valetas umbes samas vahemikus aga kui paigaldasin nõksa suurema tolliga veljed on vahe pea olematu. Ka olen jälginud neid kiirusemõõtjaid mis on erinevate suuremate asulate juurde tekkinud siis võrreldes gpsiga näitavad need pea sama kiirust, kuid tsiklit need posti otsas olevad mõõtjad vahel ei märka.

Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ

Motostation poodnik aadressil Masina 1 Tallinn
Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1043
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Kawasaki Versys 650
Tänanud: 6 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

kurisookaru kirjutas:

Ka olen jälginud neid kiirusemõõtjaid mis on erinevate suuremate asulate juurde tekkinud siis võrreldes gpsiga näitavad need pea sama kiirust, kuid tsiklit need posti otsas olevad mõõtjad vahel ei märka.

Nii ta enam vähem peaks olema. Näiteks Tallinna poolt enne Pärnut sisse sõites on ka üks säärane posti otsas ja see muide jummala täpne, selle olen ise radariga üle mõõtnud! Kusjuures õige tulemuse saamiseks tuleb valida hetk, kus ei sinu ees ega taga ega soovitavalt ka vastu ei liiguks ühtegi teist sõidukit, siis on see näit kõige täpsem. Sellist hetke muidugi raske tabada, vast õhtustel ja öistel aegadel seal liiklus vähe hõredam..
Aga tsikliga tulles olen ka teinekord täheldanud, et mind mõõtja seal posti otsa ei märganud.

Keretööd
Kasutaja avatar

mqs
Postitusi: 308
Liitunud: 23 Mai 2006, 16:53
Tsikkel: Husky SM610
Asukoht: Tallinn, kesklinn

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas mqs »

Rõõm kuulda, et selle ise oled üle mõõtnud, sest alguses, kui see paigaldati, näitas see küll aiateibaid ja teab veel mida. Kas ei olnud isegi Pärnu Postimehes artiklit selle kohta kunagi, et ta ei näita reaalseid kiirusi. Alles nüüd suht hiljuti hakkasin kahtlustama, et krt kas tõesti on õigeks keeratud.

Teab keegi, kuidas on lood päälinna sissesõidul olevate kiirusemõõdikutega? Näitavad reaalset arvu või nii, kuidas juhtub?

Väheke värvilisemat: http://www.flickr.com/photos/35339588@N06/sets/

http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee

You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
Kasutaja avatar

renXx
Postitusi: 361
Liitunud: 31 Mär 2007, 21:57
Tsikkel: Aprilia Tuono RSV 1000r
Asukoht: Karjamaa

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas renXx »

See valetamine jh. kõikidel autudel eluaeg olnud.
Aga nüüd kui panin motikale peale jalgratta kompuutri, mõõtes ise välja kõik andmed mis tuli sisestada ja korrutada, sain tulemuseks teada et ka motika spido paneb umbes 10km/h mööda. Seda siis kiirust näidates. Kui peale 1000km. läbisõitu läbitud teepikkust võrdlesin, tuli üllatusena et kilomeetrid klappisid pea 100m. täpsusega. Seda, et jalgratta kompuuter tõtt näitab, kontrollisin omakorda TomTom-iga.

Natuke OT., aga , jalgrattakompuutri paigaldasin ainult sellepärast et ei suutnud leida kuskilt kella mis näitaks aega ja samas oleks ka vee ja päikesekindel. Proovisin päris mitut kella ja kõik nad surid paari päevaga. Ja kuna juhe ja andur tilberdasid seal küljes otsustasin ka need lugema panna. Nüüd päris lahe vaadata päeva max. kiirust ja keskmist jne. Aga sellest vist siin kuskil juba teema oli. :bsmile:

Pilt

Pilt

Tonuk
Postitusi: 46
Liitunud: 16 Okt 2004, 00:28

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Tonuk »

417 kirjutas:

Peale Carmin nüvi 760 kasutuselevõttu täheldasin et auto(pool aastat vana golf ja kõik originaalis) spidovahe nüvi andmetega on umbes10%. ST kui sõidan piinliku 90 ga on nüvi andmetel umbes 83.

bikel pole jõudnud võrdlust teha kuid: kas usladada nüvi või spidonäitu???? näiteks 110 alas oleks siis spido järgi ok sõita 122

kas kellegil on samalaadseid võrdluskogemusi??

  1. Vahelduseks püüa Sina politseinikke.
  2. Suhtle nendega.
  3. Saad vea teada sama täpsusega, nagu nemad seda hiljem mõõdavad.
  4. Usu mind,nad ei hammusta,kui Sa ise seda ei tee.
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 208
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 16 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil »

Nigga kirjutas:

Üllatus üllatus. Kogu aeg olen ju rääkinud, et kõik tänapäeva originaalseades sõidukite spidod(ja odod) valetavad kuni 10%.
Kui kiiruselugemine on sõidukil käigukastist vms, siis ülekannet muutes(ka kõrgemat/madalamat rehvi kasutades) võib spidomeetri ja odomeetri ikka väga metsa minna.
Sellepärast mõned mehed sõidavadki oma jutu järgi 330 ja 350-ga. Reaalselt ei küündi kiirus võibolla 270nigi.

Selle tarbeks on dragbike.ee poes müügil selline vidin mis korrigeerib kiiruse ja kilomeetrilugeja õigeks:
http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92

Oman seda seaded, (ostetud siit http://www.healtech-electronics.com/en/order.htm kohale tuli nädalaga). Olen õudsalt rahul. Hea on teada, mis kiirus on, ja kui kiiresti võib politsei autost mööda sõita :) . Lisaks salvestab seade enda mällu max kiiruse, mida saab taasesitada spidole nuppu vajutamisega. Ja see on tegelik kiirus. Esi hammakas on üks hammas väiksem, ja seega spido näitab 11,5% rohkem. Kõige raskem seadme paigaldamises-seadistamises oli näidetava ja reaalse kiiruse vahe leidmine.


Alwayslate
Postitusi: 373
Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
Asukoht: Tallinn/Merivälja
Kontakt:

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Alwayslate »

Nigga kirjutas:

Üllatus üllatus. Kogu aeg olen ju rääkinud, et kõik tänapäeva originaalseades sõidukite spidod(ja odod) valetavad kuni 10%.
Kui kiiruselugemine on sõidukil käigukastist vms, siis ülekannet muutes(ka kõrgemat/madalamat rehvi kasutades) võib spidomeetri ja odomeetri ikka väga metsa minna.
Sellepärast mõned mehed sõidavadki oma jutu järgi 330 ja 350-ga. Reaalselt ei küündi kiirus võibolla 270nigi.

Selle tarbeks on dragbike.ee poes müügil selline vidin mis korrigeerib kiiruse ja kilomeetrilugeja õigeks:
http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92

Kui tekib väike viitsimine,siis kas sa saaks vaadata kas see asi Suzuki SV 1000 s-ile ka sobib.
Üks allikas väitis ,et ei pidand toimima selle ratta peal.
Mul taga hammakas 2 numbrit suurem kui originaal ja nüüd nats paneb spido pambusesse.
Ise enesest ei häiri,aga tore oleks kui ta ikka õiget numbrit näitaks.

Minsk->Jawa->Yamahaxj600n->Yamaha dragstar 650->Suzuki TL1000S->SV 1000 S-> TL1000R

Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Huck »

lihtsaim variant on vist aega võtta... 100km/h kulub ühe km läbimiseks 36 sekundit ning 90km/h 40s. Lenksule miski kell ajutiselt ning kilomeeter võimalikult ühtlast kiirust hoida. Teine variant on jah politseiga rääkida. Vahest nad korraldavad isegi vastavaid aktsioone, et "kontrolli oma spidomeetrit tasuta"

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 208
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 16 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Põhja Siil »

Alwayslate kirjutas:

Kui tekib väike viitsimine,siis kas sa saaks vaadata kas see asi Suzuki SV 1000 s-ile ka sobib.
Üks allikas väitis ,et ei pidand toimima selle ratta peal.
Mul taga hammakas 2 numbrit suurem kui originaal ja nüüd nats paneb spido pambusesse.
Ise enesest ei häiri,aga tore oleks kui ta ikka õiget numbrit näitaks.

http://www.healtech-electronics.com/ - see on tootja leht. Siin saad leida, kas sinu rattas saab seda vidinat kasutada, või mitte. Vaata products & downloads.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas piloot »

417 kirjutas:

Peale Carmin nüvi 760 kasutuselevõttu täheldasin et auto(pool aastat vana golf ja kõik originaalis) spidovahe nüvi andmetega on umbes10%. ST kui sõidan piinliku 90 ga on nüvi andmetel umbes 83.

bikel pole jõudnud võrdlust teha kuid: kas usladada nüvi või spidonäitu???? näiteks 110 alas oleks siis spido järgi ok sõita 122

kas kellegil on samalaadseid võrdluskogemusi??

ma sõidan tavaliselt spido järgi maanteekiirusest 15-20 km/h kiiremini ja pole probleeme olnud. arvesta sealt spidoka viga ja vähemalt miinus 3 maha ja polegi nagu millegi eest trahvi teha.
Viimasel nädalal jäi tee peal jalgu fotoradareid vähemalt 50 tk, paljud nendest töötasid, ei tea aga navi järgi, selle piirkonnas, umbes pluss 5-8 ei käinud ühtegi sähvakat. Mul spido ja navi kiiruse vahe tuleb spido järgi 120 km/h sõites 10 km, st. navi järgi on 110 km/h.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

confident
Postitusi: 86
Liitunud: 18 Aug 2007, 14:32
Tsikkel: Suzuki GSX-R 750 K8
Asukoht: Saaremaa & Tallinn

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas confident »

Kas kusagil on võimalik lasta kalibreerida spidokat ?


mart211

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas mart211 »

confident kirjutas:

Kas kusagil on võimalik lasta kalibreerida spidokat ?

http://dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92

Kasutaja avatar

Teema algataja
417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas 417 »

tundub et se spidoviga oleneb veel palju auto margist ja ka bikedel rehvisegust ja siduri korrasolekust

VW Golf 5 spidoviga

Kood: Vali kõik

        100= 91

R1 100 = 97
200 = 193
280 = 261

Range Rover
100 = 100
150 = 148

Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas petz »

Huck kirjutas:

lihtsaim variant on vist aega võtta... 100km/h kulub ühe km läbimiseks 36 sekundit ning 90km/h 40s. Lenksule miski kell ajutiselt ning kilomeeter võimalikult ühtlast kiirust hoida. Teine variant on jah politseiga rääkida. Vahest nad korraldavad isegi vastavaid aktsioone, et "kontrolli oma spidomeetrit tasuta"

kasutatud mõlemat varianti ja võin liikuda oma liiklusvahenditega tahtmise korral suht täpse kiirusega.
ja aega tuleb võtta kilomeetri postide järgi, mitte katsetatava sõiduki läbisõidunäidiku järgi.
edukalt saab tsiklit spidokat kontrollida,kasutades jalgratta spidokat, mis installitud tsiklile.


reimps

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas reimps »

mqs kirjutas:

Teab keegi, kuidas on lood päälinna sissesõidul olevate kiirusemõõdikutega? Näitavad reaalset arvu või nii, kuidas juhtub?

Patt tunnistada, aga kevadepoole, ühel ilusal ööl proovisin Pärnu poolt tulles selle Laagri mõõtja ära.
Kui spidokas näitas 120, siis aparaat posti otsas pakkus 75. (togi)
Autoga pole proovinud, ehk on asi gabariitides.

Kasutaja avatar

confident
Postitusi: 86
Liitunud: 18 Aug 2007, 14:32
Tsikkel: Suzuki GSX-R 750 K8
Asukoht: Saaremaa & Tallinn

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas confident »

mart211 kirjutas:
confident kirjutas:

Kas kusagil on võimalik lasta kalibreerida spidokat ?

http://dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92

Ise seda kalibreeriat ostma pole vast mõtet hakata. :roll: Mõtlesin et kas keegi pakub teenusena kalibreerimist !?!?!

Suzuki GSX-R 750 K8
Jawa 634 1981.a

Jaanu5

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Jaanu5 »

Lasin esimesel teeääres mõõtval politseipatrullil radariga mõõta, siis võrdlesin nende näitu spidomeetri omaga ja saingi enam-vähem spidomeetri vea teada. Lihtne ju? :bsmile:


matu22

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas matu22 »

petz61 kirjutas:
Huck kirjutas:

lihtsaim variant on vist aega võtta... 100km/h kulub ühe km läbimiseks 36 sekundit ning 90km/h 40s. Lenksule miski kell ajutiselt ning kilomeeter võimalikult ühtlast kiirust hoida. Teine variant on jah politseiga rääkida. Vahest nad korraldavad isegi vastavaid aktsioone, et "kontrolli oma spidomeetrit tasuta"

kasutatud mõlemat varianti ja võin liikuda oma liiklusvahenditega tahtmise korral suht täpse kiirusega.
ja aega tuleb võtta kilomeetri postide järgi, mitte katsetatava sõiduki läbisõidunäidiku järgi.
edukalt saab tsiklit spidokat kontrollida,kasutades jalgratta spidokat, mis installitud tsiklile.

jah, kui ikka spido valetab siis odomeeter vast kah :roll: ...
Olen ise kasutanud samuti kilomeetriposte ja stopperit auto puhul :) ...politseid ei ole viitsinud veel tüüdata.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Kas on ikka nii, et kui spido näitab näiteks 10% rohkem saja km/h juures, et siis see sada läbitud kilomeetrit väljendub odomeetril 110km. Mina väidaks, et see nii ei ole. Kuna pole ju vahet kui kiiresti te selle 100km läbite, kas kiirusega 100, 110 või hoopis 90. Kilometraazi peaks ikkagi näidatama õigesti.
Kinnituseks väike näide. Võtame aluseks ühe ratta pöörde mille täispöörde sooritamisel läbitakse 1m. Kui ratta üks pööre läbitakse ajaga 1sek ning ülekanne oleks 1:1 siis näitaks spidomeeter 1m/s. Kui nüüd ülekanne oleks 10% rohkem näitav (nii ka reeglina tootjad spidod häälestavad) siis kiirus sama aegsel läbimisel (ehk siis 1sek) oleks 1,1m/s kuid vahemaa ja aeg oleks ikkagi 1m ja 1sek. Seega aeg ja vahemaa on muutumatud kuid kiirus sõltub otseselt spido ülekandest.


joel
Postitusi: 1828
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas joel »

hotsepp kirjutas:

Kas on ikka nii, et kui spido näitab näiteks 10% rohkem saja km/h juures, et siis see sada läbitud kilomeetrit väljendub odomeetril 110km.

Originaalülekandega üritatakse odo ikka võimalikult täpselt näitama panna ja spido veidi rohkem. Kui sa ise ülekannet muudad (vahetad ketirattaid, velgi jne), siis pärast seda valetavad mõlemad (kui just ei trehva nii, et spido pärast seda õigesti näitama hakkab).

Joel

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

joel kirjutas:
hotsepp kirjutas:

Kas on ikka nii, et kui spido näitab näiteks 10% rohkem saja km/h juures, et siis see sada läbitud kilomeetrit väljendub odomeetril 110km.

Originaalülekandega üritatakse odo ikka võimalikult täpselt näitama panna ja spido veidi rohkem. Kui sa ise ülekannet muudad (vahetad ketirattaid, velgi jne), siis pärast seda valetavad mõlemad (kui just ei trehva nii, et spido pärast seda õigesti näitama hakkab).

Sa ikka lugesid mu posti läbi :roll: . Seda ma ütlengi, et odo näitab reaalsust ja spido pisut peale. Küsimus ongi selles, et kui keegi ülekannet muudab, et kas siis odo erinev reaalsest läbitud maast. Ma väidaks (vt näide), et odo ei muutu kui ülekandeid muudetakse. Ülekannete all siis mõtlen vastavalt rehvi, hamasratta, teise ratta spido jne muutusi. Endal on suvalise masina spido, trossi käitus tuleb esirattalt. Näitab ülespoole 20% 100 km/h juures aga odomeeter näitab ikkagi reaalselt läbitud vahemaad.
A ja mis puutub tehas seadistusse ja spidole rohkem näitamisse siis passatil näitab 7% rohkem spido kuid kliimast kontrollides saab reaalse kiiruse mis on gps-iga kontrollitud ja üks ühele. Nii see ongi tehtud. reaalne kiirus arvutatakse rattanadurite, ülekannete ja väntvõlli pöörete järgi. Tõsi, kui on alla pandud mingi teine käigukast siis võib reaalsust näitav näit muutuda.


Jaanu5

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas Jaanu5 »

reimps kirjutas:
mqs kirjutas:

Teab keegi, kuidas on lood päälinna sissesõidul olevate kiirusemõõdikutega? Näitavad reaalset arvu või nii, kuidas juhtub?

Patt tunnistada, aga kevadepoole, ühel ilusal ööl proovisin Pärnu poolt tulles selle Laagri mõõtja ära.
Kui spidokas näitas 120, siis aparaat posti otsas pakkus 75. (togi)
Autoga pole proovinud, ehk on asi gabariitides.

Eile mul ei näidanud Laagris mootorratta peale üldse midagi :(


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Et asi natukene konkreetsem oleks siis kirjeldan tavapärase spidomeetri ja odomeetri tööpõhimõtet ning kuidas neid on võimalik vajadusel ka kalibreerida. Eeldus selleks on muidugi, et maapinnalt tulev signaal (mis iganes ülekannete kaudu) oleks võrdväärne odomeetril kuvatavaga. Vastasel juhul pole mõtet kalibreerida. Seega reegel, kui oled spidomeetrit vahtanud mingil põhjusel siis veendu, et reaalne läbitud teekond oleks võrdväärne odo näiduga (lükka kasvõi 1km tsikklit käekõrval). Kui see paigas (kui ei siis hakka muutma kas rehve või kui saad siis ülekannet) siis võta spidomeeter maha, toas lauapeal ja külma õllekõrval on seda lõbusam testida. Kirjeldus ehitusest - sealt kus tavainimene näeb trossi sisenemas, kulgevad edasi paar tiguhammasratastega võlli, mis lõpptulemusena liigutavad odomeetri näidukettaid ning spidomeetri elektromagnet välja tekitavat mehhanismi. Mida kiiremini võll liigub, seda kõvem magnetväli tekitatakse ning osuti liigub üha rohkem. Kuid osuti ei liigu vabalt. Teda takistab õhkõrn teralehest spiraalvedru, mille ülesanne on vajamineva vastusurve tekitamine osutit liigutavale magnetjõule. Selline on ehitus. Kuidas kalibreerida? Ütlen veelkord - odo soovitavalt paigas. Muretse trell (soovitavalt heade pööretega akutrell), vaja läheb jupike spidotrossi ning kindlat lauapinda ja stopper. Hea kui sõber abiks. Edasi paigalda spido lauakülge teibiga ning pane tross trelli. Veendu, kumba pidi sinu spido käib. On mõlemaid pidi käivaid! Kui õige suund siis tee proovi, palju su trell suudab. Tihti suudab akutrell 60-70 km/h, ka sellest piisab, kuid hea oleks kui saad kahe kiirusega testida. OK, ma toon näited 50 ja 100 juures.
Lase trell käima ja saavuta ühtlane kiirus 50km/h, sellise kiiruse juures läbib auto ca 13,889m mis teeb minutis ca 833,..m, võta aluseks kolm minutit stoppril ja proovi hoida ühtlast kiirust. Kolme minutiga peab odomeeter näitama 2,5km ja seda üsna täpselt. Kontrolli ka 100km juures kolm minutit siis peaks odo näitama 5km. Kui näitab siis on kõik OK. Kui ei siis tuleks hakata kalibreerima. Kui näit on suurem siis peab vedru järgi andma ja vastupidi.

Kasutaja avatar

MrR
Postitusi: 331
Liitunud: 04 Okt 2006, 08:25
Tsikkel: Bayerische Motor Werke
Tänatud: 1 kord

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas MrR »

Avastasin peale GPSi ostu ja kiiruste võrdlust, et tsikli spido valetab kuni 100ni +10km/h ja üle selle ca. +15 km/h.

Ilmselt on tegu lihtsa spidoka veas ja ka selles, et vahetasin esimese ketiratta ühe hamba võrra väiksema vastu.

KÜSIMUS: kas kuskil spidokaid korrigeeritakse/kalibreeritakse ka?


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: spidovea kontrollimine

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Tegelikult ei muutu spido "valetamine" hüppeliselt. Tegu on konstanstse protsendiga mida on mõtekas kontrollida 100km/h juures, sest siis tead täpselt mitu prossu valetab. Näiteka saad teada, et 10% valetab siis linna kiirusel on see 10% 50km/h juures 5km/h seega kui sõidad 55km/h spido järgi siis pole probleemi. Reaalse 200 km/h juures on sinu spidol aga 220km/h. Väiksematel kiirustel on seda protsenti raske hoomata, sest 30km juures on 10 prossu vaid 3km mida analoog kellad on võimetud adekvaatselt kuvama. Kle, ära sõida 200-ga (crash)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”