spidovea kontrollimine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
spidovea kontrollimine
Peale Carmin nüvi 760 kasutuselevõttu täheldasin et auto(pool aastat vana golf ja kõik originaalis) spidovahe nüvi andmetega on umbes10%. ST kui sõidan piinliku 90 ga on nüvi andmetel umbes 83.
bikel pole jõudnud võrdlust teha kuid: kas usladada nüvi või spidonäitu???? näiteks 110 alas oleks siis spido järgi ok sõita 122
kas kellegil on samalaadseid võrdluskogemusi??
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: spidovea kontrollimine
enamvähem kõik autode spidomeetrid valetavadki sellise tolerantsiga ja ainult ülespoole (ehk oleks võimatu autotootjat süüdistada kiiruseületamises). igasugu GPS viguritega tasub meeles pidada seda ka, et kiirusenäit ei ole väga 1:1 vasid on umbes sekundine viide (olenevalt gps-ist muidugi, uuemad on juba 5Hz, ehk viide umbes 1/5 sekundit), nii et kiirenduse ajal spidokat kontrollida ei saa, ühtlasel sõidul saab aga ideaalselt
Re: spidovea kontrollimine
Üllatus üllatus. Kogu aeg olen ju rääkinud, et kõik tänapäeva originaalseades sõidukite spidod(ja odod) valetavad kuni 10%.
Kui kiiruselugemine on sõidukil käigukastist vms, siis ülekannet muutes(ka kõrgemat/madalamat rehvi kasutades) võib spidomeetri ja odomeetri ikka väga metsa minna.
Sellepärast mõned mehed sõidavadki oma jutu järgi 330 ja 350-ga. Reaalselt ei küündi kiirus võibolla 270nigi.
Selle tarbeks on dragbike.ee poes müügil selline vidin mis korrigeerib kiiruse ja kilomeetrilugeja õigeks:
http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: spidovea kontrollimine
tere hommikust!
see ju nii tüüpiline, et spidokas rohkem näitab, kuidas kellelgi. ja siis kuuleme, kuidas keegi ülikorralik kodanik hädaldab, et temast kõik mööda sõidavad, kuigi auto spidokal 90 km/h. kuigi ise sealjuures oma tegeliku 75-80-ga liikudes viimane avalik hala oli hiljuti K2 suvereporteris, kui nad seal gaz 24 ringi sõitsid ja neist kõik möödusid.
endalgi avensisel spido näit 10 km/h suurem tegelikkusest
kõige parem viis oma sõiduki tegeliku kiiruse teadasaamiseks on teha meeldivat koostööd meie teedel kiirust mõõtvate politseinikega
Re: spidovea kontrollimine
No näiteks minu GPS näiteb kiirust kõige õigemini ja selle järgi olengi kulgenud. Auto spidost näitab see mingi 8-12 km/h vähem, olenevalt siis kiirusest. Olen selle järgi kulgedes mitu korda patrullidest mööda uhanud, kus sõbralikud kaasliiklejad tavaliselt pidurit lappavad ja järsult maha jäävad. Ma siis sama tempoga edasi, maha pole võetud..
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
- Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 73 korda
- Kontakt:
Re: spidovea kontrollimine
Mul Garmini nüvi 250 ja tsikliga 90-ga sõites näitab gps 82-83, nüüd võin rahulikult 100-ga lasta spidoka järgi siis tewgelik kiirus kuskil 91-92. Autol valetas umbes samas vahemikus aga kui paigaldasin nõksa suurema tolliga veljed on vahe pea olematu. Ka olen jälginud neid kiirusemõõtjaid mis on erinevate suuremate asulate juurde tekkinud siis võrreldes gpsiga näitavad need pea sama kiirust, kuid tsiklit need posti otsas olevad mõõtjad vahel ei märka.
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
Motostation poodnik aadressil Masina 1 Tallinn
Re: spidovea kontrollimine
kurisookaru kirjutas:Ka olen jälginud neid kiirusemõõtjaid mis on erinevate suuremate asulate juurde tekkinud siis võrreldes gpsiga näitavad need pea sama kiirust, kuid tsiklit need posti otsas olevad mõõtjad vahel ei märka.
Nii ta enam vähem peaks olema. Näiteks Tallinna poolt enne Pärnut sisse sõites on ka üks säärane posti otsas ja see muide jummala täpne, selle olen ise radariga üle mõõtnud! Kusjuures õige tulemuse saamiseks tuleb valida hetk, kus ei sinu ees ega taga ega soovitavalt ka vastu ei liiguks ühtegi teist sõidukit, siis on see näit kõige täpsem. Sellist hetke muidugi raske tabada, vast õhtustel ja öistel aegadel seal liiklus vähe hõredam..
Aga tsikliga tulles olen ka teinekord täheldanud, et mind mõõtja seal posti otsa ei märganud.
Re: spidovea kontrollimine
Rõõm kuulda, et selle ise oled üle mõõtnud, sest alguses, kui see paigaldati, näitas see küll aiateibaid ja teab veel mida. Kas ei olnud isegi Pärnu Postimehes artiklit selle kohta kunagi, et ta ei näita reaalseid kiirusi. Alles nüüd suht hiljuti hakkasin kahtlustama, et krt kas tõesti on õigeks keeratud.
Teab keegi, kuidas on lood päälinna sissesõidul olevate kiirusemõõdikutega? Näitavad reaalset arvu või nii, kuidas juhtub?
http://www.velonaut.ee
http://www.greenbikerent.ee
You've bought yourself a new bike. Keep the rubber side down!
-
- Postitusi: 361
- Liitunud: 31 Mär 2007, 21:57
- Tsikkel: Aprilia Tuono RSV 1000r
- Asukoht: Karjamaa
Re: spidovea kontrollimine
See valetamine jh. kõikidel autudel eluaeg olnud.
Aga nüüd kui panin motikale peale jalgratta kompuutri, mõõtes ise välja kõik andmed mis tuli sisestada ja korrutada, sain tulemuseks teada et ka motika spido paneb umbes 10km/h mööda. Seda siis kiirust näidates. Kui peale 1000km. läbisõitu läbitud teepikkust võrdlesin, tuli üllatusena et kilomeetrid klappisid pea 100m. täpsusega. Seda, et jalgratta kompuuter tõtt näitab, kontrollisin omakorda TomTom-iga.
Natuke OT., aga , jalgrattakompuutri paigaldasin ainult sellepärast et ei suutnud leida kuskilt kella mis näitaks aega ja samas oleks ka vee ja päikesekindel. Proovisin päris mitut kella ja kõik nad surid paari päevaga. Ja kuna juhe ja andur tilberdasid seal küljes otsustasin ka need lugema panna. Nüüd päris lahe vaadata päeva max. kiirust ja keskmist jne. Aga sellest vist siin kuskil juba teema oli.
Re: spidovea kontrollimine
417 kirjutas:Peale Carmin nüvi 760 kasutuselevõttu täheldasin et auto(pool aastat vana golf ja kõik originaalis) spidovahe nüvi andmetega on umbes10%. ST kui sõidan piinliku 90 ga on nüvi andmetel umbes 83.
bikel pole jõudnud võrdlust teha kuid: kas usladada nüvi või spidonäitu???? näiteks 110 alas oleks siis spido järgi ok sõita 122
kas kellegil on samalaadseid võrdluskogemusi??
- Vahelduseks püüa Sina politseinikke.
- Suhtle nendega.
- Saad vea teada sama täpsusega, nagu nemad seda hiljem mõõdavad.
- Usu mind,nad ei hammusta,kui Sa ise seda ei tee.
-
- Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: spidovea kontrollimine
Nigga kirjutas:Üllatus üllatus. Kogu aeg olen ju rääkinud, et kõik tänapäeva originaalseades sõidukite spidod(ja odod) valetavad kuni 10%.
Kui kiiruselugemine on sõidukil käigukastist vms, siis ülekannet muutes(ka kõrgemat/madalamat rehvi kasutades) võib spidomeetri ja odomeetri ikka väga metsa minna.
Sellepärast mõned mehed sõidavadki oma jutu järgi 330 ja 350-ga. Reaalselt ei küündi kiirus võibolla 270nigi.Selle tarbeks on dragbike.ee poes müügil selline vidin mis korrigeerib kiiruse ja kilomeetrilugeja õigeks:
http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92
Oman seda seaded, (ostetud siit http://www.healtech-electronics.com/en/order.htm kohale tuli nädalaga). Olen õudsalt rahul. Hea on teada, mis kiirus on, ja kui kiiresti võib politsei autost mööda sõita . Lisaks salvestab seade enda mällu max kiiruse, mida saab taasesitada spidole nuppu vajutamisega. Ja see on tegelik kiirus. Esi hammakas on üks hammas väiksem, ja seega spido näitab 11,5% rohkem. Kõige raskem seadme paigaldamises-seadistamises oli näidetava ja reaalse kiiruse vahe leidmine.
-
- Postitusi: 373
- Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
- Asukoht: Tallinn/Merivälja
- Kontakt:
Re: spidovea kontrollimine
Nigga kirjutas:Üllatus üllatus. Kogu aeg olen ju rääkinud, et kõik tänapäeva originaalseades sõidukite spidod(ja odod) valetavad kuni 10%.
Kui kiiruselugemine on sõidukil käigukastist vms, siis ülekannet muutes(ka kõrgemat/madalamat rehvi kasutades) võib spidomeetri ja odomeetri ikka väga metsa minna.
Sellepärast mõned mehed sõidavadki oma jutu järgi 330 ja 350-ga. Reaalselt ei küündi kiirus võibolla 270nigi.Selle tarbeks on dragbike.ee poes müügil selline vidin mis korrigeerib kiiruse ja kilomeetrilugeja õigeks:
http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=39&item=92
Kui tekib väike viitsimine,siis kas sa saaks vaadata kas see asi Suzuki SV 1000 s-ile ka sobib.
Üks allikas väitis ,et ei pidand toimima selle ratta peal.
Mul taga hammakas 2 numbrit suurem kui originaal ja nüüd nats paneb spido pambusesse.
Ise enesest ei häiri,aga tore oleks kui ta ikka õiget numbrit näitaks.
Re: spidovea kontrollimine
lihtsaim variant on vist aega võtta... 100km/h kulub ühe km läbimiseks 36 sekundit ning 90km/h 40s. Lenksule miski kell ajutiselt ning kilomeeter võimalikult ühtlast kiirust hoida. Teine variant on jah politseiga rääkida. Vahest nad korraldavad isegi vastavaid aktsioone, et "kontrolli oma spidomeetrit tasuta"
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"
-
- Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: spidovea kontrollimine
Alwayslate kirjutas:Kui tekib väike viitsimine,siis kas sa saaks vaadata kas see asi Suzuki SV 1000 s-ile ka sobib.
Üks allikas väitis ,et ei pidand toimima selle ratta peal.
Mul taga hammakas 2 numbrit suurem kui originaal ja nüüd nats paneb spido pambusesse.
Ise enesest ei häiri,aga tore oleks kui ta ikka õiget numbrit näitaks.
http://www.healtech-electronics.com/ - see on tootja leht. Siin saad leida, kas sinu rattas saab seda vidinat kasutada, või mitte. Vaata products & downloads.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: spidovea kontrollimine
417 kirjutas:Peale Carmin nüvi 760 kasutuselevõttu täheldasin et auto(pool aastat vana golf ja kõik originaalis) spidovahe nüvi andmetega on umbes10%. ST kui sõidan piinliku 90 ga on nüvi andmetel umbes 83.
bikel pole jõudnud võrdlust teha kuid: kas usladada nüvi või spidonäitu???? näiteks 110 alas oleks siis spido järgi ok sõita 122
kas kellegil on samalaadseid võrdluskogemusi??
ma sõidan tavaliselt spido järgi maanteekiirusest 15-20 km/h kiiremini ja pole probleeme olnud. arvesta sealt spidoka viga ja vähemalt miinus 3 maha ja polegi nagu millegi eest trahvi teha.
Viimasel nädalal jäi tee peal jalgu fotoradareid vähemalt 50 tk, paljud nendest töötasid, ei tea aga navi järgi, selle piirkonnas, umbes pluss 5-8 ei käinud ühtegi sähvakat. Mul spido ja navi kiiruse vahe tuleb spido järgi 120 km/h sõites 10 km, st. navi järgi on 110 km/h.
-
Teema algataja - Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Re: spidovea kontrollimine
tundub et se spidoviga oleneb veel palju auto margist ja ka bikedel rehvisegust ja siduri korrasolekust
VW Golf 5 spidoviga
Kood: Vali kõik
100= 91
R1 100 = 97
200 = 193
280 = 261
Range Rover
100 = 100
150 = 148
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: spidovea kontrollimine
Huck kirjutas:lihtsaim variant on vist aega võtta... 100km/h kulub ühe km läbimiseks 36 sekundit ning 90km/h 40s. Lenksule miski kell ajutiselt ning kilomeeter võimalikult ühtlast kiirust hoida. Teine variant on jah politseiga rääkida. Vahest nad korraldavad isegi vastavaid aktsioone, et "kontrolli oma spidomeetrit tasuta"
kasutatud mõlemat varianti ja võin liikuda oma liiklusvahenditega tahtmise korral suht täpse kiirusega.
ja aega tuleb võtta kilomeetri postide järgi, mitte katsetatava sõiduki läbisõidunäidiku järgi.
edukalt saab tsiklit spidokat kontrollida,kasutades jalgratta spidokat, mis installitud tsiklile.
Re: spidovea kontrollimine
mqs kirjutas:Teab keegi, kuidas on lood päälinna sissesõidul olevate kiirusemõõdikutega? Näitavad reaalset arvu või nii, kuidas juhtub?
Patt tunnistada, aga kevadepoole, ühel ilusal ööl proovisin Pärnu poolt tulles selle Laagri mõõtja ära.
Kui spidokas näitas 120, siis aparaat posti otsas pakkus 75.
Autoga pole proovinud, ehk on asi gabariitides.
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 18 Aug 2007, 14:32
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 750 K8
- Asukoht: Saaremaa & Tallinn
Re: spidovea kontrollimine
mart211 kirjutas:confident kirjutas:Kas kusagil on võimalik lasta kalibreerida spidokat ?
Ise seda kalibreeriat ostma pole vast mõtet hakata. Mõtlesin et kas keegi pakub teenusena kalibreerimist !?!?!
Jawa 634 1981.a
Re: spidovea kontrollimine
Lasin esimesel teeääres mõõtval politseipatrullil radariga mõõta, siis võrdlesin nende näitu spidomeetri omaga ja saingi enam-vähem spidomeetri vea teada. Lihtne ju?
Re: spidovea kontrollimine
petz61 kirjutas:Huck kirjutas:lihtsaim variant on vist aega võtta... 100km/h kulub ühe km läbimiseks 36 sekundit ning 90km/h 40s. Lenksule miski kell ajutiselt ning kilomeeter võimalikult ühtlast kiirust hoida. Teine variant on jah politseiga rääkida. Vahest nad korraldavad isegi vastavaid aktsioone, et "kontrolli oma spidomeetrit tasuta"
kasutatud mõlemat varianti ja võin liikuda oma liiklusvahenditega tahtmise korral suht täpse kiirusega.
ja aega tuleb võtta kilomeetri postide järgi, mitte katsetatava sõiduki läbisõidunäidiku järgi.
edukalt saab tsiklit spidokat kontrollida,kasutades jalgratta spidokat, mis installitud tsiklile.
jah, kui ikka spido valetab siis odomeeter vast kah ...
Olen ise kasutanud samuti kilomeetriposte ja stopperit auto puhul ...politseid ei ole viitsinud veel tüüdata.
Re: spidovea kontrollimine
Kas on ikka nii, et kui spido näitab näiteks 10% rohkem saja km/h juures, et siis see sada läbitud kilomeetrit väljendub odomeetril 110km. Mina väidaks, et see nii ei ole. Kuna pole ju vahet kui kiiresti te selle 100km läbite, kas kiirusega 100, 110 või hoopis 90. Kilometraazi peaks ikkagi näidatama õigesti.
Kinnituseks väike näide. Võtame aluseks ühe ratta pöörde mille täispöörde sooritamisel läbitakse 1m. Kui ratta üks pööre läbitakse ajaga 1sek ning ülekanne oleks 1:1 siis näitaks spidomeeter 1m/s. Kui nüüd ülekanne oleks 10% rohkem näitav (nii ka reeglina tootjad spidod häälestavad) siis kiirus sama aegsel läbimisel (ehk siis 1sek) oleks 1,1m/s kuid vahemaa ja aeg oleks ikkagi 1m ja 1sek. Seega aeg ja vahemaa on muutumatud kuid kiirus sõltub otseselt spido ülekandest.
-
- Postitusi: 1828
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: spidovea kontrollimine
hotsepp kirjutas:Kas on ikka nii, et kui spido näitab näiteks 10% rohkem saja km/h juures, et siis see sada läbitud kilomeetrit väljendub odomeetril 110km.
Originaalülekandega üritatakse odo ikka võimalikult täpselt näitama panna ja spido veidi rohkem. Kui sa ise ülekannet muudad (vahetad ketirattaid, velgi jne), siis pärast seda valetavad mõlemad (kui just ei trehva nii, et spido pärast seda õigesti näitama hakkab).
Re: spidovea kontrollimine
joel kirjutas:hotsepp kirjutas:Kas on ikka nii, et kui spido näitab näiteks 10% rohkem saja km/h juures, et siis see sada läbitud kilomeetrit väljendub odomeetril 110km.
Originaalülekandega üritatakse odo ikka võimalikult täpselt näitama panna ja spido veidi rohkem. Kui sa ise ülekannet muudad (vahetad ketirattaid, velgi jne), siis pärast seda valetavad mõlemad (kui just ei trehva nii, et spido pärast seda õigesti näitama hakkab).
Sa ikka lugesid mu posti läbi . Seda ma ütlengi, et odo näitab reaalsust ja spido pisut peale. Küsimus ongi selles, et kui keegi ülekannet muudab, et kas siis odo erinev reaalsest läbitud maast. Ma väidaks (vt näide), et odo ei muutu kui ülekandeid muudetakse. Ülekannete all siis mõtlen vastavalt rehvi, hamasratta, teise ratta spido jne muutusi. Endal on suvalise masina spido, trossi käitus tuleb esirattalt. Näitab ülespoole 20% 100 km/h juures aga odomeeter näitab ikkagi reaalselt läbitud vahemaad.
A ja mis puutub tehas seadistusse ja spidole rohkem näitamisse siis passatil näitab 7% rohkem spido kuid kliimast kontrollides saab reaalse kiiruse mis on gps-iga kontrollitud ja üks ühele. Nii see ongi tehtud. reaalne kiirus arvutatakse rattanadurite, ülekannete ja väntvõlli pöörete järgi. Tõsi, kui on alla pandud mingi teine käigukast siis võib reaalsust näitav näit muutuda.
Re: spidovea kontrollimine
reimps kirjutas:mqs kirjutas:Teab keegi, kuidas on lood päälinna sissesõidul olevate kiirusemõõdikutega? Näitavad reaalset arvu või nii, kuidas juhtub?
Patt tunnistada, aga kevadepoole, ühel ilusal ööl proovisin Pärnu poolt tulles selle Laagri mõõtja ära.
Kui spidokas näitas 120, siis aparaat posti otsas pakkus 75.![]()
Autoga pole proovinud, ehk on asi gabariitides.
Eile mul ei näidanud Laagris mootorratta peale üldse midagi
Re: spidovea kontrollimine
Et asi natukene konkreetsem oleks siis kirjeldan tavapärase spidomeetri ja odomeetri tööpõhimõtet ning kuidas neid on võimalik vajadusel ka kalibreerida. Eeldus selleks on muidugi, et maapinnalt tulev signaal (mis iganes ülekannete kaudu) oleks võrdväärne odomeetril kuvatavaga. Vastasel juhul pole mõtet kalibreerida. Seega reegel, kui oled spidomeetrit vahtanud mingil põhjusel siis veendu, et reaalne läbitud teekond oleks võrdväärne odo näiduga (lükka kasvõi 1km tsikklit käekõrval). Kui see paigas (kui ei siis hakka muutma kas rehve või kui saad siis ülekannet) siis võta spidomeeter maha, toas lauapeal ja külma õllekõrval on seda lõbusam testida. Kirjeldus ehitusest - sealt kus tavainimene näeb trossi sisenemas, kulgevad edasi paar tiguhammasratastega võlli, mis lõpptulemusena liigutavad odomeetri näidukettaid ning spidomeetri elektromagnet välja tekitavat mehhanismi. Mida kiiremini võll liigub, seda kõvem magnetväli tekitatakse ning osuti liigub üha rohkem. Kuid osuti ei liigu vabalt. Teda takistab õhkõrn teralehest spiraalvedru, mille ülesanne on vajamineva vastusurve tekitamine osutit liigutavale magnetjõule. Selline on ehitus. Kuidas kalibreerida? Ütlen veelkord - odo soovitavalt paigas. Muretse trell (soovitavalt heade pööretega akutrell), vaja läheb jupike spidotrossi ning kindlat lauapinda ja stopper. Hea kui sõber abiks. Edasi paigalda spido lauakülge teibiga ning pane tross trelli. Veendu, kumba pidi sinu spido käib. On mõlemaid pidi käivaid! Kui õige suund siis tee proovi, palju su trell suudab. Tihti suudab akutrell 60-70 km/h, ka sellest piisab, kuid hea oleks kui saad kahe kiirusega testida. OK, ma toon näited 50 ja 100 juures.
Lase trell käima ja saavuta ühtlane kiirus 50km/h, sellise kiiruse juures läbib auto ca 13,889m mis teeb minutis ca 833,..m, võta aluseks kolm minutit stoppril ja proovi hoida ühtlast kiirust. Kolme minutiga peab odomeeter näitama 2,5km ja seda üsna täpselt. Kontrolli ka 100km juures kolm minutit siis peaks odo näitama 5km. Kui näitab siis on kõik OK. Kui ei siis tuleks hakata kalibreerima. Kui näit on suurem siis peab vedru järgi andma ja vastupidi.
Re: spidovea kontrollimine
Avastasin peale GPSi ostu ja kiiruste võrdlust, et tsikli spido valetab kuni 100ni +10km/h ja üle selle ca. +15 km/h.
Ilmselt on tegu lihtsa spidoka veas ja ka selles, et vahetasin esimese ketiratta ühe hamba võrra väiksema vastu.
KÜSIMUS: kas kuskil spidokaid korrigeeritakse/kalibreeritakse ka?
Re: spidovea kontrollimine
Tegelikult ei muutu spido "valetamine" hüppeliselt. Tegu on konstanstse protsendiga mida on mõtekas kontrollida 100km/h juures, sest siis tead täpselt mitu prossu valetab. Näiteka saad teada, et 10% valetab siis linna kiirusel on see 10% 50km/h juures 5km/h seega kui sõidad 55km/h spido järgi siis pole probleemi. Reaalse 200 km/h juures on sinu spidol aga 220km/h. Väiksematel kiirustel on seda protsenti raske hoomata, sest 30km juures on 10 prossu vaid 3km mida analoog kellad on võimetud adekvaatselt kuvama. Kle, ära sõida 200-ga
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.