Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Projekt: sõidetava mootoriga Jawa350'71 ?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei ole nõus, nagu ei töötanuks vana Jawa süütesüsteem töökindlalt. Mul vana 350/360 siiamaani alles ja see on eluaeg paugupill olnud, kuni mootor tihe. Süüdet oli kasulik sättida kord aastas, hooaja keskel mina seda näppima ei pidanud. Kontaktplaadil oli vaid see probleem, et ta oli pehmevõitu, st kinnituskruvi kinnikeeramisel ei olnud hea hulluks minna. Samas, nõrgalt keerasid, võis juhtuda, et parema silindri süüde läks paigast. Vasakuga ei juhtunud seda kunagi. Paikaajamisel oli muidugi see häda, et kui lahtise kruviga oli paigas, siis kinni keeramise järel enam ei olnud, st tuli alati katsetada, et õige saab. Põgusa harjutamise järel tekib sellest lisaajakulu paar minutit. Teine asi, mida polnud hea unustada, oli kontakti viltpadja õlitamine. Aga see andis endast vilistades ka ise teada.
Ei saa ka väita, nagu olnuks just minul eriti õnnestunud genekas ja kontaktsüüde. Originaalgenekas oli tal 45 W - vähe, aga töötas priimalt. Mingil hetkel sebisin peale uuema Jawa 75 W (vist esimese nn uue Jawa oma) geneka ja käib ka see kui kuninga m... ning jõuab ka selle masinakese elektrisüsteemi ära toita ning aku laadida. Kontakte ja plaate ka vahetatud, kordagi ei olnud probleeme. Masin sõitnud üle 100 tuhande.
Süüte paikaajamine ka töö, kus häda korral saab hakkama kruvikeeraja, lepapulga (OK, mul oli algul küünlast tehtud jurakas, hiljem indikaatorkell) ja küünlavõtmega. Ah jah, üks mutrivõti oli ka vajalik, et väntvõlli edasi keerata ja kaliiber, et kontaktivahe eelnevalt õigeks seada. Testrit kasutasin isegi garaazhis vaid siis, kui see käepärast oli. Muul ajal indikaatorist jälgisid kolvi asendit. Küünal oli mootorist maas, aga piibus. Enne õiget hetke panid süüte sisse ja siis keerasid väntvõlli edasi, kuni sädeme laks käis. Kui oli õigel hetkel, siis oligi kõik. Hiljem sai samamoodi ka Moskvitsi süüdet seatud - no toimib. Mõned kasutasid suitsupaberit kontaktide vahel.
Kokkuvõttes, kontaktivaba süütesüsteem on loomulikult parem, aga kontaktsüütel pole ka häda midagi, kui räägime igapäevasest tavakasutusest. Kui mootor ei käivitu, on probleem mujal. Mootori kuludes tahtis ta rohkem tampimist. Vahetasin rõngad ära ja läks jälle laksust. Karburaator kulub ka uskumatult, ka see loeb. Simmerlingid, kui pole korralikult tihedad, loevad, kuni mittekäivitumiseni välja jne. Süütesüsteem aga - see on raudselt VÄIKSEIM SÜÜDLANE.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”