Keti hooldus ja eluiga

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 16 Aug 2008, 03:56

Pean ka täna kuhugi targutama - teen seda siia :wink:
Kett ikkagi jääb kuluosaks... samamoodi ketirattad ja nende "ülehooldamine" kokkuhoiu eesmärgil on vb. hoopis raiskamine. Kuna kõik oleneb ikkagi kasutustingimustest siis omale sobivaima lahenduse raalib iga mõtlev inimene ise välja....
K: kas keti kulumine progresseerub?
V: jah, nagu igasuguse kulumise puhul. Pinnakaredus, sealt soojus, sealt suurem pinnakaredus ja mida suurem soojus seda suurem määrete tõrjumine jne, jne... Kett kulubki seetõttu ebaühtlaselt (st. mõned lülid enam kui teised) sest seal 100-120 telge millest kindlasti mõned kehvemini määritud ja oma kulumises teiste eest minema progresseeruvad.
K: kas keti pesemine on pigem optilise või tehnilise tulemusega
V: mittehanguvate õlide puhul annab pesemine pigem väljanägemist. Lased õli aga juurde ja määribki paremini (määrib kõik muu ka ära aga ju igale oma lõbu). Hanguvad ketimäärded (ketivahad) tuleb hooldusel maha pesta kuna tekkiv hangunud kiht ei lase järgneval "läbi tungida". Kette ei tohi "vannitada" (eriti ringiga variante) sest sedasi lahustab muidu viskoosse määrde hoopistükkis vedelaks... ja alati tuleb välja kergemini kui sisse läheb. Ringiga keti puhul veel eriti karuteene, sest pesuaine pääseb kindlasi ringist läbi, määre sealjuures pigem üldse mitte.
K: milline on popp ketimääre
V: popp on muidugi see mida rahvas ostab ja kiidab... aga ekstreemis tõhusaid olen näinud seni vaid üksikuid - Liqui Moly (hanguv), Castrol (nii vaha kui sünt õli) ja mittehanguv X-1R TTL. Viimane küll määrib ka kõik muu ära aga veeretakistus kaob kuhugi päris ära :shock: Loomulikult on kindlasti veel häid aga ju siis pole kätte juhtunud. Igatahes avanes kord võimalus sattuda hätta, kus kett venis võistlusel välja ja varu polnud. Igasugu õlisi sai proovitud - ei miskit - kuumenemine, venimine jätkus nii, et hammakatest tolmu lendas, kuni sain kodanik Rossilt (mitte Valentinolt :mrgreen: ) miski ketivaha - ei mäleta mis tootja oma aga aitas! Ehk siis kokkuvõttes, et "kellele ema, kellele tütar" aga vaha- või hanguvaga ehk siis on väiksem tõenäosus pange astuda
K: kas tagumine ketiratas on mõtekas veninud keti puhul vahetada kuigi näeb OK välja?
V: isiklikult vahetan, tehke teisiti kui arvate sest äkki ongi see õigemgi. Korraliku tootja ülekanne (ringiga kett+esimene ja tagumine ketiratas) maksab jämedalt 2700-3200.-eek millest tagumise ketiratta hinna saaks teoorias üle ühe vahetuse kokku hoida. Kui kett ja tähik eraldi ostes suure võidu annab siis on vist asjal tõesti pointi. Ise olen läinud viimasel ajal seda mugavat teed, et üks ülekanne hooajaks ja peaaegu ilma hoolduseta (tehasest on juba määre peal ja kogu lugu). Suht väike läbisõit ja odav ringita kett koos ketiratastega ca. 2200.-eek kusjuures aega ja hooldusvahendeid (puhasti, õli) peaaegu ei kulugi.
Hammasrataste kvaliteedis pole täheldanud suuri kõikumisi aga kettide vastupidavuse osas soovitan kogemusi vahetada ja pikemalt diskuteerida, sest kõik ei olegi kuld mis hiilgab. Ei hakka avalikult siunama aga ise just avastasin ühe "lamba hundinahas"...

Eraldage terad sõkaldest ja äkki ongi abiks :bsmile:


Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”