Tartu eksamineerijate lemmikkohad
Re: Tartu eksamineerijate lemmikkohad
Tartus on vähemalt kaks kohta, kus on ühte moodi lolli märgistuse tõttu võimalik igati legaalselt kahte moodi sõita
- Baeri tänav Näituse-Krooksu parkla vahelises lõigus
- Õnne tänava sillapoolne ots
Loll on seal see, et ametlikult on tänav kahesuunaline, aga ühte otsa on pandud telliskivi lisatahvliga "välja arvatud jalgrattad" ja tee serva on tõmmatud KITSAS PIDEVJOON jalgratturite eraldamiseks autodest. Lollus täpsemalt seisneb selles, et seda pidevjoont saab vabalt tõlgendada nii suunavööndite eraldusjoonena kui sõidutee äärejoonena.
Suunavööndite eraldusjoon ei pea tänava keskel olema ja kuna mäest üles liiklus on lubatud ainult jalgratastele, siis võib vabalt autodele rohkem ja jalgratastele vähem ruumi jätta. Kui see on aga sõidutee äärejoon, siis on see väiksem osa sõidutee kõrval varjatud kujul jalgrattatee, kuhu peavad kohustuslikus korras ära mahtuma mõlemit pidi sõitvad jalgrattad.
Kuna mõlemad tänavad on nii kitsad, et mõlemasuunalist liiklust reaalselt toimuda ei saaks, seda enam, et mõlema tänava peal lubatakse vabalt parkida, siis reaalselt sõidetakse neid ühesuunalise tänavana ja tehakse vasakpöörded vastavalt Oru ja Kalevi tänavasse valge joone kõrvalt. Ainuke võimalus neil tänavatel vastassuunas sõita on teha tagasi pööre Oru tänava ristmikul või siis Õnne tänava lõpus, mis praktikas on suhteliselt keeruline.
Nüüd tarkus:
ARK tahab aga, et kuna sa Kapakohilast tulles ja seal esimest korda sõites ei tea, mis sildid tänava teises otsas praegusel hetkel on, siis tuleb võtta joonest paremale jäävat tee osa kahesuunalisena ja teha vasakpööre selle keskelt kujuteldava keskjoone lähedalt. Ehk siis valge joone kõrvalt vasakpöörde tegemine on vastassuunavööndisse kaldumine ja suur viga. Õnne tänava ots ongi umbestäpselt poolteist auto laiune, seega tuleb tsikliga seal eksamit tehes see pisukegi pooleks teha. Baeri tänavalt lastakse ka vasakpööret teha Oru tänavasse, seal tuleb siis parkivate autode kõrvalt teha vasakpööre ja loota, et mäest alla kimavad autod sind lapikuks ei sõida. Eksamil on eksamineerija autoga taga, seega selle korra veel pääseb.
Kirjutasin Tartu linna kodulehele rubriiki "Ametnik vastab" küsimuse, et kumb on siis ametlik seletus nende joonte kohta ja sain vastuseks, et tegemist on suunavööndite eraldusjoonega. ARK-il olla aga endiselt teistpidine arvamus. Seega, kui keegi peaks seal pahandada saama, siis tasub seda vaielda, seda enam, et kui tõesti oled Kapakohilast, siis ei saa selgelt aru ei ühest ega teisest variandist. Oleks kitsa asemel lai pidevjoon, siis poleks mingit küsimust ja asi selge, aga valge värv on limiteeritud ja ARK-i eksaminaatoril peab ka olema võimalus ennast rahuldada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.