Kiiruseületamise karistused karmistuvad.

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: Kiiruseületamise karistused karmistuvad.

Lugemata postitus Postitas creativ »

Tsikkelröövel kirjutas:

Ei saadud aru, kus on minu point.
Kui ma ütlen, et turvavööta sõidu trahv on ebaproportsionaalselt suur, ei propageeri ma ilma sõitmist! Mul on see autos alati peal olnudki, samuti olen kolkinud oma tatikat, et see on nii ka tagaistmel. Mul EI OLE solvumist turvavöö eest saadud trahvi peale, sest ma pole seda saanud. Ma olen terves elus ja läbitud vähemalt poole miljoni kilomeetri juures üldse saanud trahvi vast mingi 5 - 6 korda. Summa kokku tuleb kindlalt alla 2000 krooni. Võiks ka siis öelda "ärge rikkuge". Aga ei.
Väidan, et ka liikluses peab, nagu mujalgi õigusruumis, karistuse raskus vastama teo ühiskonnaohtlikkusele. Ja just siin on asi paigast. Kihutav joodik on mõõdetamatult ohtlikum kaasliiklejatele, kui turvavööta juht! Aga karistuse vahe on ... Proportsioonid on paigast.
Lisaks teine kriminaalõiguslik väide - karistuse karmistamine toob eelkõige kaasa kuritegude raskusastme suurenemise.
Ja kuritegude arvu kahanemise peamine mõjutaja on vahelejäämise paratamatus, mitte karistuste karmus.
Politseitöö peaeesmärk on, et rikkumisi ei oleks. Parim distsiplineerija on politsei nähtavus, kohalolek - ka kõige hullem nahhaal ei võta politsei nina all midagi ette. Ja politsei ellukutsumise eesmärk on juba üksi sellega täidetud! Trahv on järgmine aste, neile, kes muidu aru ei saa. Soomes pole pollareid nähagi. Kuni esimese sigaduseni - siis on poisid kui maa alt kohal. Sellest saan ma juba aru, see on politseitöö. Juhuslike pisirikkumiste puhul nad küll pead ei vaeva.
Karistuste õiglus on aga vajalik selleks, et kõik kaaskodanikud võtaks politseid, kui MEIE politseid. Kui politsei on vaid karistaja, siis on ta NENDE politsei. Ja rahvas ei tööta politseiga kaasa. Kaotavad kõik.
Ja viimaks, rahaline aspekt (SPINNA). Vaata, ma arvan, et haigekassa võidaks KAUGELT ROHKEM, kui keelata ära mootorrattasõit. See on ju kaugelt ohtlikum ja vigastusterohkem, kui turvavööta sõit. Isegi kaitserõivastuses. Lisaks võiks keelata libedaga väljaskäimise. Suitsumeestele paneks trahvi - iga suitsetamine 600 krooni. Türisalu panga ette paneme elektritara. Mäesuusatamise eest lõpetaks lepingu haigekassaga üldse ära. Jne.
Riske tuleb kaaluda ja neid minimeerida. Neid täielikult vältida on aga ühiskonnale lõpuks kaugelt kallim, kui nendega mõistlikul tasemel leppida.
Turvavööta sõidu eest karistuse olemasolu näitab juba ise ühiskonna suhtumist. Karistuse karmus ei muuda asja paremaks. Pigem vastupidi - mul oleks ta kinni ka siis, kui karistust polekski. Aga kui sellega käib kaasas ähvardus, on inimese automaatne reaktsioon, et minge te ka õige pikalt. Normaalne vend ei jäta vööd kinnitamata. Aga kindlasti üritab ta seda "tagasi teha" kusagil mujal. Nt vilgutab vastutulevale kihutajale, et ees on politsei. Sest selline riigipoolne käitumine paneb sohvri end samastama pigem teise sohvriga (mis siis, et see ohtlikult käitub) kui politseiga (kes justkui peaks siiski olema korralike liiklejate poolel). Lapsik, aga inimese reaktsioonid ongi sellised. Ja seda ignoreerida ei ole tark.
Mina unistan, et meil oleks jälle MEIE politsei. Kelle poole vaadata alt üles. Pooleteist aasta eest ma muide nii arvasin. Tahaks jälle.

nõus 101%

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”