Yamaha xt600 91a supermoto


Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Yamaha xt600 91a supermoto

Lugemata postitus Postitas janis »

Kirjutaks natuke ka ratta ajaloost ja ehitusetappidest.

Esimeseks omanikuks oli sakslanna, nii et ratas on toodud Saksamaalt ja kui ma nüüd õigesti mäletan siis ka Eestis oli omanikuks või siis kasutajaks naisterahvas. Sealt kuskilt on vist tulnud ka põhjus miks istmel juhikohal lohk sees oli, vähemalt ise ma arvan, et kuna lühem sõitja olnud siis natuke istme arvelt madalamaks võetud või on siis kardetud, et libiseb istme peal. Originaal sadul jooksis juhikohalt sirgelt. Leidsin sõbra kaudu sadulsepa kes sai minust suurepäraselt aru ja ehitas istme sirgemaks ja veidi teistsuguse kujuga kui originaal iste ning loomulikult paigaldas ka uue istmenaha mis omakorda likvideeris ülisuure yamaha kirja istme küljelt. Selle istme tööga oli veel selline juhtum, et sadulsepp helistas mulle ja ütles, et ta kahjuks ei suuda seda istmenahka ilusti ilma nähtava õmbluseta istmele paigaldada(see oli mu soov muidu) Kartsin ,et tuleb kole ristiõmblus mis hakkab silma riivama, kuid ta tegi ilusa joonega lõiked istme servale, mis annab pigem väljanägemisele juurde.
Siinkohal lisaks ühe pildi, pilt on tehtud uue summuti paigaldamisel, näha on et alles olen suutnud ta sinna kuidagi sobitada. Selle summuti hankisin ma kasutaja Kõrtsmikumolu käest 500eek, tervitused talle. Nüüdseks on raam ikka natuke rellakat ja keevitust ka näinud, summutit ma keevitada ei soovinud, hakkab kergelt roostetama ja raami saab ju üle värvida. Muidugi praeguses seisus kuskilt roostet ei leia, mida ei saa selle pildi kohta väita :|
Pilt
Igatahes nüüd siis natuke värvimisest. Tegelik põhjus miks ma alguses värvida üleüldse tahtsin oli see et see sinine värv hakkas küljegondlilt lahti murduma, kuskil 1mm paksuste tükkidena, kuna plastik sellel rattal ja arvatavasti ka originaal värv on lilla, siis see eriti kena vaatepilt ei olnud. Esialgu sai enamus värv survepesuriga maha lastud ja lolli peaga sai ka üks gondel garaazi esistele kividele toetatud varvas peale pandud ning survekaga puhastatud, selle tulemusena tekkisid väikesed täkked gondlisse, ainuke koht vist mida pahteldasin. Värv läks musta matt sprayga peale, kõik gondlid, ainult paak jäi sinine. Selleks ajaks olin ostnud ka polispordi alian look esitulemaski ja käekaitsed. Kui nüüd vanu pilte vaadata siis vaatepilt oli ikka jube küll. Isegi kõige koledamad suured suunad on endiselt rattal küljes. Väike täpsustav pilt:
Pilt
siis tuli õnneks talv peale ja mu esialgne "masterpiece" veeres isa tööjuurde, sooja auto töökotta ja alles nüüd hakkas õige ehitamine peale. Kuna firma tegeleb auto kere ja värvitöödega siis oli kõik käest võtta, nii inimesi kellelt abi ja nõu paluda kui ka kõik töövahendid. Varem olen taastanud täielikult ühe Minski, seda siis kõikide nende toredate töötajate abiga, nii et mingid kogemused olid juba olemas, jäi üle vaid sellest rattast jälle midagi viisakat toota. Alustasin värvimistöödega, kuna tollal oli ratta värv passis sinine, mis on täiesti vale kuna mootorratta värv määratakse raami järgi, raam on selle rattal hõbedane. Seetõttu võisin valida endale meeldiva värvi, läksin kõige mustema musta juurde, kusjuures viimasel hetkel veel mõtlesin kas matt või läikiv. Eelnev sprayga värvitud matt versioon silme ees otsustasin parem läikiva kasuks :twisted: . Vibra kätte ja kõik gondlid värvist puhtaks siis sai veel üks pragu kinni sulatatud. Sellel ajal ma sõitsin väga palju metsas, igasugu okste ja muude kriipivate elementide vahel, lisaks harrastasin ma ikka mõnikord metsas küllili ka käia, sellepärast ma loobusin suurest pahteldamisest eeltöös ja ei ajanud taga ideaali, minu moto oli, et kui metsa lähen ja sealt kriimustatud rattaga tagasi tulen siis nutma ei hakka. Tegelikult tuli tulemus ka ilma pahtlita väga ilus, palju sul plastikul ikka kriime on, lisaks sellele olin ka täielikult värvi maha lihvinud. Nüüdseks on mõned gondlid ka ekstra uuesti üle värvitud. Värvikambri uksetaga nina klaasi pihta surutud "vaatasin" kuidas detailid kuivavad, ehk siis kohe kui need läikivad ja veel soojad jupid kätte sain hakkasin vaikselt ratast komplekteerima. Tulemus oli hoopis teine :
Pilt

muidugi oli väga bling bling ja on siiani tegelikult kui rattast mõne tolmuvaba pildi teeksin. Nagu pildilt näha on selleks ajaks ka suunad normaalsuse piirides =) Ja on ka näha et siduripoolne mootorikaas on maas, siinkohal selgitaksin natuke. XT on väga tore ja vastupidav masin, ei olegi väga tüüpvigu mille üle kurta, aga just selle mootori poole kaane küljes asub õlifiltri korpus, kuna õlifilter on suhteliselt tihedasti vahetatav detail siis need korpuse kaane poldid käivad tihti kinni lahti, ja ma ei tea miks insener on arvanud et alumiinium pesaga keere selles tingimuses vastu peab, ei tea kas see on ainult minu rattal esinenud probleem või mitte aga need sise keermed selle mootorikaane küljes lihtsalt väsivad ära ja ilma mingit jõudu rakendamata tuleb koos poldiga kaasa ka veidike keeret. Probleemi lahendasin ma tikkpoltide näol, üks nendest on treialilt eritellimusena. Kaane lahti keeramiseks on nüüdseks vajalikud mutrid mitte poldid, töötab suurepäraselt. Vahepeal sai veel natuke kleepsudega ratast ehitud, nüüdseks on jäänud mõned kleepsud, ja vist võtan osa veel maha. Ja nüüd lõpptulemus, kus ka raam on must ja muud detailid, pluss siin oranzid pidurisupportid, see kõik on nüüd värvitud sellel talvel. Siinkohal jätsin välja igasugused muud ümberehitused nagu näiteks supermoto rattad, digitaalne spido ja uus esipaneel koos led indikaatoritega ja on ka muid pisikesi asju mis selle ratta juures muudetud. Võiks veel mainida, et ratas on tagumisest amordist kõrgemaks tõstetud, raami kinnituse ja amordi vahel on distants jupp. Üritan varsti uusi pilte saada, seekord väheke teravamaid. Kiiret talve mõõdumist :bsmile:

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”