rataste müük ja sellega seonduv → Re: rataste müük aktiviseerub?

Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1183
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
Asukoht: Estocolmo
Tänanud: 16 korda

Re: rataste müük aktiviseerub?

Lugemata postitus Postitas creativ »

jutt õige!
hinna paneb paikka pakkumise ja nõudluse vahekord. võib ju küsida ulme hinda oma pilli eest, aga kui keegi ei osta siis jääb ju asi müümata. teine küsimus on kui hinda alla ei lasta, et siis pole ju müüja müügist üldse huvitatudki. aeg-ajalt proovivad nö "müüjad" turgu ja loodavad hea tehingu teha, pannes asja müüki ja küsides keskmisest kõrgemat hinda.
asja tuum ikka selles, kas müüja üldse soovib oma pillist lahti saada või püüab niisama spekuleerida ja tehingu pealt teenida.
kes ikka müüa soovib see ka kaupleb! ega tsikkel mingi kunstiväärtus (üldjuhul) ole et hind tõuseb või jääb aastaid ühele samale tasemele (v.a. siis rariteedid, unikumid, customid ja muud sellised)

eestis tõepoolest mõjutab hinda pakkumiste vähesus teatud mudelite lõikes. aga no kellel suur isu ja tahtmine, see läheb kasvõi ise järgi ja toob asja ise kohale. kasvõi teisest maailma otsast.

hinda määrab oluliselt hooaeg. selge see et kevadel, kui nõudlus suureneb, saab hinda kõrgemal hoida kui sügisel. ostjale on alati soodne hooaja lõpus osta mitte selle alguses või vahetult enne seda.
isegi kui vaadata mobile.de kuulutusi siis sügisel on oluliselt suurem pakkumiste hulk ja hinnad paremad ja kaubeldavad. kevadel on hinnad 10-20% kõrgemad ja kaubelda keegi väga ei soovi, sest nagunii müüja müüb oma asja maha.
hinda mõjutab ka aastakäikude vahetus ja tsiklite keskmine läbisõit. teatud mudeleid hakkab turule tulema (ehk siis tekib suur pakkumiste hulk mis mõjub ka hindadele) sellest et nende esimene ressurss saab täis ja läbisõidust tingituna on vaja neile juba suurem remont teha. et saksas (või mujal sarnastes tsiklimaades) on remont suht kulukas, siis paisatakse müüki palju ühe aastakäigu mudeleid mis kisub räigelt hinna alla. Seega võib ühel heal päeval näha kuidas mingi pilli hind kukub ühe hooaja vahetusega 20-30%. Sama nagu autode puhul kui turule tuleb uus mudel, siis eelmine väljalase kukub hinnnas kolinal.
huvitav on asjaolu et saksa kaubamärgid (BMW, KTM Austria) hoiavad oma hinda kõige kestvamalt. tõenäoliselt tuleb see asjaolust, et sakslane on oma maa toodangu patrioot, tooted on kvaliteetsed (?) ja nõudlus nende järgi suur. Samuti on saksa turg suure mahuline. Palju tarbijaid, rikas riik.

Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”