MX Varustus - Kaelakaitse
Re: MX Varustus - Kaelakaitse
Olen proovinud kõiki neid ja on seis sama nagu kiivriga osta endale nii kallis kiiver kui kallis on sinu pea ja kui sul on normaalne kiiver mis üldjuhul on Shoei ja sellega see off-roadi asi tavaliselt ka lõppeb kus 90% on kõik Shoei kloonid siis võid endale osta ka normaalse brace sest kui sul on odav kiiver ei ole sellest bracest mitte midagi kasu sest sul libiseb pea kiivrist välja lihtsalt kui laks käib ja kiivri rihm poob sind üles kehvemal juhul Brace point on see, et ta suunab laksu kaelast pähe sest pealuu on kõvem kui kaela lülid. Nii, et eks iga üks mõtleb ise kuidas see ahel reaktsioon töötab ja milline seal kõige nõrgem lüli on.
Leatt on rally raidis täiesti ok asjandus tal on lisa vahetükid kaasas kohe paned jope peale kui kannad muid kaitsmeid ja asju veel all pead vähe
käsitööd tegema võib olla. Lõikad kleebid õmbled. Viladoms võttis endal tagumise keele näiteks Dakaril ära Noh parem kui mitte midagi ütleme siis nii. Aga põhi skeem on lõikad endale jope sisse sellele selja keelele millel on täpne murdumise tugevus arvutatud, augu mis läheb sulle vastu selga seljakaitsme alla nii nagu supermotos nahakade sisse lõigatakse küüru alla. Leatt mingitel tingimustel pidi tegema rangluudele liiga isiklikult kaldun arvama, et haljas kiivri lõuakas on igal juhul kõige julmem nuga mis igal juhul rangluu puruks lööb seega palju tömbim ja laiema kandepinnaga Leatt on kahest halvast igal juhul vähem halb on üks asi. Teine asi on see, et sellise hooga nagu laseb Koval või Vilopoto ei lase teist keegi seega on sellisteks purustusteks vaja ikkagi hoogu mis enamusele on elu lõpuni kättesaamatud. Kaela lihaste ja lülide nihestused võivad tulla aga üikergelt sest enamuse kaelalihased on ikkagi suhteliselt isetekkimise teel eksisteerivad asjandused ja see ei ole kindlasti piisav absorbeerimaks lakse mis on tekitatud enama kui ise enda liigutamise tulemusena näiteks mootorrattaga. Ja kas rangluu või ratastool sõbrad ? Siin pole midagi arutada üldse.
Alpine on mx jaoks väga hea ja ma ütlen parem kui Leatt minu meelest ta toetub sügavamale rinnapeale aga samas on tal rangluu pealsed paneelid nii peenikesed, et kiivri lõuakas võib sinna taha kinni jääda ja pahandus suurem kui ilma. Need tuleks endale ümber teha ise vähe jämedamaks. Hind on kah neil ajuvaba nagu ja ka kvaliteet jätab selle 10000 eest soovida. Leatt Club on see mida kasutavad MM'il kah vennad carbon on täpselt sama mingit vahet pole ja kaalu vahet nad ise isegi ei julge anda neile. Hind on aga täiesti ebareaalne rumalus spordil. Ma ei tea ka kui kergelt murdub alpine seljal asuv ülimassiivne tugi kui see ära ei murdu ühel hetkel murdub midagi muud. Et nagu ikka iga turvavarustuse puhul on oluline, et nad ikka katki läheks sest midagi peab lööki absorbeerides katki minema. Seega igasugu lambi firma kiivrite ostmise puhul soovin teile kõigile õnne seal on kindlasti kõvad disainerid ja tehnoloogid tööl ))
Leatti puhul on see, et sinu pea liikuvus on päris selgelt piiratud, enduro puhul või rally raidis kus sul on vaja orienteeruda ja ringi vahtida või taga sõitvad venda kontrollida tuleb sul pöörduda terve kehaga. Ja mx kui on vaja kontrollida soonte lõikumisel kõrval sõitvat venda on see kah vähe selline ikka robocop variant et ega midagi head ei ole ja ega ta sind kiiremaks ei tee see on selge. Astar on igal juhul parem selle suhtes. Et iga üks peab proovima kuidas talle istub sõltub ka sellest kui suur on rinnakorv jne jne.
EVS'i UFO Bontshik on korralik asi aga see tuleb iga hooaeg uus osta kindlasti kohe sest ta läheb pehmeks, see peab olema kõva nagu kivi ja väga hea kiiver õige suuruse ja istumisega väga vajalik selle juures. Olen sellega ka ise pannud päris mitu pauku ja ikka väga hea on kui saad sinna peale pead toetada enne kui pidama saad. EVS'is see uus kaitse ei kaitse ettepoole murdumisel mitte muttigi kuigi tahapoole on päris hea kaup. Enamus paralüüsidega lõppevaid lakse käivad ettepoole laksudest ja enamuse lakse üldse on ettepoole. Et ühtegi väga head lahendust täna ei ole nagu enamasti iga asjaga. Aga kui sellega sõita saad ja on sobilik siis kindlasti osta eriti kui sa ei ole väga hea sõitja ja väga hea sõitja ostab selle pärast, et ta on väga hea sõitja
Leatti uus Adventure on pehme ja vedel omajagu aga see on ka nii odav, et eks on nagu on. Tema vooderdus foam on ainult nii muda korjavalt sakiline, et see tuleb kinni katta või võtta kalli mudeli oma ja sinna külge panna. Lukude kvaliteet ja kõik selline on nagu ta on Club'il on mõistagi parem aga inimestele kellel pole traumasid olnud võib ilmselt iga sõitja kinnitada, et maailmas ei ole ühtegi liiga kallist tükki varustust võrreldes trauma hinnaga ja sellega , et Eestis reaalselt arste pole ja hinnad täiesti lambi veterinaaride juurde on EU tippklassis enamasti null teenuse eest ja enamasti sind vigastades mitte ravi pakkudes ja ülbitsedes vaid. Et mõistlik oleks ennast kaitsta, olla ise ettenägelik ja siis kaitseb sind ka jumal nagu öeldakse. Kui on see ääääähhhh-pohui-eesti-varjant siis elu on näidanud pikapeale tuleb kõva pill igal juhul.
Et seda küsimust ei ole kas osta või mitte üldse Luskil kah polnud brace ühe vähestest sõitjatest see oleks tema puhul mingi variant olnud kindlasti, paraku jäi sõpradele ainult võimalus haiglas juhe seinast välja tõmmata ... Suurte ratastega sõitmisel pole üldse midagi arutada Dakari paugud on kõik täpselt ühesugused olnud kus taga ratas tuleb selga. Vintersil oli UAE's üle tüüni pea pauk kutt on selleks aastaks horisontaalis kui mingit ime ei juhtu. Tal oli täis komplekt seljas sh Leatt millega ta ka Eestis sõitis juba varasemalt. Poleks neid olnud oleks kõik kah, praegu pääses ainult selja opiga ja läbi kõrre toitumisega. Tavaliselt juhtub sul neid õnnetusi ühe korra elus neid ei juhtu iga päev kui sa päris Toompealt ei ole ja suhtumine, et mul pole seda kunagi vaja olnud see on mõttetu asi on selline vähe arusaamatu. Ma loodan, et mul ei lähe kunagi elus ühtegi varustuse juppi kah vaja mis mul kuhjub sellegi poolest ostan juurde parimat mis just mulle minu sõitude ja töö jaoks parim ja vajalikum on, et kõik oleks maksimaalselt ohutu kui minu oskused ei ole piisavad ja pea liiga nõrk, et mõelda õigel ajal. Aga on olukordi kus see asjandus muutub ohtlikuks kindlasti näiteks mägedes kus pole teid ja on väga suured kalde nurgad kus sa lihtsalt ei näe sinna kuhu vaja sest ratas on sellise nurga all või kus tuleb tirida tassida tõmmata ja lohistada. Olen näinud mitmeid vendi kellel nädala lõpuks pikkadel sõitudel enam neid brace kaelas ei ole. Aga need on kõik tingimused mida Eestis ei ole, et nende peale ainult Eestis sõitvatel sõitjatel täna pole mõtet mõelda ja jätta asi ostmata samas kui ollakse endale ise ohtlik. Et korralik õppetus, hea treenitus ja eeeeelkõige õiged sõiduasendid on need mis on kõige suurem kaitse mis üldse olla võib õigete trajektooride ja soonde juures. Üheseid vastuseid ei ole nagu ikka sest inimesed on nii erinevad. Mul on mitmeid väga kiireid sõpru kes ei kanna üldse kaitsmeid sest nad ütlevad, et nad ei suuda nii sõita lihtsalt. Ma respekteerin seda aga ikkagi muretsen nende pärast kuigi Eestis pole nii kombeks. Ka USA SX (millest on uues Motokrossis masiivne artikel) ei kanna üldiselt enamus sõitjaid üldse mingeid kaitsmeid samas barce näeb ühe enam ja enam pea igal sõitjal palja ihupeal need on maailma parimad sõitjad vaevalt, et nad teevad midagigi mis ei oleks vaid ja ainult nende edu huvides. Villopoto oleks ~ 15 km/h alles hiljuti Anaheim III kaks korda järjest tooli läinud - õnneks oli brace.
Indrek Mägi kelle käest just küsisin mis tema arvab ütles, et talle meeldib väga Leattiga sõita. Alpine toe osa olevat aga liiga pehme. Et nii palju kui on sõitjaid on ka arvamusi.
Leattil aga ma arvan tuleb välja uus pro mudel varsti sest kõik patendid kuuluvad neile miks selle turule tulek ka niikaua aega võttis ja põhimõtteliselt ei saa keegi väga mingit normaalset lahendust teha sest mehed on selle julla päris hästi ära patenteerinud. Kellel on see asi kodus vaadaku selja keele sisse seal on terve pikk salm patendi numbreid mis on ka põhjus Astari brace esiotsa disainile näiteks jne. Et uus lahendus on olemas loodetavasti on see varsti müügil aga ilmselt enne müüakse kõik need ära mis praegu ladudes on nii, et suve keskel sügisel 2010 mudeliks on reaalne võimalus kui siis. Aga head testimist ja treenimist kõigile - kannad enda eest ise hoolt kannab ka elu sinu eest hoolt.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.