Ratas seisnud niiskes - küsimused
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Ratas seisnud niiskes - küsimused
Tere
Ratas seisnud niisketes oludes ca kolm-neli kuud.
Liigutades liikus raskelt, kettad olid suht roostes.
Kas see tähendab uusi klotse-kettaid, või saab puhastamisega lihtsalt hakkama?
Amordid olid samuti kuidagi väga jäigad, kas niiskus võis ka seal halba teha?
Mida veel võis niiskus põhjustada ehk millele veel tähelepanu pöörata.
Terv
Priit
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
Puhastamisest aitab. Kui juba seda teed siis vaheta pidurivedelik ka ära.
Millal sa viimati esihargi õli vahetasid?
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
Kui jätsid ratta mustana seisma, siis võis igale poole metalli peale tekkida nö pindmine rooste. Proovi puhastada õlise lapiga ja vaata, mis siis saab(ära ainult kettaid õlise lapiga puhasta ). Mul ratta puhul aitas. Proovi amortide vahele lasta wd-40, see peaks igast august ja praost sisse vajuma, ning samal ajal ürita amorte kokku suruda ja lahti lasta. Ka rehvid kontrolli igaks juhuks, sest need kipuvad seismisega niiskuse käes alla vanduma
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
"suht roostes" on väga lai mõiste. See võib tähendada kõike alates lapiga puhtaks lükkamisest üle õla viskamiseni. Kõigepealt proovi ikka esimest:). KUi lapist üksi ei aita, siis proovi petrooli, diisli WD-40 vms sodiga puhastada. NB! Pärast pead ketta sellest sodist puhtaks kah tegema Brake Cleaner'iga! Kui aga ketas on ikka konkreetselt kulunud, sooniline ja roostes kah, siis on endale ohutum uus ketas panna.
Pidurite pealejäämise võib põhjustada aga hoopis pidurikolbide kinnijäämine. Võta ratas alt, klotsid maha, vaata kuidas kolvid liiguvad sadulas. Sinna käib spets määre kah vahele. Ma ise olen kõigepealt roostese sodi WD-40-ga lahti ehmatanud, pitskruvidega kolvid liikuma surunud, siis õige möksi peale pannud. Kui juba piduritega jändamiseks läks, siis vaheta pidurivedelik kah ära.
Üldiselt aga ei tohiks nii lühike aeg niisket ja jahedat tsiklile suurt midagi teha, eriti kui pärast saab korraliku hoolduse teha. Lisaks tavahooldusele vaataks ma üle kõik suuremad pistikud-klemmid-ühendused, mille ma lahti sikutaks ja WD-40 vahele pritsiks.
Aga kõik ikkagi sõltub konkreetsest tsiklist ja hoiuruumi tingimustest. Kui see "niisketes oludes ca kolm-neli kuud" tähendab mere ääres tormisel küljel seismist, siis on lugu üks ja kui vanaema kartulikeldris pimedas ja külmas, siis teine.
-
Teema algataja - Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
Tänan. Tean nüüd millele tähelepanu pöörata.
Endale tundus kõige jubedam just see, et neutraali peal väga raskelt liikus ja oli kuulda, et midagi kuskile vastu hõõrub.
Aga selge.
Tänud!
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
Tekkis endal väike huvi, et kas õli- ja bensupaaki seismisest ka mingi vesi võib tekkida? Küsimus tekkis just sellest, et neutraalis raske lükata, et äkki on õli vähe pekkis. Kui nii, siis pead õlid ka ära vahetama
-
Teema algataja - Postitusi: 513
- Liitunud: 23 Jaan 2008, 17:01
- Asukoht: Tallinn, Tartu
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
Ei usu, et õliga midagi on, pigem piduri- või käigusüsteemis niiskusest tekkinud jamps seal on.
Aga bensupaaki tekib kondens ikka, paak täis ja probleem peaks kaduma.
-
- Postitusi: 994
- Liitunud: 04 Sept 2006, 21:20
- Asukoht: Eesti
- Tänatud: 1 kord
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
ma vahetaks 4 kuud seisnud õli ikka ära.
BMW R100RS
Varem: CB750K6, K75S, Katana/GSXR hübriid, GSX1100S Katana, XJ600, GPZ900R, GSX600F, GSXR750
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: ratas seisnud niiskes - küsimused
Kopamees kirjutas:Tekkis endal väike huvi, et kas bensupaaki seismisest ka mingi vesi võib tekkida?
ei tekui kui enne seisma jätmist lased paagi ääreni bensiini täis
tühi paak võib korrudeerima hakata
Re: Ratas seisnud niiskes - küsimused
Niiskus e. kondens tekib seistes igale poole nii paaki, mootorisse, piduritesse jne! Paaki panex koos penaga ka mingit niiskust siduvat lisandit, enne õlivahetust laseksin mootoril ikka korralikult soojaks käia! Kui piduri kolvid sadulas ikka raskelt käivad, või puhta kinni on tulex nad sealt välja suruda, puhastada ja piduri vaseliiniga kokku tagasi panna! Mis seal ikka siis edu putitamisel!

Ja torman liiklusesse, kui tuulispask!!

-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Ratas seisnud niiskes - küsimused
See,et Raske veeretada on enamjaolt tänu keti kangeks muutumisest-mitte midagi hirmsat läheb soojaks veereb jälle
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ratas seisnud niiskes - küsimused
No kui õli probleem on AINULT 4 kuud seismine, aga sügisel oli uus ja korralik, siis pelgalt selle pärast mina küll õli ei vahetaks, eriti vanemal rattal. Tegelikult, milleks tinglik kõneviis. Kindlas kõneviisis, enda rattal vahetan välba täitumisel (5000) ja talvine seismine küll pole argument. Eriti, kui talvel ei tegele lollustega, a'la korraks prooviks käima panna ja siis kohe jälle seisu - siis ei teki mootorisse ka mingit märkimisväärset kondensi. Kondens tekib siiski eelkõige temperatuurivahedest. Lase poolsoojaks sõidetud mootor külma ilmaga maha jahtuda ja kondensvett tekib, et jaga või naabritele.
Suvel leidsin maalt kuurist 2 võrri, mootorid D5. Seisnud seal 1967 aastast, aga seest täiesti haljad, ei mingit kondensi ega ka roostet. Ja polnud neid keegi seal konserveerinud.
Kett tee puhtaks ja määri uuesti - see teeb tõesti jooksu raskeks. Roostega kaetud piduriketas annab ka oma lisatakistuse, kuni nad puhtaks teed või puhtaks pidurdad.
Kondensvesi paagis - tsipake piiritust peaks selle probleemi lahendama. Vähemalt vanematel masinatel.
Niiskusest: niiskus üksi pole väga hull. Tolm üksi pole ka väga hull. Aga niiskus koos tolmuga on tappev kompott. Tolm imeb niiskust ja seega tekib ratta peale niiske tolmukiht, kus käivitub elektrolüüs - roostetab kui elajas. Maamehed teavad kõik, et terasest töömasinaid on kasulikum hoida õues lumes, kui tolmuses saras.
Arvan ka, et kui ratas sügisel enne seismapanekut korralikult puhtaks pesta, on probleeme palju vähem.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.