Kompressioon

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Kompressioon

Lugemata postitus Postitas prohor »

Kawasaki VN 1500 Palju peab olema kompressioon ja kuidas kõige õigem oleks seda mõõta.

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas Raiki »

proska selle jaoks on olemas spets otsaga kell
minu teada peaks isegi ilusal linnul see olemas olema.

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas piloot »

prohor kirjutas:

... kuidas kõige õigem oleks seda mõõta.

sooja mootoriga

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Teema algataja
prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas prohor »

Kellad ja värgid kõik olemas,küsimus kuidas mõõta kas külmalt või soojalt kas starteriga või töötava mootoriga ja mis oleks normaalne surve.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas korke »

Kõik küünlad tulev välja keerata ning gaas põhja keerata ja siis mõõta starteri nuppu vajutades :)

kas sul on kompressioni mõõtmis kellad täpsed ?
Kas laenaksid neid :P ?

prohor kirjutas:

Kellad ja värgid kõik olemas,küsimus kuidas mõõta kas külmalt või soojalt kas starteriga või töötava mootoriga ja mis oleks normaalne surve.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Teema algataja
prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas prohor »

kella laenasin ise ja lasin teha treialil vahetüki tsikliküünla jaoks,kui täpne ei tea,sain külmalt ühe silindri 8,2 ja teise 9,6 aga kas seda on vähe või palju ei tea,ja gaasi kah ei keerand peale,eks homme katsetan veel nii soojalt kui külmalt nagu õpetas üks mootorispets.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas korke »

Seda külmalt ja soojalt mõõtmist ma kuulen esimest korda elus.

Olen alati mõõtnud soojalt :)

Mis tsiklil mõõdad ?
Aga kas sa vahetükki laenad :mrgreen: ?

prohor kirjutas:

kella laenasin ise ja lasin teha treialil vahetüki tsikliküünla jaoks,kui täpne ei tea,sain külmalt ühe silindri 8,2 ja teise 9,6 aga kas seda on vähe või palju ei tea,ja gaasi kah ei keerand peale,eks homme katsetan veel nii soojalt kui külmalt nagu õpetas üks mootorispets.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas franz125 »

prohor kirjutas:

Kawasaki VN 1500 Palju peab olema kompressioon ja kuidas kõige õigem oleks seda mõõta.

1.silinder 3.5-6 kg/cm2 2. silinder 7-11 kg/cm2 starteriga gaas avatud,ca 300 p/min.Laiskvorst (togi) otsi manual :wack:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
prohor
Postitusi: 201
Liitunud: 20 Sept 2006, 23:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas prohor »

vahetüki võid saada

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas sang »

prohor kirjutas:

kella laenasin ise ja lasin teha treialil vahetüki tsikliküünla jaoks,kui täpne ei tea,sain külmalt ühe silindri 8,2 ja teise 9,6 aga kas seda on vähe või palju ei tea,ja gaasi kah ei keerand peale,eks homme katsetan veel nii soojalt kui külmalt nagu õpetas üks mootorispets.

Kõige olulisem pole kas vähe või palju, vaid püttide erinevus. Kui mõõtemetoodika oli täpselt ühesugune, siis on sul üks pütt hõre (rõngad, klapid?). Vahe ei tohiks olla üle 0.2. Igaks petteks korda katset umbes kolm korda, enne kui kindel saad olla.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas mella »

franz125 kirjutas:

1.silinder 3.5-6 kg/cm2 2. silinder 7-11 kg/cm2 starteriga gaas avatud,ca 300 p/min.

Kas tõesti peab silindrite kompressiooni erinevus olema peaaegu 2x?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas franz125 »

numbrid võetud tehase manualist ,vaielda ei viitsi miks see nii on.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas Hans »

franz125 kirjutas:
prohor kirjutas:

Kawasaki VN 1500 Palju peab olema kompressioon ja kuidas kõige õigem oleks seda mõõta.

1.silinder 3.5-6 kg/cm2 2. silinder 7-11 kg/cm2 starteriga gaas avatud,ca 300 p/min.Laiskvorst (togi) otsi manual :wack:

Tõepoolest ütleb manual seda :shock: Päris huvitav oleks teada miks see nii on :roll:

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kuna manualist ei viitsi karpade seadeid vaadata siis pakun,et a)ühtlase käigu saavutamiseks b)et üleüldse starter jõuaks käima vändata

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas Hans »

franz125 kirjutas:

Kuna manualist ei viitsi karpade seadeid vaadata siis pakun,et a)ühtlase käigu saavutamiseks b)et üleüldse starter jõuaks käima vändata

Ja nii ta ongi, et jõuaks käima tõmmata, Kawadel siuke asi nagu KACR peal:

Next on the things-done-differently list is KACR, pronounced cacker, which stands for Kawasaki Automatic Compression Release. Almost every other four-stroke Single sporting an automatic compression release for easier starting has the device linked by cable to the kickstarter mechanism. The Kawasaki is different in that the KACR unit is mounted on the exhaust camshaft and comes into play only at cranking speeds. At those speeds, the centrifugally operated KACR opens the right exhaust valve one millimeter. This provides enough decompression to substantially reduce kicking effort. When the engine fires, the cam speeds up, the KACR retracts and the valve operates normally.

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

-Kristo-
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Apr 2007, 15:13
Asukoht: Tartu

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas -Kristo- »

sang kirjutas:
prohor kirjutas:

kella laenasin ise ja lasin teha treialil vahetüki tsikliküünla jaoks,kui täpne ei tea,sain külmalt ühe silindri 8,2 ja teise 9,6 aga kas seda on vähe või palju ei tea,ja gaasi kah ei keerand peale,eks homme katsetan veel nii soojalt kui külmalt nagu õpetas üks mootorispets.

Kõige olulisem pole kas vähe või palju, vaid püttide erinevus. Kui mõõtemetoodika oli täpselt ühesugune, siis on sul üks pütt hõre (rõngad, klapid?). Vahe ei tohiks olla üle 0.2. Igaks petteks korda katset umbes kolm korda, enne kui kindel saad olla.

Igal mootoril on ettenähtud tolerantsid kindlasti erinevad, kuid kahe silindri kompressiooni erinevus 0,2 kg/cm2 pole kindlasti põhjus mootoriremondiks.
Näiteks: Suzuki GSX-R (1996-1999) mootoritele on manualis märgitud: surve silindris peab olema 11-15 kg/cm2, samas ei tohi erinevus olla üle 2 kg/cm2. Viimaseks piiriks loetakse 9 kg/cm2.
Mõõtmine: mootor töösoe, kõik küünlad maha keeratud, gaasirutska põhjas ja starterit (manomeeter ka ikka külge ühendada :D)
Antud juhul 9,6-8,2=1,4 kg/cm2: see on juba üsna suur erinevus, aga kui mootor käib ilusti, ei näe mina põhjust remondiks.

Kasutaja avatar

nostrak
Postitusi: 133
Liitunud: 23 Apr 2007, 15:03
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas nostrak »

-Kristo- kirjutas:

Antud juhul 9,6-8,2=1,4 kg/cm2: see on juba üsna suur erinevus, aga kui mootor käib ilusti, ei näe mina põhjust remondiks.

Antud juhul oli mõõdetud külmal mootoril ja seega ei ole need numbrid sugugi apsekteeritavad diagnostikaks.


Maurus
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Dets 2007, 21:38
Asukoht: Viljandi

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas Maurus »

Tegemist on ju v2 mootoriga, mille silindrite surve erinevus võib kõikuda olenevalt mootorist tõesti palju ! V2 mootoritel reeglina toimub ühe väntvõlli ringi ajal mõlemis sinlindris töötakt, järgmine vändaring on tühi! Mida väiksem silindrite omavaheline nurk, seda väiksem on ju vända pöörlemis kraad ühest survest teise! Tavaliselt on selles silindris väiksem surve, kus esimena pauk käib! Nii on mootori käivitamine lihtsam ja käiva mootori vibra väiksem! Järelikult sinu Kawal on veel surved hääd! Kui surved alla manuali miinimumi on, siis alles hakka mõtlema remondile!

Viimati muutis Maurus, 26 Veebr 2009, 21:45, muudetud 1 kord kokku.
Teen selleks kõike, et autojuht mind märkax (sport tuslad, xenon tuled ja helkurklepsud)! :P
Ja torman liiklusesse, kui tuulispask!! :)

QRX
Postitusi: 197
Liitunud: 02 Mär 2005, 16:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas QRX »

Maurus kirjutas:

Tegemist on ju v2 mootoriga, mille silindrite surve erinevus võib kõikuda kuni 2kg/cm2 ! V2 mootoritel reeglina toimub ühe väntvõlli ringi ajal mõlemis sinlindris töötakt, järgmine vändaring on tühi! Mida väiksem silindrite omavaheline nurk, seda väiksem on ju vända pöörlemis kraad ühest survest teise! Reeglina on tavaliselt tagumise silindri rõhk väiksem, kui esimese! Nii on mootori käivitamine lihtsam ja käiva mootori vibra väiksem! Järelikult sinu Kawal on veel surved hääd! Kui alla 7kg/cm2 on, siis alles hakka mõtlema remondile!

V2'dest toimub vist ühe vändaringi ajal mõlemas silindris töötakt HD'l. Japsidel peaks ühe ringi ajal olema ühes silindris korraga töötakt. Just vibra vähendamiseks ja ühtlasemaks mootori veoks. Hea näide selle kohta on ainuüksi see, et HD'l võid piibud omavahel ära vahetada ja mootor ikka käib, kuna töötaktid on sisuliselt sama aegsed, japsil see aga ei toimi.

Olavi

LC4 640
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas saqu »

QRX kirjutas:
Maurus kirjutas:

Tegemist on ju v2 mootoriga, mille silindrite surve erinevus võib kõikuda kuni 2kg/cm2 ! V2 mootoritel reeglina toimub ühe väntvõlli ringi ajal mõlemis sinlindris töötakt, järgmine vändaring on tühi! Mida väiksem silindrite omavaheline nurk, seda väiksem on ju vända pöörlemis kraad ühest survest teise! Reeglina on tavaliselt tagumise silindri rõhk väiksem, kui esimese! Nii on mootori käivitamine lihtsam ja käiva mootori vibra väiksem! Järelikult sinu Kawal on veel surved hääd! Kui alla 7kg/cm2 on, siis alles hakka mõtlema remondile!

V2'dest toimub vist ühe vändaringi ajal mõlemas silindris töötakt HD'l. Japsidel peaks ühe ringi ajal olema ühes silindris korraga töötakt. Just vibra vähendamiseks ja ühtlasemaks mootori veoks. Hea näide selle kohta on ainuüksi see, et HD'l võid piibud omavahel ära vahetada ja mootor ikka käib, kuna töötaktid on sisuliselt sama aegsed, japsil see aga ei toimi.

Ei tahaks küll uskuda :shock: Pigem on HD teema piipude vahetamisega see, et säde tekitatakse iga vända pöördega mõlemas silindris, kui pole survetakt, siis säde ka ei tee midagi ja kui on survetakt, toimub peale seda pauk ja töötakt. Minuarust ka enamusel ühesilindrilistest toimub säde iga vända ringi ajal ja kasu on tast ikka iga teise ringia ajal. Kui mõlemas silindris oleks töötakt ühel ajal, siis oleks vibra ikka räige ja kaoks mõte teha mitmesilindrilisi mootoreid teatud kubatuuri juures. Parandage, kui puusse panen. :roll:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

QRX
Postitusi: 197
Liitunud: 02 Mär 2005, 16:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas QRX »

Noh, paku välja, millest on tingitud HD ainulaadne esiratast põrgatav tühikäik (mida japsiomanikud aegajalt püüavad saavutada karpasid erinevalt kruttides) ja alati japsist erinev mootorihääl? Ja miks klassikaline HD omab ühte süütepooli ja minu endine VT1100 kahte? Näiteks... A eks teadjamad võtavad ka sõna, loodetavasti :)
Üldiselt hakkab vist OT'iks minema

Olavi

LC4 640
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas Andrez »

QRX kirjutas:

Noh, paku välja, millest on tingitud HD ainulaadne esiratast põrgatav tühikäik (mida japsiomanikud aegajalt püüavad saavutada karpasid erinevalt kruttides) ja alati japsist erinev mootorihääl? Ja miks klassikaline HD omab ühte süütepooli ja minu endine VT1100 kahte? Näiteks... A eks teadjamad võtavad ka sõna, loodetavasti :)
Üldiselt hakkab vist OT'iks minema

http://www.animatedpiston.com/Evo.htm

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas franz125 »

QRX kirjutas:

Noh, paku välja, millest on tingitud HD ainulaadne esiratast põrgatav tühikäik (mida japsiomanikud aegajalt püüavad saavutada karpasid erinevalt kruttides) ja alati japsist erinev mootorihääl? Ja miks klassikaline HD omab ühte süütepooli ja minu endine VT1100 kahte? Näiteks... A eks teadjamad võtavad ka sõna, loodetavasti :)
Üldiselt hakkab vist OT'iks minema

See popsumine tuleb väiksest silindrite omavahelisest nurgast.silindrid löövad üksteise järgi.Kindel pole ag HD-l vist ei ole parlanksvõlli kah.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


QRX
Postitusi: 197
Liitunud: 02 Mär 2005, 16:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas QRX »

Balanseerimisvõlli osas kaasa ei räägi, muus osas ikkakgi jääb kuri kahtlus sisse... HD mootori silindrite nurk on 45 kraadi, osadel japsidel on 90 kraadi. VT 1100 ei mäleta, pigem kaldus ka sinna 45 kraadi juurde. Sellegipoolest ei saa sa sellest mootorist kunagi sama rütmi, mida HD toodab. Mingi teema seal siiski on gaasijaotusega. Ja see piipude vahetamine on ka kahtlane, see täiesti toimib, hoolimata ilusast animatsioonist, kus säde ei olnud igal korral, kui silinder jõudis ülemisse surnud seisu. Plaanin täitsa tõsisemalt ennast harida selles osas. :)

Olavi

LC4 640
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas saqu »

QRX kirjutas:

Ja see piipude vahetamine on ka kahtlane, see täiesti toimib, hoolimata ilusast animatsioonist, kus säde ei olnud igal korral, kui silinder jõudis ülemisse surnud seisu. Plaanin täitsa tõsisemalt ennast harida selles osas. :)

Esimene käik ikka silmaarsti juurde seljuhul või äkki siiski korralik arvuti... :D Säde oli iga vända pöörde ajal.
Samas ka õppimine ei tule kunagi kahjuks. 8)
Ja selle mootori puhul jõuab silindri asemel kolb ülemisse surnud seisu. :bsmile:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

QRX
Postitusi: 197
Liitunud: 02 Mär 2005, 16:24

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas QRX »

Just, ikka kolb jõudis ÜSS'i :) Mõte laiali.

Olavi

LC4 640

rai00
Postitusi: 107
Liitunud: 28 Nov 2007, 22:37
Asukoht: Pärnu Tallinn

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas rai00 »

HD käib säde korraga mõlemas silindris.Üks süütepool ka ainult.Vähemalt osadel.Ühes sil.on väljalase kui teises tööt. vms....

Mootorrataste müük remont ja hooldus.
http://www.motard.ee/
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas franz125 »

QRX kirjutas:

Balanseerimisvõlli osas kaasa ei räägi, muus osas ikkakgi jääb kuri kahtlus sisse... HD mootori silindrite nurk on 45 kraadi, osadel japsidel on 90 kraadi. VT 1100 ei mäleta, pigem kaldus ka sinna 45 kraadi juurde. Sellegipoolest ei saa sa sellest mootorist kunagi sama rütmi, mida HD toodab. Mingi teema seal siiski on gaasijaotusega. Ja see piipude vahetamine on ka kahtlane, see täiesti toimib, hoolimata ilusast animatsioonist, kus säde ei olnud igal korral, kui silinder jõudis ülemisse surnud seisu. Plaanin täitsa tõsisemalt ennast harida selles osas. :)

Üritasin ennast harida aga väga targemaks ei saanud.Gaasijaotus mehanismid on neil erinevad jah-Hd-l tõukurvardad,VT-l ketiga nukad.Balansiirvõlle pole kummagil.Ilmselt taotluslikult,sest ilma balanssiirvõllita saab ühtlaselt tööle ainult 90 kraadised V-2.Süüte nurki ei tahetud avaldada.90 kraadistel on silindrite süütenurkade vahe 180 kraadi.45-l siis äkki 90?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas Andrez »

franz125 kirjutas:
QRX kirjutas:

Balanseerimisvõlli osas kaasa ei räägi, muus osas ikkakgi jääb kuri kahtlus sisse... HD mootori silindrite nurk on 45 kraadi, osadel japsidel on 90 kraadi. VT 1100 ei mäleta, pigem kaldus ka sinna 45 kraadi juurde. Sellegipoolest ei saa sa sellest mootorist kunagi sama rütmi, mida HD toodab. Mingi teema seal siiski on gaasijaotusega. Ja see piipude vahetamine on ka kahtlane, see täiesti toimib, hoolimata ilusast animatsioonist, kus säde ei olnud igal korral, kui silinder jõudis ülemisse surnud seisu. Plaanin täitsa tõsisemalt ennast harida selles osas. :)

Üritasin ennast harida aga väga targemaks ei saanud.Gaasijaotus mehanismid on neil erinevad jah-Hd-l tõukurvardad,VT-l ketiga nukad.Balansiirvõlle pole kummagil.Ilmselt taotluslikult,sest ilma balanssiirvõllita saab ühtlaselt tööle ainult 90 kraadised V-2.Süüte nurki ei tahetud avaldada.90 kraadistel on silindrite süütenurkade vahe 180 kraadi.45-l siis äkki 90?

HD süütab nii: pauk1 315 kraadi pauk2 405 kraadi pauk1 315 kraadi jne. Sellest ka HD unikaalne sound.


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Kompressioon

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Mootorite võrdluses ei tasu nüüd ära unustada, et harrikal on ainult üks väntvõlli kael millele kinnituvad mõlemad kepsud, japsi V2 mootorid on kahe vändakaelaga. Kuna väntvõll võib vabalt olla ebasümeetriliselt asetuvate kaeltega, töötavad japsi siklid sümmeetriliselt.

HD mootorid ja mõned teised õhkjahutusega V2 mootorid võivad olla erinevate seadistusetega esimesele ja tagumisele silindrile, kuna silindrite jahutustingimused on erinevad. Vedelikjahutusega mootoril ei tohiks mingit vahet olla, kuna jahutus on suhteliselt võrdne.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”