Ratas seisnud niiskes - küsimused
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ratas seisnud niiskes - küsimused
No kui õli probleem on AINULT 4 kuud seismine, aga sügisel oli uus ja korralik, siis pelgalt selle pärast mina küll õli ei vahetaks, eriti vanemal rattal. Tegelikult, milleks tinglik kõneviis. Kindlas kõneviisis, enda rattal vahetan välba täitumisel (5000) ja talvine seismine küll pole argument. Eriti, kui talvel ei tegele lollustega, a'la korraks prooviks käima panna ja siis kohe jälle seisu - siis ei teki mootorisse ka mingit märkimisväärset kondensi. Kondens tekib siiski eelkõige temperatuurivahedest. Lase poolsoojaks sõidetud mootor külma ilmaga maha jahtuda ja kondensvett tekib, et jaga või naabritele.
Suvel leidsin maalt kuurist 2 võrri, mootorid D5. Seisnud seal 1967 aastast, aga seest täiesti haljad, ei mingit kondensi ega ka roostet. Ja polnud neid keegi seal konserveerinud.
Kett tee puhtaks ja määri uuesti - see teeb tõesti jooksu raskeks. Roostega kaetud piduriketas annab ka oma lisatakistuse, kuni nad puhtaks teed või puhtaks pidurdad.
Kondensvesi paagis - tsipake piiritust peaks selle probleemi lahendama. Vähemalt vanematel masinatel.
Niiskusest: niiskus üksi pole väga hull. Tolm üksi pole ka väga hull. Aga niiskus koos tolmuga on tappev kompott. Tolm imeb niiskust ja seega tekib ratta peale niiske tolmukiht, kus käivitub elektrolüüs - roostetab kui elajas. Maamehed teavad kõik, et terasest töömasinaid on kasulikum hoida õues lumes, kui tolmuses saras.
Arvan ka, et kui ratas sügisel enne seismapanekut korralikult puhtaks pesta, on probleeme palju vähem.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.