probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Sai masin kokku pandud.
Sädet annab, bensiini on, karbuss on puhas. Käima ei lähe.
Pärast kickstarteri tagumist läheb küünal märjaks, kusjuures mitte väga märjaks.
Olen ka proovinud lükates käima saada.. kui seda tegin siis masin isegi ei lubanud.
Niipalju, kui ma tean peab 2 taktiline mootor minema kohe käima, kui on olemas säde ja kütus.
Kas probleem võib olla süüdes? Et ta ei anna õigel momendil sädet, kui kolb on täiesti üleval sädet? kui see nii on siis kuidas panna säde paika ?
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Küünal korralikult puhtaks põletada gaasipõletiga või gaasipliidil ning topkat, soojast peast küünal peale, ja lükkad vabakäiguga võimalikult suure hoo sisse, hüppad peale, kallaku peal siis mõtekam, ja sidur alla 2 käik sisse ja lased siduri lahti ja annad gaasi, siis ka ei lähe siis midagi valesti, vajadusel korda.
Süüteplaadil vast peaks märgid peal olema, mille järgi süüde paika panna.Aga kui sa näppinud pole, siis ise vaevalt, et valeks läinud on.
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Arvatavasti küünal, endal ka taoline probla olnud, kiskusin pool ratast lahti ja lõpuks tulin küünla vahetamise peale . Muidugi vaata, et õige küünal ikka oleks. BR8ES on stockis või veits moditud mootorile OK ja süütes asi vaevalt on, sest süüde küll ise lambist paigast ei lähe. Ja kui käivitad, ära gaasi anna muidu tõmbab täis ja ei lähegi. Lihtsalt vaheta küünal ära ja löö vänta ilma gaasi keeramata ja küll ta läheb.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Mis tähendab "Sai masin kokku pandud"?
Kokku annab ka valesti panna ja jutu järgi sa eriti seda süüte asja eriti ei jaga. Mina ei tunne seda konkreetset ratast, aga kui sügisel käis, on viga seal, kust ise näppisid.
Küünlast - see võib süüdlane olla, aga minu praktikas puudub juhtum, kus küünal oleks ainus süüdlane. Korras mootor käivitub ka kehvavõitu sädemega. Hea säde võib pisemast rikkest üle aidata, aga mitte kauaks.
Ehk siis - mõtle, MIDA sa näppisid. Lühim tee tõeni.
-
Teema algataja
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
matti kirjutas:Küünal korralikult puhtaks põletada gaasipõletiga või gaasipliidil ning topkat, soojast peast küünal peale, ja lükkad vabakäiguga võimalikult suure hoo sisse, hüppad peale, kallaku peal siis mõtekam, ja sidur alla 2 käik sisse ja lased siduri lahti ja annad gaasi, siis ka ei lähe siis midagi valesti, vajadusel korda.
Süüteplaadil vast peaks märgid peal olema, mille järgi süüde paika panna.Aga kui sa näppinud pole, siis ise vaevalt, et valeks läinud on.
küünla tegin puhtaks selleks ettenähtud riistaga. proovisin käima panna selle eetri spreiga. tuhkagi.
overboost kirjutas:Arvatavasti küünal, endal ka taoline probla olnud, kiskusin pool ratast lahti ja lõpuks tulin küünla vahetamise peale
. Muidugi vaata, et õige küünal ikka oleks. BR8ES on stockis või veits moditud mootorile OK ja süütes asi vaevalt on, sest süüde küll ise lambist paigast ei lähe. Ja kui käivitad, ära gaasi anna muidu tõmbab täis ja ei lähegi. Lihtsalt vaheta küünal ära ja löö vänta ilma gaasi keeramata ja küll ta läheb.
küünla vahetamisele isegi pole mõelnud. peaks proovima.
Tsikkelröövel kirjutas:Mis tähendab "Sai masin kokku pandud"?
Kokku annab ka valesti panna ja jutu järgi sa eriti seda süüte asja eriti ei jaga. Mina ei tunne seda konkreetset ratast, aga kui sügisel käis, on viga seal, kust ise näppisid.
Küünlast - see võib süüdlane olla, aga minu praktikas puudub juhtum, kus küünal oleks ainus süüdlane. Korras mootor käivitub ka kehvavõitu sädemega. Hea säde võib pisemast rikkest üle aidata, aga mitte kauaks.
Ehk siis - mõtle, MIDA sa näppisid. Lühim tee tõeni.
Kokku pandud selles mõttes, et raam käis värvimises ja selleks on vaja tsikkel täiesti skeletiks teha. samamoodi panin kokku tagasi nagu oli.. süüde paigast ära minekust...mul oli väike õnnetus, sõitsin suure kiirusega august läbi. esiratas läks mõlki ja kett tuli esihammikast maha ning jäi selle alumiiniumist seina külge kinni. sellepärast arvangi et võis magnetos mingi asja paigast ära lüüa.
aitähh teile kõigile info eest
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
zobs kirjutas:matti kirjutas:Küünal korralikult puhtaks põletada gaasipõletiga või gaasipliidil ning topkat, soojast peast küünal peale, ja lükkad vabakäiguga võimalikult suure hoo sisse, hüppad peale, kallaku peal siis mõtekam, ja sidur alla 2 käik sisse ja lased siduri lahti ja annad gaasi, siis ka ei lähe siis midagi valesti, vajadusel korda.
Süüteplaadil vast peaks märgid peal olema, mille järgi süüde paika panna.Aga kui sa näppinud pole, siis ise vaevalt, et valeks läinud on.küünla tegin puhtaks selleks ettenähtud riistaga. proovisin käima panna selle eetri spreiga. tuhkagi.
Kui sa nüüd selle "selleks ettenähtud riista" all väikest terasharja mõtled, siis tule taevas appi.
Küünla korra märjaks tõmbab, ega siis enam pill lähegi tööle. Võib juhtuda, et kuivatad ära ja läheb aga mitte alati.
Küünalt tuleb kuumutada tükk aega töötemperatuurini, et normaalselt jälle tööle hakkaks, selline korra märjaks tõmmanud küünal annab sädet, aga see säde pole päris see, mis tööleminemiseks vajalik, nimelt rõhuall toimib veidi teisiti.
Muidugi võid iga märjakstõmbamise järel uue küünla ka soetada, aa eks sa ise paremini tea.
-
Teema algataja
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
ma ei hakkanud seda ettenähtud riista lahti seletama.. aga siiski nüüd seletan.. see oli nagu selline metallist kuup, kus sees oli liiv ja kuhu käis sisse õhuvoolik. küünla alumine osa käis sinna sisse ja pidi nuppu vajutama, see liiv tegi selle küünla puhtaks.
ma arvan, siis et peaks ka segu ka väikemaks keerama..
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
zobs kirjutas:Sai masin kokku pandud.
Kas probleem võib olla süüdes? Et ta ei anna õigel momendil sädet, kui kolb on täiesti üleval sädet? kui see nii on siis kuidas panna säde paika ?
Kui masin SINU käes enne töötas, siis ei jää just eriti palju variante üle.
Sädeme ajastuse paneb paika väntvõllil olev kiil, mis lukustab magneeto asukoha väntvõlli suhtes. Vaadata saad, sa seda niimoodi - eemalda süütepoolne kaan, eemalda küünal - säde peaks tekkima siis, kui magneeto peal olev riba ja süüteandur saavad kokku ning kolb peaks sel hetkel nõks enne ülemist asendit. Kui sa just seda ei lammutanud, siis selles viga ei ole
Proovi ka kõik muud sädemet puudutavad jupid (esmajoones süütepool ja küünal, cdi, juhtmed/pistikud) ära, kuigi üldjuhul selles viga pole, kui säde juba olemas.
-
Teema algataja
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
jah masin töötas 4 kuud tagasi väga hästi. ja süüdet pole kunagi puutunud. mootoris olen ainult sidurikaant maha võtnud ja sidurit näppinud, aga see ei mõjuta masina käimapanemist.
Esmaspäeval muretsen uue küünla ja postitan tulemused!
EDIT: tellisin täna küünla ära.. kolmapäeval saab kätte ja proovib asja.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Krt, elus pole mina küünalt mingi erikuri seadmega puhastanud. Jawaga tatist peale sõitnud. Kui küünal tõesti rikkis, tuleb see vahetada. Kui süüde paigast tuleb see korda teha. Kui karbuss "ära reguleeritud", tuleb see paika ajada. Kui simmer ei pea, tuleb see vahetada. Rohkem mina ei tea põhjusi, miks 2-taktiline ei käivitu.
Märjale küünlale piisab lapist, kui selle peale ei käivitu, on kas küünal rikkis või viga mujal. Tglt pole ma neid vist iial kuivatanud - korras masinaga nad ei märgu ja kui juhtubki, nt valest tooreklapi kasutusest vmt, siis 2 minutit lased seista ja läheb ikka. Isiklikult arvan, et kui küünla vahetus ei aita, kontrolli ikkagi süüte ajastust/korrasolekut. Tavaliselt on viga seal.
-
Teema algataja
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
sain uue küünla ja tõesti selles polnud asi, ikkagi ei läinud käima isegi ei lubanud..ja süüde ei saa ju lambist paigast ära minna ???!!!!
läksin närvi ja võtsin fast start eetri sprei ja lasin seda karbussi sisse, siis läks laksust käima ja kui see eeter ära põles siis suri uuesti välja..
bensiin peaks olema hea sest ma võtsin ta sõbra krossika paagist.
küünal läheb märjaks kui kick starterit taguda
milles nüüd siis probleem on??
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
zobs kirjutas:sain uue küünla ja tõesti selles polnud asi, ikkagi ei läinud käima isegi ei lubanud..ja süüde ei saa ju lambist paigast ära minna ???!!!!
läksin närvi ja võtsin fast start eetri sprei ja lasin seda karbussi sisse, siis läks laksust käima ja kui see eeter ära põles siis suri uuesti välja..
bensiin peaks olema hea sest ma võtsin ta sõbra krossika paagist.
küünal läheb märjaks kui kick starterit taguda
milles nüüd siis probleem on??
Ära eetrit motikale lase! see hävitab sul jäädavalt mootori seestpoolt ära!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1965
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Tavastia
- Tänanud: 149 korda
- Tänatud: 185 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Kahetaktilise võid imelihtsalt niivisi kokku jooksutada kuna käivitus eeter ei ole määrivate omadustega. Vaata ega kõrgepinge kusagilt üle ei löö. Eelmainitud "T" märki paika ajades peaksid pideva sädeme saama, juhul kui tahokas on elektrooniline näed ka seda lõpuni jooksmas. Kui säde klapib kolvi ülemise seisuga otsi järgmisena viga karpasat.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
vintisvint kirjutas:Kahetaktilise võid imelihtsalt niivisi kokku jooksutada kuna käivitus eeter ei ole määrivate omadustega. Vaata ega kõrgepinge kusagilt üle ei löö. Eelmainitud "T" märki paika ajades peaksid pideva sädeme saama, juhul kui tahokas on elektrooniline näed ka seda lõpuni jooksmas. Kui säde klapib kolvi ülemise seisuga otsi järgmisena viga karpasat.
säde peab olema ikka enne kolvi ülemist seisu! Vene masinatel oli süüde 3mm enne ülemist seisu.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: 07 Sept 2006, 18:57
- Tsikkel: Piaggio Zip SP 2
- Asukoht: RAKVERE/Tallinn
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Kas sa proovisid uut piipu ja uut piibu juhet? Mul endal oli see probleem rolleriga, mis oli ka 2t.
Lihtsalt soovitus!
-
Teema algataja
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
hmm, juhet ma proovinud pole aga näppinud olen neid.. homme uurin karpat ...
-
- Postitusi: 73
- Liitunud: 18 Sept 2006, 23:35
- Tsikkel: V-MAX
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Mina lasen igal kevadel oma muruniitja eetriga käima. pole miskit hullu juhtunud. on lihtsam kui kyynalt maha keerata ja muid trikke teha. Kui sinna ämbritäit eetrit ei lase siis ei juhtu kah midagi. T'õsi veneajal olen ma näinud kyll eetrika puruks lastud garburaatori jalga , aga eks ee kogus oli kah päris korralik mis sinna seda eetrit valati. Tõsi ta on ,et startgaasis ei ole VIST õli aga see mõni tiir ei tee mootorile midagi.
-
- Postitusi: 1458
- Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
- Tsikkel: VX 800
- Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
- Kontakt:
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
valter1 kirjutas:Mina lasen igal kevadel oma muruniitja eetriga käima. pole miskit hullu juhtunud. on lihtsam kui kyynalt maha keerata ja muid trikke teha. Kui sinna ämbritäit eetrit ei lase siis ei juhtu kah midagi. T'õsi veneajal olen ma näinud kyll eetrika puruks lastud garburaatori jalga , aga eks ee kogus oli kah päris korralik mis sinna seda eetrit valati. Tõsi ta on ,et startgaasis ei ole VIST õli aga see mõni tiir ei tee mootorile midagi.
Muruniitja on 4T motoga üldjuhul ja suht madalalt forseeritud. Kõrgelt forseeritud motodega on asi palju ohtlikum. Kõige jubedam on kuulata dieselt millele lastakse eetert, eriti kui seda liiga palju lastakse, siis on küll kõrval valus ja ma arvan, et mootoril endal veel valusam. Olen ise ka paar korda andnud motole ninakommi, viimati sai kommi oma diesel auto, kui olid eelsüüte küünlad maha põlenud tänu relee veale ja hommikul oli vaja kähku sõitu minna, polnud aega neid vahetada.
http://www.krracing.ee/
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Mõtleks nüüd veidi. Kui eetriga läks, järelikult on säde olemas. Endiselt jääb üle mingi võimalus, et süüde on liiga vale, aga sellega on see lugu, et kui ta on natuke vale, peaks ikka käivituma, kui on palju vale, saad seda ju ometi lihtsalt kontrollida. Kontaktsüütega Jawal panin ma omal ajal niimoodi asja paika (vene Moskvitšil kah), et võtsin küünla maha ja panin süüte sisse. Ja siis keerasin vaikselt mootorit ringi, kuni säde käis. Ja siis tuleb kontrollida kolvi asendit ülemise surnud seisu suhtes. Mitu millimeetrit enne ÜSS on õige, sõltub mootorist ja kolvikäigust, aga arvan, et kui see jääb sul mingi 3 mm tuuri või on ka vähem, kuni 0-ni välja, on mittekäivitumise põhjus mujal, kui elektrisüsteemis. Karburaator? Vale segu? Ujuk uppunud, et küünla märjaks peksab? Midagi katki karburaatoris? Filter lõpuni umbes? Tooreklapp jääb kinni? Vaata see trakt üle.
Halvemad vead, mis ei lase käivituda jäävad päevakorda - katkine rõngas, hõre mootor, mittepidavad vända simmerlingid. Aga enne vaata lihtsamad asjad.
Ette vabandan, et kaasaegseid 2T masinaid ei tunne. Aga põhimõte peaks ikka sama olema.
AGA rusikareegel noortele meestele - reguleeringuid karburaatoris ise iga mittekäivitumise peale ei näpita. Need ei lähe ise järsult paigast ära, st kui eile käivitus ja täna mitte, on jällegi viga mujal. Omal ajal Jawaga sõitsin 13 aastat. Karburaatori reguleeringuid ei puudutanud ma KORDAGI. Käima läheb laksuga veel tänagi.
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Ei hakkand uut teemat tegema.
Endal ka DT ja juhtus selline asi et ilma külje plastikuteta pestes läks vett õhupuhastisse. Mootorist sai vesi välja pekstud ja leegikas tühjaks kallatud, aga käima ei lähe. Kompression ja säde on olemas. Viga karpas?
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Ju tal seda vett ikka veel kuskil sees on.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Vesi on bensiinist raskem, samas suurema pindpinevusega. Veetilk istub kuhugi düüsi ette ja bens peale ei pääse. Tee karpa puhtaks.
Zobs - Sa said hea kogemuse võrra rikkamaks. 90% sellistest vigadest on absurdselt lihtsad asjad. Ehk siis - alati tasub mõelda, enne kui juppe vahetama asud. See kogemus kõigil.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Tere!
Tsiklil selline asi nüüd, et läheb kuumaks millegipärast. Jahutusvedelikku on piisavalt. Kas see võib olla sellest, et süüde on vale?
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
hellcruiser kirjutas:Tere!
Tsiklil selline asi nüüd, et läheb kuumaks millegipärast. Jahutusvedelikku on piisavalt. Kas see võib olla sellest, et süüde on vale?
Millal sa viimati jahutusvedelikku vahetasid? Kui sul seal mitu aastat vana vedelik sees on, siis pole ime et kuumaks läheb.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Ja mis moodi vedelik oma jahutus omadusi kaotab?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Ta ikka läheb kohe kuumaks, mitte pikapeale.
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
franz125 kirjutas:Ja mis moodi vedelik oma jahutus omadusi kaotab?
Jahutusvedelikke tuleb regulaarselt vahetada vananemise, eelkõige aga just korrosioonikaitse omaduste kadumise tõttu. Ajapikku väheneb ka vedeliku keemistemperatuur ja see võibki olla üheks põhjuseks, miks mootor kuumaks läheb.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Re: probleem käivitamisega yamaha dt 125 2 TAKTI
Tänan! Vahetan ära ja annan teada kas aitab.
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.