liiga palju kütust!? Miks!?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

liiga palju kütust!? Miks!?

Lugemata postitus Postitas bikefan »

Tehase andmete järgi peaks mu suzu võtma 4,4 aga tegelt võtab praegu mingi 8-10L sajale. Ma tean, et üks põhjus võib olla õhufilter - ok - selle vahetan ja ka kiirendamine :D aga ma ei taha uskuda, et POOLE ROHKEM ainult selle pärast.... mis võib veel põhjuseks olla??? Oskab ehk keegi nõu anda, mida vaadata/vahetada.... naca kalliks läheb lõpuks see sõitmine :(
-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

see 4,4 on äkki minimaalne kütusekulu maanteel sõites. musta õhufiltriga neelab tsikkel tunduvalt rohkem kütust. Ja eks see gaasi keeramine mõjutab ikka VÄGA palju. oled jälginud näiteks autol ökonomaiserit?....iga väiksemgi gaasi liigutus muudab kütusekulu ikka väga palju.

Martin

Lugemata postitus Postitas Martin »

Pole see nii palju midagi. Mul VN1500 samamoodi, linnas 8-9l/100 pole mingi ime. Kuigi jah, õhufilter vajab mulgi vahetamist.

Tony
Postitusi: 43
Liitunud: 25 Sept 2003, 16:55
Tsikkel: 2001 Yamaha Fazer 1000
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Tony »

Gaasi keeramises asi kindlasti pole sest mu GS500 võtab kogu aeg mõnusalt 5l ja ei tilkagi rohkem... aga keeran ikka julgelt... ja õhufilter tahaks ka vahetamist...
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: liiga palju kütust!? Miks!?

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Õhufilter uus peale. Karbud meelerahuks kah sünki panna, asi korras.
bikefan kirjutas:
Tehase andmete järgi peaks mu suzu võtma 4,4 aga tegelt võtab praegu mingi 8-10L sajale. Ma tean, et üks põhjus võib olla õhufilter - ok - selle vahetan ja ka kiirendamine :D aga ma ei taha uskuda, et POOLE ROHKEM ainult selle pärast.... mis võib veel põhjuseks olla??? Oskab ehk keegi nõu anda, mida vaadata/vahetada.... naca kalliks läheb lõpuks see sõitmine :(
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

keeramisest sõltub kindlasti. GSX600F alla 100 sõites saab maanteedmööda enne reservi keeramist sõita 330 km. Üle saja jääb reservikeeramine sinna 270-280 km juurde. Vahe märgatav. XJR1300- selle hullu masinaga sai linnas vallatledes vabsee 200 kilti sõita. Vallatlemata ja maanteelsõites olid näitajad hoopis teised. BMW R1150r'il on teh. andmetes kirjas, et kui sõidad 90-ga siis võtab 4,5 ja kui 110 siis 5,5. Ehk siis 20 km/h teeb juba liitrise vahe. Seega sõida rahulikumalt ja siis näed, et kütust jätkub kauemaks.


motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Ja siis imestatakse et miks küll tagarehv ainult 3000 km kestab, irw :wink:
Kuid kütusekulu 10L peale saamiseks on tehnilise poole pealt kah abi vaja, seda juba palja keeramisega niisama lihtsalt ei saavuta...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

siin 1 teema veel kütusekulust: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=336&start=0

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Tuuningumees on ehk karbussi düüside kallal käinud?
Mul on ka eelmistest omanikest keegi suuremad sisse keeranud ja rüüpab rõõmsalt 7,5 sõltumata oktaaniarvust ja muudest teguritest.
Võimalik, et teen odavama ülalpidamise nimel talvel "deforseeringu" või ostan kevadeks ratta, kuhu see 7,5 liitrit lahedamalt silindrisse ära mahub :)
Suzuki GSX 750 Inazuma

karw

Lugemata postitus Postitas karw »

Siit neid bensu võtmis numbreid jälgides, paneb kyll mõtlema et rattal miskit viga. Mu gixxer pole alla 8-9 võtnuki ja korra tallinast valga-sse sõites sai küte 40km enne valgat otsa.
Keskmiseks teeb see siis 11-12 L kanti.
Nagu autoga sõidaks juba.
Kokku olen teele jäänud suve jooksul 4x, no ei ole aega kogu aeg paaki vahtida.
Nii et ärge nurisege 6-8 liitri pärast 100 le :).

mega1
Postitusi: 528
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mega1 »

karw kirjutas:
Siit neid bensu võtmis numbreid jälgides, paneb kyll mõtlema et rattal miskit viga. Mu gixxer pole alla 8-9 võtnuki ja korra tallinast valga-sse sõites sai küte 40km enne valgat otsa.
Keskmiseks teeb see siis 11-12 L kanti.
Nagu autoga sõidaks juba.
Kokku olen teele jäänud suve jooksul 4x, no ei ole aega kogu aeg paaki vahtida.
Nii et ärge nurisege 6-8 liitri pärast 100 le :).
sama lugu siin rattaks tl1000r linnas alla 10 ei saa
maanteel 8l/100 üksi sõites iseenesest natuke palju on aga
murelikuks teeb see et summutist lööb tuld välja ja paugub mõttetult siis kui gaas maha keerata milles võib asi olla?tegemist on sissepritse mootoriga.õhufilter on enamvähem korralik
Kasutaja avatar

esaarik
Postitusi: 101
Liitunud: 31 Mär 2004, 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas esaarik »

Seda teemat lugedes ja numbreid vaadates jäin kuidagi mõtlikuks. Minu ratas pole kunagi üle 5,5 võtnud. Tegu siis Moto Guzzi nevadaga 750 kupikut. Pole ta küll miski tagaratta pill, aga kulgeb maanteel vägagi mõnusalt. Rootsi teedel 120-130 ga sõites oli kulu isegi 4,5 - selle suure kulu vahe kannan rahulikult kütuse kvaliteedi arvele. Kuidagi palju ei ole see 8-9 või.

mudilane

Lugemata postitus Postitas mudilane »

mul aitas näiteks küünalde vahetus ja karpa sünkimine

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

Huvitav, kas ma pime või lihtsalt ei pannud tähele, et mis rattaga tegemist? Omadest kogemustest võin öelda, et keskmine kipub sinna 5L/100km olema. Ratas siis R6.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Pärast suvist väikest reisu tundub kogu aeg, et eestis võtab ratas pidevalt liiga palju bensiini. Kulu vahe meil & mujal on ikka päris suur! Mida kaugemalt kodunt, seda väiksemaks kulu läks, tundus et rootsi&norra bensiin on isegi parem soome omast. Näiteks rootsis jäi kulu vist kuskile sinna 4,7-5L/sajale vahele ja see polnud mingi stabiilne 90kmh sõit, see oli stabiilne 120kmh sõit mille hulgas möödasõidud, khm, kui me kiiremini sõitsime.. Jutt siis non-highway teedest, kus möödasõidud tuli kiiresti teha.. ;)
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Nonii! Eelnevat threadi lugedes tuleb siit vist üks ökomees! Mullu võttis ratas enne hoolduseid maanteel u. 90-100 km/tunnikiiruse juures jämedalt 6 l/100 km-le. Ratas on 550 ccm3, R4 ja naked. Vahetasin hoolduse käigus õhufiltri, küünlad, eemaldasin "inline" bensufiltri, sünkkisin karpad ja regullisin ujukitasemed. Puhastasin karpad. Vahetasin ette ühe hamba võrra suurema hammaka. Pöörded kukkusid maanteekiirusel, ütleme, drastiliselt. Kui palju? See oli kaunis ammu, ma ei mäleta täpselt kui palju ja arvutada ka ei viitsi.
Seepeale võtab ratas 90-100 km/h suht-koht stabiilselt 4,1 liitrit sajale. Ja seda peaaegu sõltumata lasti suurusest (aeg-ajalt lisan oma kerele looduses ööbimise vahendid ja kaaslase kaaluga umbes 56 kg.).
Kasutades keskmist kiirust 110-130 km/h, tõuseb kütusekulu järsult, ulatudes keskmiselt 4,6-liitrini 100-km kohta. Sellest nähtub, et "keeris paagis" sõltub minu puhul valdavalt mootori pöörete arvust ja ennekõike tuuletakistusest, millega "totally naked" ratas peab maanteel hakkama saama.

terv, sokk

ps. linnas ei ole viitsinud kulu mõõta
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 479
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mari Öö »

minul oli sedasi, et kui ma üksinda rattal olin ja ökotempos (90-100) sõitsin, võttis ca 4 l/100 km. üksinda kiiresti sõites 4,5 ja kahekesi kiiresti sõites ca 5 liitrit, võibolla 5,2.

aga pärast klapireguleerimist pole miskipärast enam alla 4,6 saanud. vähemasti mootor ei tiksu enam sedasi kui enne...
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Saaks Planetsi ka 5'e liitriga tiksuma, siis oleks ma sillas :?
2T on 2T, midagi pole parata :twisted:

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

jukutom
Postitusi: 395
Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas jukutom »

Primo kirjutas:
Saaks Planetsi ka 5'e liitriga tiksuma, siis oleks ma sillas :?
2T on 2T, midagi pole parata :twisted:

primo
Olen minagi 2T Planeta-5 pidanud, tuuleklaasi ja XXL juhiga, kel lisaraskuseks pahatihti XL naisterahvas ka kaasas ja paagitäis vedas välja 350 km. Kahjuks ei mäleta paagi suurust, aga kulu on meeles.
Mina tema reguleerimisega ei tegelenud, tundus niisamagi hea olevat.
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

minsk: 3,5l sajale üksinda rahulikult sõites.. üle 6l sajale ei saanud..

Planeta 5'ga oli mingi periood mil võttis ta mul halastamatult min 6,5l sajale sõites 4 käiguga 60km/h gaasi peaaegu puutumata..
ja kui sõitsin 100ga maanteel siis võttis ca. 8+ sajale jurasin sellega.. vahtasin puhastasin filtreid .panin väiskema düüsi, hakkss veelrohkem sööma..
ei teagi lõpusk mis ma taga tegin, timmisin siit-sealt panin originaaldüüse tagasi.. 270vms. vist, aga nüüd ei saa väga kurta, kuna võtab keskmisel sõidul nii maanteel 90-100 ja suurem hulk kiirendamisi kurvist väljudes.. 6,57100.. eriti vaiksel sõidul võtab 5..aga siis ei teki seda sõidumõnu..
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.

R1s7o
Postitusi: 421
Liitunud: 26 Apr 2004, 15:55
Asukoht: Võru/X8r-X

Lugemata postitus Postitas R1s7o »

peugeot speedfight-> üksinda umbes 3 sajale, kahekesi läheb umbes 4 või natuke rohkem... :)
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

püsime teemas!

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

tige päkapikk
Postitusi: 184
Liitunud: 26 Juul 2005, 19:30
Tsikkel: VN 1500 / tl1000R
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tige päkapikk »

Olin pikalt sama probleemi ees. Küünlad uued, õhufilter puhas, karpa sünkroonis ja ujukitase paigas. Probleem kadus peale nukkvõllikettide vahetust (juu need olid siis nõnda venind, et nukkvõll oli stabiilselt vale nurga all). Kütusekulu langes 10 liitrilt 6,6-le. Rattaks VN1500
Põleva tsikkliga ei ole tore sõita !
---------------------------------------
www.zoomfoto.ee/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”