Küsimus õlide kohta

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
wiiruz
Postitusi: 4
Liitunud: 07 Mai 2009, 23:03

Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas wiiruz »

Kuna olen värske tsikkli omanik (Yamaha R6, 99) siis küsimus järgmine? Kas seda Liqui-moli õli tasub sisse valada? Mis tuleks veel peale õli ära vahetada.

Kasutaja avatar

woooohaaaaa
Postitusi: 44
Liitunud: 21 Juul 2006, 15:19
Tsikkel: Tuono
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas woooohaaaaa »

Õlivahetusega tuleb kindlasti ära vahetada ka õlifilter.

Kawasaki EX500 => Suzuki SV650S => Aprilia Tuono
Kasutaja avatar

marx350
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
Asukoht: Tartu
Tänatud: 6 korda

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas marx350 »

Kui ostsid just ratta ja see hooldamata siis on üsna palju asju mis vaja teha peale õlivahetuse, Kindlasti kontrolli/vaheta või pese õhufilter. Manuaalist võid lugeda hoolduse kohta.


Teema algataja
wiiruz
Postitusi: 4
Liitunud: 07 Mai 2009, 23:03

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas wiiruz »

marx350 kirjutas:

Kui ostsid just ratta ja see hooldamata siis on üsna palju asju mis vaja teha peale õlivahetuse, Kindlasti kontrolli/vaheta või pese õhufilter. Manuaalist võid lugeda hoolduse kohta.

kust manuali saada?

Kasutaja avatar

Habib
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Jaan 2006, 09:35
Tsikkel: Suzuki V-Strom
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas Habib »

http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=14&t=3312

lappa see teema läbi, r6-le peaks siin raudselt midagi olema

Lambad on siin ja... lambad on sääl...
Kasutaja avatar

matu
Postitusi: 250
Liitunud: 13 Jaan 2007, 13:39
Tsikkel: välismaa motikas

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas matu »

Manual annab jah väga korraliku vastuse hooldusvälba kohta, selles täpselt öeldud mida ja mis kilometraazi tagant midagi vahetada/kontrollida tuleb. Manual ütleb, et õlifiltrit kindlasti iga kord vahetama ei pea, üle ühe korra aga kuna sa sellel suksul värske omanik siis tee seda siiski. On räägitud ja enda sõbralgi selline värk olnud, et Liqui-Moli õli hakkab sidurit libistama aga oma eelmisele (01' R6 - kõik sama tehnika nagu 99') kallasin seda ühel/kahel korral sisse ning ei olnud vigu midagi. Paljud tuttavad siiski ei soovita seda, ei hakka siin selle koha pealt ise sõna võtma - nüüd kasutan Bardahl'i või Motul'it, viimast soovitab minu mäletamist mööda ka Yamu manual. Ahjaa, sel rattal on õlifilter jube jama koha peal, et ilma spets filtrivõtmeta on seda üsna võimatu lahti saada.
Nagu siin ka mainiti siis vaata üle õhufilter, võib olla mustust täis ja bensune ja kui sul juba paak maha kistud on siis kontrolli üle ka küünlad :D . Jahutusvedelikku peaks ka iga 2a. tagant vahetama. Igaljuhul käed õliseks ja edu nokitsemisel.

edit: Vast on abiks ikka http://ymenvom.nl/manuals/U5EBE2.PDF

Viimati muutis matu, 27 Mai 2009, 22:44, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »

Kasutaja avatar

marx350
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Juun 2004, 20:03
Tsikkel: Transalp 600, Suzuki RF900
Asukoht: Tartu
Tänatud: 6 korda

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas marx350 »

Kui pestav filter siis kindlasti korralikult seda hooldada(pesta ja õli peale), täna just hooldasin ühte õnnetut zx6r millel oli õhupuhasti puhtas osas liivakiht, karpad sodi täis ja ilmselt ka surveaste natuke madalam kui varem.

Kasutaja avatar

dimi1974
Postitusi: 778
Liitunud: 22 Aug 2007, 20:05
Tsikkel: Honda CBF 1000
Asukoht: Harjumaa

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas dimi1974 »


matu22

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas matu22 »

marx350 kirjutas:

Kui pestav filter siis kindlasti korralikult seda hooldada(pesta ja õli peale), täna just hooldasin ühte õnnetut zx6r millel oli õhupuhasti puhtas osas liivakiht, karpad sodi täis ja ilmselt ka surveaste natuke madalam kui varem.

:roll: :wack:

Kasutaja avatar

Fos
Postitusi: 260
Liitunud: 20 Okt 2008, 12:23
Tsikkel: foorumi vihatuim
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas Fos »

Eile just vahetasin enda r1'el õli, õlifiltri sain õnnelikult kahe käega keerates lahti. See on väga kitsas koht, kuhu käsi toppida, aga kui eelnevatel aastatel mõistusega kinni on keeratud, mitte vägistatud, siis pole probleemi. Liqui Moly'ga ei hakanud riskima, Castrol racing 1 GPS 4t - 10w40.

Uue omanikuna tuleks sul vahetada ka jahutusvedelik (pane punast, hind kallim aga vahetama pead harvem) ja piduriõli nii ees kui taga. Kui õhu sisse lased, siis apteegist 2.50 eeq 22ml süstal aitab hädast välja.

If it has tits or wheels It will get you in trouble.

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Fos kirjutas:

Uue omanikuna tuleks sul vahetada ka jahutusvedelik (pane punast, hind kallim aga vahetama pead harvem) ja piduriõli nii ees kui taga. Kui õhu sisse lased, siis apteegist 2.50 eeq 22ml süstal aitab hädast välja.

Tahtisin siinkohal mainida, et värvuse ei reguleeri vahetusaega, ega ka kindlasti hind mitte. Punane või roosa pigem, see jahutusvedelik on alumiiniumplokiga mootori jaoks, kui sinu masin on selline siis tuleb seda kasutada.
Pidurisüsteemi õhutamine ei käi süstlaga. Sorry kuid nii see on. Või kui sul on hea jhis siis anna teada, mis moodi sa süstlaga õhutad.
Õhutamine üksinda, spets masinaga või pikakäeliselt ja pikajalaliselt survet andes ning nipplit avades nii, et õhk saaks välja tulla. Kahekesti, üks pressib, teine vabastab nippli, keerab kinni, esimene pressib jne. RTFM


Nuclear
Postitusi: 225
Liitunud: 14 Juun 2007, 13:04
Asukoht: Tallinn

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas Nuclear »

hotsepp kirjutas:

Pidurisüsteemi õhutamine ei käi süstlaga. Sorry kuid nii see on. Või kui sul on hea jhis siis anna teada, mis moodi sa süstlaga õhutad.
Õhutamine üksinda, spets masinaga või pikakäeliselt ja pikajalaliselt survet andes ning nipplit avades nii, et õhk saaks välja tulla. Kahekesti, üks pressib, teine vabastab nippli, keerab kinni, esimene pressib jne. RTFM

No tee või tina teinekord ei saa sa selle õhutustehnikaga s....gi pidureidf paremaks.

Silmad kardavad, käed teevad.

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Konkreetselt ise kasutan soomlaste toodet mis vaakumiga imeb.
Samas ei kiida 100% aid hooopis kiidan klassikalist pressi õhuta meetodit. Kui tekib probleeme siis proovi õhutada enne kõrgemat punktid ära, pole probleemi kui keerad voolikuühenduse korraks lahti. Õhk see kurivaim ju ei taha alati allapoole minna.

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas miilits »

Klassikalise pressmeetodiga võib uuematel aparaatidel mansetid ära lõhkuda, seetõttu ongi kasutusele võetud imemismeetod. :bsmile:


Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Kas siis uuemael ratastel pidurid puuduvad? :roll:

Päikest.

Kasutaja avatar

rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas rolex »

miilits kirjutas:

Klassikalise pressmeetodiga võib uuematel aparaatidel mansetid ära lõhkuda, seetõttu ongi kasutusele võetud imemismeetod. :bsmile:

Kui see naljanurk pole siis ehk täpsustad oma avaldust millistel ratastel ja mismoodi need mansetid klassikalisel meetodil ära lõhkuda saab? On siis kellegil kogemusi? Siduri puhul on kahtlemata imemismeetod kõige tõhusam (kasutasin süstla asemel autopumpa) aga siiani pidurite puhul on klassikaline meetod alati toiminud 100%.

tasa ja targu

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

miilits kirjutas:

Klassikalise pressmeetodiga võib uuematel aparaatidel mansetid ära lõhkuda, seetõttu ongi kasutusele võetud imemismeetod. :bsmile:

See peaks olema 99% võimatu, sest mootorratta piduri käik on nii lühiku, et see ei tohiks ühtegi mansetti kahjustada. Kuid kui sa tead, et on võimalus siis ehk ongi :roll:
Klassikalise ühutamise juures ja eelkõige autode juures ärge pedaali/linki rapsige kui süsteem tühi on. Tulemseks on õli vahtu ajamine (see ei ole selline vaht nagu teil õlle peal on) ja see toob ainult probleeme. Tuleb oodata jne. Rahulikult 2-3 korda siis õhutda, taas rahulikult jne.

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas Hans »

hotsepp kirjutas:

Pidurisüsteemi õhutamine ei käi süstlaga. Sorry kuid nii see on. Või kui sul on hea jhis siis anna teada, mis moodi sa süstlaga õhutad.
Õhutamine üksinda, spets masinaga või pikakäeliselt ja pikajalaliselt survet andes ning nipplit avades nii, et õhk saaks välja tulla. Kahekesti, üks pressib, teine vabastab nippli, keerab kinni, esimene pressib jne. RTFM

Kui sa nüüd viitsiksid natuke meie foorumit sirvida, siis sa näed, et paljudel ratastel on süstal suureks abiks. Niiet väita et õhutamine ei käi süstlaga, pole päris korrektne :evil:

PS Ma ise õnneks klaasikalise meetodiga hakkama saanud.

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Aga mul on teile oopis selline küsimus-mis moodi te piduri-siduri õli vahetate?Avate ülevalt potsiku kaane ja alt nipli ning lasete uue õli sisse või imete uue sisse.See süsteem on tore küll aga üks nõks on asjal juures,pidurisilindrid ei ole paraku järjestikku ja põhimõtelislt vahetatakse õli ainult potsikus ja torudes.Vana saast jääb ikka sinna mille jaoks vahetus tehtud sai.Ma oma rattal kangutasin kõik lahti ja support oli tavoti laadset möga täis ja nüüd teen nii iga aasta,siis on kindel et uue õli igale poole sisse saab.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas mella »

franz125 kirjutas:

pidurisilindrid ei ole paraku järjestikku ja põhimõtelislt vahetatakse õli ainult potsikus ja torudes.Vana saast jääb ikka sinna mille jaoks vahetus tehtud sai.

Pidurisilindrid lükatakse enne õlivahetust max sisse.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: Küsimus õlide kohta

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Hans kirjutas:

, et paljudel ratastel on süstal suureks abiks. Niiet väita et õhutamine ei käi süstlaga, pole päris korrektne :evil: PS Ma ise õnneks klaasikalise meetodiga hakkama saanud.
Hans

OK, vabandan süstla kasutajate ees kuna ei seostanud süstalt vaakumi tekitamisega, endal pole seda tänu spetsiaalsele vaakumpumbale vaja läinud, seega ei lõikand läbi seda süstla teemat. Vaakum on vaakum, pole ju vahet millega see saavutatakse. Muidugi süstlaga saab ka õli kolvi taha kohe suruda, see on eelis.
Tänud Hans, avardasid mu silmaringi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”