Tuula T200 1961
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Tuula T200 1961
Lõpuks hakkab aeg niikaugele jõudma, et vanaisalt päranduseks saadud T200 veereb mai alguses töökotta, üritan taastada ratta nii orginaali lähedaseks kui võimalik. Masin on seisnud viimased 20 aastat plekkkuuris ja viimased 2 aastat pole korralikku katust peakohal olnud, kuna rooste jõudis sellest läbi närida. Nüüd 20 aastat hiljem kuurist välja lükates oli küll
esimene ratas kinni roostetanud, kuid mootor käis vabalt ringi, üllatus oli, et isegi siduri ja gaasitrossid liikusid vabalt. Kõik jupid tundusid olemas olevat, puudu oli ainult käigunäidiku klaas ja niipalju kui uurinud olen pidi see kõige suurem defitsiit, tuula puhul, olema. Puudu on ka kummist ribad jalgade koha peal, kõik need asjad läksid kunagi varaste saagiks. Kui kellegil peaks midagi nimetatud asjadest üle olema siis palun andku teada. Kui töö pihta hakkab siis üritan ka siin teemas kirjutada ja lisada pilte toimuvast progressist. Hetekeseisust kolm pilti :
Re: Tuula T200 1961
Olles näinud pilte mõningatest taastatavatest "projektidest", tundub mulle et sa oled suht kobeda tüki kätte saanud - kere näib üsna terve ja väheste roostekahjustustega oma vanuse kohta
Igaljuhul edu
Hans
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Tuula T200 1961
Kindlasti kajasta seda teemat ka automoto foorumis, sealsed lugejad oskavad tähelepanu juhtida pisiasjadele, mida "tavasurelikud" elus välja mõelda ei suuda. Lisaks näpunäiteid töövõtete jms kohta, paremal juhul pakub keegi ka uusi originaalosi.
Aga jõudu ja paksu rahakotti taastamisel
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
Kindlasti hakkan uurima ja abi otsima. Kõige suurem mure ongi just nende pisidetailidega, et kus kohas olid kummist ääred gondlitel, millised jupid olid värvita alumiinium jne jne. Aga kõik mis puudutab värvimist ja eeltöötlemist, kavatsen teha ise koos maarli abiga (värvikambrile ligipääs olemas, ja ise pahteldades lihvides ja ainult materjali kuluga arvestades ei tule just kõige hingematvam hind), olen saanud kätt harjutada erinevate rataste peal. Mida rohkem selle projekti jures ise teha saan seda parem, sest lõppkokkuvõttes on see isetegemise rõõm suur ja seda suurem lõpptulemuse juures, kuid luban et kuskile nurka iluasjaks see ratas ei jää, mõnel ilusal päeval teen ikka linnapeal tiire ja näitan ka teistele natuke nostalgilist ratast. Aga selliseid väga suuri taastamist vajavaid kroom/nikkel detaile õnneks ei olnud palju, üks kulukamaid töid üldse vist. Ja kindlasti on tondi motopoes veel natuke tuula juppe saada, tehas küll lõpetas varuosade tootmise aga olemas neil pidi seal veel olema, tean et mootori osas sai väntvõll vahetatud enne seisma jätmist ja vist ka silinder ja kolb, kuid kindlasti teen selle sealt lahti ja vaatan mis seisukorras need on, summuti pütt on sellel väga omapärane ja ka korralikult läbi roostetanud. Kunagi tegin ühe minski niimoodi algusest lõpuni, mäletan et jube tüütu oli värvi raamilt maha saada, algelise liivapritsiga 3 päeva jutti sai lastud, sellel isendil on jälle probleem see, et on kunagi pintsliga üle värvitud, pind ei ole just kõige siledam ja tuleks kõik haljaks lasta. Nüüd tulekski võibolla kuskile spetsiaalsesse kohta viia kus erineva tehnikaga siis raam ja detailid puhtaks lastakse, näeb ka lõpliku keretöö mahu ära. Hetkeseisuga loodaks enne suve lõppu uue värvi alla saada, siis vähemalt mahukam töö tehtud ja jääb vaid detailide jaht. Suurema töö teen mai kuus, edaspidi jäävad vaid nädalavahetused sest siis on suvine töö periood ja vaja kuidagi projektile raha süstida.
Re: Tuula T200 1961
omasin siin mõni aasta tagasi ka Tuulat
kirjade järgi seisis 200cm3 jne
oli teine aastast 1984 seega sinu omaga päris uus ja luks pill
sellist infot sulle ka veel et Vjatka oli Tuulaga suhtselt sarnane ja mõningad ilu detailid vms(kummiribad jne) istuvad 1-1le
Tehnika erinevus siiski on,sest Vjatka on teatavasti 150cm3 enamasti ning käsikäikudega!!!
Uurin ja annan teada kas sinu eelpool mainitud juppest mõni ehk mul saada on siis saad jälle miskit juurde;)
Igal juhul Edu sulle pilli elustamisel!!!
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Tuula T200 1961
Kas need suunatuled on neil tehasest? Minu omal olid umbes samas kuhas samasugused arvasin, et need olid kellegi omalooming.
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
Valmet kirjutas:Kas need suunatuled on neil tehasest? Minu omal olid umbes samas kuhas samasugused arvasin, et need olid kellegi omalooming.
Originaalis suunatulesid ei ole, need on mu vanaisa poolt paigaldatud ja kuuluvad likvideerimisse, need augud keevitan kinni.
-
- Postitusi: 1187
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Tuula T200 1961
janis kirjutas:värvi raamilt maha saada
Pole seal keerulist midagi - poest ostad keemiat vana värvi sulatamiseks ja saadki kiirelt puhtaks. sel raamil pole ka palju nurgataguseid kuhu ligi ei pääse. Kusjuures kerega on nii-naa - üpris muhklik plekk on tehases siledaks pahteldatud, kui kõik selle haljaks lased, siis on pärast päris hulk tööd. kui kannatab, jäta vana tasanduskiht alles. kehtib eriti tulekorpuse kohta.
Tagadil tasub kindlasti ringi vaadata - eelmisel aastal oli seal väga korralik, kuid ilma mootorita/ratasteta kmpl 900eek. btw mul vist oleks need lihtsad kummist jalaribad... enda omale jätan almiiniumist liistuga.
Minu oma ootab kerevärvimist...
ÜLISEFF on see pill koos külgkorviga, paraku pole neid enam saada. tuttaval siiski õnnetus kuskilt leida
G
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Tuula T200 1961
paeb vist kah otsa lahti tegema juppide pakkumisega - üle samale rattale istmealune kondel [Motobot: õige on "gondel"], põsed, tule ümbrus ja ka spidoka alune plekk...mis aga sellesse käigu näidikusse puutub siis, see on rariteet asi...endal olemas aga mõraga ning hetkel arvan, et miks mitte proovida see originaali järgi vastavast pleksist cnc´ga järgi freesida/laseriga lõigata! mõni asjapulk saaks sellega ju hakkama,kui pingile ligipääs ja pisut motiveerida:)
teine asi mis minul suht räbalas seisus on - õhupuhasti ja kyljekaane vahel olev kumm!...pole seda trehvanud ka tagadil...vast on sellel aastal õnne!
igaljuhul edu taastamisel
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
suslik83 kirjutas:mis aga sellesse käigu näidikusse puutub siis, see on rariteet asi...endal olemas aga mõraga ning hetkel arvan, et miks mitte proovida see originaali järgi vastavast pleksist cnc´ga järgi freesida/laseriga lõigata! mõni asjapulk saaks sellega ju hakkama,kui pingile ligipääs ja pisut motiveerida:)
Kui ma selle detaili ära saaksin mõõta ja sellest joonise teen siis usun, et saan koolis kellegiga jutule kes mul selle cnc-s ära teeks, plastiku jaoks ei ole suurt pinki vaja ka, ise pole kahjuks veel cnc progremiseni jõudnud. Kuid see spido alune plekk kas mõtled seda pealmist plekki, kus spidomeetri, käigunäidiku ja süüteluku augud sees? See oli mul suht läbi roostetanud ei ole kindel kas annab nii lihtsalt taastada. Ja mis mul meelde tuli, et spidomeetri lõhkusin väiksena lolli peaga ära. Sõitsin minskiga ja minskil spido loopis ja läks katki, panin siis tuula oma külge ja see ka loobis, nüüd spido seisab 20-ne peal. Kas keegi taastab ka vanu spidomeetreid?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Tuula T200 1961
kui lähemalt kedagi asjalikku ei leia siis minu ratta näidkuploki võid saada mõõtmiseks alates nädalavahetusest...aga mis spidosse puutub siis ega seal ju suurt vahet teiste samast perioodist ratastega pole (meh. pool) vast värvilahendus ja kirjad plaadil!
eks ma teen need pildid varuosadest ära ja siis viskab need kuskile ülesse...sobib võibolla sullegi mõni plekk
mul siis rollul selline lahendus näidikutele...ratas oli vist 60 või 62 a
http://www.hot.ee/suslik83//02.03.08%20040.jpg
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
Nonii, mul juba töö käib nädalakese, roller juppideks, sorteeritud kah. Raam ja mõned muud konarlikud jupid lähevad liivapritsi. Nädal aega olen siis gondlitelt roostet eemaldanud. see töö on nüüd tehtud. Järgmine etapp on mõlgikeste välja löömine, paari prao keevitamine ja ka suunatule aukude kinni keevitamine. Pärast seda võib siis liivakaga üle käia ja happekrundi alla. Ja siis tueb kõik jälle raamile panna ja veenduda et kõik kinnitub ja jookseb ilusti vajadusel painutada korrigeerida ja siis võib juba pahtelduste ja viimistlsutega tegelema hakata. Siht on silme ees, aga tööd on palju, õnneks on aega ka palju
See lillakas toon tuleneb roostemuundur+epo krundist, see siis selleks et haljaks lastud metall roostetama ei hakkaks, hiljem tuleb mul see kas maha lihvida või lahustiga maha hõõruda enne krunti, pidavat halb lihvida olema kuna liivakas läheb kohe täis. siin oli teema et kuidas käivitada talvel seisnud tsiklit, aga ma käivitasin 25 aastat kuuris seisnud tsikli kusjuures bensiin sisse, aku taha, kontaktid paika ja läks ilusti käima . Paremaid pilte ja detailsemaid saab kunagi hiljem need on töökoja arvutis.
Re: Tuula T200 1961
Omalgi Tuula kunagi olnud, tõi naeratuse näole
Edu projektile!
Re: Tuula T200 1961
Taolisi suunatule auke, nagu sel eksemblaril nina pääl, mul polnud... Aga õnnestus omada muidugi hiiglama korraliku eksemblari. Kahju, et võileiva hinna eest müüsin... Elektri starter ja pedaalid nagu autopõrandas
Võimalik, et tagavararatas ja pakraam veel kuuris vedelemas.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
Vaikselt hakkab ilmet võtma, tegemist nüüd happe krundiga, gondlid ajan veel siledaks, muud detailid jäävad nagu tehasest tulnud, ainult värske värvi saavad. Varsti peaks ka raami detailid liivapritsist kätte saama ja võib need ära kruntida ning värvida, saaksin kere kokku panna.
Re: Tuula T200 1961
isal on kah tuula t200 aga koos korviga ja samamoodi on puudu see käigunäitaja klaas seda vist jah suht võimatu saada!? mõned pildid siis siin üleval http://vvm.unicweb.ee/?p=163
Re: Tuula T200 1961
tanel645 kirjutas:isal on kah tuula t200 aga koos korviga ja samamoodi on puudu see käigunäitaja klaas
seda vist jah suht võimatu saada!? mõned pildid siis siin üleval http://vvm.unicweb.ee/?p=163
Tõsiselt ilus!
Värvid sobivad fantastiliselt hästi kokku.
Re: Tuula T200 1961
Mul on isalt saadud T200 1959.
Sellel on käigunäitaja rohelisest plastikust, kuid paraku ka mõraga. Kui keegi võtab ette miskit pinki nende vorpimiseks sättida, siis võiks ju juba hulgem teha.
Piduritega on mul ka miski jama - vist on trumlid liiast kulunud, sest klotside sättimisest enam tolku pole.
Kas kellelgi ehk neid rattaid vedeleb?
Ja piduritrosse?
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
Pole ammu pilte lisanud, nüüd hakkab juba ilmet võtma, olen poolel teel võiduni.
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
Ja siin siis raam alguses, võrdlemiseks
viimane pilt siis väga udune, ruum oli esimese käivitamise suitsu täis.
-
- Postitusi: 1187
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Tuula T200 1961
Kumba pidi käib esihark? Kord on ta ühtpidi, siis jälle teistpidi isegi raamatutes.
G
-
Teema algataja - Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Tuula T200 1961
mootor tehasest tulles ei läikinud, alumiinium on selline jama asi, et lööd läikima siis varsti on tuhm ja proovi sa teda seal poleerida kui ta raami vahel on, ma tegin mootorile lihtsalt kõva nühkimist, silinder on jah natuke kole. Silinder on sellel rattal terasest ja musta värviga värvitud, kuna ma pole siiani ühtegi püsiva lahendusega kuumakindlat värvi leidnud siis jääb silinder hetkel nii nagu ta on, sinna tuleb veel sundõhkjahutuse õhusuunamis kate ka nagunii, ei julge paksema värviga ka värvida, jahutuse pärast. Esiratas on mul täpselt nii all nagu ta on algusest peale olnud, vaevalt et vanaisagi teda lahti võttis ja tagurpidi alla pani ju ikka tehase värk, ma pole teistpidi proovinud muidugi.
-
- Postitusi: 282
- Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
- Tsikkel: VTX 1800
- Asukoht: Tallinn.Randvere
- Tänatud: 1 kord
Re: Tuula T200 1961
Mul kunagi nooruses oli ka tuul aga tiba uuem mudel. Sellel oli küll esihark teistpidi all. Ja vaata esimesel leheküljel seda taastatud pilli. Tal on ka teistpidi all. Ehk siis amordid ettepoole
Re: Tuula T200 1961
Vaadates "before" ja "after" pilte, näib mulle, et silindrikaas on 90* valepidi peal. Mitte et ma ühtki Tuulat oleks ise näppinud, aga minuteada tuleb tal ventika õhuvoog mootori küljelt, ja praegusel juhul on jahutusribid "ristituult".
-
- Postitusi: 1828
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: Tuula T200 1961
grahv kirjutas:Kumba pidi käib esihark? Kord on ta ühtpidi, siis jälle teistpidi isegi raamatutes.
Minu kunagi omatud isendil oli ka teistpidi kui siin, st kaar oli tagapool.
-
- Postitusi: 1187
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Tuula T200 1961
taux kirjutas:Tal on ka teistpidi all. Ehk siis amordid ettepoole
Nüüd manuale vaadates on 2 tüüpi harke - kahe vedru ja ühe eraldi amordiga, ja 2 toekama amordi-vedru paariga... Üks käib all ühte pidi, teine teist pidi.
G
-
- Postitusi: 1828
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Re: Tuula T200 1961
Pagan võtaks, seda viimast pilti vaadates hakkasin ise ka kahtlema, et kumbapidi ta siis ikkagi oli See kõige parempoolsem näeb nii tuttav välja, et vist siis ikkagi oli kaar eespool. Aga ilmselt oli tegu tõesti teist tüüpi hargiga, kui siinkirjutajal, sest selle viimase pildi parempoolseimal rolleril ei ole see kaar sugugi nii püsti, kui teemaalgataja rattal. Või siis lihtsalt petab ära pildi peal... Mul peaks mingeid pilte oma jaost ka kuskil olema. Võin õhtul kodus otsida.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.