Tuula T200 1961

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Lõpuks hakkab aeg niikaugele jõudma, et vanaisalt päranduseks saadud T200 veereb mai alguses töökotta, üritan taastada ratta nii orginaali lähedaseks kui võimalik. Masin on seisnud viimased 20 aastat plekkkuuris ja viimased 2 aastat pole korralikku katust peakohal olnud, kuna rooste jõudis sellest läbi närida. Nüüd 20 aastat hiljem kuurist välja lükates oli küll
esimene ratas kinni roostetanud, kuid mootor käis vabalt ringi, üllatus oli, et isegi siduri ja gaasitrossid liikusid vabalt. Kõik jupid tundusid olemas olevat, puudu oli ainult käigunäidiku klaas ja niipalju kui uurinud olen pidi see kõige suurem defitsiit, tuula puhul, olema. Puudu on ka kummist ribad jalgade koha peal, kõik need asjad läksid kunagi varaste saagiks. Kui kellegil peaks midagi nimetatud asjadest üle olema siis palun andku teada. Kui töö pihta hakkab siis üritan ka siin teemas kirjutada ja lisada pilte toimuvast progressist. Hetekeseisust kolm pilti :
Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar

VWman
Postitusi: 831
Liitunud: 30 Apr 2004, 22:13
Asukoht: Saku- Kasemetsa
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas VWman »

Äss värk (w)

Tagadi laadal kohtume :)

KÄIN JALA JA JOON VETT
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Hans »

Olles näinud pilte mõningatest taastatavatest "projektidest", tundub mulle et sa oled suht kobeda tüki kätte saanud - kere näib üsna terve ja väheste roostekahjustustega oma vanuse kohta :shock:

Igaljuhul edu :bsmile:

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Kindlasti kajasta seda teemat ka automoto foorumis, sealsed lugejad oskavad tähelepanu juhtida pisiasjadele, mida "tavasurelikud" elus välja mõelda ei suuda. Lisaks näpunäiteid töövõtete jms kohta, paremal juhul pakub keegi ka uusi originaalosi.
Aga jõudu ja paksu rahakotti taastamisel :bsmile:

K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.

Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Kindlasti hakkan uurima ja abi otsima. Kõige suurem mure ongi just nende pisidetailidega, et kus kohas olid kummist ääred gondlitel, millised jupid olid värvita alumiinium jne jne. Aga kõik mis puudutab värvimist ja eeltöötlemist, kavatsen teha ise koos maarli abiga (värvikambrile ligipääs olemas, ja ise pahteldades lihvides ja ainult materjali kuluga arvestades ei tule just kõige hingematvam hind), olen saanud kätt harjutada erinevate rataste peal. Mida rohkem selle projekti jures ise teha saan seda parem, sest lõppkokkuvõttes on see isetegemise rõõm suur ja seda suurem lõpptulemuse juures, kuid luban et kuskile nurka iluasjaks see ratas ei jää, mõnel ilusal päeval teen ikka linnapeal tiire ja näitan ka teistele natuke nostalgilist ratast. Aga selliseid väga suuri taastamist vajavaid kroom/nikkel detaile õnneks ei olnud palju, üks kulukamaid töid üldse vist. Ja kindlasti on tondi motopoes veel natuke tuula juppe saada, tehas küll lõpetas varuosade tootmise aga olemas neil pidi seal veel olema, tean et mootori osas sai väntvõll vahetatud enne seisma jätmist ja vist ka silinder ja kolb, kuid kindlasti teen selle sealt lahti ja vaatan mis seisukorras need on, summuti pütt on sellel väga omapärane ja ka korralikult läbi roostetanud. Kunagi tegin ühe minski niimoodi algusest lõpuni, mäletan et jube tüütu oli värvi raamilt maha saada, algelise liivapritsiga 3 päeva jutti sai lastud, sellel isendil on jälle probleem see, et on kunagi pintsliga üle värvitud, pind ei ole just kõige siledam ja tuleks kõik haljaks lasta. Nüüd tulekski võibolla kuskile spetsiaalsesse kohta viia kus erineva tehnikaga siis raam ja detailid puhtaks lastakse, näeb ka lõpliku keretöö mahu ära. Hetkeseisuga loodaks enne suve lõppu uue värvi alla saada, siis vähemalt mahukam töö tehtud ja jääb vaid detailide jaht. Suurema töö teen mai kuus, edaspidi jäävad vaid nädalavahetused sest siis on suvine töö periood ja vaja kuidagi projektile raha süstida.


tuulavend

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas tuulavend »

omasin siin mõni aasta tagasi ka Tuulat
kirjade järgi seisis 200cm3 jne
oli teine aastast 1984 seega sinu omaga päris uus ja luks pill :)
sellist infot sulle ka veel et Vjatka oli Tuulaga suhtselt sarnane ja mõningad ilu detailid vms(kummiribad jne) istuvad 1-1le
Tehnika erinevus siiski on,sest Vjatka on teatavasti 150cm3 enamasti ning käsikäikudega!!!
Uurin ja annan teada kas sinu eelpool mainitud juppest mõni ehk mul saada on siis saad jälle miskit juurde;)
Igal juhul Edu sulle pilli elustamisel!!! :bsmile:


Valmet
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
Tsikkel: Valgete kätega tehtud
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Valmet »

Kas need suunatuled on neil tehasest? Minu omal olid umbes samas kuhas samasugused arvasin, et need olid kellegi omalooming.

Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,

Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas speedvana »

seff kui saia raha eest saaksid kuskilt doonori hankida :?


Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Valmet kirjutas:

Kas need suunatuled on neil tehasest? Minu omal olid umbes samas kuhas samasugused arvasin, et need olid kellegi omalooming.

Originaalis suunatulesid ei ole, need on mu vanaisa poolt paigaldatud ja kuuluvad likvideerimisse, need augud keevitan kinni.


grahv
Postitusi: 1187
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas grahv »

janis kirjutas:

värvi raamilt maha saada

Pole seal keerulist midagi - poest ostad keemiat vana värvi sulatamiseks ja saadki kiirelt puhtaks. sel raamil pole ka palju nurgataguseid kuhu ligi ei pääse. Kusjuures kerega on nii-naa - üpris muhklik plekk on tehases siledaks pahteldatud, kui kõik selle haljaks lased, siis on pärast päris hulk tööd. kui kannatab, jäta vana tasanduskiht alles. kehtib eriti tulekorpuse kohta.

Tagadil tasub kindlasti ringi vaadata - eelmisel aastal oli seal väga korralik, kuid ilma mootorita/ratasteta kmpl 900eek. btw mul vist oleks need lihtsad kummist jalaribad... enda omale jätan almiiniumist liistuga.

Minu oma ootab kerevärvimist...

ÜLISEFF on see pill koos külgkorviga, paraku pole neid enam saada. tuttaval siiski õnnetus kuskilt leida

G

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

paeb vist kah otsa lahti tegema juppide pakkumisega - üle samale rattale istmealune kondel [Motobot: õige on "gondel"], põsed, tule ümbrus ja ka spidoka alune plekk...mis aga sellesse käigu näidikusse puutub siis, see on rariteet asi...endal olemas aga mõraga ning hetkel arvan, et miks mitte proovida see originaali järgi vastavast pleksist cnc´ga järgi freesida/laseriga lõigata! mõni asjapulk saaks sellega ju hakkama,kui pingile ligipääs ja pisut motiveerida:)
teine asi mis minul suht räbalas seisus on - õhupuhasti ja kyljekaane vahel olev kumm!...pole seda trehvanud ka tagadil...vast on sellel aastal õnne!
igaljuhul edu taastamisel

sõidan võrriga!

Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

suslik83 kirjutas:

mis aga sellesse käigu näidikusse puutub siis, see on rariteet asi...endal olemas aga mõraga ning hetkel arvan, et miks mitte proovida see originaali järgi vastavast pleksist cnc´ga järgi freesida/laseriga lõigata! mõni asjapulk saaks sellega ju hakkama,kui pingile ligipääs ja pisut motiveerida:)

Kui ma selle detaili ära saaksin mõõta ja sellest joonise teen siis usun, et saan koolis kellegiga jutule kes mul selle cnc-s ära teeks, plastiku jaoks ei ole suurt pinki vaja ka, ise pole kahjuks veel cnc progremiseni jõudnud. Kuid see spido alune plekk kas mõtled seda pealmist plekki, kus spidomeetri, käigunäidiku ja süüteluku augud sees? See oli mul suht läbi roostetanud ei ole kindel kas annab nii lihtsalt taastada. Ja mis mul meelde tuli, et spidomeetri lõhkusin väiksena lolli peaga ära. Sõitsin minskiga ja minskil spido loopis ja läks katki, panin siis tuula oma külge ja see ka loobis, nüüd spido seisab 20-ne peal. Kas keegi taastab ka vanu spidomeetreid?

Kasutaja avatar

suslik83
Toetajaliige
Postitusi: 154
Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
Tsikkel: k175b, Riga 13,
Asukoht: Paide-Ardu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas suslik83 »

kui lähemalt kedagi asjalikku ei leia siis minu ratta näidkuploki võid saada mõõtmiseks alates nädalavahetusest...aga mis spidosse puutub siis ega seal ju suurt vahet teiste samast perioodist ratastega pole (meh. pool) vast värvilahendus ja kirjad plaadil!
eks ma teen need pildid varuosadest ära ja siis viskab need kuskile ülesse...sobib võibolla sullegi mõni plekk

mul siis rollul selline lahendus näidikutele...ratas oli vist 60 või 62 a
http://www.hot.ee/suslik83//02.03.08%20040.jpg

sõidan võrriga!

Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Nonii, mul juba töö käib nädalakese, roller juppideks, sorteeritud kah. Raam ja mõned muud konarlikud jupid lähevad liivapritsi. Nädal aega olen siis gondlitelt roostet eemaldanud. see töö on nüüd tehtud. Järgmine etapp on mõlgikeste välja löömine, paari prao keevitamine ja ka suunatule aukude kinni keevitamine. Pärast seda võib siis liivakaga üle käia ja happekrundi alla. Ja siis tueb kõik jälle raamile panna ja veenduda et kõik kinnitub ja jookseb ilusti vajadusel painutada korrigeerida ja siis võib juba pahtelduste ja viimistlsutega tegelema hakata. Siht on silme ees, aga tööd on palju, õnneks on aega ka palju :)
Pilt

Pilt

Pilt

See lillakas toon tuleneb roostemuundur+epo krundist, see siis selleks et haljaks lastud metall roostetama ei hakkaks, hiljem tuleb mul see kas maha lihvida või lahustiga maha hõõruda enne krunti, pidavat halb lihvida olema kuna liivakas läheb kohe täis. siin oli teema et kuidas käivitada talvel seisnud tsiklit, aga ma käivitasin 25 aastat kuuris seisnud tsikli kusjuures bensiin sisse, aku taha, kontaktid paika ja läks ilusti käima :ner: . Paremaid pilte ja detailsemaid saab kunagi hiljem need on töökoja arvutis.

Kasutaja avatar

Kardinal
Postitusi: 96
Liitunud: 18 Okt 2008, 22:05
Tsikkel: BMW, IZ 56

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Kardinal »

:lol: Omalgi Tuula kunagi olnud, tõi naeratuse näole :lol:

Edu projektile! (w)

( D5,D6,D7,D8; Riga; Voshod; Minsk; Karpatõ; vana Jawa 350; IZ 56; IZ Jup 3; Jawa 350/638; Tuula 200; Pannonia; GS500 ) - kõik see nüüdseks ajalugu...
Kasutaja avatar

Kardinal
Postitusi: 96
Liitunud: 18 Okt 2008, 22:05
Tsikkel: BMW, IZ 56

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Kardinal »

Taolisi suunatule auke, nagu sel eksemblaril nina pääl, mul polnud... Aga õnnestus omada muidugi hiiglama korraliku eksemblari. Kahju, et võileiva hinna eest müüsin... Elektri starter ja pedaalid nagu autopõrandas :D
Võimalik, et tagavararatas ja pakraam veel kuuris vedelemas.

( D5,D6,D7,D8; Riga; Voshod; Minsk; Karpatõ; vana Jawa 350; IZ 56; IZ Jup 3; Jawa 350/638; Tuula 200; Pannonia; GS500 ) - kõik see nüüdseks ajalugu...

Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Pilt

Pilt

Pilt

Vaikselt hakkab ilmet võtma, tegemist nüüd happe krundiga, gondlid ajan veel siledaks, muud detailid jäävad nagu tehasest tulnud, ainult värske värvi saavad. Varsti peaks ka raami detailid liivapritsist kätte saama ja võib need ära kruntida ning värvida, saaksin kere kokku panna.

Kasutaja avatar

tanel645
Postitusi: 124
Liitunud: 03 Mai 2007, 18:58

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas tanel645 »

isal on kah tuula t200 aga koos korviga ja samamoodi on puudu see käigunäitaja klaas :evil: seda vist jah suht võimatu saada!? mõned pildid siis siin üleval http://vvm.unicweb.ee/?p=163

Don`t drive faster than your angle can fly
Kasutaja avatar

Raiku
Postitusi: 29
Liitunud: 10 Mai 2009, 14:32
Tänanud: 4 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Raiku »

tanel645 kirjutas:

isal on kah tuula t200 aga koos korviga ja samamoodi on puudu see käigunäitaja klaas :evil: seda vist jah suht võimatu saada!? mõned pildid siis siin üleval http://vvm.unicweb.ee/?p=163

Tõsiselt ilus! :shock:
Värvid sobivad fantastiliselt hästi kokku.


papp

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas papp »

Mul on isalt saadud T200 1959.
Sellel on käigunäitaja rohelisest plastikust, kuid paraku ka mõraga. Kui keegi võtab ette miskit pinki nende vorpimiseks sättida, siis võiks ju juba hulgem teha.
Piduritega on mul ka miski jama - vist on trumlid liiast kulunud, sest klotside sättimisest enam tolku pole.
Kas kellelgi ehk neid rattaid vedeleb?
Ja piduritrosse?


Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Pole ammu pilte lisanud, nüüd hakkab juba ilmet võtma, olen poolel teel võiduni.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

Ja siin siis raam alguses, võrdlemiseks

Pilt

Pilt

viimane pilt siis väga udune, ruum oli esimese käivitamise suitsu täis.


grahv
Postitusi: 1187
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas grahv »

Kumba pidi käib esihark? Kord on ta ühtpidi, siis jälle teistpidi isegi raamatutes.

G

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8873
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 380 korda
Kontakt:

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Hea töö :)
krt kui mootori ka veel läikima saaks...


Teema algataja
janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas janis »

:D mootor tehasest tulles ei läikinud, alumiinium on selline jama asi, et lööd läikima siis varsti on tuhm ja proovi sa teda seal poleerida kui ta raami vahel on, ma tegin mootorile lihtsalt kõva nühkimist, silinder on jah natuke kole. Silinder on sellel rattal terasest ja musta värviga värvitud, kuna ma pole siiani ühtegi püsiva lahendusega kuumakindlat värvi leidnud siis jääb silinder hetkel nii nagu ta on, sinna tuleb veel sundõhkjahutuse õhusuunamis kate ka nagunii, ei julge paksema värviga ka värvida, jahutuse pärast. Esiratas on mul täpselt nii all nagu ta on algusest peale olnud, vaevalt et vanaisagi teda lahti võttis ja tagurpidi alla pani ju ikka tehase värk, ma pole teistpidi proovinud muidugi.


taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas taux »

Mul kunagi nooruses oli ka tuul aga tiba uuem mudel. Sellel oli küll esihark teistpidi all. Ja vaata esimesel leheküljel seda taastatud pilli. Tal on ka teistpidi all. Ehk siis amordid ettepoole

Kasutaja avatar

kraut
Postitusi: 228
Liitunud: 09 Juun 2007, 10:53
Tsikkel: XT660Z
Kontakt:

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas kraut »

Vaadates "before" ja "after" pilte, näib mulle, et silindrikaas on 90* valepidi peal. Mitte et ma ühtki Tuulat oleks ise näppinud, aga minuteada tuleb tal ventika õhuvoog mootori küljelt, ja praegusel juhul on jahutusribid "ristituult".

Pilt

joel
Postitusi: 1828
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas joel »

grahv kirjutas:

Kumba pidi käib esihark? Kord on ta ühtpidi, siis jälle teistpidi isegi raamatutes.

Minu kunagi omatud isendil oli ka teistpidi kui siin, st kaar oli tagapool.

Joel

grahv
Postitusi: 1187
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas grahv »

taux kirjutas:

Tal on ka teistpidi all. Ehk siis amordid ettepoole

Nüüd manuale vaadates on 2 tüüpi harke - kahe vedru ja ühe eraldi amordiga, ja 2 toekama amordi-vedru paariga... Üks käib all ühte pidi, teine teist pidi.

Pilt
G


joel
Postitusi: 1828
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Tuula T200 1961

Lugemata postitus Postitas joel »

Pagan võtaks, seda viimast pilti vaadates hakkasin ise ka kahtlema, et kumbapidi ta siis ikkagi oli :oops: See kõige parempoolsem näeb nii tuttav välja, et vist siis ikkagi oli kaar eespool. Aga ilmselt oli tegu tõesti teist tüüpi hargiga, kui siinkirjutajal, sest selle viimase pildi parempoolseimal rolleril ei ole see kaar sugugi nii püsti, kui teemaalgataja rattal. Või siis lihtsalt petab ära pildi peal... Mul peaks mingeid pilte oma jaost ka kuskil olema. Võin õhtul kodus otsida.

Joel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”