Minsk elektrikarp ja konded (lahendus teem. lõpus)

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
2stroke

Minsk elektrikarp ja konded (lahendus teem. lõpus)

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Niisiis juba pikemat aega vaevab mootorit väga halb käivitumine ja jõuetus natukenegi kõrgematel pööretel.
Ilmselt võib läbi olla konde. Niisiis kiskusin elektrikarbi lahti (paras arheoloogi töö) ja leidsin sealt kaks kondet mis arvasin et puudutavad just süüdet.

Pilt

Ostsin asemele uued samuti 1 micro faradised aga 450V konded (orig 160V). Olulisi muutusi süütamises ei toimunud ehk siis säde on endiselt selline sinakas ja ei tee mingit häält, auto küünlad igatahes küll ragistavad (auto peal).

Mulle tundub et need kolm siin on samuti konded, kas peaksin ka need välja vahetama?

Pilt

Ja veel...kuna alumiiniumist karbi pidin ma lahti lõikama ja testimise jaoks ei taha juhtmeid väga väänata tegin sellise lahenduse, kas see on ok? (must juhe punaste otstega)

Pilt

veel...
Pilt

Pilt

Viimati muutis 2stroke, 02 Juul 2009, 15:35, muudetud 1 kord kokku.

Jussike
Postitusi: 264
Liitunud: 18 Nov 2007, 13:18
Tsikkel: Gixxer

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas Jussike »

Pärast pead mitte ainult hea arheoloog olema, vaid ka professionaalne restauraator,
või midagi sellist. (w)
Kas sellist teist karpi, millega proovida, või kas antud giberneetika üle mõõta poleks lihtsam olnud?
Mäletan kunagi sarnast häda küll aga seekord kadus viga hoopis ankru vahetusega. Magnetiga
oli midagi juhtunud või oli see nõrk ning ei tekkinud õiget särtsu.
Igal juhul edu pusimisega.

Päikest.


Teema algataja
2stroke

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Pole kusagilt teist sellist karpi võtta :( Ankur võib olla ka vabalt põhjus. Minski juppidega on viimasel ajal üldse jamad, aga võib-olla otsin ka valedest kohtadest. Igatahes ootan veel vastuseid!


Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

Minski juppe olen saanud Kurtna laadalt. Veidi üle kuu aja oodata :D .Aga pildilt tundub,et tegu voshodi karbiga(piklik),sest Minskil nelinurkne(vist oli peal markeering KET-01).


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas petz »

ma ise selle vene süütemängu elektroonikaosa remondiga tegelema ei hakkaks kuid kui on peenema metallitöö võimalus, mõtlen treimis-keevitustööd, siis soovitan mootorile aretada mootorsae süütemängu. minski mootorile peaks see suht lihtne olema, seal ruumi piisavalt. hinnad varuosana ostes suht normaalsed ning kui tutvusi kusagil selliste riistade remonditöökojas, siis võib ka kasutatud odavalt saada. samas edaspidine pikaajaline töökindlus garanteeritud

Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas soolo »

Kartidele sai vanasti Motoplat peale aretatud.Kindlasti on kellelgi alles vanad vaheplaadid süüte kinnitamiseks,rootor istus vända koonuse otsa täpselt.Paigaldamisega nats vaeva,pärast see-eest muretu.Kaheksakümnendatel oli üle 200 tegelase igal aastal stardis,ega kogu see kola prügimäele pole visatud.

Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Kõik saagide syytemängud ei pruugi sobida.Mõni aasta tagasi sai yks paigaldatud ja käivitamine oli probleem.Ei suutnud vändast vajalikke pöördeid anda.

Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas aprill »

Leia mõni töötav minsk ja proovi selle peal oma karpi (oleks pidamud tegema kõigepealt)

Kärbseid teile hammastevahele.Forte

Teema algataja
2stroke

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Kurtna laadal olen ka ise käinud, asjalik turg! Karp ei pruugi olla minski oma, igatahes selline:
Pilt

Keevitusvõimalus on küll olemas aga treimistööd käivad hetkel üle jõu. Oleks vaja mootor lihtsalt mõneks mõneks kuuks normaalselt tööle saada, siis tuleks nagunii vahetus! :roll:

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas Mix »

Kirjutasid eespool, et säde olevat sinakas. Siis peaks kärama küll. Üldse kaldun arvama, et "remontisid" töötavat seadet.
Nõrga sädeme värv on punane või oranz - reeglina sellise vabas õhus nähtud sädemega kompressiooni all enam tuld ei saa.
Kusagil venekeelses netis on selle süütebloki põhimõtteskeeme ka. Hetkel pole aega seda aidata otsida, kuid ehk saad ise hakkama: abiks venekeelsed otsingumootorid + venekeelne päring.
See moodul koosneb kahest osast, mis toimivad teineteisest sõltumatult. Üks osa on süütemoodul mis on CDI ja teine osa on pingestabilisaator, mis toimib ainult generaatori väljundpingele ja ei oma seost mootori tööks vajaliku sädeme tekitamisega.
Erinevate mopeedide/rataste need "hõbekarbid" võivad ka veidi oma skeemilahenduste poolest erineda. Kuigi pistikühendused on neil 1:1 samad, võivad nood erinevused mõnikord häirima hakata.

Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

See, et säde on, ei tähenda veel, et plokk korras oleks. Kõrgetel pööreltel jääb osa sädemeid vahele. Vaheta türistor (KY202n) ära.
Lisaks vaata ka plaat ja jootekohad üle, et külmjooteid ja mikropragusi poleks.
Neil veneplokkidel oli paar tüüpviga: 1) kondensaatorite jalad vms murdusid vibratsiooni tõttu lahti. 2) türistor lõpetas töö.

Kasutaja avatar

zweitakter
Postitusi: 109
Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas zweitakter »

2stroke kirjutas:

Kurtna laadal olen ka ise käinud, asjalik turg! Karp ei pruugi olla minski oma, igatahes selline:
Pilt

Keevitusvõimalus on küll olemas aga treimistööd käivad hetkel üle jõu. Oleks vaja mootor lihtsalt mõneks mõneks kuuks normaalselt tööle saada, siis tuleks nagunii vahetus! :roll:

See kommutaator pildil on Delta-Stella-Mini oma, asendab Minski oma väga edukalt ja palju töökinldam, kuna vahuga täidetud ja ei karda vibrat. Proovitud krossi-Izhi peal (seal originaalis sama mis Minskil), töötas laitmatult.

Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Selle kasutamine toob kaasa ka 6V tuled või võid ka näiteks 2-e plokki kasutada, vana siis tulede pinge regulaatorina ja uus siis süüte jaoks. Süüte skeem peaks neil kõigil enam vähem sama olema, 1 takisti väärtus on erinev.

Kasutaja avatar

zweitakter
Postitusi: 109
Liitunud: 05 Mär 2008, 10:45

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas zweitakter »

Hmm, Minskidel oligi 6V vanasti, aga ma ei oskagi öelda, võib-olla mingist aastast alates mindi 12V peale. Samas süüteahel võib ikka toimida ka Delta kommutaatoriga, igatahes pole ju üldse raske proovida.

Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Uuemad minskid on 12V, võimalik, et esimesed kontaktivaba süütega isendid olid 6V.
Kõik plokid mida mina lammutanud/remontinud olen, on süüte osa poolest sama skeemiga olnud(6V mopeedid ja 12V minsk)
Pinge regulaatori osas on väikseid erinevusi.


Maurus
Postitusi: 39
Liitunud: 05 Dets 2007, 21:38
Asukoht: Viljandi

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas Maurus »

Võibolla pole viga plokis, vaid selles jublakas, mis ankru pealt sädeme hetke loeb! Oli juhus 92a minskiga, kui se jublakas ankrule vastu käis, või siis vahe liiga suur oli, siis kah masin käis s...sti! hiljem sai planeta 5-le mopi elektrooniline süüde külge pandud, mis enamvähem üks ühele istus, aint jah mopp oli 6v ja minsk 12v! Hõbedase karbi kohapealt hmmmm....... ma siin mõtlen, äkki on kuskil mõni! Eks ma anna teada, kui leian!

Teen selleks kõike, et autojuht mind märkax (sport tuslad, xenon tuled ja helkurklepsud)! :P
Ja torman liiklusesse, kui tuulispask!! :)

Teema algataja
2stroke

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Kaks järelejäänud kondet vahetan ka ära. Tekkis probleem aga ühe mahtuvuse lugemisega kuna kate on kulunud, mis võiks olla selle konde mahtuvus?

Pilt

Asukoht karbis:

Pilt

Infoks veel et karbis on peale selle veel 3 kondet: 2X 1 mikro farad ja 50 milli farad

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas Mix »

2stroke kirjutas:

...Tekkis probleem aga ühe mahtuvuse lugemisega kuna kate on kulunud, mis võiks olla selle konde mahtuvus?...

Eks ta "üks koma null" mikrofaradit ole. Seda tüüpi kondekaid mingi kümnendiku vahega ei mäletagi tehtud olevat. Seda enam, et täpsus oli nii-kui-nii +/- 20%.
Veebruari kuus alustasid teema ja Juunis ikka veel pole käima saanud?! Selle aja peale oleks töötavava seadme juba kindlasti leidnud....
Ja kui selgub (kui üldse midagi selgub!) et probleem polegi süütes?
Üks võimalikke süütemooduli skeeme:
Pilt


Teema algataja
2stroke

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Mix kirjutas:

Eks ta "üks koma null" mikrofaradit ole. Seda tüüpi kondekaid mingi kümnendiku vahega ei mäletagi tehtud olevat. Seda enam, et täpsus oli nii-kui-nii +/- 20%.
Veebruari kuus alustasid teema ja Juunis ikka veel pole käima saanud?! Selle aja peale oleks töötavava seadme juba kindlasti leidnud....
Ja kui selgub (kui üldse midagi selgub!) et probleem polegi süütes?

Kool võtab minu ajast sellise osa et ei ole saanud tegeleda kardiga tõesti, aga nüüd soojad ilmad ja elu läheb käima. Kui selgub et probleem ei olegi süütes, siis on see samm edasi... Ja kui 3 nädalaga midagi ei selgu siis on aeg spetsi juures juba nagunii olemas. Aitäh sulle skeemi eest!

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas Mix »

Kui kardile, siis pole ju tulesid ja poolt seda "halli karbi" sisu üldse vajagi! Kui ise juba nii palju nokid, et tunned ära konded ja takid ja muud jupid ja muudkui ostad neid, siis oleks arukam juba ise algusest lõpuni ehitada elementaarne CDI, mis võib skeemilt olla lihtsamgi, kui see tollesse süüteplokki topitud asi. Skeeme on internetis lihtsamaid ja keerulisemaid - mingi eeskuju ikka leiad.

Näiteks veel süütemängude skeeme vene võrrihuviliste saidilt:
http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/up ... f9f0a2.jpg
http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/up ... be616b.jpg
http://www.dyr4ik.ru/forum/album_mod/up ... 3e1da3.jpg

+veel üks artikkel, kus sees täiesti toimiva CDI skeem: http://www.mc-trade.ru/library/moto%202 ... 7-2000.jpg

Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Re: Minsk elektrikarp ja konded

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Kui ise ehitada ei taha, siis saab vabalt kasutada ka pitbike ja osade rollerite CDI-d.


Teema algataja
2stroke

Re: Minsk elektrikarp ja konded (lahendus teem. lõpus)

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Käisin kloostrimetsa motopoes ja suur tänu Ennule, kes mul vea suht kohe ära arvas.
Nimelt oli eelmine omanik osanud panna kolvi valetpidi peale ja sellest ka väga halb käivitumine ning jõuetus.! vot siis

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: Minsk elektrikarp ja konded (lahendus teem. lõpus)

Lugemata postitus Postitas Mix »

veeb 23, 2009 11:35:

Mix kirjutas:

... kaldun arvama, et "remontisid" töötavat seadet...


Teema algataja
2stroke

Re: Minsk elektrikarp ja konded (lahendus teem. lõpus)

Lugemata postitus Postitas 2stroke »

Ma ei ole pime, tänan abi eest aga mul on kombeks midagigi ette võtta kui probleem on.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”