Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult → Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

"Külgtuules saavutad suurema stabiilsuse keharaskuse jalaraudadele suunates, st pingutad ennast põlvedega veidi tõsta. Raskuskese on madalamal."

Oot, kuda-kuda... et veetorni raskuskese on sellest madalamal, et ta alumise otsaga maha toetub?

Raskuskese sellest püstitõusmisest allapoole küll ei tule.
Ja kui ennast tsiklist ka lahti tõstad, mõjub rekka tuule-laks veel rängemalt. Tsikkel on raske ja madal, seda see tuulelaks mõjutab vähe. Sina oled kõrge, kerge ja lapik (no mitte väga voolujooneline) - just sina saad peamise laksu ja kui jalgadega masinast kinni hoidmist ka lõdvendad, kaotad ka selle ainsa stabiilse tugipunkti.
Tegelikkuses tuleb tuulepuhangute korral lihtsalt maha kummarduda, teha end võimalikult sama madalaks kui tsikkel. Vot siis on raskuskese madalamal, sina tsikliga ühes tükis ja kõige tugevamgi tuulelaks ei mõjuta sind kuigivõrd. Ühtlasi saad ka siis praktikas teada, kui stabiilne on ratas tegelikult, kui sa ise teda oma tegevusega ei sega.
Kuidas see ettekummardumine "jalad ees" masinatel välja peaks nägema, ma muidugi ei tea. Teadjad räägivad, mis nemad teevad. Mina isiklikult pelgan varianti, kus ainsaks toetuspunktiks on perse - kui perse õhku viskab või saba küljele lappab... tagumikus ju küüsi pole...?

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”