Quo vadis Eesti motokross

Siia siis kõik krossi ja enduroga seonduv.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Maida

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Maida »

Teemat ei alustanud ma sugugi ainult mingisuguse vigisemise 100-200 krooni pärast. Iga ettevõtmine liigub üles- või allapoole alati mingil põhjusel, on see siis kellegi tegevus või tegevusetus. Ajalukku vaadates on ka sõdu alustatud tunduvalt tühisemal ajendil kui paarsada krooni. Käesoleval ajal on selged märgid sellest, et rahvast jääb krossidel üha vähemaks, eriti MX1, MX2 klassides. Veel 2007 aastal oli probleeme, et mehi kahte sõitu ära mahutada, praeguse seisuga piisab varsti ühest. Kevadest saadik on nurisetud eelregistreerimise mudeli ja lisamaksu pärast, kui see on tõesti motokrossi allakäigu põhjuseks, siis peab ju seda muutma. Ei olnud enne kursis teiste motospordi osalustasudega, aga niiviisi jätkates jõuamegi sinna, kus igas klassis 5 meest, osalustasu on 3000 "per kärss" ja hooajal on neli krossi. Kuna võistluse ettevalmistuskulud ei ole siiski tegelikult otseselt seotud võistlejate arvuga, siis on krossimeeste õnn, et meid nii palju on. Olen täiesti kindel, et kui suurtes klassides jääb stardipuu taha pidevalt alla 30 võistleja, läheb osalustasu hulga kallimaks. Seepärast peaks nii krossikorraldajad kui ka EMF tegema kõik, et selline asi ei toimuks.
Esimese asjana peaks keegi pädev inimene tegema mingisuguse võistlejatele vastuvõetava otsuse osalustasude suhtes. Kuulge mehed, keegi pole ju kunagi keeldunud maksmast osalustasu või üritanud võlgu sõita, lihtsalt "lambist" ei soovita seda teha!
Kui tõsised krossimehed on valmis oma viimased veeringud spordialale tooma ja harrastust vaatama kehvale ajale jätkama, miks siis sellele vastu sõdida? Kui majanduses on surutis, liisitud rasketehnika seisab, inimestel pole enam tööd, milles on probleem? Mõned aastad tagasi olid ettevõtjad ennast nii "täisöönud", et korralikku tehnikat raja hoolduseks ja ettevalmistamiseks oli ka kõva raha eest raske saada. Nüüd on seda tehnikat kõik aiaääred täis, ainult vali! Pole küll ise erateevõtja, aga minu teada moodustavad alati kõige suurema väljamineku tööjõukulud, igal pool pasundatakse, et palgad on langenud keskmiselt 30%. Sellest lähtuvalt peaks ju asi hoopis veidigi odavamaks minema, või mis?

Õige ärimees areneb pidevalt, hindab olukorda turul ja teeb sellest vastavad järeldused. Kuna ka motosport on äri, siis võiksid ka seda vedavad tegelased hinnata olukorda "turul" kaine pilguga.
Motospordis tundub, et tammutakse ikka ühel kohal. Alustaks kasvõi krossimeeste "piiblist", motokrossi reeglitest, mida meil nimetatakse MX Võistlustingimusteks 200..... Aastast aastasse tehakse copy-paste eelnevast põhjast, parandatakse kuupäevad (kui sedagi) ja ongi kõik. Oskab keegi öelda, millisest aastast, see "põhi" on! Ja siis topitakse sinna vahele igasugu uuendusi, tegelikult suvalistesse kohtadesse. Kõik uus ja huvitav võetakse kohe mujalt maailmast üle ja tahetakse seda järgi teha - no ei hüppa ikka üle oma varju!
Kuigi nendest reeglitest on jube raske sotti saada, on see heal juhul võimalik. Võistelejate ohutust puudutavate reeglite täitmisele vaadatakse pidevalt läbi sõrmede. Praktiliselt igal krossil paneb ennast keegi hüppe taha külli, lehvitatakse kollaseid lippe, paljud hoogu maha ei võta, lajatatakse element täiega. Ja kui mõni "loll" võistleja keerab rulli maha, siis kasutavad paar-kolm seljataga olevat konkurenti selle ära ja sõidavad mööda. Võib-olla alustaks nende reeglite täitmise jälgimisest. Nagu tavaliselt lehvitavad ohtlikes kohtades krossil lipuga teismelised, kel pole asjast aimugi. On ikka vaks vahet, kuidas seda teha, et ka lähenevad võistlejad seda märkaksid.
Vot selliste reeglite täitmise asemel mõõdetakse meil nüüd hoopis võistlustel müra (tõsi küll, väikeste mööndustega). Selline asi võetakse küll "euroopast" üle, sest selle eest on võistlejat väga lihtne karistada. Kas keegi oskab ka põhjendust tuua, miks selline asi üldse vajalik oli meie tingimustes kusagilt võtta. Kes nüüd väidab, et see 98 dB on Eesti pealtvaatajale niipalju ohutum kui 105 dB, seda viimast ei löö arvatavalt ka kõige vingem müügilolev "tuuningsumps" üle, eeldusel, et ikka vill sees on. Reeglites on kirjas, et loositakse enne võistlust välja 5 võistlejat, kelle ratta mürataset peale finišit mõõdetakse. No miks me peame siis Eestis võistlejaid nöökima, kust võistleja teab, et tal dB lõhki lähevad, valige see 5 meest välja ja minge mõõtke juba enne sõitu nende müra siis ära, et mees ka teaks ja jõuaks veel midagi ette ka võtta. Ja siis teab, millega riskib. Praegu on nii, et mees punnitab pool tundi, ajab viiest konkurendist mööda - kolm nendest rikkusid kollaste lippude reeglit, kaks sõitsid villast tühjade või lõhkist sumpsidega (mis tegid reaktiivlennuki häält), aga peale finišit pannakse tema ajale minut otsa 101 dB eest, teisi ei karista keegi. On see siis õiglane? Krossikomisjoni otsuses on öeldud, et enne starte on võimalus ratta mürataset mõõta. Kas keegi kujutab ette kui enne igat starti käib umbes 30 meest oma müra mõõtmas, et minutit mitte otsa saada, ja nii igas klassis, päev läbi. Kui ma ostsin omale 5000 krooni eest sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] (originaal läks katki), kirjas oli, et 94 dB, mõõtmisel selgub, et hoopis 99dB, mida ma siis tegema pean? Keegi tark kindlasti ütleb, et mida te tellite sealt välismaalt, ostke kohalikelt kaupmeestelt ja õige. No andke andeks, miks ma peaksin kohalikule spekulandile sama sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] eest 10000 viima, dB lähevad ikka lõhki. No eks ta ole ikka eputamise värk ka , enamiku tulemust sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] ei mõjuta, aga no see on lihtsalt nii noh! Mõnes asjas ajame näpuga rida, kopeerima FIM reegleid, seal ei sõida ässad kahte sõitugi ühe sumbutajaga, igal tiimil on olemas vahendid müra mõõtmiseks jne. Samas on ka hulga nippe müramõõtja petmiseks, aga neid ei ole vist kohane propageerida. See teeb sama välja, kui osalustasu tagasisaamiseks pead teesklema "traumat". Kui võistleja läheb kusagile tipptasemel võistlusele, eks ta siis arvestab sealsete reeglitega.

Omaette teema on võistlejate motivatsioon.
Paatosega räägitakse EESTIKAD, oleme ausad, enamiku jaoks ei ole võistluse määrangul tähtsust, see puudutab ehk korraldajat ja igast võistlusklassist esimest 5 kiiremat. Hommikul saab vastavalt kohalolijatele esikolmiku paika panna, nemad saavad karikad ja paremad punktid, ülejäänud sõidavad lihtsalt võidu. Aga sisimas tahab iga võistleja midagi saada, no kasvõi siis peale konkurendist möödasõitmise ka meistrivõistluste-karikavõistluste punkte. Karikavõistlustel saavad 60 võistlejat punkte, seal on asi enam-vähem paigas, meistrivõistlustel saavad ainult 20 esimest. A stardis on 30 võistlejat, seal on ka kõige aeglasemal siiski teoreetiline võimalus midagi saada. B stardi 30 meest sõidavad "nullidele", andke neile ka punktivõimalus, kasvõi esimesele 10 mehele, kahju on või? Punktid ei maksa korraldajale ja EMF-ile sentigi. Andke meestele mingigi stiimul, mille nimel võidu ajada. See, et MM saavad punkte 20 meest ei tähenda meie oludes midagi, sel aastal on seal stardis keskmiselt 30 võistlejat, järgmisel aastal tänu reeglimuudatusele võib-olla veelgi vähem. Jagage EMV punkte 40 võistlejale, alustage näiteks 50 punktist allapoole. Kui selline mudel tooks võistlejaid EESTIKATELE ja üldse krossirajale tagasi, on see tasuta saadud!
EMV punktisüsteem on iidsetest aegadest, kui olid suurtes klassides 125 cc, Open A ja Open B. Seal polnud mõnikord isegi 20 võistlejat, kõik said punkte. Punt "direktoreid" (70-80) oli paigutatud Hobby C klassi, kellel oli karikaarvestus, kes maksid kõrgemat osalustasu. Siis löödi "Direktorid" laiali MX1, MX2 klassidesse ja võeti võimalus osadel võistlustel punktide eest võistelda.
Paar aastat tagasi kasutati EMV-l mudelit, kus üks punt aeglasemaid mehi sai ühe "lohutussõidu" jagu sõita, veel aeglasemad võisid koju minema hakata. See oli siis karjuv ebaõiglus. Suurtes klassides oli võistelda soovijaid järelikult üle 70-80. Möödunud aastal muudeti tänu "vingumisele" formaati, võimaldati ka C grupi "sprint", aga seda enam vaja ei läinud. Käesoleval hooajal on lausa MX1, MX2 võistlejatele eraldi päev, võib aga juhtuda, et B sõidus jääb puu tühjaks. Need võistlejad, kes varem kõrvale tõugati, on krossikorraldajate ja EMF-i jaoks võib-olla jäädavalt kadunud. Katsuge need mehed nüüd siis kuidagi tagasi tuua!
Kamp "naljamehi" üritas eelmise hooaja alguses käivitada alternatiivset EMX krossisarja. Siis ärkasid küll kõik igasugu tegelased ja hakkasid "reegleid" välja andma, mida Eestis seoses motospordiga tohib ja mitte. Selline nendepoolne tegevus tegi kohe päris paljudele nalja. Kahjuks oli ka hulk motosportlasi, kes ideed maha tegid ja mõnitavaid ja solvavaid kommentaare jagasid. Tegelikult oleks võinud üritada ennast panna nende olukorda, kes pidevalt eemale pidid jääma. Oleks huvitav teada, mitu korda mõni meie "tippmees" käiks 1500 EUR osalustasu eest MM proovimas, et peale saada, teadmisega , et kaotaks juba 40-ndale mehele ajasõidus ringiga. Mis ta siis loobukski motokrossist või, ei loobu ju, tuleb koju sõitma. Aga aeglasematel meestel polnud ju kusagile enam langeda.
Tegelikult on probleem selles, juba mitmeid aastaid toimuvad nn "ühistreeningud koos võistlusega" erinevate nimetustega - teisipäeva-kolmapäeva-neljapäeva, jaanipäeva, mihkli-ja toomapäevakross jne. Ja seda ka praegu. samas on nende näol ka tegemist niiöelda samuti EMF normatiivaktide järgi "ebaseaduslike" võistlustega. Mõnel pool on kohal ka meditsiinitöötajad, rajakohtunikud jne. Aga tegelikult on tegemist ikkagi krossivõitlusega, seal sõidetakse võidu, saadakse punkte ja auhindu. Samas EMF-ile nii tähtsad reeglid ei kehti, pole vaja litsentsi (järelikult ka määruste teadmine kaheldav), pole need krossid kusagil EMF kalendris ega midagi. Vägisi tekib tunne, et keegi on võrdsemast võrdsem, ühele lubatud, teisele samas mitte.
Arvatavalt oli tookord asi lihtsalt selles, et EMX võttis julguse ja otsustas korraldada krosse EMF-i ja paljude teiste jaoks pühal ajal, NÄDALAVAHETUSEL ja koguni mõne etapi EESTIKATEGA üheaegselt. Jube jultumus, eksole! Ülejäänud "alternatiivvõistlused" toimuvad nädala sees, EMF-il suht savi, mis seal toimub.

Lugupeetud tegelased, mõelge järele, tehke otsused ja tooge need võistlejad radadele tagasi!

Veel motivatsioonist.
Mitmel hooajal on võistlustel osades klassides +35 ja +40 arvestus. Olgem ausad, 35 aastane mees on veel täies elujõus, paljudel aladel profisportlane. Kui korraldajad aga otsustavad seda vääriliselt märkida, siis miks mitte! Samas on meil radadel võistlemas hulk krossimehi, kes on ületanud 45 aasta künnise või kohe sinna jõudmas. Miks ei võiks siis korraldajad nende ponnistusi väikeste meenetega hinnata, kolm "kulkut" +45 meestele ei lööks eelarvesse suurt auku. Kui on võistlejaid ka +50 vanuses, oleks samuti asi tervitatav.

Viimati muutis Maida, 16 Juul 2009, 14:37, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas madone »

Oh.. terve seinatäis teksti aga jah päris täppi kui aus olla.

Mäletan jah neid EMF-i reegli sigadusi kus C klassist hakati vägisi mehi B-sse saatma... lihtsalt sellel põhjusel, et ta on ühe hooaja kõikides harrastajate võistlustel kaasa löönud.
Mis siis, et too sama harrastajast naabrimees healjuhul aint võistluse ajaks tsikli käima panigi.... nuh ja peale seda porri ta lõpetaski üldse võistlustele tulemise.
(Mina siis tuiskasin 80 cc-ga A klassis koos Kuuse, Laansoo, Lokotari jpt-ga.. nemad olid muidugi teist masti mehed aga see selleks)

Igasugused korralduslikud asjad.. no raudselt pannakse 12 aastased künkapeale kollane helkurvest seljas lippu lehvitama sest ta ei küsi selle eest mitte kui midagi - äge on tsikleid vaadata. Kutt aga unustab end ära kui kuskil midagi põnevamat toimub ning ta lihtalt ei ole puht vanuse tõttu pädev igasuguste olukordade üle hindama.

Mäletan väga hästi ka juhuseid kus võistleja sõber lipuga vehib tolle eesolijale "lase kiirem mööda, ära takista" no ??? mida? Kus emf kotte sügab sel ajal?

Kiirendusvõistlused on üldse omaette porr.. selle jaoks võiks minuarust teha kohe porri letti eraldi sektsiooni "kiirendus"

Alustades igast ohutusnormidele läbi sõrmede vaatamisest kui mai tea milleni... mõni võistleja on joonetaga hoopis teise masinaklassi kuuluva tsikliga.
Ajavõtusüsteem nussib sõnaotseses mõttes näkku ja tahtlikult keeratakse lambid nii põlema nagu parasjagu kasulik on - protesti pärast või maa mustaks ja näita pilti kah aga EI.
"Maksa 3000 siis vaatame edasi" ah? :D

Tehniline kontroll on täiesti bullshitt.. ühte venda nussitakse sellepräast, et KIIRENDUSEL on rehv suti alla normi kulunud, mõõdavad hambatikuga mustrist - ja siis tuleb mingi jorss slikiga kes lastakse rajale :D Miks üldse kontrollitakse LE-s kajastuvaid asju sellisel üritusel?

Kontrolliti kunagi kellelgil lisa paisupaagi olemasolu, et igast mahlasid stardijoonel maha ei laseks? No sel ajal kui mina võistlesin... EI, tuli lambi ants oma bikega üritusele ja vaatas, et oh võiks kah võistelda.... lükkab korraldaja nina-suu pappi täis ja läheb. kogumoos... kõik vastab normidele! :D õnnetu mees kes peale teda siis starti satub jahutusvedeliku ja bensiinipeale pastelt ringi laskma

Kas see ei ole siis mitte sulaselge võistlejate mitteaustamine ja lihtsalt näkku nussimine?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Lisaks siis ka oma mõtteid Maida pikale kirjutisele.
Mürast: oleme objektiivsed, et see teema on tegelikult aktuaalne, kui me ei taha, et radasid hakatakse vaikselt sulgema. Paljud rajad asuvad suhteliselt inimasustuse ligidal ja kuulsin kõlakat, et Järva-Jaani etapil oli kooskõlastuse saamisega probleeme olnud (keegi võib täpsustada). Põhjanaabrite juures on mitmeid radasid elanike vastuseisu tõttu suletud ja seal on müramõõtmine ka väga range. Samas muidugi peaks see mõõtmine, kui ta on sisse viidud toimuma ENNE võistlust mis võimaldaks sul midagi ette võtta ja kasvõi originaaltusla tagasi panna. Eelmine aasta ma nägin neid müramõõtjaid võistlustel, see aasta ei ole küll kohanud et saaks selle vabatahtliku mõõtmise ära teha.
Lipukohtunkest: tase on tõesti kohati masendav, jumal tänatud et vahest hüppavad raja kõrvalt mittesõitvad võistlejad appi et hullemaid situatsioone ära hoida. Siinkohal peaks EMF tegema koostööd klubidega, et koolitada kohtunikke. Teiselt poolt võiksid klubid mõelda, milliseid võimalusi võiksid nad pakkuda noortele, kes on motopisikust nakatatud kuid kelle materiaalsed võimalused ei võimalda omale tehnika ostmist. Kui klubi poolt oleks poistele kasvõi kambapeale mingi sõiduriist pakkuda ühistreeningutel, siis ma arvan et selliset pundist kasvaksi tegelikult järelkasvu kohtunikele. Lugesin kunagi DR-ist artiklit lipukohtunikest ja isegi USA meistrikatel kasutatkse põhiliselt vabatahtlike abi. Stiimulid on selleks lihtsad: tasuta pilet ja paddock pass (siit tuleb jälle mõte et paddock peaks muule publikule suletud olema või kallima pileti eest olema), T-särk ja toitlustus.
Võistlejate reeglite tundmisest: tegelikult peaks senise litsentside jagamise süsteemi ära muutma. Ilmne tõsiasi on see, et klubid ei viitsi kontrollida litsentsitaotleja reeglite tundmist ja kirjutavad avaldusele niisama alla. Vähemalt esmakordsed litsentsitaotlejad peaksid istuma vähemalt ühe päeva koolipingis ja tegema päeva lõpetuseks ära mingi testi. Muude osas peaks karmimalt suhtuma reeglite täitmisesse ja reeglite rikkujad musta lipuga maha võtma, siis vast olukord paraneks.


Teema algataja
Maida

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Maida »

Kui ikka kiunumiseks läks, siis tekkis veel üks lollakas mõte.

Väidetakse, et meie võistlustel järgitakse ilma igasuguste eranditeta kehtestatud reeglid, minu eelnev jutt reeglite osas võib paljudele jabur tunduda.

Aga kujutame nüüd ette sellist olukorda:

Tegemist on Eesti Meistrivõistlustega Motokokrossis, MM-il on vaheaeg ja sõitma saavad tulla ka seal kaasa tegevad sportlased.
Korraldaja leiab rahalised vahendid (see ei ole mitte odav lõbu) ja kutsub osalema Tanel Leoki, Aigar Leoki, Gert Krestinovi ja Juss Laansoo, lisaks veel õnnestub saada üks mees MM-i MX1 TOP 10-nest.
Üritust reklaamitakse igal võimalusel, pealtvaatajaid tuleb kohale tuhandeid +.... Kohalikke sõitjaid on umbes 60, ehk täpselt kahe sõidu jagu.
Igatpidi tore üritus korraldajale ja pealtvaatajatele.
Hommikusel vabatreeningul näitavad eelpoolnimetatud võistlejad selliseid ringiaegu, et tummaks võtab.
Algab kvalifikatsioon, kehtiva korra ja juhuse tagajärjel satuvad kõik need kuulsad mehed ühte kvalifikatsioonisõitu, päev on palav, mootorid kuumad. Rajakorraldaja on seda ette näinud, rada on hoolikalt kastetud, seetõttu on mõnes kohas päris porine. Kuulsad võistlejad lasevad kohalikul pundil mõne ringi teha ja lähevad siis peale, aega jääb umbes 15 minutit. Juba avaringil juhtub selline äpardus, et need mehed panevad õnnetul kombel kusagil raja kaugemas nurgas kõik koos hunnikusse, viga ei saa keegi, aga käima ei saa enam ratast ükski võistleja. Kvalifikatsiooniaeg saab täis, need võistlejad ei saanud tulemust kvalifikatsioonisõidust. (EMV võistlustingimustes on öeldud, et põhisõitu pääsevad võistlejad, kes on saanud tulemuse kirja kvalifikatsioonisõidust).
Mis saab edasi? Reeglite järgi ei saa need mehed isegi lohutussõitu!
Nüüd kas... ei sõida need võistlejad üldse (kujutan ette, mis siis saaks)!
Nüüd kas... sõidavad need mehed lohutussõidus (kujutan ette kui koomiline see oleks)!
Või on veel mingi võimalus?
Ma pakun välja, et on...
Kõik need viis võistlejat sõidavad A finaalis, küsitav on, kas viis viimast nihutatakse B sõitu või lastakse lisaks A sõidus puu taha!
Miks see nii on, seepärast et alati on keegi võrdsem!
Nendele meestele on korraldaja maksnud kümneid tuhandeid, et nad suvatseksid harrastajatega võidu sõitma tulla!
Aga Pärnu Kuninga krossil ei olnud MX2 sõidus tegemist ei meistri- ega karikavõistlusega, neile ole see külakross, B meestele tegelikult enne ürituse tegelikku algust. Need võistlejad MAKSID KORRALDAJALE 400-600 KROONI. Seal ei lastud kümmekonda krossimeest esimesse starti põhjusel, et nad ei olnud 10 minutit varem boksis. No selle otsuse oli korraldaja alles eelnevalt välja mõelnud (juhendis polnud sellest sõnagi). Mehed ei jäänud ju hiljaks sellepärast, et olid uimased, vaid nad ei teadnud, rääkimata sellest, et hommikul jagatud ajakavas oli ilmselt trükiviga.
Keegi "jurist" väitis eelpool, et osalustasu maksmine ja registreerimine on igati seaduslik, korraldaja poolt on lepinguks avaldatud võistlusjuhend, osaleja maksab ära ja ongi nagu leping sõlmitud. Kui võistleja rikub reegleid, saab ta karistada rahaliselt või ajaliselt sõidutulemuses, aga korraldaja "apsakaid" nähes ei tehta teist nägugi.

Huvitav, kui Tanel oleks kogemata kombel hilinenud.....

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sorry, aga minu mäletamist mööda on see 10 min. eelstardiala reegel MX võistlustingimustes kirjas. See on nüüd selle case puhul vaieldav, kui korraldaja ise jagas vale ajakavaga võistlusjuhendeid. Meil oli netist välja prinditud ja see oli küll täpne. Aga üldises plaanis on reeglid täitmiseks ja kui tekib situatsioon, et hakatakse asjale läbi sõrmede vaatama, siis tekib varsti anarhia.

Aga mis su jutu esimest osa puudutab siis hakka ka sama kiirsti sõitma kui MM-i mees, saad samoodi kõiki privileege nautida ja sulle veel makstakse su hobiga tegelemise eest :).


Teema algataja
Maida

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Maida »

Lp hr mx77, erinevalt paljudest olen ma võtnud vaevaks ja puhtast sportlikust huvist need MX VÕISTLUSINGIMUSED 2009 otsast lõpuni ka läbi lugenud.
Selles ei ole sõnagi mingisugusest kohustusest olla 10 minutit varem stardiboksis!

Selline nõue on aastaid olnud meistrivõistlustel ja on alati ka VÕISTLUSJUHENDIS.
Pärnu Kunni võistlusjuhendis seda EI OLNUD, selle otsuse võttis korraldaja vastu VÕISTLUSPÄEVAL, sellest RÄÄGITI VÕISTLEJATE KOOSOLEKUL, milline LÕPPES 10 MINUTIT ENNE MX2 KVALIFIKATSIOONISÕITU, mehed olid juba boksis või vähemalt rataste juures.
Võistlejate koosolek EI OLE KOHUSTUSLIK, kellelgi pole KOHUSTUST seal räägitut edasi rääkida.
Võistlusel on teadustaja ja helivõimendus, korraku iga 5 minuti tagant (nagu suurvõistlustel Euroopas), et treeningule, ajasõitu, starti kutsutakse MX.. klassid. Kurat, raske on või? Lugege siis linti ja laske seda ette!
Hommikul jagatud ajakavas oli ilmselt TRÜKIVIGA, MX1 B sõit oli märgitud varasemaks. Paljud pealtvaatajad ja VÕISTLEJAD lähtusid sellest.

Osasid võistlejaid starti ei lastud, kuna ei olnud 10 minutit varem kohal.
Osad solvusid, osad vihastasid ja läksid minema.
Krossimehed ei ole NANNIPUNNID, aga see ei olnud korraldaja poolt ÕIGLANE!

POOLEL TEEL HOBUSEID EI VAHETATA!

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas madone »

Nuvot nii juhtub kui tainad asju korraldavad... pärast nutavad kuidas umberaske on...


Teema algataja
kanister

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas kanister »

väga põhjalikult seletab Maida kõike lahti ja kõik on täiesti õige..... ainult selle jutu võiks kõik vormistada mingiks avalduseks, koguda harrastajate allkirju,eks siis muidugi näha ole kas keegi üldse julgeb oma nime alla panna, ja esitada see EMF. Las see hästitoidetud isand natuke higistab ja istub maha oma viimsi pundiga ning saab näha mis nad vastavad. MAIDAL sulg jookseb , las võtab asja enda kanda ja Jõgeval võiks hakata juba koguma allkirju või mis?
MX 77 le- emf raamatupidamist peab harrastaja nr.911, keegi Kuresoo, sõidab suzuga.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Muuseas üks intrigeeriv küsimus: kas keegi teist kes siin kirjutab on nõus EMF prsidendiks hakkama? Ei usu et väga palju käsi tõusis.
Millele seal Jõgeval siis allkirju kogutaks? Sellele, et saaks kohapeal odavamalt registreerida?
Pole ju erilist pointi, tegelikult vajaks kogu organisatioon reformimist. Kusjuures tegelikult tuleks palgalisi kohti juurde luua. Mis muidugi tähendaks litsentsitasu tõstmist :).

Huvitav et kas rinkamehed ei loe üldse seda topikut, sest ka nemadki peavad EMF-iga suhtlema ja ei ole nende suust väga nurinat kuulnud.

PS. Ja mis se Kuresool häda on? Tunnen isiklikult Tampsi ja ei oska küll midagi halba öelda.

Viimati muutis mx77, 16 Juul 2009, 19:21, muudetud 1 kord kokku.

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas racerx »

Kisub tüüpiliseks isikliku solvumise jutuks, äkki härra Maida korraldate ( te vist Rakvere inimene) Pikametsas krossi, mõnus rada, tulen kindlasti ka võib olla sõitma v.a juhud pole finantsi, vana pruut tuli külla, lihtsalt ei tea isegi miks aga otsustasin mitte tulla.
Sellest hoolimata reserveerige mulle seal kõrval põllu peal plats, sest raja kõrval ju ruumi vähe. Küll see maaomanik väikse summa eest ikka maalapikese eraldab. Ühtlasi sooviks ma näha miskit rohkem taimsema toidu menüüd võistluspäeval mulle ja mu seitsmele sõbrale kes ka võib olla kindlasti tulevad.

Ära pikka viha pea, milleks siin vahtu keerata eimillegi ümber. Quo vadis Eesti Motokross subjectiga ei seostu ainult isiklikud läbielamised. Lohutuseks muidugi ega seda pole keegi aastaid juba suutnud lahti mõtestada arusaadaval kombel.
Kas Maida sa suudaksid oma valupunktid kuidagi kolme nelja lausega ära öelda, ehk keegi sellisel juhul EMF-ist vastab sulle, võimalik et neil ikkagi äkki on seal mingi tegevus käsil ....?


Teema algataja
kanister

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas kanister »

Vabandust mx77, see vastus oli mõeldud MELLALE, tema tundis huvi EMF rahakoti sisu vastu. Mul ei ole selle raamatupidaja vastu midagi , usun ka et ta on tore mees.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Lihtsalt küsimus kas osalustasude pärast mingit nii keerulist juttu on tarvis hakata ajama? Kui küsida kuhu vadid eesti motokross siis see majanduskriisist tekkinud 600 vs 400 eek udu on tühiasi võrreldes sellega, et 85cc klassis pole sõitjaid kes kvalifitseeruks Euroopas samaväärselt eelkäijate Nassari, Parki,Mägi Lokotariga, rääkimata Leokitest ja Krestinovist.

Huvitav küll kust peaks tulema need kiired 85 poisid või noored võrrivennad kui keeratakse mingisuguste hämarate maksudega neile vähestele kes veel tegelevad asjaga.Meil pole nii suur riik,et oleks 1000 väga heal majanduslikul järjel olevat krossipisikus perekonda.Selle 100.- või 200.- eest saab 85cc juba ketiratta või isegi paar tükki.Ei ole ka kuulnud erilisest noorte toetus programmist
ja kui suur osa vanemaid peab punnitama pappi kokku,et last ratta seljas hoida siis oleks nagu täiesti patt sealt veel pappi käest ära tirida!?

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas racerx »

Olen nõus, et noorteklassidele vastutulek oleks meeldiv. Kuid positsioonil kus tohutu harrastajate rahulolematus mis siit postitustest välja paistab võib ju olla keeruline sellist asja teostada.

Mind kui spordihuvilist huvitab aga hoopiski personaalselt küsimus kuidas lahutada 12 sekundit ringiajast http://mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1164451 .
Samuti huvitab mind see pealtvaatajana kaasa elades.

Harrastajate sõit on tore üritus jälgida ja ise kaasa lüüa. Toome siin näiteid USA-st jne. Ei ole nagu tähele pannud sealsete harrastajate kurtmist AMA Nationalil osalemise kohta. Sõidavad alguses samatmoodi ümber kahe kummi, siis sõpradega võidu. Hiljem kui tase lubab tulevad regionaalsed sõidud ning eduka esinemise korral saab suurematele sõitudele peale.
Praegu on aga mõne härra mure suurüritusel osalemise kohta. Eesti mastaabis EMV, Mulk ja Pärnu on suured krossid kus põhitähelepanu on professionaalsel spordil.
Krossi mastaabi määrab muideks seal osalevate sportlaste tase. Eesti mastaabis piisab Tanel Leoki kohaolust, et liigituda klass kõrgemale.


Teema algataja
kanister

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas kanister »

Ei ole mõtet siin muutuda isiklikuks vaid ülestõstatud teema on õige. Kaua EMF taktikepi all toimub see harrastajate koorimine ja mis alustel neid hindasid kogu aeg tõstetakse. Kross , piltlikult, on nagu riik, keda peab üleval töötav rahvamass , kes maksab makse ja kui riik tõstab mingit maksu, siis mass peab seda maksma,tahab ta seda või ei. Kindlasti on palju neid kes pole sellega rahul aga maksavad ikka, pääsu ju pole. Ja nüüd kui keegi teeb häält, et see on ju vale siis hakkab selle isiku mustamine pihta. Huvitav mis oleks siis kui siin võtaksid sõna Krestinov, Laansoo,Leok jne ja ütleksid ka ,et selline maksustamine on vale, mis põhjuse sa siis tooksid välja.
Vähe on tooteid mille puhul tuleb ette maksta 100 prossa ja kui sa tahad toodet saada kätte ilma ettemaksuta , siis tuleb sul maksta 130 prossa kohapeal ehk nagu on see krossivõistlustega siis seegi on ääretult vale tarbija e krossisõitja suhtes.
Ja kes on kes krossis,siis seda võid vaadata mylapsist Sõmerpalu krossi alt. On profid, kuigi jah seal on ka meie paar amtõõri aga eesti tase on juba tegelikkuses selline ja harrastajad, A ja B. Vahepealt puuduvad eestikatel sõitvad noored , kohad kuskil 5-15, nemad pole veel proffide tasemeni jõudnud ja ega jõua ka . Proffidele makstakse peale et sõidaksid ja siis on see harrastajate punt kes maksab sisuliselt võistluste kulud. Teada tuntud värk.
See Ameerika näide pole küll eriti õnnestunud , sest need kes lähevad juba AMA t sõitma on väga kõrge tasemega sportlased, sa ajad nüüd selle eesti ja ameerika sassi. Kui siinmail ostab inimene täna ratta ja homme on ta juba eestikatel , siis sealmail on inimeste mentaliteet nats teine ,ega ikka ei ronita sinna kus pole sinu koht.
Ja ikkagi on ainuke õige asi see harrastajate liiga, tean et Rootsiski see on olemas ja toimib, stockholmkrosseni nime all ja kõik on rahul. Meilgi võiks see nii olla kui ainult enamuse harrastajate ego poleks nii kõrge ja antaks endale aru reaalsusest.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas madone »

Ja vot siin tulevad jah need USA näited ja mida iganes... kule.. Eesti on nii suur nagu mõni pisem usa osariik......
USA-s on juba majanduskriis kah ammu läbi kui siin meil jorsid jooksevad ringi ja hoiavad kahe käega peast kinni eks.

Ega siin jää muud üle kui võistlejad peavad ise asja paika panema...

EMF kui selline on nagu iga teine mtü eks? Ma võin kah täna uue EML-i XXX-i MXU AAA P.O.R.R. -i teha kui tahan ning hakata selle alt välja andma mingeid lambipunkte... korjata enda tiiva alla kõik Eesti motoklubid ja võistluste korraldajad - hakata väljastama mingit litsentsi mille alusel luban oma EML-i hõlmatud korraldajate üritustel inimesel võistelda ning müün talle muudkui litsentsi!

EMF-i tegevust kui sellist pole mõtet kontrollima/peedistama hakata kuna neil lihtsalt on selleks õigus - puhas ja seaduslik bisnes.
(Kui tahad osaleda, maksa pappi)

Küll aga EMF-il pole mitte mingisugust õigust väljaspool nende hõlmatud üritusi "reguleerida" Keegi kuskil hakkab mingit ***** ajama seaduse või muu juraga siis võib otse sinna samma saata!

Noh jah ja eks sealt tahab omakorda jälle korraldaja mingit nutsukest veeretada.. nii see käib.

Ainus asi mis sellises olukorras aitab: kõik võistlejad hakkavad massiliselt EMF ja muude sarnaste saamatute korraldajate üritustele lihtsalt mitte minema.
Või tekitatakse mingi oma "EMF" ning hakatakse selle alt punkte jägama.

Aga seda juba ei juhtu :D

Ühekordne (ühel võistlusel kehtiv) litsents maksab 600 krooni.

Võistleja, kelle litsentsitaotlusel puudub klubi nimi ning klubl juhataja nimi ja allkiri, peab litsentsi eest maksma kolmekordse hinna.

No mis sa teed? See on toode mida nad müüvad... ära põhjendatud kah ja puha :D kluppi ei kuulu siis näxi muda.

Alles oli meil siin üks igamehe kiirendusvõistlus kus korraldaja kogu papiga minema pani... :D Näis millal siis MX maailmas ka asjd nii käima hakkavad :D

Kasutaja avatar

korvimees
Postitusi: 68
Liitunud: 25 Apr 2004, 23:03
Asukoht: Harjumaa

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas korvimees »

Maida kirjutas:

Lugupeetud tegelased, mõelge järele, tehke otsused ja tooge need võistlejad radadele tagasi!

Veel motivatsioonist.
Mitmel hooajal on võistlustel osades klassides +35 ja +40 arvestus. Olgem ausad, 35 aastane mees on veel täies elujõus, paljudel aladel profisportlane. Kui korraldajad aga otsustavad seda vääriliselt märkida, siis miks mitte! Samas on meil radadel võistlemas hulk krossimehi, kes on ületanud 45 aasta künnise või kohe sinna jõudmas. Miks ei võiks siis korraldajad nende ponnistusi väikeste meenetega hinnata, kolm "kulkut" +45 meestele ei lööks eelarvesse suurt auku. Kui on võistlejaid ka +50 vanuses, oleks samuti asi tervitatav.

Kui juba kiunumiseks läks siis ... :D
Soolomeestel pole veel häda midagi: A ja B finaal, eraldi arvestus +35 ja +40 jne, kuid mida korvimehed peavad tegema? Eraldi arvestust pole ei vanuse järgi, ammugi siis EMF-i reeglites ERALDI olemasolevale klassile Retro KV.
Kujutage selles valguses nüüd ette, olete mees aastates +40 ja sõidate oma 85cc tsikliga MX1 klassis koos eesti kõvemate vendadega ja eraldi arvestust pole. Lisaks on vägagi tõenäoline, et saate oma "võrriga" suurte tsiklite käest ringiga (või kahega) ja halvemal juhul segate ka esikohameeste omavahelist võitlust. Paras sürr ju?

mx77 kirjutas:

Teiselt poolt võiksid klubid mõelda, milliseid võimalusi võiksid nad pakkuda noortele, kes on motopisikust nakatatud kuid kelle materiaalsed võimalused ei võimalda omale tehnika ostmist.

Jällegi, kui sama teemat edasi arendada: Kes veel mäletab aega, kui Retro KV sõitis suurtest korvidest eraldi, siis tihtipeale oli just see klass noortele esimeseks astmeks teel "suurde" korvi. Paljud tänased eesti tippkorvipaarid on alustanud just Retro korviga. Tänase päeva seis on aga selline, et noored ei julge oma "CZ-iga suurte hulka võistlema tulla, kuna need hüppavad pähe, sõidavad üle ja mõni tuleb veel pärast hädaldama ka. Ei tea kuskohast see järelkasv siis tulla saab, kui mingit võimalust pole?
Okei, ma saan aru, et siiani Retro KV-l kasutatavad mootorid CZ ja Ural saavad varsti otsa, kuid eeskuju pole vaja kaugelt otsida. Lätlastel on eraldi klass õhkjahutusega korvidele ning seal pole keelatud ka lääne mootorite kasutamine. Igaüks vaatab siis ise, mida ta omale "aiste vahele leiab".

Viimati muutis korvimees, 17 Juul 2009, 10:27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 682
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas hannes »

Võtaks sii nelja reaga kokku eelpoolöeldu:
EMFis on KÕIK mnnid
Võistluste korraldajad on KÕIK eriti suured mnnid
Üleüldse on kõik m*nnid
Meie ise oleme ilusad, targad ja head. Ainult keegi ei ole seda märganud peale meie endi.

EMFi käekäiku ja tegevust saab muuta iga selle liikmeks oleva klubi liige.
Mul on selline ettepanek, et kõik siinsed "maailmaparandajad" teevad endale väikse tabeli. Vasakule poole panevad kirja punktid, mis neile EMFi tegevuse juures ei meeldi. Paremale kirjutavad iga punkti lahenduse. Ja siis saavad nad EMFi aastakoosolekul kokku, panevad oma parandusettepanekud päevakorda ja arutavad selle asja läbi ning hääletavad. Kui ettepanekud leiavad toetust, hakkab alates uuest aastast EMF "keksima" uute reeglite järgi. Kui ei suudeta oma soove läbi suruda, läheb asi vana rada pidi edasi.
Foorumis tati pritsimine, eriti veel anonüümne, küll midagi ei muuda. Karavan, nagu öeldakse, liigub edasi, olgugi et koerad hauguvad.

terv!
Hannes Arus tel. 5117543

P.S. Kui leidub piisavalt (no vähemalt 5 erineva klubi) esindajaid, olen nõus oma klubi nimel "pühal üritusel" kaasa lööma.

Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!


Teema algataja
kanister

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas kanister »

Keegi pole kuskil väitnud ,et emfs on paksud, pikad, pimedad m...id. Lihtsalt see organisatsioon praeguse juhtkonnaga ei tee pea midagi motospordi hüvanguks, v'äljaarvatud rahvustekross, aastalõpupidu ja mõned leebed noomitused smle. Täielikult on unarusse jäetud noored, võiks luua näiteks noorte koondis 85,65 anda neile võimalus võistelda väljas, palgata neile treener, korraldada emf kulul laagreid, lõpetata noorte maksustamine võistlustel jne, jne. Korvimees räägib kuldset juttu ,eluaeg on eestis kõvad korvimehed olnud aga kust kurat nad tulevad kui neil pole väljundit. Ja mis puutub klubidesse siis minuteada pole tänasel päeval ühtegi tõsist krossiklubi,vähemalt sellist nagu NL ajal oli ka Saku, Tihemetsa , Võru või ALMAVÜ klubid mis tahes kohas. Kus toimusid Trennid treeneri juhendamisel,putitati tsikkleid, tehti sporti jne. oli KLUBI. Praegu maksad kellelgi maksu, kes need liikmed seal on , kus see klubi asub- keegi ei tea midagi. Ja ammugi siis keegi nende nn. klubi juhtidest julgeb kuskil midagi sõna võtta. AGA VÕIB-OLLA MA EKSIN. Kuntsist taheti lahti saada, ei tegevat midagi aga see Biene on veel hullem null.Aga vaadake kui vägev, tema korraldatud kross oli Sakus. Territoorium oli piiratud raudtaradega, mehitatud valve valvas metsas- Isegi Männiku oravad ei tohtinud ilma rahata krossi vaadata, sest raha peab tulema ainult ja ainult sisse. Ega see mõtetu halamine siin voorumis ei vii mitte kuhugi, tuleb teha , veelkord kordan, pöördumine Emf, seal on endiseid krossimehi ka , nemad vast saavad asjast paremini aru.


Teema algataja
Maida

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Maida »

Vastupidiselt mõnele arvamusele, ei ole kohe kuidagi võimalik paari-kolme lausega midagi küsida, vastus tuleks sel juhul veelgi lühem.
Lugesin hoolikalt oma postitused läbi, ei märganud, et oleksin kusagil väitnud nagu oleks keegi konkreetselt mulle liiga teinud ja "vingun" isikliku solvumise pärast.
Mul ei ole absoluutselt mingisugust antipaatiat ühegi EMF-i tegelase või motokrossi korraldaja vastu. Kui kellelgi teisel foorumis sõnavõtnul on oma isiklikud läbielamised ja ta on seda ka väljendanud, siis pole ikkagi mõtet üldistada. Mingil ajal taandub siis kõik solvanguteks, siis ähvardusteks jne. Praegu jääb küll mulje, et nagu vabale ühiskonnale omaselt võib teemasid lahata....... kui aga kellelegi hakkab tunduma, et jutt läheb konkreetseks, siis nimetatakse asja "tatipritsimiseks", öeldakse, tehke ise, ärge siis tulge ja pange üldse teema kinni.

Vahemärkusena - uurisin veidi "rinkameeste" asja niipalju kui oskasin. Pole kahjuks ajalooga kursis, aga kui krossis on MASU, siis seal kindlat TÄPE ja PUPU.
Kõikides klassides koos lätlaste-leedulaste-soomlastega kokku sama palju mehi kui MX1, mõni võistlus üldse ja osa nendestki piiri taga.

Nii imelik kui see ka ei ole, mind isiklikult praktiliselt ükski praeguses foorumis olevatest probleemidest ei puuduta.
Pole punktipuudust (alati võiks rohkem olla), rahade pärast pole pidanud krossikorraldaja või EMF-iga vaidlema (ütleme, et pole põhjust olnud), krossil pakutava toidu üle ei nurise (ei söö lihtsalt, kuna ei meeldi friikartulid ja "teravad asjad"). Ehk kuigi palju puudutavad ainult sellised pisiasjad nagu rajakohtunike tegevus ja VÄIKESED korraldajate apsakad, millised ei vääri äramärkimist. Tegelikult ei ole ma väitnudki, et oskan mootorattaga sõita.

Kui BIKER.EE moded leiavad, et siin tohib sõna võtta ainult isiklike probleemide pinnal, avaldades nime, aadressi, võistlusnumbri, siis minu pärast võib selle teema küll lukku panna ja mind bännida!
Kui mul on ainult mind puudutavad probleemid, ajan selle vaikselt korda kui suudan ega pasunda sellest kusagil foorumis. Kui võtan kusagil anonüümselt sõna, katsun jääda sündsuse piiridesse ja mitte huupi lahmida.

Mina "kiunun" siin ainult sellepärast, et mulle meeldib motokross, nagu iga veidigi rahalugev inimene saan aru, et mida vähem osalejaid, seda kallimaks see mulle läheb. Ei vaidle, vastu, see on kogu aeg meeletult kallis spordiala olnud, aga kui ka MX-s PUPU käes on, siis pole kindlasti mina ainuke loobuja. Krossimeeste õnn, et klasse on suhteliselt palju, mingil ajal on võimalik ikkagi siis kõik ühele päevale mahutada ja kuigi kaua ajab läbi.

Ma ei hakka hetkel üldse oma või teiste krossimeeste pead vaevama probleemiga, et 65cc ja 85cc klassides on noorte tase nõrk, see on ju paar viimast aastat niimoodi. Soomlased ja lätlased loputavad poisse igas asendis, euroopast pole mõtet rääkidagi. Veel 3-4 aasta tagune 85cc TOP 5 teeks praegusele TOP 5-le krossimeeste keeles vähemalt ühe ringi "sisse". Needsamad praegu MX2 sõitvad noored vihased mehed kipuvad ka lätlastelt ja soomlastelt "lutti saama", mõned aastad tagasi oli olukord vastupidine. Mina küll ei oska sellel teema kaasa rääkida ega saa ka sinna midagi parata. Aitaks kasvõi "papiga" aga pole omalgi. Kindel olen selles, et rahvuses asi ei ole, puhast "maatõugu" Harri Kullas paneb hetkel EMX2 päris hästi.
Kui kellelgi on meie krossipoiste taseme parandamiseks konstruktiivseid ettepanekuid, võib teha selle kohta omaette teema.

Vastupidiselt mõnele kommentaarile ei kavatse mina kindlasti kandideerida EMF-i presidendiks ega sooviks ka selle tegemistes kaasa lüüa, samuti pole mul võimalust kusagil võistlusi korraldama hakata, kahtlen, kas sellega toime tuleksin.
Samuti pole mul õnnestunud töötada juhtival koha ja ise tähtsaid otsuseid teha, aga olen piisava aja oma elust tööd teinud teiste alluvuses ja aru saanud mõningatest põhimõtetest:
Pole vaja ennast kunagi nimeliselt upitada esiplaanile ja pakkuda mingisuguseid lahendusi, isegi siis kui nad on õiged. Ülemusi on igasuguseid, enamusele sellised alluvad ei meeldi millegipärast. Ise saate aru, mis hiljem juhtuda võib...
Palju lihtsam on "vaikselt", "ümber nurga", anonüümselt oma mõtted ülemuseni toimetada.
Tark ülemus kuulab (loeb), teeb ise vastavad järeldused (huvitav, kuidas ma ise selle peale ei tulnud) ja mõne aja pärast teeb alluvatele teatavaks koos omapoolsete täiendustega.
Kokkuvõttes kõik rahul, kedagi ei solvata, ei vaielda, "tatti ei pritsita", kui lõpptulemus on positiivne, repressioone ei järgne.

Ütleme et antud teemas on alluvad (MX sõitjad) ja ülemus (EMF, krossikorraldajad) piltlikult olemas...


Teema algataja
Maida

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Maida »

kanister kirjutas:

Territoorium oli piiratud raudtaradega, mehitatud valve valvas metsas- Isegi Männiku oravad ei tohtinud ilma rahata krossi vaadata

peris hea võrldlus, hoolimata raskele ajale pole mõnel mehel veel huumorimeel kadunud (w)

Kasutaja avatar

hannes
Postitusi: 682
Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
Asukoht: Niinsaare
Tänatud: 1 kord

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas hannes »

kanister kirjutas:

Keegi pole kuskil väitnud ,et emfs on paksud, pikad, pimedad m...id. Lihtsalt see organisatsioon praeguse juhtkonnaga ei tee pea midagi motospordi hüvanguks, v'äljaarvatud rahvustekross, aastalõpupidu ja mõned leebed noomitused smle. Täielikult on unarusse jäetud noored, võiks luua näiteks noorte koondis 85,65 anda neile võimalus võistelda väljas, palgata neile treener, korraldada emf kulul laagreid, lõpetata noorte maksustamine võistlustel jne, jne. Korvimees räägib kuldset juttu ,eluaeg on eestis kõvad korvimehed olnud aga kust kurat nad tulevad kui neil pole väljundit.

Ma olen nõus, et noortega ei tegeleta. Või tegelikult mõnel pool ka tegeletakse, aga mitte nii, nagu NL ajal.
Selleks, et koondis luua, on vaja kandidaate. Ja selleks, et treener palgata, on vaja raha ning teadmiste ja oskustega treenerit. Tead Sa Eestis mõnda tõeliselt pädevat motokrossi treenerit? Sellist, kes on mõne kõrgkooli juures asjakohase hariduse saanud? Või tead ainult endisi krossisõitjaid, kes arvavad, et vot nii oleks õige ja äge ja lahe? Muide, kui siiski tead asjakohase haridusega inimest, palun anna mulle tema kontakt. Mul on väga vaja temaga vestelda.

kanister kirjutas:

Ja mis puutub klubidesse siis minuteada pole tänasel päeval ühtegi tõsist krossiklubi,vähemalt sellist nagu NL ajal oli ka Saku, Tihemetsa , Võru või ALMAVÜ klubid mis tahes kohas. Kus toimusid Trennid treeneri juhendamisel,putitati tsikkleid, tehti sporti jne. oli KLUBI.

Oli meie kandiski Jõhvi Pioneeridemaja ning Voka klubi, kus kõvasti tehnikat putitati ja krossi sõideti. Väga kõvasti.
Aga kas Sa kallis mees ka oled vaevunud uurima, kuidas tol ajal neid KLUBIsid rahastati? Kust tuli tehnika ning kes selle eest maksis? Kes maksis treeneri, juhendaja jm asjameeste palga?
Uuri see järgi ning katsu siis tänapäevaga paralleel tõmmata.
Muide meie kandis harrastati ka langevarjuhüppeid. ALMAVÜ AN-2 vedas õdesid ja vendi taevasse nii mis tossas, vahel koguni 2 lennukit korrada. Bentsu oli käes nii et paha hakkas. Ja langevarjuspordi harrastajad ei maksnud omast taskust sentigi muide. Oli alles kuldne elu, eks?

kanister kirjutas:

Praegu maksad kellelgi maksu, kes need liikmed seal on , kus see klubi asub- keegi ei tea midagi. Ja ammugi siis keegi nende nn. klubi juhtidest julgeb kuskil midagi sõna võtta.

Mina olen ühe motoklubi juht muide. Juhatuse esimees siis. Ja võtan sõna, kui vaja. Nii siin kui mujal. Muide olen ka mõne võistluse korraldanud. Eelmisel aastal näiteks Kiviõli noortekrossi (ainuke noortekross eelmisel aastal), kuhu regas ennast poole rohkem rahvast, kui kohale suvatses ilmuda ja üle-eelmisel aastal Turba Tund 2007, kuhu ilmus kohale 3x rohkem rahvast, kui oli suvatsenud ennast regada.

kanister kirjutas:

AGA VÕIB-OLLA MA EKSIN. Kuntsist taheti lahti saada, ei tegevat midagi aga see Biene on veel hullem null.Aga vaadake kui vägev, tema korraldatud kross oli Sakus. Territoorium oli piiratud raudtaradega, mehitatud valve valvas metsas- Isegi Männiku oravad ei tohtinud ilma rahata krossi vaadata, sest raha peab tulema ainult ja ainult sisse. Ega see mõtetu halamine siin voorumis ei vii mitte kuhugi, tuleb teha , veelkord kordan, pöördumine Emf, seal on endiseid krossimehi ka , nemad vast saavad asjast paremini aru.

Ma ei oska mitte midagi kommenteerida Männiku võistluste kohta. Oskan öelda nende kohta, mida ise korraldanud olen. Pean siinkohal ära märkima, et ühelgi korraldatud võistlusel pole me publiku käest piletiraha korjanud. Ja tõenäoliselt ei korja seda ka lähemas tulevikus ehk siis järgmisel noortekrossil (toimub 04. oktoobril 2009. Illuka krossirajal, ilmselt ka käesoleval aastal ainuke noortekross). Aga oskad Sa head skeemi öelda, kuidas taoline kross peetud saab, ilma osalejatelt stardiraha küsimata? Kes maksab helitehnika, ajavõtu, võistluse registreerimise, kohtunikud? Ole hea, räägi meile ka. Kui avalikult foorumis ei taha, saada meil või ES. Mind tõsiselt väga huvitab selline asi!
Keegi rääkis siin aia ääres seisvast rasketehnikast. Näidake mulle seda aiaäärset! Aga mitte seda, kus liisingumasinad seisavad, mille eest maksta ei suudeta. Kurat, ma otsisin 2 nädalat venda, kes rajaäärse rinnuni rohust puhtaks niidaks. Ma ei hakka siin rääkima mingist buldooserist, ekskavaatorist või rataslaadurist. Kõigil neil on järjekord taga, vähemalt meiekandis. Ja suurte tegijate jaoks on jälle maht nii väike, vedu kauge, maa jääs ja kärss kärnas... midaiganes.

Ma veelkord kutsun üles, pange oma valupunktid kirja ja leidke neile lahendus ning hakake midagi TEGEMA! Kui on piisavalt tegijaid, tuleme meie ka kampa.

Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!


vanakala
Postitusi: 33
Liitunud: 05 Okt 2006, 23:36
Asukoht: Eesti keskel

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas vanakala »

Sattusin üle pika aja Bikeri lehele ja selline teema päevakorral. Olen eelneva kirjutaja seisukohtadega igati päri ja arvan samuti et anonüümsus ei vii asja paremaks pigem halvemaks. Olime #22 ja #33 50cc eelmisel aastal Kiviõli noortekrossil kohal ja oli igati hästi orgunnitud üritus. Korraldajatele on kindlasti peavaluks eelnevalt reg. võistlejad, kes kohale ei ilmu.
EMF-i kohta ei ole midagi ette heita, kuna tänini on kõik sujunud hästi. On vaid üks ettepanek 50cc poiste hommikuse ajasõidu suhtes, mis oleks mõistlik panna hilisemale ajale. Tänaseni on väikemehed võtnud omale varasema ärkaja , kui ka rajapuhastaja( mudaaugud peale kastmist) rolli. Et väikekodanike võistluspäev pikale ei veniks soovitaks teine võistlussõit samuti enne mx1 esimest starti ära teha. Kui korraldaja on soovinud poisse premeerida siis sedagi saaks, võiks teha20min. peale teise sõidu lõppu .
Ürituse korraldajatele,toetajatele veel väike soovitus: Sel aastal on nii mõnelgi võidusõidul 50cc kuttidele energiajooki ???? jagatud (alla16 ei soovitata) Kommikarbiga korraldajal kasulikum ja noored ka rahul.

Andres Viidikas sen.
tel.56 682 231


Teema algataja
Maida

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Maida »

vanakala kirjutas:

Olen eelneva kirjutaja seisukohtadega igati päri ja arvan samuti et anonüümsus ei vii asja paremaks pigem halvemaks. Olime #22 ja #33 50cc eelmisel aastal Kiviõli noortekrossil kohal ja oli igati hästi orgunnitud üritus.
EMF-i kohta ei ole midagi ette heita, kuna tänini on kõik sujunud hästi.

Andres Viidikas sen.
tel.56 682 231

Loomulikult võib ja peabki oma identiteedi avalikustama kui oled kõigega rahul ja otsustad tänada, mida sul karta on. Kui sa peaksid seda siiski anonüümselt tegema, ei hakka keegi õiendama, nime nõudma ja tausta uurima.

Aga proovi vastupidist...ise näed, mis toimuma hakkab!
Keegi üritab mängida Pinkertoni ja katsub mõne postituse põhjal su asukohta ja isikut tuvastada....varsti helistatakse...lõpeta ära mees...

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8387
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 320 korda
Tänatud: 420 korda
Kontakt:

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Maida kirjutas:
vanakala kirjutas:

Olen eelneva kirjutaja seisukohtadega igati päri ja arvan samuti et anonüümsus ei vii asja paremaks pigem halvemaks. Olime #22 ja #33 50cc eelmisel aastal Kiviõli noortekrossil kohal ja oli igati hästi orgunnitud üritus.
EMF-i kohta ei ole midagi ette heita, kuna tänini on kõik sujunud hästi.

Andres Viidikas sen.
tel.56 682 231

Loomulikult võib ja peabki oma identiteedi avalikustama kui oled kõigega rahul ja otsustad tänada, mida sul karta on. Kui sa peaksid seda siiski anonüümselt tegema, ei hakka keegi õiendama, nime nõudma ja tausta uurima.

Aga proovi vastupidist...ise näed, mis toimuma hakkab!
Keegi üritab mängida Pinkertoni ja katsub mõne postituse põhjal su asukohta ja isikut tuvastada....varsti helistatakse...lõpeta ära mees...

Ära nüüd nii paranoiliseks ka mine :D


racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas racerx »

vestlus võtab sisse tõesti põnevaid värve :)

Kui pöörduda tagasi osalemistasude juurde. Millised on lahendused.... Üks lahendus on panna piletihind pealtvaatajale säärane mis teeks ürituse korraldamise võimalikuks, kuid siin on paar aga, nimelt enamikel juhtudel pealtvaatajad arvestatavas koguses ei ole huvitatud harrastajate sõidu vaatamise eest nii palju maksma.
Isegi juhul kui piletihind on näiteks 55 000 krooni ja on kaks pealtvaatajat ning saab krossi korraldatud on harrastajal ikka häda, et pealtvaatajaid on vähe ja kõik on kehvasti.
On veel lahendus selline, et kas-kolm päeva enne võistlust tulevad kõik harrastajad juba telkide ja kes camperiga raja äärde, labidad ja rehad kaasas ja asi see siis paarisajal mehel rada korda teha. Oma neiud-õed ja muud sõbrad teevad kohtuniku eksami ning võtavad lipud-vestid jne.
On ka võimalus osalemistasu maksmata sõita.
Keegi tõi siin enne näite riigist, see olekski selline väike kommunistlik riik kus kõik on tasuta ja parimad rajariisujad saavad mingisuguse medali juba lihtsalt riisumise eest.


jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Kusjuures väga huvitav ja värske nägemus.Harrastajate tuttavad oleksid lipukohtunike ja rajahooldajatena märksa rohkem motiveeritud ja VB ka hoolsamad kui kohtunikeks olevad härrad,NB ei kritiseeri yhtki krossikorraldajat ,lihtsalt arvamus...

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

harrastajad ,harrastajad jne,kuid mis puudutab stardimaksu süsteemi siis pahameelt on see suures osas tekitanud ka A finaalides osalevatele sõitjatele.Keegi ei laida kui küsitakse ettemaksu EMV raames(4 sõitu aastas) ja olen nõus sellega ,et EMV l pole mingeid hobiklasse vaja ,kuid mis kella löödi Pärnu Kunnil ja Nuias ettemaksmata sõitjate pihta kus toimusid sisuliselt "külakrossid"?!

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

2stroketaliban kirjutas:

harrastajad ,harrastajad jne,kuid mis puudutab stardimaksu süsteemi siis pahameelt on see suures osas tekitanud ka A finaalides osalevatele sõitjatele.Keegi ei laida kui küsitakse ettemaksu EMV raames(4 sõitu aastas) ja olen nõus sellega ,et EMV l pole mingeid hobiklasse vaja ,kuid mis kella löödi Pärnu Kunnil ja Nuias ettemaksmata sõitjate pihta kus toimusid sisuliselt "külakrossid"?!

Vaadates sinu avataril hyppel sooritust tundub olema tegemist profiklassi kynnisel oleva harrastajaga.Ma muidu sain viimati proovida s6bra CRF-i aasta tagasi,nii,et lahe mees,kes ydse s6na v6tab.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!

Teema algataja
Ryyt

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas Ryyt »

Tahaks ühe väitega vaielda, mida päris õigeks ei pea. Nimelt, et krossi järelkasvu Eestis pole. Et justkui lätlased ja soomlased loputavad Eesti poisse igast asendist 85 ja 65 klassis. Soomlastel on see järelkasvu probleem ikka palju-palju õnnetum kui Eestis ja ometi tegu suure maa ja traditsioonidega krossiriigiga. Aga soomlaste tasemes võisid kõik ju Türi 85cc etapil veenduda, absoluutselt kõik nende tugevamad olid kohal, aga vaid Aki Manninen ja Mikael Kaipanen said punktikohale, sedagi teises kümnes. Ja Soome 65cc tasemest pole üldse mõtet rääkida. Soome häda on see, et seal alustatakse motokrossiga hilja ning 50cc klassis suuri võistlusi (meistrivõistlusi) üldse pidada ei tohigi. Seetõttu pole midagi imestada, et kunagise krossimaa Soome tase on viimastel aastatel kõvasti alla käinud ja uusi ässasid pole peale tulnud kui eestlane Kullas välja arvata. Mis Lätisse puutub, siis siin pole ka midagi hõisata. Üks plejaad andekaid poisse eesotsas Karroga on MX2-klassi kasvanud (sama oli veidi varem Eestis), ning nüüd pole suurt kedagi tulemas kui supertalent Pauls Jonass välja arvata. Aga temal võtab MX2 üleminek veel aega aastaid. Karlis Sabulis, Šileika, Ginters ja teised jäävad suure rattaga ilmselt siiski Läti enda võistlustele sõitma, ei usu nende rahvusvahelise taseme saavutamisesse. Ja Läti 65cc tase pole ju midagi erilist, väidan et Eesti tasemest selgelt nõrgem.
Nüüd Eesti juurde. Väidan, et Eesti on lihtsalt nii väike riik, et siit ei saagi iga aasta parves rahvusvahelise tasemega sõitjaid tulla. Peale Leokeid, Kuuske ja Remmat tulid ju 85cc klassis samuti suhteliselt lahjad aastad kuni Mägi, Uusna, K.Rätsepa, P.Rätsepa, M.Leoki, Kauriti, Parki "lennuni". Asi käibki lainetena. Järgmine laine on juba näha, see on väga kõvade eeldustega punt, kes praegu sõidab 50 ja 65 klassis. Seesama punt, kes käis eelmine aasta Läti meistrivõistustel ja sõitsid 50cc klassis kaheksakesi esikümnesse, kaks lätlast said kohad esikümne teises pooles. Kui selline lätlaste põrmustamine pole tase, mis siis veel on? Loodan kõigest hingest, et need poisid võimalikult kadudeta MX2-ni välja kasvavad. Hetkel on jah 85cc vanemate poiste hulgas suhteliselt nutune seis (vaid Karl Saat on pisutki rahvusvahelise taseme lähedal), aga on ju olemas siiski Kutsar ja Koch, kellest isiklikult ootan tulevikus nii mõndagi. Lihtsalt nad on praegu veel väga noored, neil on 85cc klassis aega sõita veel mitu aastat.
Võib-olla vähe teemaväline kommentaar, aga ei saa ju kõike ka nii mustades toonides näha, et kõik-kõik on halvasti ja teistes riikides on kõik hästi.


Teema algataja
laurip

Re: Quo vadis Eesti motokross

Lugemata postitus Postitas laurip »

Aga ku vaadata viimaste krosside stardinimekirju,siis on ju hästi näha kuhu see praegune situatsioon on asja viinud..
Põlva krossil kevadel oli mx2 B sõidus stardipuu taga 53 venda,rekord ! ..Ja Pärnu kunn ??? vist natuke üle 10ne ja A sõidus ei olnud ka stardipuu täis
Ja ma millegipärast arvan,et järgmine aasta on veel vähem.
Ja kui keegi arvab siin,et EMV ei ole harrastajaid vaja,siis küsiks,et mis rahade eest neid korraldama hakatakse?
Harrastaja jaoks ei ole tähtsust,mis on võistluse nimi,peaasi,et sõita saaks.Pigem võiks vastupidi,neile ka mingeid punkte jagada,hea on siis hooaja lõpus vaadata,kas oled sõbrast kiirem olnud või mitte.see motiveeriks ka natuke rohkem kohal käima,

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”