algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ferodo nüüd küll mingo odav tegija ei ole :). Tasuks vaadata kodukat kasvõi http://www.ferodoracing.com/it/partnership/home.htm

Aga üldiselt jagatakse piduriklotsid materjali friktsiooniomaduste järgi klassidesse: alates AA, mis on kõige madalama friktsioonitasemega kuni HH ja nüüd on levinud ka veel HH+. Mis tähendab seda, et friktsioonitegur on kõrge aga asjad ka kuluvad vastavlt kiiresti.
SBS ja Ferodo kasutavad põhiliselt just viimatimainitud HH+ segu.

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

Krossika puhul on nii, et mida kõvem segu seda parem, sest need klotse ikka läheb.
Wildridersis on ühed B kategooria klotsid, miski 230.- eeku ja peavad suht hästi vastu. Kahjuks nime ei mäleta aga sellised kultsed näevad välja.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS


Yamaha_125
Postitusi: 57
Liitunud: 18 Mär 2009, 13:02
Tsikkel: Kawasaki ZR-7; Kawasaki KX 125
Asukoht: Viljandi

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Yamaha_125 »

Hiljem hakkad kettaid liiga tihti vahetama kui liiga k6va segu valida, v6i nii see pole?

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas fotek »

Võtsin prooviks mingid kivikõvad kollases pakis Goldfrenid. Odavad ja head :D
Ei kulu see ketas midagi nii kiirelt ja vähemalt klots püsib ka all kauem kui 3 sõitu.

Siim
#609
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

fotek kirjutas:

Võtsin prooviks mingid kivikõvad kollases pakis Goldfrenid. Odavad ja head :D
Ei kulu see ketas midagi nii kiirelt ja vähemalt klots püsib ka all kauem kui 3 sõitu.

Ja palju hind tuli? Mina võtsin KTM originaalklotsid, need odavamad. Ja kestavad ka ilusti. Olid mäletamist mööda odavamad kui goldfrenid.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas bitter »

kuidas on kogemused korduvkasutatavate metallvõrgust õlifiltritega? Kelle toodet kasutate, kinnine või lahtivõetav? Teras või pronks/messing? Scott's Performance on ilmselt kalleim aga on mõni odavam vast teeb sama töö ära?

Millega pesete neid? Mingi punn augule ette, et sodi (kui seda on), väljast sisse ei pääseks pesu ajal? Thumpertalk-is keegi väitis, et "It is impossible to get all the junk out of a SS filter if you don't have a ultrasonic cleaner"...

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas bitter »

:arrow:

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Pira »

mis filtrit sa silmas pead ja oled ikka õiges teemas, rõhutaks pealkirjas seda osa"krossiharrastaja"
ei tea ühtegi metallist filtrit mida krossika juures võiks kasutada..aga eks elus on asju mida kogu elu ei pruugi näha ega kuulda.. :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bitter kirjutas:

kuidas on kogemused korduvkasutatavate metallvõrgust õlifiltritega? Kelle toodet kasutate, kinnine või lahtivõetav? Teras või pronks/messing? Scott's Performance on ilmselt kalleim aga on mõni odavam vast teeb sama töö ära?

Millega pesete neid? Mingi punn augule ette, et sodi (kui seda on), väljast sisse ei pääseks pesu ajal? Thumpertalk-is keegi väitis, et "It is impossible to get all the junk out of a SS filter if you don't have a ultrasonic cleaner"...

Kuigi omal kogemus puudub, aga siiski panen mõned oma mõtted siia. Minu teada eestis neid keegi ei kasuta, igatahes ma ei tea kedagi kes teaks kedagi kellel selline oleks. Põhjuseks vist siiski liiga kõrge hind.
TT-st oled sa vist ka kindlasti lugenud, et nende korduvkasuttavate filtrite osas jagunevad arvamused radikaalselt kaheks. Ega isegi arvan, et kindlam on panna uus filter, on vähemalt süda rahul. Kui tegelikult vaadata paberfiltri elemendi mikropoorsust, siis jube kahtlane on kuidagi, et sellise peene asja on võimalik korralikult puhtaks saada (igatahes ilma ultrahelita), ja kui ta on pestav siis kas ta on ikka nii peen kui paberfilter?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas bitter »

Mina küll tean mõnda kasutajat aga nende kogemus piirdub paari aastaga harrastaja kasutuses.

Liiga kõrge hind? Nt see maksab vaid $20.- pluss saatmine
http://pitposse.com/ouraprreoilf.html

Ja teine küsimus ka kohe otsa - millist ketti tasuks vaadata 400 cm3 hardenduroga pühapäevasõiduks? Sekundeid ja ringiaegu taga ei aja aga hind ja keti kestvus on olulised. Ilmselt o- või x-ring? Kuidas on kogemused eri tootjatega?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bitter kirjutas:

Mina küll tean mõnda kasutajat aga nende kogemus piirdub paari aastaga harrastaja kasutuses.

Liiga kõrge hind? Nt see maksab vaid $20.- pluss saatmine
http://pitposse.com/ouraprreoilf.html

Ja teine küsimus ka kohe otsa - millist ketti tasuks vaadata 400 cm3 hardenduroga pühapäevasõiduks? Sekundeid ja ringiaegu taga ei aja aga hind ja keti kestvus on olulised. Ilmselt o- või x-ring? Kuidas on kogemused eri tootjatega?

Siis sul ju rohkem kogemust :).
Aga hinnast, eks nende teiste brändide hinnad on ka 50-70 taala.

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas fotek »

bitter kirjutas:

Ja teine küsimus ka kohe otsa - millist ketti tasuks vaadata 400 cm3 hardenduroga pühapäevasõiduks? Sekundeid ja ringiaegu taga ei aja aga hind ja keti kestvus on olulised. Ilmselt o- või x-ring? Kuidas on kogemused eri tootjatega?

Tihenditega ikka. Siiani pole ühtegi ketti ära lõhkunud, seega ühtki tootjat maha teha küll ei oska.

Siim
#609
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

fotek kirjutas:
bitter kirjutas:

Ja teine küsimus ka kohe otsa - millist ketti tasuks vaadata 400 cm3 hardenduroga pühapäevasõiduks? Sekundeid ja ringiaegu taga ei aja aga hind ja keti kestvus on olulised. Ilmselt o- või x-ring? Kuidas on kogemused eri tootjatega?

Tihenditega ikka. Siiani pole ühtegi ketti ära lõhkunud, seega ühtki tootjat maha teha küll ei oska.

Renthali O-rõngas ketiga on kogemus, et tihendid lasid jalga. Teistel ei ole seda kogenud.

Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

Kindel siis, et sobiks endurole ka näiteks KMC Ketju 520H 120l, O-rengas - maksab kuskil 470,- ? Tasub riski hiinakat kasutada?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Bullrider kirjutas:

Kindel siis, et sobiks endurole ka näiteks KMC Ketju 520H 120l, O-rengas - maksab kuskil 470,- ? Tasub riski hiinakat kasutada?

Ei, ei, jumala eest mitte kui ei taha oma ratta tervisega riskida.

Ma olen näinud hiina ketti, mille mingi suva hiina 100 ccm quad on pooleks rebinud. Ja kett oli suht uus, mitte piirini kulunud. See kokkuhoid ei tasu küll puruks karteri remonti ära.

Kasutaja avatar

Bullrider
Postitusi: 216
Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
Asukoht: Tuusula, Viljandi
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Bullrider »

No muidu see KMC teeb muid asju päris heal tasemel...ütleme, et ta pole miski põrandaalune hiina üritus aga tsiklikette pole veel mina isiklikult saand katsetada. Ma lõkkan selle keti siiski homme peale ja annan lähiajal liivas ja mudas korralikult tappa talle, siis teab ka muljetada järgmistele põlvedele :?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

Mina kasutan edaspidi ainult DID-i X-ringi ja tagumist terasketiratast.

Proovinud olen Reginat ja CZ-i. See viimane läks lihtsalt pooleks. Regina ka venis kiirelt.

Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas virkostein »

ma ka kuidagi renthali toodetega eriti rahul pole olnud siiani(kuna näiteks eelmine kett läks lihtsalt pooleks juba mingi 15 tunniga), samas kui nüüd ostsin endale o-keti sellise firma poolt nagu EK(millest ma muidugi varem kuulnud ei ole ja siiani midagi ei tea), motodepoost, ja taha panin ka EK teras hammasratta ja nüüd on väga hea, keti pingutamine on nüüd vaja teha 3-4 korda harvem kui tavaketiga. ostes mõtlesin ka x-ketile aga kuidagi hind oli kallim ja arvasin et see ei tasu ära ennast

Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

overboost
Postitusi: 198
Liitunud: 15 Apr 2008, 14:16
Asukoht: Tartu

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas overboost »

Millisel 250-450cc krossikal on kõige pikem hooldusvälp? Mõlgutan siin mõtet mõni 250cc või 450cc osta, et metsas, karjääris ja igalpool rohtukasvanud teedel sõita. Ise mõtlen, et võtaks 450cc, sellel ressurssi rohkem, 250cc keeraks rohkem peale ja seega kuluks ka rohkem.
Milline 450cc jaapanlastest - Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha?

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas fotek »

seda on siin foorumis juba 10x nämmutatud

Siim
#609

Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

KROSSIRATAS on eelkõige mõeldud/ehitatud RAJAL sõitmiseks. Kui soovid ratast karjääris-metsas-murul kulgemiseks,siis vali ENDURO ratas-saad kaasa ka pikema hooldusvälba kui krossiratastel!!

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

milliseid tööriistu kaasas kannate?

Lugemata postitus Postitas bitter »

Eile nökerdasin tööriistadeta oma 5-10 minutit, et 2mm traati tagaratta ja keti vahelt kätte saada. Poleks SAQU-t olnud, kes tsiklit tasakaalus hoidis, tagaratas õhus, oleks 2x kauem läinud. Leathermani või Gerberi "multitool" oleks abks olnud. Või siis lõiketangid ja väike viil.

Mida teie kaasas kannate ja kus täpsemalt? Seljakotis või porika küljes? Ma seljakotti üldiselt ei kasuta. Üks pehmendatud tekstiilkotike pikkade krõpsudega lenksu küljes oleks ju päris kenasti silma all?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: milliseid tööriistu kaasas kannate?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bitter kirjutas:

Eile nökerdasin tööriistadeta oma 5-10 minutit, et 2mm traati tagaratta ja keti vahelt kätte saada. Poleks SAQU-t olnud, kes tsiklit tasakaalus hoidis, tagaratas õhus, oleks 2x kauem läinud. Leathermani või Gerberi "multitool" oleks abks olnud. Või siis lõiketangid ja väike viil.

Mida teie kaasas kannate ja kus täpsemalt? Seljakotis või porika küljes? Ma seljakotti üldiselt ei kasuta. Üks pehmendatud tekstiilkotike pikkade krõpsudega lenksu küljes oleks ju päris kenasti silma all?

Midagi sellist:
http://www.mooseracing.com/catalog.jsp? ... up_id=7383


mart123456

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mart123456 »

tere pakkun välaja et honda on parem sest teistel käigukast laguneb on nörk naiteks yamahal honda vastupidavam ja crf 450 on parem kui sa muidugi kinni seda hoida suudad...D


4cl
Postitusi: 203
Liitunud: 21 Veebr 2008, 22:32
Asukoht: Taevere

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 4cl »

mapakunväljaet su kirjatehnika ja emakee le tundmine onsitt.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

mart123456 kirjutas:

tere pakkun välaja et honda on parem sest teistel käigukast laguneb on nörk naiteks yamahal honda vastupidavam ja crf 450 on parem kui sa muidugi kinni seda hoida suudad...D

vägev info küll, nüüd ma tean kuidas maailmameistriks saada.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

bitter kirjutas:

Eile nökerdasin tööriistadeta oma 5-10 minutit, et 2mm traati tagaratta ja keti vahelt kätte saada. Poleks SAQU-t olnud, kes tsiklit tasakaalus hoidis, tagaratas õhus, oleks 2x kauem läinud. Leathermani või Gerberi "multitool" oleks abks olnud. Või siis lõiketangid ja väike viil.

Mida teie kaasas kannate ja kus täpsemalt? Seljakotis või porika küljes? Ma seljakotti üldiselt ei kasuta. Üks pehmendatud tekstiilkotike pikkade krõpsudega lenksu küljes oleks ju päris kenasti silma all?

Telefon, Letter Mann ja prillipühkimise paber mahuvad enduuropükste või -jope taskusse. Toimib.

Kasutaja avatar

overboost
Postitusi: 198
Liitunud: 15 Apr 2008, 14:16
Asukoht: Tartu

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas overboost »

Kui tihti 250 2T krossikal kolbi vahetada? Rajal natuke, enamus metsa.

Kasutaja avatar

Timofei
Postitusi: 334
Liitunud: 28 Sept 2008, 18:04
Tsikkel: 10
Asukoht: Narva

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Timofei »

30-50 tundi kuskil

Gas-All-In+1,5%Oil = Fumus Sanktus
Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1043
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Kawasaki Versys 650
Tänanud: 6 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

overboost kirjutas:

Millisel 250-450cc krossikal on kõige pikem hooldusvälp? Mõlgutan siin mõtet mõni 250cc või 450cc osta, et metsas, karjääris ja igalpool rohtukasvanud teedel sõita. Ise mõtlen, et võtaks 450cc, sellel ressurssi rohkem, 250cc keeraks rohkem peale ja seega kuluks ka rohkem.
Milline 450cc jaapanlastest - Honda, Kawasaki, Suzuki, Yamaha?

Kaks pool neli takti peaks küll ja veel olema! Kerge ka võrreldes neljapoolesega. Piilu Yamut.. :bsmile:

Keretööd
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”