Cro-mo keevitamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Tort
Postitusi: 2040
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 177 korda

Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Tort »

Tere!

Ehk keegi teab cro-mo ehk kroommolübdeeni keevitamisest. See pole ju mingi utoopiline ja spetsiifiline keevitustöö? Mõte oleks võibolla ühte jalgrattaraami veidi choppida ja pikendada, aga küsimus on tooriku valimises. Cro-mo raam lõhki lõigata ja tavalist "raudtoru" vahele keevitada on võimalik? Või peab siis vahejupp ka cro-mo olema? Ehk keegi teab.

Tänud.

Kasutaja avatar

kaarli
Postitusi: 17
Liitunud: 11 Jaan 2008, 22:58
Tsikkel: Suzuki Bandit N600
Asukoht: Eesti

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas kaarli »

utoopilist pole seal midagi keevita nagu tavalist "raudtoru". Ja vahele võid ka seda tavalist "raudtoru" panna, aga siis jääb see tavaline osa nõrgem, sest cromo on suhteliselt tugev materjal.

'97 Bandit 600

Teema algataja
Tort
Postitusi: 2040
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Tort »

Vene rattad kõik "raud"-raamiga, pole näinud et vaiksel kulgemisel mõne külamuti ratas kokku vajuks.


jawam.
Postitusi: 158
Liitunud: 01 Juun 2009, 17:33

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas jawam. »

Tort kirjutas:

Tere!

Ehk keegi teab cro-mo ehk kroommolübdeeni keevitamisest. See pole ju mingi utoopiline ja spetsiifiline keevitustöö? Mõte oleks võibolla ühte jalgrattaraami veidi choppida ja pikendada, aga küsimus on tooriku valimises. Cro-mo raam lõhki lõigata ja tavalist "raudtoru" vahele keevitada on võimalik? Või peab siis vahejupp ka cro-mo olema? Ehk keegi teab.

Tänud.

uurisin KROOM-MOLÜBDEEN kepsu keevitamise kohta ja info järgmine - kõige tugevam keevitus jääb, kui keevitada samast materjalist elektroodiga, süsihappe-traatkeevitus on küll hea, aga traat oluliselt pehmem ja keevituskoht jääb palju nõrgem, murdekoht tuleb kõva ja pehme materjali piiril

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Sa ajad omavahel segi erinevad keevitusviisid ja keevitusmaterjalid.
MIG/MAG keevituse jaoks on ka miljon erinevat traati olemas.

Kasutaja avatar

sombreero
Postitusi: 131
Liitunud: 26 Mai 2007, 11:39
Tsikkel: Suzuki SV650 S

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas sombreero »

erinevaid materjale saab kokku keevitada parandus(remont) elektroodiga...

Ta põhjendas oma viga sellega, et elas alles esimest korda.
Kasutaja avatar

anticrist
Postitusi: 74
Liitunud: 28 Sept 2005, 17:58
Kontakt:

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas anticrist »

...www.anapol.ee sealt peaks sa infi saama küll!!!

kaks ratast on ikka kaks ratast!
http://backyard.pri.ee
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 903
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

raudtoruga pole eriti mõtet proovida, pigem juba roostevabast terasest toruga, seal samuti kroomi ja niklit sees, ma arvan, et hakkab kokku ka paremini. http://en.wikipedia.org/wiki/Chrome_moly sealt saad infot veidi.

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Erkis
Postitusi: 32
Liitunud: 12 Aug 2009, 15:15

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Erkis »

Roostevaba ja musta metali omavaheliseks keevitamiseks on olemas spetsiaalsed elektrodid. Ja ka sulamitele on spets elektrodid, et siis ka cro-mo ja musta keeviseks. Aga kindlasti on need kallid. Kooliajast tuleb meelde et kui roostevaba ja musta spets elektroode pole siis võis kasutada ka tavalist roostevaba. Sulamitega pole väga kokku puutunud


Crwq
Postitusi: 17
Liitunud: 19 Mär 2012, 14:56
Tsikkel: KTMADV
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Crwq »

Kas keegi teab jagada kontakti kes või kus tegeleks kroom molübdeeni (cromoly) keevitamisega professionaalsel tasemel.
Vaja parandada ja tugevdada ühte ktm-i mammuti raami. Võiks asuda harjumaa piirkonnas.
Info siia või PS-i.

9,35L
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Tere. Kui Harjumaalt ei leia siis Tartust julgen soovitada Kahur speed shopi. Keevitab cro moly ja ka titaani edukalt.

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

Ants88
Postitusi: 4
Liitunud: 10 Mai 2017, 23:02
Tsikkel: Suzuki TLS

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Ants88 »

Keevitamise juures kehtib lihtne reegel sa pead teadma mida keevitad ja kuidas tuleb keevitada ja siis valid õige tööriista,MIG/MAG keevitus ei ole imemasin millega saab kõike keevitada ja jääb tihti keevitamata kuna ei leia õiget täitetraati või miljon muud põhjust kaisegaasi ei saa stabiilset pole õigeid tingimusi.Keevitamisel materjalide omadused muutuvad.Materjali makeeringu järgi leiad meetodi, täitetraadi,kaitsegaasi jms kohta täpsed andmed.Kuna tegu on legeeritud terasest toruga ja MIG/MAG keevitus on maakeeles kitsas ja põletab läbi.Kasutatakse selleks tööks elektoodi aluselise kattega näiteks.Süsinikekvivalendi arvutus (CEV) tuleks ennem läbi töötada.Cromoly markeerigut vaja mida .Tervet keevitamisega seonduvat ringi ei hakka kirjutama aga uurige põhjalikult ennem tuleb lõpptulemus ka hea ja selline soovitus.Ärge tehke kunagi midagi ennem suhtumisega ah ma tean küll kuidas asjad käivad.
CroMOLY4130: CEV?
-0.28-0.33% Carbon
-0.40-0.60% Manganese
-0.035%max Phosphorus
-0.040%max Sulfure
-0.15-0.35% Silicon
-0.80-1.10% Chromium
-0.15-0.25% Molybdenum

Kasutaja avatar

Erik
Postitusi: 310
Liitunud: 30 Aug 2004, 16:44
Tsikkel: jawaha
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Erik »

Ants88, lahe et sa selleks postiks võtsid aega registreeruda! Suht sisutu post tegelikult ju?

Tegelikult otsiti ju keevitajat mitte õpetust kuidas keevitada?

nii õhuke 4130 chromoly toru tehakse tig keevitusega, täidiseks ER70s2, ilma termotöötluseta ja eelkuumutuseta. No hundilaudas võib ju puhuriga veidi... :) Tugevdusteks chromoly või must...

PS! ma ei ole keevitaja aga postitus on sama tark kui see eelmine.

Viimati muutis Erik, 11 Mai 2017, 01:02, muudetud 2 korda kokku.

Ants88
Postitusi: 4
Liitunud: 10 Mai 2017, 23:02
Tsikkel: Suzuki TLS

Re: Cro-mo keevitamine

Lugemata postitus Postitas Ants88 »

Ega õpetagi peaasi, et ennem tegemist natuke süvenetakse.Tean, et võõras mure aga siinpool üks madala süsiniku sisadusega kõike teadja MIG MAG keevitaja keeras pea 15 000 eurise jama kokku ja hea, et keegi surma ei saanudTegin konto selleks, et pidin varuosa ostu tegema siin foorumis aga osa juba olemas ja loen huviga edasi mis toimub siin ja seal teemades.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”