Tagaamort

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

Tere. selline mure, et wp tagaamort lekib õli. Milles on viga kas ainult simmeris või on miski muu ka kulunud. Ja kas seda simmerit saab vahetada ilma, et peaks amordist gaasi eemaldama. Kui keegi on seda teinud palun antke teada ja nõu.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Esmane viga on kindlasti simmeris, aga stokk tuleks ka üle vaadata ja vajadusel poleerida.
Lämmastikku eemaldamata seda remontida ei saa (gaasisurve peab ju kuhugi minema kui sa vastusurve maha võtad).

Üldiselt ei soovita tagaamordiga ise jebida.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Saab ikka vahetada, nii et gaas ei haihtu, kui ainult tihend on mida asemele panna.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kõrtsmikumolu kirjutas:

Saab ikka vahetada, nii et gaas ei haihtu, kui ainult tihend on mida asemele panna.

Oled nii vahetanud või :shock:


Teema algataja
tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

tasuks siis otsida mõni remondi koht või

Kasutaja avatar

magma
Postitusi: 24
Liitunud: 15 Sept 2009, 14:51
Tsikkel: KTM

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas magma »

Palju KTM i tagaamordi hooldus maksma peaks umbes?
nt 05 a. 525?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

magma kirjutas:

Palju KTM i tagaamordi hooldus maksma peaks umbes?
nt 05 a. 525?

Tavaõlivahetus oli vanasti 700-800 krooni kanti.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

mx77 kirjutas:
kõrtsmikumolu kirjutas:

Saab ikka vahetada, nii et gaas ei haihtu, kui ainult tihend on mida asemele panna.

Oled nii vahetanud või :shock:

WP-l olen õli vahetanud jah, tihendit ei ole.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Räägi teistele ka kuidas sa seda tegid.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

mx77 kirjutas:

Räägi teistele ka kuidas sa seda tegid.

Noh, hakatuseks lugesin venelaste "Motost", et kui tagaamort lahti kiskuda, siis ei jookse "gaas" kuskile. Siis võtsin amordi lahti, vahetasin õli ja veel mõned seibid ja panin vastupidises järjekorras kokku tagasi. Mingit raketiteadust ma sealt seest ei avastanud. Minu "teadmised" muidugi piirnevad LC-4 -l kasutatavate WP - ja hiinakate kuratteabmisamortidega, seega ei oska öelda, mis teistel ratastel toimub.


Teema algataja
tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

kas keegi teab kuskil lehel olema joonist sellistest tagaamordist. Rattaks on husaberg 550

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

tomtomm kirjutas:

kas keegi teab kuskil lehel olema joonist sellistest tagaamordist. Rattaks on husaberg 550

Mul peaks tehase repair manual olemas olema.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kõrtsmikumolu kirjutas:
mx77 kirjutas:

Räägi teistele ka kuidas sa seda tegid.

Noh, hakatuseks lugesin venelaste "Motost", et kui tagaamort lahti kiskuda, siis ei jookse "gaas" kuskile. Siis võtsin amordi lahti, vahetasin õli ja veel mõned seibid ja panin vastupidises järjekorras kokku tagasi. Mingit raketiteadust ma sealt seest ei avastanud. Minu "teadmised" muidugi piirnevad LC-4 -l kasutatavate WP - ja hiinakate kuratteabmisamortidega, seega ei oska öelda, mis teistel ratastel toimub.

Ja kuidas sa ta ära õhutasid?

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas franz125 »

kõrtsmikumolu kirjutas:
mx77 kirjutas:

Räägi teistele ka kuidas sa seda tegid.

Noh, hakatuseks lugesin venelaste "Motost", et kui tagaamort lahti kiskuda, siis ei jookse "gaas" kuskile. Siis võtsin amordi lahti, vahetasin õli ja veel mõned seibid ja panin vastupidises järjekorras kokku tagasi. Mingit raketiteadust ma sealt seest ei avastanud. Minu "teadmised" muidugi piirnevad LC-4 -l kasutatavate WP - ja hiinakate kuratteabmisamortidega, seega ei oska öelda, mis teistel ratastel toimub.

Ehk siis elimineerisid gaasi mõtte amordis.Või maakeeli öelduna on õli lihtsalt niisama ilma rõhuta ja lööb vahtu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Njah, kulibinid.


Teema algataja
tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

mx77 kirjutas:
tomtomm kirjutas:

kas keegi teab kuskil lehel olema joonist sellistest tagaamordist. Rattaks on husaberg 550

Mul peaks tehase repair manual olemas olema.


saaksid sa selle saata või kuidagi

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Õli ja gaasi vahetusega saan aidata, samuti poleerimisega, kuid juppe on ainult Öhlinsitele


Teema algataja
tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

tramm66 kirjutas:

Õli ja gaasi vahetusega saan aidata, samuti poleerimisega, kuid juppe on ainult Öhlinsitele

oskad sina siis äkki öelda kas see vahetus on keeruline

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Jah see vahetus on keeruline


Teema algataja
tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

Tänud mx77- le. Ja nüüd oleks siis vaja teada kes selle tööga tegeleks. Kusagil ramos pidid vist seda tegema, lugesin mingi teise teema alt. kas keegi oskab miski soovitada

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

soovitan küll Aadu Sikku ja veel kord teda.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

mx77 kirjutas:

Njah, kulibinid.

http://1.bp.blogspot.com/_Q599e2WxI3Q/S ... sorber.JPG
Ehk Te Hr. Kõiketeadja uuriksite seda joonist ja ütleksite, kuhu kaob gaas kui ma õli vahetan?
Tuletan meelde, et ma ei rääkinud sõnagi sellest, nagu poleks gaasi vaja aeg-ajalt kontrollida/lisada aga välja ta sealt ei tule, kui õli pool lahti võtta. Ja veel kord, ma ei oska seda kõigi amortide kohta väita. Ja nõustun ka soovitusega spetsi poolde pöörduda.
Ja kui on isklikult mulle ütlemist, siis ilmselt peame kätt suruma.

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Ei noh ega ei kaogi kuhugi aga gaasikolvi käigu võrra vähem mahub õli sisse ja ülemises otsas (näit. treppi sisse pidurdades) amort lihtsalt ei tööta nii nagu peab. Õlivahetuseks lastakse gaas välja ja pärast uuesti tagasi...


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

tramm66 kirjutas:

Ei noh ega ei kaogi kuhugi aga gaasikolvi käigu võrra vähem mahub õli sisse ja ülemises otsas (näit. treppi sisse pidurdades) amort lihtsalt ei tööta nii nagu peab. Õlivahetuseks lastakse gaas välja ja pärast uuesti tagasi...

Selge, tänud! Tuleb tunnistada, et mina oma tundetu ja ebasportliku taguotsaga, seda vahet ei tunneta :)

Kasutaja avatar

schanzez
Postitusi: 223
Liitunud: 10 Sept 2004, 22:12
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas schanzez »

Keegi võiks öelda mida saab "rebound adjuster" ja compression adjusterist" timmida. Alumisest saan aru kui seda kruvida, muutub amort jäigemaks aga mis ülemise eesmärk on?

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

schanzez kirjutas:

Keegi võiks öelda mida saab "rebound adjuster" ja compression adjusterist" timmida. Alumisest saan aru kui seda kruvida, muutub amort jäigemaks aga mis ülemise eesmärk on?

Esimene on ülesse tõusu regull, teine on kokkusurumise oma (mis stock amortidel on muidugi suht naljanumber)

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kõrtsmikumolu kirjutas:
mx77 kirjutas:

Njah, kulibinid.

http://1.bp.blogspot.com/_Q599e2WxI3Q/S ... sorber.JPG
Ehk Te Hr. Kõiketeadja uuriksite seda joonist ja ütleksite, kuhu kaob gaas kui ma õli vahetan?
Tuletan meelde, et ma ei rääkinud sõnagi sellest, nagu poleks gaasi vaja aeg-ajalt kontrollida/lisada aga välja ta sealt ei tule, kui õli pool lahti võtta. Ja veel kord, ma ei oska seda kõigi amortide kohta väita. Ja nõustun ka soovitusega spetsi poolde pöörduda.
Ja kui on isklikult mulle ütlemist, siis ilmselt peame kätt suruma.

Ega ei maksa pahandada ega isiklikult võtta, aga lihtsalt kui hakata nõu andma, siis peaks kindlel olema, et nõuanne on asjalik.
See gaas loomulikult ei kao kusagile, sest ta on eraldatud õlist. Aga kui sa amordil teed õlipoole ilma gaasi välja laskmata lahti, siis liigub WP amordil gaasimahutis olev kolb (japsidel on seal see bladderi nimeline kummilutu) gaasisurve mõjul oma piirasendisse ja jääb sinna. Kui sa nüüd õli lihtsalt sisse valad, siis ega see gaasisurve on piisvalt suur (ca 12-15 bar) ja sa seda niisama enam tagasi eelpingestatud asendisse tagasi ei saa. Seega teed sa oma gaasiamordist lihtsalt tavalise amordi.


kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Võtan ikka isiklikult, kui sisulise vaidluse asemel hakkad Sa avalikult ülbust õhkama. Loe palun oma esimene postitus selles teemas läbi ja saad aru mida mina väitsin. Me võiks ilmselt vaidlema jäädagi, ja kui Sul selleks huvi on siis teeme seda PS-i või maili teel. Ja kui huvi on võin ma näidata ka täiesti töötavat amorti, millel oma väikese valge käega õli ära vahetasin.
Teistelt palun vabandust, et pidite sellist teemavälist ila lugema.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas mella »

tramm66 kirjutas:

Esimene on ülesse tõusu regull, teine on kokkusurumise oma (mis stock amortidel on muidugi suht naljanumber)

Kas honda, kawa jne. krossikate stock amortidel on see ka naljanumber?

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Tagaamort

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

mella kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Esimene on ülesse tõusu regull, teine on kokkusurumise oma (mis stock amortidel on muidugi suht naljanumber)

Kas honda, kawa jne. krossikate stock amortidel on see ka naljanumber?

:mrgreen: lausenärija... tunnistan viga jah, et minu kitsasse silmaringi peale SP rataste suurt muud ei mahugi...

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”