Yamaha TTR 600 - FITI
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Yamaha TTR 600 - FITI
Tere,
suve lõpul sai mootorratas Yamaha TTR 600 aastast 2000 täiesti juppideks võetud ja tuppa toodud, et iluvead ja mootoris väike remont teha. Nimelt tsikkel vajab raami ja gondlite värvimist + õlipaak ja mootorikaaned on ka 10 aastaga päris koledaks läinud. Seepärast pöördungi foorumisse, et äkki oskate soovitada kelle poole nende muredega pöörduda ja kes teevad näiteks sadulsepa, värvimiseettevalmistus- ja värvimistöödega hea hinnaga ?
Lisan mõned iseloomustavad pildid praegusest mootorratta olukorrast. Ootan teie infot, kuidas ja mida järgmisena ette võtta.
Suve lõpul enne lahtivõtmist nägi mootorratas välja järgmine :
Raami tahaks üle värvida mustaks. Mida ennem teha või kelle juurde soovitate viia ?
Raami tagaossa kinnitub tugijalg. Mis suvel aga väändus ära ja keevitasime sõbraga raami külge tagasi. Sellest pole muidugi hullu, aga kuidas sellega toimida tuleks värvimise korral ?
Mootorikaaned on kahelt poolt kulunud. Selle tahaks taastada ja halliks korralikult tagasi värvida.
Õlipaak. Mida sellega ette võtta, et saaks ta ka mustaks värvida.
Bensiinipaak. Selle tahaks ka üleni mustaks värvida - kuid seal on ka kriimud peal. Mida nendega ette võtta ? Paak on plastikust.
Sadul. Sadulanaha tahan üleni musta vastu ära vahetada.
Amort. Täkked sooviks kõrvaldada ja hiljem samamoodi mustaks värvida.
Tagumine amort on ajapikku väga koledaks läinud. Mida soovitate sellega ette võtta, kas on võimalik ka kollast vedru mustaks värvida ?
Tagumine õõtshoob. See on alumiinimist, mida sellega enne värvimist ette võtta ? Sellel samamoodi tugevad täkked ja kriimud peal.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Mootori osad, tagakiige ja esiamordid võimalusel pulbervärvi, need saavad kõige rohkem kannatada ja tava värv ei pruugi kaua kesta, Mootori kaaned hõõrud sa juba jalgadega ära, plastikud võid kuskile värvitöökotta viia, kui ise teha ei taha, siin foorumis ka mitu teemat ja hinnad suhteliselt odavad, tagaamort puhasta ilusti ära ja näeb kohe parem välja, minuarust see kollane vedru isegi sobiks paremini sinna musta sekka, väike kontrast. Raami keevituskoht lihvi uuesti üle enne värvimist ja siis krunt + värv. Siiski parim kuid mitte odavam lahendus raami osadele on liivaprits ja pulbervärv. Alumiiniumit, eriti neid mootori osasid ei soovitaliivapritsi viia, kui alumiinium on värvimata siis piisab ainult puhtaks tegemisest(kleepsud, vana õli jne) ja võib juba pulbrisse viia, mul värviti küljekaaned pulbris, viisin nad sinna enamvähem samas olukorras mis sinu rattalgi, sai ilusti värvitud. Raami värvimisega kulub sul ARK-is tehnilises passis värvi muutmisele ka 900eek. Edu
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Ära kasuta liiga palju musta värvi- kontrasti on vaja- muidu ratas jube üksluine ja igav.
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
janis kirjutas:... Raami värvimisega kulub sul ARK-is tehnilises passis värvi muutmisele ka 900eek. Edu
Kindel, et 900 krooni v? Ma nagu sain aru, et värvivahetus on mingi 300 või 500 täpselt ei mäleta.
Edit: näe ongi 300.-
-muudatuste vormistamine (muudatused sõiduki/veesõiduki omaniku või sõiduki/veesõiduki andmetes, kasutaja lisamine või ärajätmine, registreerimismärgi vahetus)** 300
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
http://www.estpresto.ee/index.php?action=page&id=76 , aluminski puhul siis ja muude õrnemate detailide puhul, nt õlipaak.
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Mul on üleni must ja kontrasti ei ole, aga ega niiväga kole ka pole ju.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Regula kirjutas:Mul on üleni must ja kontrasti ei ole, aga ega niiväga kole ka pole ju.
Tagakiige, raam ja esiamordid ei ole mustad ju...ei ole päris ülenu must.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Regula kirjutas:Mul on üleni must ja kontrasti ei ole, aga ega niiväga kole ka pole ju.
Möni kirkam detail seal vahel annaks kövasti välimust juurde
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Äkki ta tahab eesti ghost rideriks saada, siis peab ratas ikka must olema:D
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Heh, ratas tuppa veetud ja puha
Sadulanaha vahetuse ja plastikute värvimisega peaksid ise ka hakkama saama, kui vahendid olemas.
Nahka võid Noortehnikust küsida, kunstnahk küll aga, vaata mis nad räägivad.
Edu
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Aitäh - võtan kindlasti teadmiseks ja hakkan vaikselt peale - edusammudest annan ka siin teemas teada ja kindlasti lõpptulemusest. Janist vist küll üle ei trumpa aga särtsu tahaks juurde ikka anda vanale rattale
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Tsikkel on omadega kaugemale jõudnud kui enne. Hetkel on kõik kinni simmerlingide taga, mis pidid streetmotost saabuma eelmine reede, aga täna tuhapilvele seisavad lennukid ja ka minu simmerid poola piiri ääres rekkas kinni.
hetkel mootorratas tänase seisuga selline:
-Raami värvis AndrusB - Aitäh selle eest
-silinder sai 0.5mm võrra suuremaks puuritud ja seal sees uus kolb, mis juba kibeleb töötama
-uue kolviga said sisse veel uue kolviirõngad
-klapid said minu enda poolt ära sooveldatud ja klapisääretihendid ära vahetatud
-karpat aitas puhastada Artemide
-küljekaaned poleeris Pihlakas, kes sai selle tööga päris hästi hakkama isegi va. pisiasjad, et amordid ei kõlvanud kuhugi ja pidi ikka liivapritsi viima, sama jutt ka õlipaagiga - need värvis hiljemalt AndrusB
-muud pisidetailid, mis praegu kenad välja näevad nagu amort ja tagakiige sai kenasti puhtaks tehtud carburator cleaneriga, samamoodi ka mootori kõik detailid
-soetasin veel kalasprocketsist uue kvaliteetse DID O-ring keti koos uute ketiratastega, vastavalt 15 ja 49
-pisemad mustad plastikdetailid said uue musta värvi - Aitäh FleXerile selle eest
Pilt ka värvitud tagumisest raami osast, amortidest ja õlipaagist. Veljed sai ka kenasti läikima hõõrutud väga robustset moodust moodi - 2000se vesiliivapaberiga hõõrudes, praegu ootavad lahendust, mida sinna peale kanda, et nood nüüd kiiresti roostetama ei kakkaks.
Siin pildil on näha, kui hästi on hakkama saadud amortide ja õlipaagi värvimisega. Pildilt näeb veel, et tagumise velje kodarad on väga koledad ja mustad, samas aga esivelje omad säravad tagant. Pole veel lahendust, mida velgedega peale hakata.
-Kas samamoodi liivapaberiga ka tagumine velg läikima hõõruda ja mingi kaitsekiht peale lasta ? Kuid mis ?
Hetkel ootab tsikkel veel:
-uut kickstarterid, mis eelmisel suvel kogemata katki sai löödud
-uut esimese tule kinnituse, mis eelmisel suvel ainult teibiga kinni seisis
-mootori parempoolne küljekaan ootab ideed, kuidas see kokku võiks käia - tundub nagu oleks mingi jupp puudu aga ei mäleta ka enam, mõnipäev lähen Yamahasse uurima
-ARKist peaks varsti uus kena numbrimärk saabuma
-klapid on reguleerimata, kuid täna sain teada, et sõbrannal on kaliiber olemas ja see töö saab ka homme tehtud
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
FITI kirjutas:-klapid on reguleerimata, kuid täna sain teada, et sõbrannal on kaliiber olemas ja see töö saab ka homme tehtud
Krt, mul on ka sihukest sõbrannat vaja ..
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
reimps kirjutas:FITI kirjutas:-klapid on reguleerimata, kuid täna sain teada, et sõbrannal on kaliiber olemas ja see töö saab ka homme tehtud
Krt, mul on ka sihukest sõbrannat vaja ..
Fixues on lehtkaliiber 40.-
Sõbranna pidamine läheb oluliselt kallimaks...
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Päris kena...
veljed võibolla soovitaks pulbriga lasta ära värvida... näiteks mustaks ning edevuse mõttes välis servad halliks teha vms. oleneb mis muid värve sisse tood hiljem
mingit poleerimist ja jura ei soovita, ilge jama pärast hooldada.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Mis sul seal parempoolsel küljekaanel siis on? Vägagi lihtne ehitus. Kickstarteri kohaga mingi jama? Kas sa enne simmerlingi tellimist Eestist ka uurisid, reeglina on meil kohapeal ka koodile vastavaid saada. Firma nimi hetkel ei meenu aga peetri külas asub firma kus lai valik laagreid ja simmereid, pole ükski veel saamata jäänud.
EDIT: Otsisin sulle joonist, aga kahjuks sinu aastaga ttr-i polnud valikus kuid vanema TT600 oma peaks pmst üks ühele sama olema. vaata siit : http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... 6&fveh=168
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
ET kasutaja FITI'l on probleem selle kohaga, mis seal küljekaane joonisel asub numbri 27 all. Seal on mingi pisike kaan, kuhu sisse jookseb kuskil tross ja see peaks siis midagi seal kaane alla liigutama. Pikalt pusisime ja uurisime, aga ei suutnud välja mõelda kuidas ta seal kaane all täpselt asetsema peab ja mis ta tööülesanne on.
Kas keegi on selle kohaga kokku puutunud? Huvitav oleks teada muidugi mida see värk seal tegema peaks ja veel huvitavam oleks teada kuidas ta täpselt kokku peaks käima ning kust see tross tulema peaks mis sinna kaane sisse läheb
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Usutavasti dekompressiooni klapi tõmbe mehanism.
EDIT: Just nii, tross jookseb klapikambri kaane külge. Kas lahtivõttes siis polnudki trossi seal? Ei tohiks keeruline olla meelde jätta Aga kui varem tross puudus siis see pooleks läinud kickeri vänt pole ime.
Tross jookseb siia:
http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... 6&fveh=168
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Noo see FITI on nii palju üle tõmmanud tsikliga et ei suutnud meenutada enam jah, kus see käis. Nii okei, trossiga on selge. Nüüd lihtsalt vaja veel teada saada KUIDAS konkreetselt see mehhanism seal kaane küljes all peaks kokku käima. Kui lihtsalt kaas tagasi mootori külge panna jääb see mehhanism kuhu tross kinnitub lõdvalt tilbendama.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Samas asendis nagu joonisel tuleb kokku panna. Mul küll kick starti pole aga ma usun, et seda pole raske lahti hammustada, kui Rivol soovi siis võin ju läbi astuda.
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 (2000a)
Tänud abi eest, eile panin kaane korralikult kinni - ziim666 käis külas ja ütles, et see nii lihtsalt käibki, et paned kinni ja seest ei toetu kuhugi vastu. Panin kaane peale ja mehhanism töötas, kui trossi peale panin ja kickstarterit lõin siis klapp avanes ja kõik on super ! Aitäh.
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
Nädal aega möödas.
Kui kõik läheb hästi ja plaanipäraselt, peaks mootor homme juba tuksuma.
Samal ajal tehtud pildid.
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
Täna sain tsikli üle seitsme kuu tööle, töötab kohapeal normaalselt, kõik on väga hea - tuled põlevad ja läheb käima ja töötab.
Üritasin täna sõita vaikselt, tegin kindlustuse ära ja sõitsin 5km väga rahulikult, siis suri välja. Ootasin 5 min ja sõitsin koju tagasi.
Ei tea ka milles probleem - tsikkel ei lähe üldse pöördesse, 1000-3000 pööret on normaalset, kui edasi keerata siis hakkab tõrkuma ja kui gaas põhja keerata siis lihtsalt paugub kogu aeg.
Tooreklapiga on samas mingi probleem, et ei tule välja ja siis ainult välja jääb - ise kahtlustan, et tooreklapp on kogu aeg väljas ja kuidagi peale jäänud. Äkki keegi oskab kommenteerida või aidata ?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
Vaata, mis värvi küünal on...saad teada, kas segu liiga rikas (tooreklapi jama)!
Kas see "tõrkuma" tähendab, et teeb nagu böööööö või nagu katkestaks süüdet?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
pigem nagu bööö...
see tooreklapi jama võib täiesti olla. Võtsin talveks tsikli lahti ja kõik jupid olid eraldi, nüüd peale seitset kuud sain tööle ja kui karpat peale panin mõtlesin, et toores ei tööta enam. Ei oska midagi ette ka võtta, sest kui karpat sai puhastatud siis seestpoolt ei saanud toorest mitte kuidagi liigutada või kruvi seest keerata vms.
Just helistas sõber, kes ka asja pealt nägi. Samas mootoris on ka väike klõbin sees - arvas, et see võib olla detonatsioon ehk kas süüde toimub liiga vara või liiga hilja. Samas mootor läheb ka väga kiiresti kuumaks.
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
Kui rutskat õrnalt keerata, et ratas läheks sujuvalt pöörde, siis pärast paari millimeetrist rutska pealekeeramist, hakkavad kostuma vahelduva eduga paugu (suhteliselt vaiksed). Masinal on ikka tõsiselt kõrva häiriv metalliklõbin juures. Ju vist on süüde varajane või hiline - seega toimub detonatsioon.
Karpa küljel on see tooreklapp ka, mis arvatavasti pessa kinni kiilunud ja õieti ei teagi, kas toores peal või maas, oletatavasti maas.
Eks tuleb süüte asend korda teha ja tooreklapp ka korda saada , siis peaks lõpuks Rahu saabuma.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
Süüteasend, ei ole sellel mootoril reguleeritav ju, ma pigem arvan et sul on väga lahja segu mis tekitab paukumist, ehk ei saa kütust kätte, kas sa oled karburaatorit puhastanud? tõmba nõelklapi pesa välja seal all on väike filter mis läheb ajapikku umbe, eriti kui ta sul 5km sõitis ja siis jamama hakkas. Kui paak tühi ja ilma korgita terve see 7 kuud oli siis võimalik ummistus kerge tulema. EDIT: kõrva häiriv metalliklõbin? detonatsioon ei tohiks küll sellisena kõlada, klapivahed on ikka paigas? Mõni klapp lahti pole jooksnud? Keera klapikaas maha ja kontrolli vahed üle, seda pead pärast sissesõitu veelkord igaksjuhuks tegema juhul kui sai seal midagi tehtud.
-
Teema algataja - Postitusi: 20
- Liitunud: 03 Apr 2009, 00:35
- Tsikkel: Suzuki RMZ 450
- Asukoht: Tallinn, Männiku
Re: Yamaha TTR 600 - FITI
Ennist kirjutasin, et tsikkel ei lähe üldse pöördesse.
See oli selle viga, et klapid olid TOTAALSELT valesti reguleeritud - tegin seda mingi mustusepleki mitte õige tähise järgi st. tsikkel läheb nüüd ilusti pöördesse ja sai väike tiir isegi tehtud,
kuid mootor läheb üllatavalt kiiresti soojaks ja ikkagi on mingi hele tilin mootoris. Ei oska millegagi põhjendada.
Rääkides mootori kiirest soojenemisest, ligi poole minutiga on mootor tulikuum. Kas asi on selles, et pole ammu tsikliga sõitnud ja olen ära unustanud kuidas asjad käivad või asi soojades ilmades või kuidas ?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.