Osaluspiiranguteta motokross Kundas 10.04 2010
-
Teema algataja
Re: Osaluspiiranguteta motokross Kundas 10.04 2010
Juba 2008 aasta kevadel kui tõstatati üles teema "alternatiivsetest" motokrossidest, sai selgeks, et seoses oma "reeglitega" on EMF ilmselgelt ületanud oma pädevust ja volitusi.
Nii siis kui ka praegu arutati kogu motospordis toimuva seaduslikkust.
Eesti Vabariigis reguleerib nii sporti kui ka spordivõistluste korraldamist ja nendele esitatavaid nõudeid ainult üks - see on Spordiseadus (link http://kasulik.info/wlex/SpS).
Kõik muu on omaalgatuslik ja õiguslikult kehtetu, me elame õigusriigis ja lähtume põhimõttest - "kõik, mis ei ole keelatud, on lubatud".
Kindlasti võib teha mööndusi "headele tavadele"", "vastastikusele mõistmisele" jne.
Kuna teemat lahates on pakutud välja ka varianti õiguskantsleri poole pöördumiseks, siis Kunda Motoklubi on seisukohal, et motokross ja selle spordiala võistluste korraldamine ei ole niivõrd tähtis probleem, et sellega õiguskantsleri poole pöörduda, vähemalt esialgu. Ka tema peab oma otsustes lähtuma kehtivast seadusest ehk Spordiseadusest.
Seepärast sai ette võetud väike uurimustöö, mille põhjaks võeti EMFi- peasekretäri poolt 05.02 2008 allkirjastatud dokument, millega keelati ära alternatiivse motokrossi tekkimine vabariigis jne.
Kursiivis ja rasvases kirjas on väljavõtted hetkel kehtivast Spordiseadusest
Kursiivis ja tärniga tähistatud on Kunda Motoklubi poolsed arvamused ja kommentaarid
Kellel huvi ja tahtmist, loeb läbi!
EMF eeskiri mootorrattaspordi võistluste korraldamiseks ja
nendel osalemiseks
Eesti Mootorattaspordi Föderatsiooni reeglid mootorrattaspordi võistluste korraldamise korra kohta.
§ 1. Seaduse reguleerimisala
(1) Käesolev seadus sätestab spordi korraldamise üldised organisatsioonilised ja õiguslikud alused, sportlase ja treeneri õigused ja kohustused, olümpiavõitja riikliku toetuse taotlemise ja määramise alused, spordi finantseerimise alused ning spordiürituste korraldamise nõuded ja vastutuse nõuete rikkumise eest.
(2) Käesolevas seaduses ettenähtud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse seaduse sätteid, arvestades käesoleva seaduse erisusi.
§ 3. Spordi korraldamine vallas ja linnas
Vallal ja linnal on kohustus:
1) määrata kindlaks oma haldusterritooriumil spordiks vajalik maa-ala;
*Kunda linnas on linnavalitsuse poolt motospordi tarbeks määratud Lähta motokrossirada, mille haldajaks on linnavalitsuse otsusega kinnitatud Kunda Motoklubi MTÜ.
2) kinnitada spordiorganisatsioonide valla- või linnaeelarvest toetamise tingimused, kord ja taotluste vormid ning vajaduse korral näha ette omaosaluse tingimused toetuse saamiseks;
21) toetada eelarveliste vahendite olemasolu korral oma haldusterritooriumil asuvate spordiorganisatsioonide tööd;
3) tagada munitsipaalkoolides tingimused kehalise kasvatuse tundide läbiviimiseks ja soodustada spordiharrastust koolides, spordikoolides ning noortelaagrites;
4) määrata oma haldusterritooriumil spordi korraldamisega tegelev teenistuja või määrata need ülesanded mõnele teisele valla või linna ametiasutuse teenistujale;
5) informeerida spordiehitise otstarbe muutmise kavatsusest maavalitsust ja Kultuuriministeeriumi.
§ 4. Spordiorganisatsioonid
Spordiorganisatsioonid käesoleva seaduse mõistes on:
1) spordiklubi - eraõiguslik juriidiline isik, mille põhitegevus on spordi arendamine;
*Antud juhul on see Kunda Motoklubi MTÜ.
2) maakonna spordiliit - maakonnas tegutsevate spordiklubide ühendus, kes rahvusliku olümpiakomitee liikmena esindab maakonna sporti ja kellel on ainuõigus korraldada maakonna meistrivõistlusi ja anda vastavaid tiitleid;
*Kunda Motoklubi on Lääne-Virumaa Spordiliidu liige ja on vajadusel pädev korraldama (lahtisi) Lääne-Virumaa Meistrivõistlusi motokrossis, teiste nimetustega tiitlivõistluste korraldamiseks ei ole maakonna spordiliidu nõusolek vajalik.
3) spordialaliit - spordiala harrastavate spordiklubide üleriigiline ühendus, kes spordiala rahvusvahelise spordialaliidu ning rahvusliku olümpiakomitee liikmena spordiala esindab ja kellel on ainuõigus korraldada üleriigilisi meistrivõistlusi ning anda vastavaid tiitleid;
*Antud juhul Eesti Mootorrattaspordi Föderatsioon, kellele on käesoleva seadusega antud ainuõigus korraldada Eesti Meistrivõistlusi motokrossis ja anda välja meistritiitel. Karikavõistluste korraldamise ainuõigust EMF-ile seadusega antud ei ole. Kunda Motoklubil ei ole mõttessegi tulnud hakata korraldama Eesti Meistrivõistlusi.
4) spordiühendus - spordi spetsiifilises valdkonnas (harrastussport, tervisesport, koolisport, üliõpilassport, puudega inimeste sport, töökohasport, veteranisport jm) või piirkondlikul põhimõttel tegutsevate spordiklubide või füüsiliste isikute ühendus;
5) rahvuslik olümpiakomitee - maakonna spordiliite, spordialaliite, spordiühendusi ja olümpiahartas sätestatud tingimustel füüsilisi isikuid ühendav organisatsioon, kes korraldab ühistegevust ja arendab ning kaitseb spordi- ja olümpialiikumist Eestis
1.Võistluste läbiviimise õigus.Igas riigis võib võistlusi korraldada:
a)kohalik motoföderatsioon(liit)(FMN) Eestis Vabariigis EMF.
b)muud organisatsioonid kui neil on EMF luba.
*See punkt ise on juba vastuolus Spordiseadusega, lisaks üritab EMF võistluste läbiviimist ka teistes riikides korraldada.
§ 20. Spordiürituse korraldamise loa taotlemine
(1) Spordiürituse korraldaja (edaspidi korraldaja) esitab vähemalt üks kuu enne spordiürituse korraldamise päeva spordiürituse korraldamise asukohajärgsele valla- või linnavalitsusele spordiürituse korraldamise loa (edaspidi luba) saamiseks kirjaliku taotluse, milles märgitakse:
1) spordiürituse nimetus, selle toimumise aeg ja koht;
2) korraldaja nimi, elukoht või aadress, sünniaeg või registrikood;
3) osalevate klubide või koondiste nimed;
4) eeldatav pealtvaatajate arv, iga võistkonna toetajate arv eraldi;
5) andmed isiku kohta, kes vastutab avaliku korra ja turvalisuse eest;
6) andmed turvaettevõtja kohta ja turvaseaduse § 9 lõike 2 punktis 4 sätestatud asjaolud või korraldajapoolsete korrapidajate arv ja nende tööülesannete kirjeldus;
7) andmed piletimüügi korraldamise kohta;
andmed osalevate võistkondade toetajate üksteisest eraldamise korraldamise kohta;
9) kui võistluspaigas kavandatakse alkohoolse joogi jaemüüki, siis andmed selle korralduse kohta;
10) andmed sõidukite parkimise korralduse kohta;
11) korraldaja hinnang võistluse ajal esineda võivate turvariskide kohta.
(2) Spordiüritused, mille korraldamiseks on vaja taotleda käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud luba, on:
1) jalgpalli, jäähoki ja korvpalli A-koondise mäng või turniir;
2) jalgpalliklubi UEFA karikasarja mäng või turniir;
3) meistriliiga jalgpalli-, jäähoki- või korvpalliklubi sõpruskohtumine välismaa klubi või koondisega.
*Ülaltoodud paragrahv ja selle lõige 2 p 1, 2 ja 3 on tegelikult kogu asja võti. Ainult ülaltoodud spordialade vastava tasemega võistluste korraldamiseks on vaja kohaliku omavalitsuse luba, teiste ürituste puhul ei ole see absoluutselt vajalik. Seetõttu on EMF-i poolt väljaantud MX 2010 VÕISTLUSTINGIMUSED p 1.3, kus märgitakse võistlusjuhendi kinnitamine omavalituse nõusolekul pigem soovitusliku iseloomuga. Kunda Motoklubi ei vaidlusta sellise nõude olemust vastavalt headele tavadele.
b Valla- või linnavalitsus edastab käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud loa taotluse viivitamata kooskõlastamiseks piirkonna politseiasutusele ja päästeteenistusele ning vajadusel muudele ametkondadele, kes kooskõlastavad või jätavad loa taotluse kooskõlastamata viie tööpäeva jooksul loa taotluse kooskõlastamiseks esitamisest. Nimetatud ametkonnad võivad turvalisuse tagamise eesmärgil loa taotluse kooskõlastada tingimuslikult[/b]
*Kuigi see lõige kehtib siiski ainult § 20 lg 2 p 1, 2 , 3 korral, aga siiski - nii kohaliku omavalitsuse kui ka pääste- ning politseiasutuse teavitamist ja nõusolekut oleks kindlasti vaja juhtudel kui muudetakse liikluskorraldust (teede ja tänavate sulgemine, liikluse ümbersuunamine), sellised juhtumid aga sõltuvad kõik konkreetsetest asjaoludest ja jäävad korraldaja õlule.
§ 21. Loa andmine
Valla- või linnavalitsus annab loa kümne tööpäeva jooksul loa taotluse esitamisest. Loas märgitakse:
1) spordiürituse nimetus;
2) korraldaja nimi, elukoht või aadress, sünniaeg või registrikood ja telefoninumber;
3) võistluspaiga asukoht;
4) spordiürituse toimumise alguse ja lõpu kuupäev ning kellaaeg;
5) loa taotluse kooskõlastanud ametkondade esitatud tingimused.
§ 22. Loa andmisest keeldumine
Valla- või linnavalitsus võib keelduda loa andmisest kümne tööpäeva jooksul loa taotluse esitamisest, teatades sellest korraldajale kirjalikult kolme tööpäeva jooksul. Valla- või linnavalitsus võib jätta loa andmata:
1) kui loa taotluses ei esitatud nõutud andmeid või esinesid muud puudused ning puudusi ei kõrvaldatud tähtaja jooksul;
2) kui loa taotlus ei ole esitatud õigeaegselt;
3) kui korraldaja ei täida loa taotluse kooskõlastanud ametkondade kooskõlastamise tingimusi, mis peavad olema täidetud enne loa andmist.
§ 23. Korraldaja kohustused
Korraldaja on kohustatud spordiürituse planeerimisel, ettevalmistamisel ja korraldamisel:
1) tagama spordiüritusel osalejate turvalisuse;
2) tagama piletimüügi korralduse range kontrolli, et eri võistlejate toetajad oleksid üksteisest eraldatud;
3) korraldama sõidukite parkimise;
4) tagama võistluspaigas avaliku korra ja heakorra;
5) täitma loa taotluse kooskõlastanud ametkondade esitatud tingimusi.
*Kehtivad ainult § 20 lg 2 p 1, 2, 3 sätestatud juhtudel ega ole hetkel aktuaalsed.
2.Võistlusmääruste ja –juhenditega tutvumine ja neile allumine.Võistlusi korraldavad ja neis osalevad isikud on kohustatud:
a)tutvuma FIM statuudiga,võistlusmäärustega ja EMF-i võistlusmäärustega,juhenditega
b)tingimusteta alluma neile dokumentidele ja EMF-i ettekirjutistele.
Nende tingimuste mittetäitmisel isikutel või isikute rühmal, kes korraldavad võistlusi või võtavad nendest osa, EMF-i litsentsid tühistatakse.
*Nimetatud punkti saaks EMF kasutada ainult Eesti Meistrivõistluse etapil, mille läbiviimiseks tal seadusega antud õigus on, ülejäänud võistlustel ei ole EMF seda pädev nõudma.
- Määrustevastane võistlus.Kõik võistlused , mida kavatsetakse korraldada vastuolus Spordikoodeksiga või rahvuslike võistlusmäärustega, tuleb EMF poolt ära keelata.Kui taoline võistlus on lülitatud juba korraldusloa saanud ürituse osaks, siis kaotab ürituse korraldusluba kehtivuse.
*Kõige totram punkt vist üldse.
Kuidas defineerida määrustevastast võistlust?
Mis puutub siia Spordikoodeks, mis see üldse on, milline oleks sellise asja kehtivus õigusruumis?
Kuidas kujutatakse ette EMF-i poolset ärakeelamist?
Kuidas ja millistel asjaoludel saab ürituse korraldusluba kehtivuse kaotada, kelle suhtes, kes selle loa peaks andma, kes tühistab?
§ 25. Spordiürituse korraldamise nõuete rikkumine
(1) Spordiürituse korraldamise eest ilma loata või korraldaja kohustuste eiramise eest - karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut.
(2) Sama teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik, - karistatakse rahatrahviga kuni 30 000 krooni.
§ 26. Menetlus
(1) Käesoleva seaduse §-s 25 sätestatud väärteole kohaldatakse karistusseadustiku üldosa ja väärteomenetluse seadustiku sätteid.
(2) Käesoleva seaduse §-s 25 sätestatud väärteo kohtuväline menetleja on politseiasutus.
*Ülaltoodud paragrahv kehtib küll ainult § 20 lg 2 p 1, 2, 3 juhtudel, aga juhul kui kunagi tulevikus lisatakse sinna ka näiteks motokrossi EM või MM või Rahvuste Motokrossi nimeline üritus, siis igasuguste ürituse korraldamise nõuete rikkumise eest saab korraldajat karistada ainult kohalik politseiasutus. On enam kui kindel, et mitte kunagi ei lisata § 26 lg 2 kohtuväliseks menetlejaks mingisugust mittetulundusühingut, antud juhul EMF-i.
4.Litsentsi tühistamine.Litsentsiomanik , kes registreerib, võistleb, või on kohtunikuks võistlustel, mis on keelatud(ei ole saanud toimumis luba), saab teatud ajaks võistlemis-,või tegutsemiskeelu ja tema litsents tühistatakse.Võõrriigis toimunud keelatud võistlustel osalemise juhtumil kooskõlastavad mõlemad FMN-id karistuse kestuse, võimaliku vaidluse lahendab FIM lõplikult.
*Puudutab ainult EMF-i litsensiomanikke, selle õiguslikku alust ei hakka antud kontekstis arutama.
5.Ühtegi mootorrattaspordi võistlust ei saa Eesti Vabariigi territooriumil korraldada ilma võistlust EMF-s
registreerimata(s.t lülitamata EMF kalenderplaani ning saamata EMF korraldusluba).Registreerimata võistlustel osalenutel tühistatakse EMF litsentsid.
Esmakordsel rikkumisel on litsentsi kehtivus peatatud 3 kuuks.
Teistkordsel rikkumisel on litsentsi kehtivus peatatud 1 aastaks.
Korduval rikkumisel peatatakse vastava klubi (kelle liige rikub eeskirja) litsentsid (sportlased,korraldajad,kohtunikud) 1 aastaks.
*Lähtudes Spordiseaduse § 20 lg 2 p 1, 2, 3 sätestaust, e i kuulu kõigi vabariigis korraldatavate mootorrattaspodi võistluste korraldamine EMF-i pädevusse ja sellise punkti lisamisega oma reeglitesse on EMF ülatanud talle seadusega antud õigusi.
Ülejäänu puudutab ainult EMF-i litsensiomanikke, selle õiguslikku alust ei hakka antud kontekstis arutama
EMF peasekretär Tallinn
Veiko Biene 05.02.08
*Kunda Motoklubi
Kunda 19.02 2010
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.