Lennukibensiin tsiklikütusena
-
Teema algataja
Uurisin tsipa asja netist ja targast raamatust, petrooleum (Petroleum, mineral oil, or crude oil) on see must löga, mis maa seest kätte saadakse, edasi toimub selle rafineerimine - eraldatakse koostisosad vastavalt süsinikuaatomite arvule molekulis. Neist 1-4 süsinikuaatomiga on gaasilised (metaan, etaan jne), 5-9 süsinuku aatomiga vedelikku kutsutakse HowStuffWorksi andmetel naftaks, mille edasisel töötlemisel saadakse bensiin (5-12 aatomit). Edasi tuleb keroseen (10-18 aatomit) See selleks...spinna kirjutas:kerossiin, keroseen, jms -> peaks olema eesti keeles vist petrooleum ehk petrool ?
Motospordis kasutatakse tõepoolest kõrgema oktaanarvuga kütust, sest see võimaldab tõsta surveastet. Liiga madala oktaanarvu ja kõrge surveastme korral läheb kütus lihtsalt ise enne sädet põlema. Bensiini puhul tähendab kõrge oktaanarv enamasti (alati?) seda, et tegemist on etüülitud bensiiniga. Lennukitkütus kah etüülitud, bye bye katalüsaator. Aga lisaks on ju teisi kütuseid mida silindrisse ajada. Kasutatakse näiteks metanooli ja nitrometaani. Valage viimast oma modifitseerimata mootorisse ja vaadake, mis juhtub

Kogu point siis minu arust selles, et kui tahad lennukikütuse kasutamisest tulu saada, siis pead mootori surveastet tõstma. Surveastme - oktaanarvu arvutamiseks on netis kalkulaatorid kah olemas.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.