Rumalad küsimused

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas ping »

Starterile (elektrimootor mis käivitab sisepõlemismootorit) antakse pinge läbi relee kontaktide ainult siis kui käivitatakse mootorit. Vanematel masinatel millel puudus tõmberelee (näiteks GAZ51, Pobeda) ja pendiks tõugati hambumisse jalaga olid starteri lülituskontaktid pendiksi liigutamise hoovastiku küljes.
Väiksemate (kuni 0,6KW) starterite lülitusrelee asub tavaliselt eraldi (akujuhtme vahel).
Kuni 4KW starterite lülituskontaktid on tavaliselt ehitatud TÕMBErelee külge. (Klassikaline sõiduauto starter ja antud skeemi järgi ka HD).
Tõmberelee võib olla disainitud eraldiseisvana starteri kõrval (tänapäevastel masinatel) või starteri sisesena. Näiteks vanemates USA Delco starterites töötab tõmbereleena osa staatorimähise ikkest ja lülitusrelee on eraldi.
Üle 4KW starteritel esineb aga juba kuni 3 erinevat (üksteisega nii elekrtiliselt kui mehaaniliselt ühendatud) releed.
Maailm ei ole ainult mustvalge ja ainult elevandi lontti katsudes ei saa ülevaadet loomariigist. :lol:
Läbi aegade on igasuguseid erinevaid startereid tehtud. Vjatka Elektronil näiteks generaator/starter ühes tükis. CAV, Lucas ümberlülituva võimsusega starterid. Ja alati ei juhita starterit plussiga, esineb ka miinusega juhitavaid startereid.

Mine “Ajaviiteks...”