Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8873
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 380 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Jong kirjutas:Ega see kiirus ei peagi suur olema,sõitsin 40-50kmh autole sisse ja käsi puruks(küünarnukist ja randmest)
40-50 pealt matsu panna on tegelikult väga suur kiirus.
Vahet pole, millega, jalgratta, rolleri või tsikliga.
Siiamaani kehtib paljudel arusaam, et rolleril peab vähem varustust olema, sest on aeglasem ja ei ole nii valus.
On küll! 40 pealt rolleri või jalgrattaga matsu panna on 1:1 mis tsikliga.
Suurematel kiirustel tuleb lihtsalt jumalat paluda, et ise sirgelt migni asja vastu lapikuks ei lenda.
Üle selle ja ellu jääda on juba õnn.
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 71 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Ma mingi 20 km/h pealt sain põlve maha ringi peal, ei lohisenud meetritki ja kohe püsti, aga teksade põlv oli nii läbi, mis läbi. Terve põlvekoht oli üks auk.

Re: Õnnetused mootorratastega
scryth kirjutas:maitz k kirjutas:sai alles load !!!!reedel sai tsikli ja siis laupäeval küllili.oli tsenrumi poolt Selveri poole sõit (esineda vaja ) kiirus 100-120 ja nii see läks.
Harjutamine teeb meistriks. FAIL!!!
Harjutamine teeb harjutajaks, meistriks sünnitakse!
Ise olen harjutaja!
Re: Õnnetused mootorratastega
väike väljavõte ühest artiklist: "Kui toimub kokkupõrge, siis kistakse sõitja oma kohalt sellise jõuga, mille suurus võrdub tema kehakaalu ja kiiruse korrutisega. Seega sõites 50 km/h, muutub 80 kilogrammi kaaluv mees 4 tonni raskuseks!"
ise murdsin paar aastat tagasi rangluu kiiruselt 20-30 (tehes vasakpööret). Rääkides teksadest, siis kukkusin jalgrattaga kõnniteele küliti ja teksad ribadeks, seljas olnud nahktagi vaid kergelt kriibitud...
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 46 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
vabandad väike OT: niisama huvi pärast uurin et kas keegi on veel suutnud nii kukkuda et riided terved kuid küünarnukil või põlvelt nahk maas ja kohe korralikult
minuga on nii juhtunud sõidutagi kandes ja tavalisei teksasid kandes ja isegi tavalist nahktagi kasutades, riietel pole ühtegi kriipsu aga ükskord oli isegi vaja vähe plaasterdada sest veritses
kontakt nr. +372 52 58 244
Re: Õnnetused mootorratastega
indumen kirjutas:vabandad väike OT: niisama huvi pärast uurin et kas keegi on veel suutnud nii kukkuda et riided terved kuid küünarnukil või põlvelt nahk maas ja kohe korralikult
on juhtunud
-
- Postitusi: 475
- Liitunud: 12 Aug 2008, 19:33
- Tsikkel: Honda Transalp
- Asukoht: Tallinn
Re: Õnnetused mootorratastega
Ühinen eelkõnelejaga-on juhtunud ja nii, et põlved verised ja kuu aega peale seda sinised aga pükstel väike kriim peal!
Re: Õnnetused mootorratastega
Kindad ja tagi jäid täiesti terveks, kuid käsi oli pöidla juurest verine ning õlg samuti.
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 46 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
keegi võiks tarka panna millest see tuleneb siis ma eriti ei hammusta läbi nagu
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Postitusi: 1097
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 46 korda
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
järele mõeldes, mida siledam ja kitsam vooder oli seda rohkem hööveldas
kontakt nr. +372 52 58 244
Re: Õnnetused mootorratastega
Pakuks vahelduseks tõsielulistele arutlustele natuke statistikat ehk infopornot tsiklite liiklusõnnetuste kohta. Allikaks ARK + Maanteeamet ja LKF.
2009.a. hukkus 3, sai vigastada 76 tsiklisti ja veel 10 kaassõitjat said viga. See on tubli edasiminek näiteks võrreldes 2007. aastaga, kui hukkus 10 ning sai viga 129 + 24.
Tsiklistid põhjustasid eelmisel aastal ise 46% nendega seotud liiklussõnnetustest, viimastel aastatel ongi see protsent olnud kuskil 40-45 kandis. Näiteks 2001. aastal põhjustasid mootorratturid 65% nendega seotud liiklussõnnetustest.
Registreeritud tsiklite arv on kasvanud 8000-lt aastal 2001 rohkem kui 18 tuhandeni selle aasta alguse seisuga. Seega, tsiklite arv on oluliselt kasvanud, aga õnnetuste arv vähenenud.
Õnnetuste põhjustest. Kui tsikkel ei olnud süüdi, siis olid kõige rohkem peateele ettesõitmist ja vasakpöörde käigus ettekeeramist. Muud tüüpi õnnetusi oli juba oluliselt vähem. Sellest võib järeldada, et kõige suuremaks ohuks liikluses on, et autojuhid ei näe tsiklit või ei arvesta sellega.
Tsiklite põhjustatud õnnetustest olid esikohal kaks kategooriat: tagant otsasõit ja "muud põhjused". See viimane tähendab tõenäoliselt külje mahapanekut. Nende õnnetuste põhjusteks on eelkõige tähelepanematus juhi poolt ja valed sõiduvõtted.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
Ka 70 pealt lennatud, toona raspeldas ära kindad ja tekkis pisike auguke jope taskusse, sest seal olid võtmed. Muid kahjustusi riietel polnudki, aga põlvede ja perse pealt oli nahk kenakesti maas. Kuigi jalas 2 paari pükse (toona tsiklivarustuseks parimal juhul tagi ja kindad ja kiiver üldse oligi). Tee oli muidugi kiilasjäine ja märg, see kindlasti päästis ikka palju. Samas, muidu poleks jälle kukkunud.
Nahk läheb maha sel juhul peamiselt kahel põhjusel: riie kraabib suure surve all ja sel juhul hakkab ka "kumm suitsema", st hõõrdumisest tekib äge kuumus. Vigastus niisiis kriipimise ja kuumuse koosmõju.
Kui toona lendasin, oli kõik nagu aeg luubis. Libisesin pooleldi selja, pooleldi tagumiku peal, üks käsi maas. Ja kui kuum hakkas, lasin end ühe tiiru veereda ja siis libisesin edasi, kuni seisma jäin - teises voorus siis kõrvetasin veid teist kannikat, aga kokku oli ikkagi parem. Jõudsin ükshaaval ära näha kõik tsikli tükid, mis masinast eraldusid ja kuhu nad lendasid... Aju töö- ja vastuvõtuvõime on sellisel hetkel meeletu. Suudaks teadlikult ta niimoodi tööle panna, oleks vägev. Ainult, et selle peale paneks vist ruttu kõrvad pea alla.
Re: Õnnetused mootorratastega
olen ka kogenud seda "aeg-luubis" liikumist õhus olles jõudsin vaadata ,et kuradi sügav kraav on kuhu maaanduda,ja igast risu täis ja ,et käed ei tohi laperdama jääda:) ning jõudsin veel tsikli ka endast eemale lükata
Kahju aint et ei näinud kuhu peegel lendas
Tsikkelröövel kirjutas:Ka 70 pealt lennatud, toona raspeldas ära kindad ja tekkis pisike auguke jope taskusse, sest seal olid võtmed. Muid kahjustusi riietel polnudki, aga põlvede ja perse pealt oli nahk kenakesti maas. Kuigi jalas 2 paari pükse (toona tsiklivarustuseks parimal juhul tagi ja kindad ja kiiver üldse oligi). Tee oli muidugi kiilasjäine ja märg, see kindlasti päästis ikka palju. Samas, muidu poleks jälle kukkunud.
Nahk läheb maha sel juhul peamiselt kahel põhjusel: riie kraabib suure surve all ja sel juhul hakkab ka "kumm suitsema", st hõõrdumisest tekib äge kuumus. Vigastus niisiis kriipimise ja kuumuse koosmõju.
Kui toona lendasin, oli kõik nagu aeg luubis. Libisesin pooleldi selja, pooleldi tagumiku peal, üks käsi maas. Ja kui kuum hakkas, lasin end ühe tiiru veereda ja siis libisesin edasi, kuni seisma jäin - teises voorus siis kõrvetasin veid teist kannikat, aga kokku oli ikkagi parem. Jõudsin ükshaaval ära näha kõik tsikli tükid, mis masinast eraldusid ja kuhu nad lendasid... Aju töö- ja vastuvõtuvõime on sellisel hetkel meeletu. Suudaks teadlikult ta niimoodi tööle panna, oleks vägev. Ainult, et selle peale paneks vist ruttu kõrvad pea alla.
Re: Õnnetused mootorratastega
sang kirjutas:Õnnetuste põhjustest. Kui tsikkel ei olnud süüdi, siis olid kõige rohkem peateele ettesõitmist ja vasakpöörde käigus ettekeeramist. Muud tüüpi õnnetusi oli juba oluliselt vähem. Sellest võib järeldada, et kõige suuremaks ohuks liikluses on, et autojuhid ei näe tsiklit või ei arvesta sellega.
"Märkan Mootorratturit" kampaania korraldajatele ja kaasaaitajatele siinkohal sügav kummardus ,ohutumate sõitude poole!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 126
- Liitunud: 22 Mär 2010, 23:18
- Tsikkel: www.veltmotocenter.ee
- Tänatud: 1 kord
Re: Õnnetused mootorratastega
TERE!
Otsin mõnda tsikliga kukkujat, kes on puuduliku sõiduvarustusega tänaval aelenud(kukkunud). Nimel, 15.mai toimuva Motomessi MOMA eel näidatakse ETV saates Ringvaade saatelõiku, mille teemaks on motokulutuur, autojuhid vs. mootorratturid, mootorratturitega juhtunud õnnetused, miks juhtuvad õnnetused, sõiduvarustuse vajalikkus jne. Küsimus on, kes teist oleks valmis esmaspäeval 03.05.10 kella 9:00-12:00 vahelisel ajal Tallinnas koos oma rattaga ja kukutud tänava varustusega valmis sellest pajatama kaamera ees. Vaja oleks paari inimest. Ringrajasõidu varustusega kiirusekummardajate varustust on mul endalgi ja selle vajadust ei ole. Hea oleks kui täna-homme saame mõne mehe/naisega kokkuleppele ja esmaspäeval koos asja ära teha. PALUN HELISTAGE 56 4888 05 Hanno Velt. KIIRE!
tervitustega, Hanno Velt
Vaata: http://www.veltmotocenter.ee/?show=static&ID=9;
Vaata: http://www.veltmotocenter.ee/?menu2ID=39;
Kohtume homme Pärnus Rüütli tn´l paraadi eel. Igale tsiklistile VELT MC BOONUSKAART 200EEK-ga.
http://www.veltmotocenter.ee/?show=static&ID=10;
Re: Õnnetused mootorratastega
http://www.rolleriklubi.net/viewtopic.p ... start=3510
pildi alt lugege.
väga haige laks ikka..
näete mis alkohol teeb..
Re: Õnnetused mootorratastega
tere.
Juhtusin siis täna kah ühe moto õnnetuse pealtnägijaks olema.
Õnnetus juhtus elva viadukti peal.Politsei buss tuli valga maanteelt , tartupoolt, ja sõitis viaduktile, et elvasse minna.
Tegi peatuse anna teed märgi juures kus pole selleks põhjust, kuna viaduktil on kiirendus rada olemas ja ühtegi
sõidukit ei lähenenud. Samal ajal sõitis samas suunas mootorratas, ja oli sunnitud politsei bussi taga peatuma.
siis pani politsei tagurpidi käigu siisse ja tagurdas lihtsalt otsa mootorrattale, mispeale viimane ümber paiskus.
tegemist paistis olema goldwingiga vist, ka mõned plastiku tükid eraldusid ratta küljest.
PS, kui ratturil probleeme politsega lahenduse leidmisel võtku ühendust , võime sõbraga tunnistada kuidas asjad olid.
ise tulin annikoru poolt ja nägin väga ilust asja pealt.
Re: Õnnetused mootorratastega
kelm kirjutas:tere.
Juhtusin siis täna kah ühe moto õnnetuse pealtnägijaks olema.
Õnnetus juhtus elva viadukti peal.Politsei buss tuli valga maanteelt , tartupoolt, ja sõitis viaduktile, et elvasse minna.
Tegi peatuse anna teed märgi juures kus pole selleks põhjust, kuna viaduktil on kiirendus rada olemas ja ühtegi
sõidukit ei lähenenud. Samal ajal sõitis samas suunas mootorratas, ja oli sunnitud politsei bussi taga peatuma.
siis pani politsei tagurpidi käigu siisse ja tagurdas lihtsalt otsa mootorrattale, mispeale viimane ümber paiskus.
tegemist paistis olema goldwingiga vist, ka mõned plastiku tükid eraldusid ratta küljest.
PS, kui ratturil probleeme politsega lahenduse leidmisel võtku ühendust , võime sõbraga tunnistada kuidas asjad olid.
ise tulin annikoru poolt ja nägin väga ilust asja pealt.
Kui EP tahab süüst puhtaks saada, siis saab ka.
Isegi kui teil oleks videomaterjal, siis nad väidaks, et see pole piisav jne...
Kurb, aga tõsi, et nende sõna jääb peale
Aga loodan, et ikka asi saab õige käigu.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Õnnetused mootorratastega
liiisa kirjutas:Kui EP tahab süüst puhtaks saada, siis saab ka.
Isegi kui teil oleks videomaterjal, siis nad väidaks, et see pole piisav jne...
Kurb, aga tõsi, et nende sõna jääb peale![]()
Aga loodan, et ikka asi saab õige käigu.
Ei ole need asjad päris nii...
Tean omadest kogemustest.
Lihtsalt ei tohi kergelt käega lüüa.
Kaks korda liikluspolitseiga kohtus käinud.
Re: Õnnetused mootorratastega
Raiki kirjutas:Kaks korda liikluspolitseiga kohtus käinud.
Ja mitu korda põske saanud?

Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Re: Õnnetused mootorratastega
Ei ole see EP kohtus nii võitmatu midagi Sõltub kohtus osalejatest ja tõenditest ikkagi.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Õnnetused mootorratastega
Avarii e. õnnetuskohal tuleb kõik korralikult fikseerida, kujutan ette, et sellise LÕ korral mängisid rolli jälgede ja purunenud masinatükkide asukohtade fikseerimine, muidugi ka tehniliste vigastuste asukohad jne. Ärge nüüd hakake ainult jälle "tatti pritsima",et mida see "miilits" teab, 8 aastat nagu selliste asjadega tegeletud ja kohtu jaoks oleks kasulik ka mõni "trump" enda teada hoida, et see seal välja käia. Muide viimase LÕ protsessimine võttis aega ca. aasta ja kuna ka kohus ei tahtnud sellega eriti tegeleda, siis visati see politseile mitu korda nö. tagasi ja viimasel korral lubas politseiametnik mind lihtsalt kabinetist välja visata, kuna ta sai aru, et õigus ja tõestusmaterjal töötas minu kliendi kasuks ning me väljusime sealt nö. võitjatena, muide protsessi teine osapool oli sama Tallinna linnaosa (jobu)ametnik ja päris mitmeid totraid järeldusi oli ka paberile pandud ekspertide poolt (selliste ekspertiisi otsuste korral annaks mina küll ametnikele "kinga").
Ma saan aru, et teemas kirjutatud LÕ on küllaltki värske ja arvan, et kui LÕ kirjeldus vastab tõele, siis LÕ süülisuse üle otsustab kõrgem politseiametnik ja kui ta on kompententne ning reapooletu, siis pole mingit kohut tarviski.
Kuid LÕ on jama siiski ja minu mõistusesse ei mahu politsesõiduki juhi käitumine, see mees vist sellise masina rooli ei sobi, õpetage ja koolitage palju tahate.
-
- Postitusi: 400
- Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
- Tsikkel: Freewind
- Asukoht: Tartu
Re: Õnnetused mootorratastega
kelm kirjutas:siis pani politsei tagurpidi käigu siisse ja tagurdas lihtsalt otsa mootorrattale...
Lihtsalt täpsustamiseks: kas õnnetuse pealtnägija nägi tagurdustule(de) süttimist? Tagurpidi käigu sissepanekut näitab tavaliselt taga valge(te) tule(de) süttimine. Kui seda näha ei olnud, siis võis auto ju lihtsalt kallakul natuke tagasi vajuda. Natuke tagasivajuda on aga lubatud. Mine sa pärast tõestama, kui pikk ikka see pikkivahe oli ja kui palju tagasi vajuti.
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Ma arvan, et kaubikute ja veokate taha seisma jäädes tuleb kasutada tee vasakpoolset serva, et sa näeksid auto nurga juurest juhi peeglit. Juht võib ootamatult avastada, et on vales reas, või mis iganes ja pilk külje peeglisse ja tagurdama ja ongi laks käes. Taga olijana ei pruugi sa tagurdamise tulesid märgata, kuna võid sel hetkel lihtsalt ise ringi vahtida.
Re: Õnnetused mootorratastega
mu vend sõitis mõni aasta tagasi kinnisel territooriumil minu tsikliga ringi. masin ei olnud veel isegi eestis arvele võetud. mingi firma tegi teeehitus tõid samal territooriumil. ja vend parkis tsikli äärekivipaigaldajate ford transiti taha . välja tulles märkas , et tsikkel tänavaääre kivide otsas külili. transiti juht tagurdas otsa. aeti siis mind puhkuselt välja ja sõitsime õnnetu ehitusmehega kindlustusse. täitsime seal paberid ära ja suundusime siis kindlustuse esindajaga tagasi pilte tegema. kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] olid mõrad sees , paagil mõlgid ja nipet näpet veel . põhimõtteliselt maksis kindlustus tsikkli tervikuna kinni ja masin jäi ka minule.
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
isonts kirjutas:mu vend sõitis mõni aasta tagasi kinnisel territooriumil minu tsikliga ringi. masin ei olnud veel isegi eestis arvele võetud. mingi firma tegi teeehitus tõid samal territooriumil. ja vend parkis tsikli äärekivipaigaldajate ford transiti taha . välja tulles märkas , et tsikkel tänavaääre kivide otsas külili. transiti juht tagurdas otsa. aeti siis mind puhkuselt välja ja sõitsime õnnetu ehitusmehega kindlustusse. täitsime seal paberid ära ja suundusime siis kindlustuse esindajaga tagasi pilte tegema. kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] olid mõrad sees , paagil mõlgid ja nipet näpet veel . põhimõtteliselt maksis kindlustus tsikkli tervikuna kinni ja masin jäi ka minule.
kui masin pole eestis arvel ja tal pole kindlustustki,siis kuidas makstakse välja?seletage mulle kah?
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
Re: Õnnetused mootorratastega
pyta kirjutas:isonts kirjutas:mu vend sõitis mõni aasta tagasi kinnisel territooriumil minu tsikliga ringi. masin ei olnud veel isegi eestis arvele võetud. mingi firma tegi teeehitus tõid samal territooriumil. ja vend parkis tsikli äärekivipaigaldajate ford transiti taha . välja tulles märkas , et tsikkel tänavaääre kivide otsas külili. transiti juht tagurdas otsa. aeti siis mind puhkuselt välja ja sõitsime õnnetu ehitusmehega kindlustusse. täitsime seal paberid ära ja suundusime siis kindlustuse esindajaga tagasi pilte tegema. kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] olid mõrad sees , paagil mõlgid ja nipet näpet veel . põhimõtteliselt maksis kindlustus tsikkli tervikuna kinni ja masin jäi ka minule.
kui masin pole eestis arvel ja tal pole kindlustustki,siis kuidas makstakse välja?seletage mulle kah?
mis siin seletada.. lihtne ja loogiline ju.
Re: Õnnetused mootorratastega
ehitajal oli ilmselt kindlustus olemas, süüdlase kindlustus maksab ju kahjud
-
- Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: Õnnetused mootorratastega
Ilma kindlustuseta masin on lihtsalt mingi objekt, mis kusagil seisab. Kui keegi sõidabseisvale objektile pihta, siis on pihta sõitja süüdi. Aiad pole ka näiteks kusagil arvel, ega kindlustatud, ometigi kindlustus maksab puruks sõidetud aiad välja, muidugi, kui süüdlane ikka tuvastatakse.