Õnnetused mootorratastega
Re: Õnnetused mootorratastega
Pakuks vahelduseks tõsielulistele arutlustele natuke statistikat ehk infopornot tsiklite liiklusõnnetuste kohta. Allikaks ARK + Maanteeamet ja LKF.
2009.a. hukkus 3, sai vigastada 76 tsiklisti ja veel 10 kaassõitjat said viga. See on tubli edasiminek näiteks võrreldes 2007. aastaga, kui hukkus 10 ning sai viga 129 + 24.
Tsiklistid põhjustasid eelmisel aastal ise 46% nendega seotud liiklussõnnetustest, viimastel aastatel ongi see protsent olnud kuskil 40-45 kandis. Näiteks 2001. aastal põhjustasid mootorratturid 65% nendega seotud liiklussõnnetustest.
Registreeritud tsiklite arv on kasvanud 8000-lt aastal 2001 rohkem kui 18 tuhandeni selle aasta alguse seisuga. Seega, tsiklite arv on oluliselt kasvanud, aga õnnetuste arv vähenenud.
Õnnetuste põhjustest. Kui tsikkel ei olnud süüdi, siis olid kõige rohkem peateele ettesõitmist ja vasakpöörde käigus ettekeeramist. Muud tüüpi õnnetusi oli juba oluliselt vähem. Sellest võib järeldada, et kõige suuremaks ohuks liikluses on, et autojuhid ei näe tsiklit või ei arvesta sellega.
Tsiklite põhjustatud õnnetustest olid esikohal kaks kategooriat: tagant otsasõit ja "muud põhjused". See viimane tähendab tõenäoliselt külje mahapanekut. Nende õnnetuste põhjusteks on eelkõige tähelepanematus juhi poolt ja valed sõiduvõtted.