Dnepr kiirendades puterdab
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Dnepr kiirendades puterdab
Ma pakun vähe teistsugust teooriat. Kui palju siin pointi on, aga...
Tundub, et su masin ei tööta korralikult üleminekurežiimidel. Kui keerad drosseli järsult lahti, saab mootor kohe vabalt õhku, aga bensiin tuleb viivitusega (väike viivitus tekib niikuinii, aga äkki on ka miskit toitesüsteemis?). Seega tõmbab korraks segu vaeseks ja teebki booo, kuni bensiini üles saab. Autode karburaatoritel oli vanasti selle nähtuse vastu kiirenduspump, mis järsul gaasivajutusel portsu bentsu kolviga sisselaskesse lükkas.
See juhtub 2-takti tsiklil, kui madalatelt pööretelt järsult gaasi keerata. Kõrgetel pööretel seda ei juhtu. See tingitud omakorda sellest, et kui sa vaiksel pöördel drosseli lahti pöörad, ei teki seal karpas ikkagi piisavat hõrendust, sest aeglaselt töötav mootor ei tõmba ka ise nii palju õhku, kui palju oleks vaja, et saavutada sinu soovitud võimsust. Ja seega ei tule ka bena peale nii palju kui vaja. Kõrgel pöördel aga hõrenduse puudumise muret pole, kiiresti liikuv õhk suudab tõmmata bensu üles nii palju, kui vaja on.
Omal ajal Jawal aitas sellisest nähtusest üle saada tühikäigu korralik reguleerimine - see pole pelgalt tühikäigu jaoks vaid eelkõige just üleminekurežiimidel.
Kokkuvõttes - mõtle seda asja ise ka edasi, ma mõtlesin selle ekspromt välja + ca 20 aasta tagused mälestused, aga siin arutluses võib olla loogikavigu (pole aega lõpuni mõtiskleda). Aga usun siiski, et kala on hoopis seal, eriti, kui Sul kontrolli järel peaks elektrisüsteem osutuma korras olevaks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.