Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!

Lugemata postitus Postitas retro »

Ühesõnaga, ratas XJ900 '95 ja pärast koolitusel ohtrate aeglussõiduharjutuste tegemist (siduri libistamisega) hakkas sidur libisema.
Libisema hakkas pigem suurematel kiirustel 3-4 käiguga 60-80km/h ja täisgaasiga kiirendades. Madalamatel kiirustel ja maantekiirusel 90-110km/h gaasi järsult põhja keerates libisema ei saand.

Egas midagi, sai sidur lahti võetud ja mõõtma hakatud.
Imelik on see, et kõikide mõõtmiste järgi oleks sidur nagu suht heas korras.

Friktsioonkettad:
Manual annab paksus 2,9-3,1mm, wear limit 2,8mm
Mina mõõtsin 4-l kettal 3,0 ja 4-l 2,95 mm paksuseks
Paksemad olid just (väljaspoolt lugedes) 1,2,3 ja 8-s ketas.

Vedrud:
manual annab "spring free limit" - 51,8mm, minimum length 50,0mm
Mina mõõtsin kõikidel vedrudel 51,5-51,7mm

Metallkettad kontrollitud peegliklaasi peal ja pole kõverad.

Tross on eemisel hooajal uus (originaal) ostetud ja korralikult õlitatud. Heebli vabakäik ka normis (proovisin isegi veidi suuremaks keerata)

Õliks Castrol GPS 10W40 ja olen mõlemal hooajal ainult seda kasutanud.

Mida nüüd veel teha või vaadata? Ei oskagi nagu kusagilt enam kinni võtta?
Uued EBS-i "heavy duty" sidurivedrud peaksid kohe inglismaalt saabuma - äkki need aitavad?
Või proovida õli marki vahetada? Sellesama Castrol-iga on alati 0 probleemi olnud.

P.S: kus müüakse Tallinnas tihendipappi?

Viimati muutis retro, 14 Juun 2010, 21:40, muudetud 1 kord kokku.

rattaletõmmatud
Postitusi: 451
Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
Tsikkel: vfr
Asukoht: tallinn

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas rattaletõmmatud »

Ma küll vist panustaks pigem uutesse ketastesse, äkki sa ohtralt libistades ja kuumutades nö poleerisid friktsioonkettad ära ja nende pind ei toimi enam. Ja korvi ei saa ka päris kahtlusaluste nimekirjast kõrvaldada...

...nagu ratta peal...
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2466
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 205 korda
Kontakt:

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

retro kirjutas:

P.S: kus müüakse Tallinnas tihendipappi?

StreetMotos. A4=25.- kronksu.

Mis sidurisse puutub, siis olenevalt talutava kulutuse suurusest vahetaksin siiski kettad/vedrud/vaheplaadid. Ja kui sa pole palju libistamisega ringi nüüd uhanud siis võiks abiks olla isegi esialgu ainult uute vedrude katsetamine. Vanad võivad olla küll õige pikkusega, kuid väsinud ning seetõttu ei jaksa enam paketti piisavalt kokku pressida.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Korv ei puutu üldse asjasse, õli ka väga ok, vahest sidurid elavadki oma elu ja mõõtes oleks just nagu kõik täiesti timm - aitab 2-3 kulunuima ketta vahetus ja seibid http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=46&item=281 Ma küll ei tea kas need sinu rattale sobivad... mõõda vedru diameeter ära..

Kasutaja avatar

Teema algataja
retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas retro »

tramm66 kirjutas:

seibid http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=46&item=281 Ma küll ei tea kas need sinu rattale sobivad... mõõda vedru diameeter ära..

Ma hetkel loodan, et need vedrud on vähe kangemad - peaks vist veidi parem, kui vanade vedrude seibituuning olema?

Vaatasin, et 2 vedru on veidi kõverad ka.
Nühkisin praegu vahekettad 1000-se liivapaberiga matiks ja lappan ilmselt samatargalt praegu kokku tagasi. Kui paremaks ei lähe, siis peaks vast 4 kulunumat friktsioonketast, mis on 0,05mm õhemad, ära vahetama.
Friktsioonketaste liivakaga matistamise proovimine on vist väga loll mõte?


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas koi »

Siduri korvi tasuks siiski ka tähelepanelikult uurida!
Siduri kettad võivad korvile kulutada jõnksud sisse! Kui nüüd libistamisega kasvõi 0,0.. juurde kulutasid, võivad kettad jääda kulunud hammastesse kinni ja sellest piisab, et lasta sidur libisema suurema väändega.
Samuti siduri südamikule võivad kuluda sisse vaheketaste jäljed, mida on silmaga isegi raske eristada, aga kettad takerduvad ka nende taha ja libiseb - kogemus!!
Muidugi need kulumis piirid, mis manual annab, on siiski päris piirväärtuse ligidal ja pole enam mägedetaga ketaste uuendamine! Kulumispiirini 0,... mm, on ikkagi juba viimane piir, nagu su postist välja lugesin.
Vedrud ka viimase piiri ligidal. Sitad kettad ikkagi välja vahetada!

Vahi ja uuri ka siduri ajamit- kas õli pole vana-tume, kuidas heebel liigub jne...
Edu!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Mul oli ka kunagi üks vana XJ750 millel samade sümptomitega häda küljes. Kulumislimiidid olid samuti normipiires. Siiski aitas ainult friktsiooniketaste vahetus. Need kettad ei ole NII kallid, et ei võiks kohe kõiki ära vahetada. See ühekaupa vahetamine on rohkem selline probleemi ajutine lahendus.

PS. Esimesel sõidul pidin kohe käna panema, sest sidur haakis jube hästi. Kohe foori alt startides suss puhta asfaldi peal ringi ja külg ette :twisted: . Varem nagu haakis aga aeglaselt ja rahulikult.

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 990
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb

Lugemata postitus Postitas KIBU »

tere
manuaalis märgitud kulumispiir on tihti liig vähe. kui kettad reaalselt kulumispiiri lõpumail siis vaja vahetada. kui rahakott hetkel ei võimalda vahetada siis pese pensuga puhtaks ja karesta nii et visuaalselt jääks matt ja rohkem ära nühi. tee puhta õliga kokku. minu soovitus oleks et ära vanade vedrudega kokku pane vaid oota kõvemad vedrud ära. vanade vedrudega sõites iga liigne libisemine poleerib jälle kettaid ja sul need ikka pigem läbi juba. minul aitasid kõvad vedrud lausa uskumatult. soovitus veel õlita siduritross korralikult ära kuna kõvemad sidurivedrud annavad eeblist täitsa tunda. ja õli vahetus kah abiks.
edu

5248653
Kasutaja avatar

Teema algataja
retro
Postitusi: 932
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 32 korda
Kontakt:

Kõik nagu korras, ja sidur enam ei libise!

Lugemata postitus Postitas retro »

Nonii, ratas koos, sõidab ja hetkel kõik parimas korras.

Läksid sisse siis EBS kangemad vedrud ja osaliselt uued friktsioonkettad.
Üllatusena pakkus ketastele konkurentsitult parimat hinda (ka B-osadest odavam) Yamaha keskus.

Mis selgus muidugi uusi kettaid mõõtes, et tutika originaalketta mõõt ongi 3,00, s.t. 4 ketast olid vaid 0,05mm kulunud.
Vedrud olid vanadest ca 2,5mm pikemad ja tuntavalt jäigemad.

Esmamuljetest on siduriheebel palju jäigem tänu vedrudele ja käigud lähevad tunudvalt siidisemalt sisse (tõenäoliselt ka tänu värskemale õlile)

Kasutaja avatar

nark
Postitusi: 99
Liitunud: 24 Okt 2005, 12:48
Tsikkel: GSXXXR
Asukoht: viljandi

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!

Lugemata postitus Postitas nark »

Ei hakka uut temat tegema. Mure siis FZR 1000 siduriga.
Sõitu alustades kohalt minnes libiseb hirmsasti, kolmanda käiguni jõudes korralikult gaasi väänates on enne kiirendust viivitus. Peale seda kiirendust nagu jääb libisemine tunduvalt vähemaks ja saab kõikide käikudega sõita.
Jutt võib olla pisut segane aga paremini ei tule vea seletamine välja.
Kas asjale on mingi loogiline seletus?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8876
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 381 korda
Kontakt:

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!

Lugemata postitus Postitas Piipz »

no enamvähem sama seletus, nagu eelnevate postitustega, tuleb lahti võtta ning mõõtma ja uurima hakata.

tegelikult on hea libisemist kontrollida ka vale käiguga, sõidad näiteks 40-ga ja rebid 5-nda käigu sisse, annad järsult gaasi. pöörded peaksid libiseva siduri korral kiirelt tõusma, korras siduri puhul peaks ratas aga kõvasti raputama. see pole nüüd kuldreegel aga üks asi, mida proovida.

Kasutaja avatar

Tsumm
Postitusi: 24
Liitunud: 28 Juul 2008, 02:30
Kontakt:

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!

Lugemata postitus Postitas Tsumm »

Tihendi pappi sain kunagi "Volga" poest .

Kasutaja avatar

nark
Postitusi: 99
Liitunud: 24 Okt 2005, 12:48
Tsikkel: GSXXXR
Asukoht: viljandi

Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!

Lugemata postitus Postitas nark »

Viga leitud. Kettad kulunud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”