Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 932
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!
Ühesõnaga, ratas XJ900 '95 ja pärast koolitusel ohtrate aeglussõiduharjutuste tegemist (siduri libistamisega) hakkas sidur libisema.
Libisema hakkas pigem suurematel kiirustel 3-4 käiguga 60-80km/h ja täisgaasiga kiirendades. Madalamatel kiirustel ja maantekiirusel 90-110km/h gaasi järsult põhja keerates libisema ei saand.
Egas midagi, sai sidur lahti võetud ja mõõtma hakatud.
Imelik on see, et kõikide mõõtmiste järgi oleks sidur nagu suht heas korras.
Friktsioonkettad:
Manual annab paksus 2,9-3,1mm, wear limit 2,8mm
Mina mõõtsin 4-l kettal 3,0 ja 4-l 2,95 mm paksuseks
Paksemad olid just (väljaspoolt lugedes) 1,2,3 ja 8-s ketas.
Vedrud:
manual annab "spring free limit" - 51,8mm, minimum length 50,0mm
Mina mõõtsin kõikidel vedrudel 51,5-51,7mm
Metallkettad kontrollitud peegliklaasi peal ja pole kõverad.
Tross on eemisel hooajal uus (originaal) ostetud ja korralikult õlitatud. Heebli vabakäik ka normis (proovisin isegi veidi suuremaks keerata)
Õliks Castrol GPS 10W40 ja olen mõlemal hooajal ainult seda kasutanud.
Mida nüüd veel teha või vaadata? Ei oskagi nagu kusagilt enam kinni võtta?
Uued EBS-i "heavy duty" sidurivedrud peaksid kohe inglismaalt saabuma - äkki need aitavad?
Või proovida õli marki vahetada? Sellesama Castrol-iga on alati 0 probleemi olnud.
P.S: kus müüakse Tallinnas tihendipappi?
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
Ma küll vist panustaks pigem uutesse ketastesse, äkki sa ohtralt libistades ja kuumutades nö poleerisid friktsioonkettad ära ja nende pind ei toimi enam. Ja korvi ei saa ka päris kahtlusaluste nimekirjast kõrvaldada...
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2466
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
retro kirjutas:P.S: kus müüakse Tallinnas tihendipappi?
StreetMotos. A4=25.- kronksu.
Mis sidurisse puutub, siis olenevalt talutava kulutuse suurusest vahetaksin siiski kettad/vedrud/vaheplaadid. Ja kui sa pole palju libistamisega ringi nüüd uhanud siis võiks abiks olla isegi esialgu ainult uute vedrude katsetamine. Vanad võivad olla küll õige pikkusega, kuid väsinud ning seetõttu ei jaksa enam paketti piisavalt kokku pressida.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
Korv ei puutu üldse asjasse, õli ka väga ok, vahest sidurid elavadki oma elu ja mõõtes oleks just nagu kõik täiesti timm - aitab 2-3 kulunuima ketta vahetus ja seibid http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=46&item=281 Ma küll ei tea kas need sinu rattale sobivad... mõõda vedru diameeter ära..
-
Teema algataja - Postitusi: 932
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
tramm66 kirjutas:seibid http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=46&item=281 Ma küll ei tea kas need sinu rattale sobivad... mõõda vedru diameeter ära..
Ma hetkel loodan, et need vedrud on vähe kangemad - peaks vist veidi parem, kui vanade vedrude seibituuning olema?
Vaatasin, et 2 vedru on veidi kõverad ka.
Nühkisin praegu vahekettad 1000-se liivapaberiga matiks ja lappan ilmselt samatargalt praegu kokku tagasi. Kui paremaks ei lähe, siis peaks vast 4 kulunumat friktsioonketast, mis on 0,05mm õhemad, ära vahetama.
Friktsioonketaste liivakaga matistamise proovimine on vist väga loll mõte?
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
Siduri korvi tasuks siiski ka tähelepanelikult uurida!
Siduri kettad võivad korvile kulutada jõnksud sisse! Kui nüüd libistamisega kasvõi 0,0.. juurde kulutasid, võivad kettad jääda kulunud hammastesse kinni ja sellest piisab, et lasta sidur libisema suurema väändega.
Samuti siduri südamikule võivad kuluda sisse vaheketaste jäljed, mida on silmaga isegi raske eristada, aga kettad takerduvad ka nende taha ja libiseb - kogemus!!
Muidugi need kulumis piirid, mis manual annab, on siiski päris piirväärtuse ligidal ja pole enam mägedetaga ketaste uuendamine! Kulumispiirini 0,... mm, on ikkagi juba viimane piir, nagu su postist välja lugesin.
Vedrud ka viimase piiri ligidal. Sitad kettad ikkagi välja vahetada!
Vahi ja uuri ka siduri ajamit- kas õli pole vana-tume, kuidas heebel liigub jne...
Edu!
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
Mul oli ka kunagi üks vana XJ750 millel samade sümptomitega häda küljes. Kulumislimiidid olid samuti normipiires. Siiski aitas ainult friktsiooniketaste vahetus. Need kettad ei ole NII kallid, et ei võiks kohe kõiki ära vahetada. See ühekaupa vahetamine on rohkem selline probleemi ajutine lahendus.
PS. Esimesel sõidul pidin kohe käna panema, sest sidur haakis jube hästi. Kohe foori alt startides suss puhta asfaldi peal ringi ja külg ette . Varem nagu haakis aga aeglaselt ja rahulikult.
-
- Postitusi: 990
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: 701Enduro, FS450, FC450, Te250
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 42 korda
- Tänatud: 79 korda
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb
tere
manuaalis märgitud kulumispiir on tihti liig vähe. kui kettad reaalselt kulumispiiri lõpumail siis vaja vahetada. kui rahakott hetkel ei võimalda vahetada siis pese pensuga puhtaks ja karesta nii et visuaalselt jääks matt ja rohkem ära nühi. tee puhta õliga kokku. minu soovitus oleks et ära vanade vedrudega kokku pane vaid oota kõvemad vedrud ära. vanade vedrudega sõites iga liigne libisemine poleerib jälle kettaid ja sul need ikka pigem läbi juba. minul aitasid kõvad vedrud lausa uskumatult. soovitus veel õlita siduritross korralikult ära kuna kõvemad sidurivedrud annavad eeblist täitsa tunda. ja õli vahetus kah abiks.
edu
-
Teema algataja - Postitusi: 932
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Kõik nagu korras, ja sidur enam ei libise!
Nonii, ratas koos, sõidab ja hetkel kõik parimas korras.
Läksid sisse siis EBS kangemad vedrud ja osaliselt uued friktsioonkettad.
Üllatusena pakkus ketastele konkurentsitult parimat hinda (ka B-osadest odavam) Yamaha keskus.
Mis selgus muidugi uusi kettaid mõõtes, et tutika originaalketta mõõt ongi 3,00, s.t. 4 ketast olid vaid 0,05mm kulunud.
Vedrud olid vanadest ca 2,5mm pikemad ja tuntavalt jäigemad.
Esmamuljetest on siduriheebel palju jäigem tänu vedrudele ja käigud lähevad tunudvalt siidisemalt sisse (tõenäoliselt ka tänu värskemale õlile)
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!
Ei hakka uut temat tegema. Mure siis FZR 1000 siduriga.
Sõitu alustades kohalt minnes libiseb hirmsasti, kolmanda käiguni jõudes korralikult gaasi väänates on enne kiirendust viivitus. Peale seda kiirendust nagu jääb libisemine tunduvalt vähemaks ja saab kõikide käikudega sõita.
Jutt võib olla pisut segane aga paremini ei tule vea seletamine välja.
Kas asjale on mingi loogiline seletus?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8876
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 145 korda
- Tänatud: 381 korda
- Kontakt:
Re: Kõik nagu korras, aga sidur libiseb - korras!
no enamvähem sama seletus, nagu eelnevate postitustega, tuleb lahti võtta ning mõõtma ja uurima hakata.
tegelikult on hea libisemist kontrollida ka vale käiguga, sõidad näiteks 40-ga ja rebid 5-nda käigu sisse, annad järsult gaasi. pöörded peaksid libiseva siduri korral kiirelt tõusma, korras siduri puhul peaks ratas aga kõvasti raputama. see pole nüüd kuldreegel aga üks asi, mida proovida.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.