Lennukibensiin tsiklikütusena

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
fz750

Lugemata postitus Postitas fz750 »

tere

endal ei ole veel kogemusi selle imelise vedelikuga, aga v2in selle 2ra mainida, et minuarust ei tee k6rgem oktaan arv mootorile midagi ega v2henda mootori iga. Kui mu bikele on ette n2htud 95 ja ma tangin 98 l2heb mootor ikka paremini ja loomulikult v2hem kytust. Samuti ei saa olla juttu mingisugusest tahmamisest, sest k6rgema oktaanarvuga kytus on puhtam.


Seda n2itab minu praktika
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8452
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 437 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

fz750 kirjutas:
tere

endal ei ole veel kogemusi selle imelise vedelikuga, aga v2in selle 2ra mainida, et minuarust ei tee k6rgem oktaan arv mootorile midagi ega v2henda mootori iga. Kui mu bikele on ette n2htud 95 ja ma tangin 98 l2heb mootor ikka paremini ja loomulikult v2hem kytust. Samuti ei saa olla juttu mingisugusest tahmamisest, sest k6rgema oktaanarvuga kytus on puhtam.


Seda n2itab minu praktika
No nii lihtne see tahmamise asi nüüd ka ei ole. Vahe 95 ja 98 vahel on tegelikult väga väike ja see tavaliselt silma eriti ei torka. Aga kui kasutada tõesti madala surveastmega mootoris liiga kõrge oktaanarvuga kütust on asi teine. Siin juba varem mainiti, et kõrge oktaanarvuga kütus põleb aeglasemalt, kui väiksemaga. Sellest tingitult muutub madala surveastmega mootoris kõrge oktaanarvuga kütuse põlemisprotsess väga aeglaseks ja hakkab mootorile kahjulikult mõjuma.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

[quote="mx77] Sellest tingitult muutub madala surveastmega mootoris kõrge oktaanarvuga kütuse põlemisprotsess väga aeglaseks ja hakkab mootorile kahjulikult mõjuma.[/quote]


Kuskilt mälusoppidest kuvandub ähmaselt mingi klappide kiire sissepõlemise teema. Põhjuseks väidetavalt A76 asemel Ai93 kasutamine.... Seega peaks sama asi juhtuma 95 masinal, kui 110 sisse valada ilma surveastet tõstmata ja süüdet varasemaks seadmata ?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8452
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 437 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Nelaril tõenäoliselt jah hakkavad klapid sisse põlema. Aga kust sa seda 110 saad?
Muuseas lugesin netis selle madalapliilise Avgas 100LL kohta, et just plii vähendamise tõttu on koostises rohkem aromaatseid komponenete ja põlemine viletsam. Tavalist Avgas 100-t on vist praegu lootusetu saada.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Aga 2T ? Mis seal kahjustuda võib? Leegitorud siniseks ehk...
Ausaltöeldes ei olegi kunagi selle peale mõelnud, et kõrge oktaaniarv võib 2T pahandust teha. Liiga madal, muidugi, hakkab detoneerides kolbi haamerdama. Kui on mingit teavet siis loeks huviga.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

vaevalt, et midagi oluliselt kahjustub. Isa sõitis karti kunagi kogu aeg lennukibensuga sinna oli peale õli küll veel midagi juurde segatud, mida ma ei mäleta.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8452
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 437 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

2T-l kannatab kolb. Kui viitsin võin netist mõne näite otsida. Sulab teine lihtsalt ära.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

mx77 kirjutas:
2T-l kannatab kolb. Kui viitsin võin netist mõne näite otsida. Sulab teine lihtsalt ära.
Loogiline ju tegelikult jah ! - sama jama on ju lahja segu puhul : põlemine muutub aeglaseks, soojusrezhiim läheb ka täiesti "käest ära" ja tulemuseks auklikud kolvid. Lahja segu vist lõhub kolbi oluliselt kiiremini.
Liiga madala oktaaniarvu puhul aga võin öelda, et 4T puhul lõhub kolvipõhja servad sakiliseks ja viskab tükid ning puru rõngaste vahele. Rõngad lendavad ka ribadeks, kas kolvitükkide või plahvatusjõudude mõjul ning tulemuseks on parimal juhul purunenud osad ja kriimuline silinder. Hullemal juhul jookseb mootor täiesti kinni ja lööb "kepsud kotti"
Moskvitside mootorid olid vanasti vägagi hakkamas sellise käitumise peale.... Huvitav, kas tänapäeval ka veel kuskil "korralikku" detonatsiooni kuulda õnnestub.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”