Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 260
- Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
- Tsikkel: Suzu DL1000
- Asukoht: Saku külje all
Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Tervitused kõigile.
Minu mootorratta kirg on olnud posikesest saati mil 93 sai load tehtud ning kõiksugu trandulettidega ringi ratsutatud. Konkreetseid isiklikke masinaid palju pole olnud ning ammusest ajast tooks esile legendaarse MINSKI (125kuupi) ning eelmisesl aastal soetatud DNEPR MT-10 soolo. Eks see viimane sundis mind vägisi leidma lahendust väheke lollikindlamale masinale kui see millel on vänt külge poogitud. Siinkohal võin öelda, et Dnepr käivitub nüüd nagu kellavärk, justkui loodab et ma temaga kohe kohe sõitma lähen (tegelikult kisun lahti ja teen korralikud värvimis ja muud tööd) Aga see selleks.
Otsisin siis odavamat ning võimsamat massinat, et nautida pingevabalt mööduvaid kilomeetreid. Saatus andis Motors24 lehelt müügikuulutuse Kawasaki KZ1000 masinale mille tausta ma veel täpselt pole teada saanud. Ca 6 aastat on masin ameerika turul kasutusel olnud vist ning siis Eestisse toodud. Kaunis on vaadata isegi esmaregistreerimist 1. jaanuar 1989 aasta, ei tea kas ameeriklased tõesti töötavad esimesel jaanuaril . Igatahes Eestis on masin registreeritud 12.06.95, seega esimene Eesti omanik sai rõõmuga Jaanipäeval paarutada. Kui keegi antud masina kohta ajalugu oskab pajatada siis oleks väga tänulik!
Masina profiil:
KAWASKI KZ1000-P8 98´a
mootori kubatuur 0.998cm3
Originaalsust kui sellist on raske hinnata, eeldan et mootor on originaal, sest kulumisaste on olemas.
Soetamise juures on huvitav märkida, et eelmine omanik kahjuks ei viitsinud ega osanud hoolitseda masina eest. Mis on tinginud mõningased ahelreaktsioonid tehnilises taustas. Masina soetamisel ei töötanud kaks silindrit korralikult, spidomeeter oli asendatud digitaalse loenduriga, käiguhoovastiku kinnitus loksus mis on tekitanud väga suure kulumi käigukastist väljuva võlli puksis, kett tundus olema originaal (nali) kuid siiski, keti lülid olid nii kulunud, et ratas poos sõidu aega vahepeal kinni!!!. Siduri vabakäik oli valesti reguleeritud mis on suure kulumise tekitanud kuulrull mehhanismile, vahetamat oli pikemat aega õhufilter, õlifilter ja küünlad. Elektrisüsteemi ühendused olid oküdeerunud mille tagajärjel on hävinud pingeregulaatori dioodsillast kolmest üks pluss ahel. Kindlasti oli veel midagi kuid hetkel ei meenu. Igatahes oli masin tehniliselt räämas kuid sõitis vahelduva eduga nii 2 kui kolme silindriga.
Minu arusaam on see, et mis inimene on kokkupannud, seda oskab ka inimene remontida, seega ostsin masina ära.
Teekond vana omaniku juurest oli huvitav sest tegemist oli kaunis külma päevaga ning juristasin 2 silindriga Vändra külje alt Türile kus oli nö boksipeatus. Esimene asi oli küünalde kontroll, küünlavahed õigeks ning kolmas silku tuligi taha ning sõit Sakku võis jätkuda. Loomulikult jäin ma kohe ka mentidele silma ning Kehtnas mind profülaktika mõttes ka kontrolliti. Tunti kaasa, et pean külma ilmaga sõitma ning sooviti head teed. Nii ma ka koju jõudisn ja külmarohuks pitsi viina valasin ja kuuma dušši võtsin.
Järgnevad päevad möödusid kui unenäos, eufooria uue-kasutatud masina üle oli suur, kuid järjest tuli asju välja mis nati meelt muserdasid kuid õnneks andis vana omanik vähe hinnas alla, seega teatud komp oli olemas.
Mis tehtud:
Kohe vahetasin küünlad, mille tagajärjel tulid kõik neli silndrit elule , siit moraal neile, kes arvavad et küünlaid pole tarvis vahetada, on küll. Mõõdetud said ka kõrgepingejuhtmed ning süütepoolide sekundaarahelad ning õnneks olid seal kõik näitajad korras.
Järgmiseks võtsin ette karburaatorid. Päris maha ma neid ei kakkunud, kuid lasin sodi välja, mõõtsin tasemed ning panin membraanid õigesse asendisse, kusjuures kõik neli olid vales asendis. Vahetatud sai mootoriõli koos filtriga ning õhufilter. Käes oli karpade sünkimise vajadus, sest meeletu amps ja ebaühtlane käitumine ei meeldinud mulle. Tegin ise sünkroniseerimise seadme ning ajasin karpad maantesõidu režiimil sünkrooni (sellest olen pajatanud teises teemas koos piltidega). Sain masina korralikult tuksuma ning olin valmis Pärnusse hooaja avamisele tulema, käidud!
Enne Pärnu sõittu sai vahetatud kett mis oli koledasti veninud ning nii vana kett, et seal ei olnud isegi kummist rõngastihendeid.
Elu muutus juba päris heaks ning hea oli igapäevaselt tööl käia, mis sest, et vahel startisin kodust kui oli -5 välja, päikese kätte jõudes oli juba soojem . Kuid ei ole head ilma halvata. Kord Saku poe juures, olin just saanud 6-packi kotti ärra panna kui starter tegi jou-jou-jou. Selge aku tühi. Egas midagi, varvas ja kand ning masin käivitus (kusjuures kuradi raske oli). Kodus mõõtsin laadimise üle ning 13V koormuseta 12,2 koormusega. Tegin kindlaks, et pingeregulaatori üks ahelatest on läbi (taas tegin teema, kus kavatsen regulaatori taastada kui olen uue kätte saanud, ka alternatiiv juba silmapiiril olemas OPELi dioodisild pluss regulaator aga see juba teises teemas). Loomulikult kiskusin ka lahti ühendused ning sealt avanes jube vaatepilt, OKSÜDATSIOON! Sai siis kõvasti noa ja viiliga klemme puhastatud kuid esimesel võimalusel loodan klemmid välja vahetada.
Praeguseks on masin mind hästi teeninud ning juba on ka paras ports kilomeetreid lühikese ajaga läbitud. Täna sai uus spidomeetri tross paigaldatud kuid olemasolev spido näitab +10%, pean mõtlema mida teha.
Probleemid: Mootori kulumine on suur, kesmine kompressioon vaid 6-6,5 (nati kahtlen TengToolsi mõõtjas) kuid kulunud on ta kindlasti. Õli tükib võtma ja külmalt suitseb ka kergelt ( vahel teen diskot suitsuga). Neljanda silndri pea on saanud kivi ning tükk väljas. Keegi on seda vedela metalliga parandanud ning 99% taastanud kuid ikka immitseb õli.
Pakilised tööd:
- Mootori ülemise otsa remont
- Käiguvahetushoova ning selle puksi vahetus
- Esirehvi vahetus
Ootan Ameerikast remontraamatut siis võtan mootori remondi ette.
Ei ole kõik roosiline kuid olen rahul, sest vauhti on massinal küll ja küll.
-
Teema algataja - Postitusi: 260
- Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
- Tsikkel: Suzu DL1000
- Asukoht: Saku külje all
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Rõõm kuulda saatusekaalsasest kel ka Police variant. Sul oli vist 92-93.a või eksin. Igatahes kui oli siis vast on sellest saidist abi, enamus asju seal olemas http://www.cmsnl.com/search.php?model_i ... ist2Page=2 või http://www.bikebandit.com/, seal vast paremgi.
Kas said oma mootori pöörlema starteriga?
-
Teema algataja - Postitusi: 260
- Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
- Tsikkel: Suzu DL1000
- Asukoht: Saku külje all
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Aasta on möödnud ning asi on töös.
Mootori lahtikakkumisel selgus tõsiasi, et POLICE variant mõõdud erinevad täielikult CLYMER raamatus olnutest, seega seda päris kullana võtta ei saa. Lisaks selgus, et eelmine remontitegija on suure "karuteene" teinud masinale oma laiskuse tõttu, hoonimmist ei olnud viitsinud teha, lihivtud on liivapaberiga, nukasillad mis nukka kinni hiavad, nende poldid täitsa pingestamis võimetud, ma ei tea isegi kuidas see asi mul Krimmis laiali ei lennanud, juu siis õnne oli. Lisaks selgus, et klappe ei ole kunagi tehtudki, ainult reguleerplaate maha lihvitud ja seda gi kuni alla miinimumi ning pealt poolt , iga loll saab ju aru, et legeerpinda ei rikuta.. Õnneks pole nukkvõll haiget saanud, jällegi puhas ime. Probleeme palju.
Lähiajal siis tegemises:
- Klapipesade frees + uued klapid ning reguleerplaadid samuti, samuti pea lihvimine (U.Teearu firma kasuks otsustasin, kuna mehed ei võta hingehinda ning saab rääkida mõistlikult muredest)
- Silindrid hoonimises (Kuusalu-Loksa meistril)
- Karburaatorid sai tükkideks võetud, puhastus ning komplekterimine. Suureks mureks on ujukinõelte pidamasaamine, küll saan.
- Rõngaste vahetus, sääretihnedid ja muu mis tavapärase remondiga kaasneb.
Probleemid:
- Originaalklapid ikka sigakallid, ligi 4K läheks ainuüksi selle peale, tuli vägisi hakata alternatiive vaatama, leitud ja töös. VAG grupi autodelt leiab ühtteist, vaja ainult loovalt läheneda. Kindlasti oleks ka Japooonidelt midagi leidnud, kuid need müügimehed kes jaapanlasi teenindavad, ei viitsi eriti koostööd teha, seega loobusin.
- Reguleerseibid 29mm tuleb leida, sest nüüd läheb kõik case-by-case.
- Rõngad 69,50 (1,5/1,5/3,95) vaja leida. Mitshu 4g11 mootor peaks aitama, kui kellegil käsi kuskil mitshuautodega sees siis olen tänulik. Või lihtsalt kellegil sama mõõduga klapid laokil
Plaanis sel suvel ikka hääled sisse saada.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Jõudu tööle!
Kui kangesti vaja, siis võib olla võimalus rõngaste leidmiseks.
Kui annad veidi veel aega, siis ehk on nipp käes, kuidas ujukinõelu pidama saab, pean enda peal enne katsetama.
Muide 36 Mikunil, millised olid Honda peal, olid pehmete koonustega st mingi "kummikatega".
Aare
-
Teema algataja - Postitusi: 260
- Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
- Tsikkel: Suzu DL1000
- Asukoht: Saku külje all
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Mul juba ujukinõelad lihvitud ning täna homme hakkan sooveldama. Eks paistab kuidas õnnestub ja kui ei õnnestu siis VAG grupp omab 10mm kojaga ujukinõelu kuid selle ümbertegmiseks tuleb korraks maha istuda ning mõelda. Rõhk on sõnal, korraks
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
- Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Kuidas remont edeneb ?
Äkki lingist on kasu.
http://www.z1enterprises.com/catalog.as ... 00-P8-1989
Olen sealt tellinud ka, vaid Hondale.
-
Teema algataja - Postitusi: 260
- Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
- Tsikkel: Suzu DL1000
- Asukoht: Saku külje all
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Protsess lõpuootel jah. Eks muid asju tuleb vahele ning sealt ka viivitus.
Mis puudutab ujuknõelu siis läksin pisut teist teed. Nimelt jäid kaalukausile VOLGA uued kummikattega nõelad. Nõela osa on kummeeritud. Nõela korpuses vaja vaid treiteraga lasta üks pind õige mõõdupeale, et keere saaks sugavamale siseneda. Karburaatoril tuleb lihtsalt keerata keere ning ongi kõik. Täna üritan lõpetada ülejäänud kolm ära ning parimal juhul ka hääled sisse saada. Elu näitab.
Muide, nõela ja korpuse hind VOLGA poes 45 eeku, eestis olevate motopoodide kaudu originaal 475 eeku. Z1enterpries lehelt oli vist odavam küll kuid ma ei suutnud sealt Eestisse tellimist välja peilida. Kindlasti jäi asi minu saamatuse taha aga noh.
-
Teema algataja - Postitusi: 260
- Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
- Tsikkel: Suzu DL1000
- Asukoht: Saku külje all
Re: Kawasaki KZ1000-P8, 1989.a | hotsepp
Valmis.
Ujukid toimivad, masin kärtsatas käima ning lust oli kuulda taas reas neljase häält. Sel hooajal enam maanteedele sellega ei satu, kuid järgmine hooaeg kindlasti.
Tehtud tööd siis remondi puhul:
- uued sisselaske klapid
- vanad sisselaskeklapid sobivaks lihvitud
- klapisääre tihendite vahetus
- klapipesade freesimine, sooveldamine ja klapid sisse
- silindri hoonimine
- uued karburaatori nõela-korpuse lahend (kasutatud siis VOLGA omi, mille ümberehitus on äärmiselt lihtne)
- muud pisemad korrastus/puhastus tööd
Talvel vaja veel teha:
- spidomeeter vahetada (vana ütles üles)
- vasakule lenksupoolele leida normaalne suunatulede ja tulevahetuste lülitiplokk
- sünkimine
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.