Poolautomaat käigukast
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Poolautomaat käigukast
Mida tähendab motokrossikal et ta on poolautomaat? Et kas siis nagu sidurit pole vaja või vahetab ise käike
Saab keegi äkki lahti seletada.

-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Kui täispöörded tähendavad seda, et pöörded on punase piiril, siis alla vahetades on pöörded täiega punases ja kokkujooksmine suht võimalik tagajärg. Ja peab ikka nupumees olema, et selliste pöörete juures käik alla vahetada...virkostein kirjutas:nitrousil endal oli cz mingi jama et ta ei vajutanud täis pööretel käiku vahetades sidurita alla ja mootor jooksis kokku, vähemalt ta ise rääkis niimodi.
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Alla vahetatakse vast ikka siduriga, aga krossiratastel on käigukast natuke teise ehitusega.Hammasrataste lõige on teatud nurga all, mis lubab järgmise hammasrattaga kokku puutudes nn. "hüpata külge" teisele hammakale.
Teadjamad mehed seletavad ehk paremini
primo
Teadjamad mehed seletavad ehk paremini

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
kas te ei aja sassi pool automaat siduriga ?Nagu on izh jupiteril ja ka vist Jawal.Asja põhimõte on see,et kui vajutada käiguhooba alla poole,siis käigu hoova küljes on selline vaaras mis omakorda lükab seal kaanes sees,kus mudu tross läheb,siduri hoovakest.Selline süsteem leevendab käigu vahetamist ja ei nõua nii sügavat siduri lahutamist.Kuid kui täispööretel lükata hooba ilma sidurita siis lihtsalt ei jõua sidur ära lahutada käima kotti tööst ja käib korralik ragin.Krossimehed kasutavad vist sel puhul vahegaasi..
Selline on minu arusaam asjast.
Selline on minu arusaam asjast.
cz-il ei olegi poolautomaat
? ise sain päris kaua edukalt ilma siduritta sõitta, alla vahetades loomulikult ikka sidurga, aga kokku jooksis mul mootor selle pärast et tuurid olid põhjas, ja ma ei lasknud käigu ylessevahetamisel gaasi maha, käis väike kragin ja koos ta oligi






Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Oleneb mida mõeldakse selle automaadi all.Võib olla ka teise nimega tsentrifuugsidur.Üldjuhul on need ainult motorolleritel tehase poolt kaasa pandud aga ka näiteks krossikatele saab osta selle juurde.
Siis käiguvehtuse ajal ainult lased gaasi vähemaks ning sidur automaatselt lahutab ära ning saad käigu ära vahetada ilma raginata.
Siis käiguvehtuse ajal ainult lased gaasi vähemaks ning sidur automaatselt lahutab ära ning saad käigu ära vahetada ilma raginata.
Kui rääkida lääne krossiratastest siis on olemas selline sidur, mida kasutatakse vaid stardiks...edaspidi lapatakse käike ALLA ja üles ilma sidurita...see on mingi uus tehnoloogia mille sisusse sügavamalt süüvinud ei ole ja seega lahti seletada (mis moodi asi lähemalt toimib) ei oska 
Veel tean et kasutatakse libisevat sidurit...seda küll rohkem supermotos aga ka krossis...selle asja vastu endalgi huvi...saaks kuskil proovida oskaks ehk isegi tahta
Aga mis puutub hariliku siduriga käikude vahetamisse siis üles vähetades ei ole isegi vaja gaasi maha lasta (kui siis hästi õrnalt) ja ilma sidurita, alla tuleb ikka sidurit vähe vahele tõmmata.

Veel tean et kasutatakse libisevat sidurit...seda küll rohkem supermotos aga ka krossis...selle asja vastu endalgi huvi...saaks kuskil proovida oskaks ehk isegi tahta

Aga mis puutub hariliku siduriga käikude vahetamisse siis üles vähetades ei ole isegi vaja gaasi maha lasta (kui siis hästi õrnalt) ja ilma sidurita, alla tuleb ikka sidurit vähe vahele tõmmata.
100% kindel ma pole, aga kas seal mitte uba sidurikorvis pole? Tõenäoliselt ka sinu rattale saadaval.WR kirjutas:Veel tean et kasutatakse libisevat sidurit...seda küll rohkem supermotos aga ka krossis...selle asja vastu endalgi huvi...saaks kuskil proovida oskaks ehk isegi tahta![]()
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
-
Teema algataja
Raigo kirjutas:kas te ei aja sassi pool automaat siduriga ?Nagu on izh jupiteril ja ka vist Jawal.Asja põhimõte on see,et kui vajutada käiguhooba alla poole,siis käigu hoova küljes on selline vaaras mis omakorda lükab seal kaanes sees,kus mudu tross läheb,siduri hoovakest.Selline süsteem leevendab käigu vahetamist ja ei nõua nii sügavat siduri lahutamist.
Sai ka kunagi IZ-ga kärutatud ja tänu sellele poolautomaat-sidurile ei jäänud teele kord kui siduritross pooleks läks. Käiguvahetus hooba alla või üles vajutades ja seda hooba all või üleval hoides oli sidur lahutatud.
Muidu käikude üless vahetamise jaoks ei kasutanudki sidurit oma IZ-il kuna antud süsteem toimis ideaalselt ja milleks topelt sidurit vajutada.
Pooled vennad võiks küll Arsen Palu õpiku ette võtta.
Juhe jookseb kokku sellise jutu peale. 10 venda seletab asjadest millest pole kõige vähemat aimugi.
Pole isegi mõtet midagi enne seletada.
Lugege see motoõpik läbi. Tehke selgeks omale misasjad on käigukast, kuidas see toimib. Mis on sidur. Misasi on automaatkast jne.
Ja mõned siit võiks suure surfamise ja foormielu vahepeal katsuda vaadata päriselus mõnda mootorit. Ja kasvõi prooviks lasta väiksemal vennal, õel või emal või isal mõni mopi moootor osadeks võtta., kõik kilekotti laiali visata ja siis proovida ise niimoodi... oma aruga kokku panna, et tööle hakkab,
Jääks palju mõtetuid küsimusi vähemaks
Juhe jookseb kokku sellise jutu peale. 10 venda seletab asjadest millest pole kõige vähemat aimugi.
Pole isegi mõtet midagi enne seletada.
Lugege see motoõpik läbi. Tehke selgeks omale misasjad on käigukast, kuidas see toimib. Mis on sidur. Misasi on automaatkast jne.
Ja mõned siit võiks suure surfamise ja foormielu vahepeal katsuda vaadata päriselus mõnda mootorit. Ja kasvõi prooviks lasta väiksemal vennal, õel või emal või isal mõni mopi moootor osadeks võtta., kõik kilekotti laiali visata ja siis proovida ise niimoodi... oma aruga kokku panna, et tööle hakkab,
Jääks palju mõtetuid küsimusi vähemaks
to racerx: Mis kasulikku infot su post siis praegu sisaldas? Isa sai lastele öelda "lugege raamatut!" Kui ikka on hädasti tarvis kõva mees olla ja targutada, siis seda saab ka parema tooniga teha.
p.s. suur osa siinsest seltskonnast pole Arseni Palu raamatut näinudki ja minuarust seda ei saa neile ka süüks panna sest viimane ja ainus? trükk ilmus vist 1976?
p.s. suur osa siinsest seltskonnast pole Arseni Palu raamatut näinudki ja minuarust seda ei saa neile ka süüks panna sest viimane ja ainus? trükk ilmus vist 1976?
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Ainus see kohe kindlasti polnud. Esimest ei tea, pole näinud aga teine trükk ilmus 1951. Selle järel ilmund ka õige mitu eri pealkirjadega väljaannet, et kel tõesti huvi tehnika vastu, ei peaks ületamatu vaev olema mõni nendest raamatukogust välja otsida.CB500 kirjutas:to racerx: Mis kasulikku infot su post siis praegu sisaldas? Isa sai lastele öelda "lugege raamatut!" Kui ikka on hädasti tarvis kõva mees olla ja targutada, siis seda saab ka parema tooniga teha.
p.s. suur osa siinsest seltskonnast pole Arseni Palu raamatut näinudki ja minuarust seda ei saa neile ka süüks panna sest viimane ja ainus? trükk ilmus vist 1976?
PS. suvalise liikuriga on võimalik sidurit kasutamata sõita, nii autode kui ratastega, kui pöörded kohal hoida ja käimariga hellalt käituda. Iseasi, et see pikemas perspektiivis väga tervislik pole.
-
Teema algataja
üldiselt väga paljudele vastustele, kuidas asjad töötavad, olen ma saanud vastuse siit: http://www.howstuffworks.com/
inglise keel peab muidugi olema keskmiselt paremini suus, et saad asjadest kohe aru. aga sõnaraamat appi ja saab ka niisama
edu ja jõudu!
inglise keel peab muidugi olema keskmiselt paremini suus, et saad asjadest kohe aru. aga sõnaraamat appi ja saab ka niisama

edu ja jõudu!
Lisaks credo lingile ka ühe... nimelt üks ameerikamaa mees jagab ka lahkelt oma teadmisi ja kogemusi mootorratastest http://www.dansmc.com/
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.