Poolautomaat käigukast

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
kruvi

Poolautomaat käigukast

Lugemata postitus Postitas kruvi »

Mida tähendab motokrossikal et ta on poolautomaat? Et kas siis nagu sidurit pole vaja või vahetab ise käike :) Saab keegi äkki lahti seletada.
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Jawal tähendab poolautomaat tõepoolest seda, et sidurit pole vaja käega vajutada (vajutad seda koos käigu vahetamisega)
Võib arvata, et krossika puhul tähendab see seda sama
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)

Nitrous
Postitusi: 102
Liitunud: 01 Mai 2004, 15:15

Lugemata postitus Postitas Nitrous »

just nii see ongi :D
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

nitrousil endal oli cz mingi jama et ta ei vajutanud täis pööretel käiku vahetades sidurita alla ja mootor jooksis kokku, vähemalt ta ise rääkis niimodi.
Eat your veggies, little people

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

virkostein kirjutas:
nitrousil endal oli cz mingi jama et ta ei vajutanud täis pööretel käiku vahetades sidurita alla ja mootor jooksis kokku, vähemalt ta ise rääkis niimodi.
Kui täispöörded tähendavad seda, et pöörded on punase piiril, siis alla vahetades on pöörded täiega punases ja kokkujooksmine suht võimalik tagajärg. Ja peab ikka nupumees olema, et selliste pöörete juures käik alla vahetada...
Kasutaja avatar

yamaha1
Postitusi: 154
Liitunud: 15 Juul 2004, 00:15

Lugemata postitus Postitas yamaha1 »

mingi selline teema ei olnd v, et kohalt minekul vaja vajutada sidurit aint v..
pole paremat kui yamaha
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Alla vahetatakse vast ikka siduriga, aga krossiratastel on käigukast natuke teise ehitusega.Hammasrataste lõige on teatud nurga all, mis lubab järgmise hammasrattaga kokku puutudes nn. "hüpata külge" teisele hammakale.
Teadjamad mehed seletavad ehk paremini :D

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

nii et kas czil ei pea käiku üles vahetades sidurit alla vajutaba aga alla pannes peab? kas kõigil czidel on nii?
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

virkostein kirjutas:
nii et kas czil ei pea käiku üles vahetades sidurit alla vajutaba aga alla pannes peab? kas kõigil czidel on nii?
CZ-il EI ole poolautomaat käimakast. ja ma väga soojalt soovitan Zetiga sõites käiku vahetada siduriga kuna ega need zeti käimakasti hammakad väga tugevad ole.

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

kas te ei aja sassi pool automaat siduriga ?Nagu on izh jupiteril ja ka vist Jawal.Asja põhimõte on see,et kui vajutada käiguhooba alla poole,siis käigu hoova küljes on selline vaaras mis omakorda lükab seal kaanes sees,kus mudu tross läheb,siduri hoovakest.Selline süsteem leevendab käigu vahetamist ja ei nõua nii sügavat siduri lahutamist.Kuid kui täispööretel lükata hooba ilma sidurita siis lihtsalt ei jõua sidur ära lahutada käima kotti tööst ja käib korralik ragin.Krossimehed kasutavad vist sel puhul vahegaasi..

Selline on minu arusaam asjast.

Nitrous
Postitusi: 102
Liitunud: 01 Mai 2004, 15:15

Lugemata postitus Postitas Nitrous »

cz-il ei olegi poolautomaat :roll: ? ise sain päris kaua edukalt ilma siduritta sõitta, alla vahetades loomulikult ikka sidurga, aga kokku jooksis mul mootor selle pärast et tuurid olid põhjas, ja ma ei lasknud käigu ylessevahetamisel gaasi maha, käis väike kragin ja koos ta oligi :D :D :D :D
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

mina arvasin kaa et cz l on poolautomaatne käimakast
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

apr
Postitusi: 118
Liitunud: 17 Veebr 2004, 15:47
Tsikkel: Suzuki Gsx-r600
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas apr »

Krossirattal ei mingit sidurit sõidu ajal(käigu vahetamiseks), muul otstarbel ikka, näit. kurvisõit.
Honda Mbx80>Suzuki Rg80>Kawasaki KX80>Aprilia Sr>Aprilia Leonardo125>Suzuki Gs500>Suzuki Gsx-r600
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

see tähendab siis et cz siiski on poolautomaatne käigukast? aga Tim ütles kindla sõnaga et ei ole. kumba siis uskuma peab?
Eat your veggies, little people

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Kuna sa CZ-iga niikuinii ei käi võistlemas,siis ma usun,et sul oleks igaljuhul kasulik sidurit kasutada..
Kasutaja avatar

apr
Postitusi: 118
Liitunud: 17 Veebr 2004, 15:47
Tsikkel: Suzuki Gsx-r600
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas apr »

Andke andeks, ma ei mõelnud CZ selle all. Selle masinaga kokkupuuteid pole ja ei tea, rääkisin nö. lääne masinatest. Uuemast toodangust.
Honda Mbx80>Suzuki Rg80>Kawasaki KX80>Aprilia Sr>Aprilia Leonardo125>Suzuki Gs500>Suzuki Gsx-r600

Nitrous
Postitusi: 102
Liitunud: 01 Mai 2004, 15:15

Lugemata postitus Postitas Nitrous »

igaljuhul ei tule kahjuks sidurikasutamine, kui ta olemas on siis on parem kui seda kasutada :!: :!:
Parem hilja kui mitte kedagi!
Mini > Jawa638 > Mini > Cz125 > Cz125 > Pocket Bike > yamaha 125

WotS
Postitusi: 39
Liitunud: 20 Nov 2004, 12:43

Lugemata postitus Postitas WotS »

Oleneb mida mõeldakse selle automaadi all.Võib olla ka teise nimega tsentrifuugsidur.Üldjuhul on need ainult motorolleritel tehase poolt kaasa pandud aga ka näiteks krossikatele saab osta selle juurde.
Siis käiguvehtuse ajal ainult lased gaasi vähemaks ning sidur automaatselt lahutab ära ning saad käigu ära vahetada ilma raginata.
Kasutaja avatar

WR
Postitusi: 164
Liitunud: 04 Veebr 2005, 10:53
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas WR »

Kui rääkida lääne krossiratastest siis on olemas selline sidur, mida kasutatakse vaid stardiks...edaspidi lapatakse käike ALLA ja üles ilma sidurita...see on mingi uus tehnoloogia mille sisusse sügavamalt süüvinud ei ole ja seega lahti seletada (mis moodi asi lähemalt toimib) ei oska :(
Veel tean et kasutatakse libisevat sidurit...seda küll rohkem supermotos aga ka krossis...selle asja vastu endalgi huvi...saaks kuskil proovida oskaks ehk isegi tahta ;)
Aga mis puutub hariliku siduriga käikude vahetamisse siis üles vähetades ei ole isegi vaja gaasi maha lasta (kui siis hästi õrnalt) ja ilma sidurita, alla tuleb ikka sidurit vähe vahele tõmmata.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

WR kirjutas:
Veel tean et kasutatakse libisevat sidurit...seda küll rohkem supermotos aga ka krossis...selle asja vastu endalgi huvi...saaks kuskil proovida oskaks ehk isegi tahta ;)
100% kindel ma pole, aga kas seal mitte uba sidurikorvis pole? Tõenäoliselt ka sinu rattale saadaval.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

Teema algataja
wingman

Lugemata postitus Postitas wingman »

Raigo kirjutas:
kas te ei aja sassi pool automaat siduriga ?Nagu on izh jupiteril ja ka vist Jawal.Asja põhimõte on see,et kui vajutada käiguhooba alla poole,siis käigu hoova küljes on selline vaaras mis omakorda lükab seal kaanes sees,kus mudu tross läheb,siduri hoovakest.Selline süsteem leevendab käigu vahetamist ja ei nõua nii sügavat siduri lahutamist.

Sai ka kunagi IZ-ga kärutatud ja tänu sellele poolautomaat-sidurile ei jäänud teele kord kui siduritross pooleks läks. Käiguvahetus hooba alla või üles vajutades ja seda hooba all või üleval hoides oli sidur lahutatud.
Muidu käikude üless vahetamise jaoks ei kasutanudki sidurit oma IZ-il kuna antud süsteem toimis ideaalselt ja milleks topelt sidurit vajutada.
Kasutaja avatar

WR
Postitusi: 164
Liitunud: 04 Veebr 2005, 10:53
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas WR »

to CB500

õiget juttu ajad...see libisev sidur on seotud sidurikorviga

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Lugemata postitus Postitas racerx »

Pooled vennad võiks küll Arsen Palu õpiku ette võtta.
Juhe jookseb kokku sellise jutu peale. 10 venda seletab asjadest millest pole kõige vähemat aimugi.

Pole isegi mõtet midagi enne seletada.

Lugege see motoõpik läbi. Tehke selgeks omale misasjad on käigukast, kuidas see toimib. Mis on sidur. Misasi on automaatkast jne.
Ja mõned siit võiks suure surfamise ja foormielu vahepeal katsuda vaadata päriselus mõnda mootorit. Ja kasvõi prooviks lasta väiksemal vennal, õel või emal või isal mõni mopi moootor osadeks võtta., kõik kilekotti laiali visata ja siis proovida ise niimoodi... oma aruga kokku panna, et tööle hakkab,

Jääks palju mõtetuid küsimusi vähemaks
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

to racerx: Mis kasulikku infot su post siis praegu sisaldas? Isa sai lastele öelda "lugege raamatut!" Kui ikka on hädasti tarvis kõva mees olla ja targutada, siis seda saab ka parema tooniga teha.

p.s. suur osa siinsest seltskonnast pole Arseni Palu raamatut näinudki ja minuarust seda ei saa neile ka süüks panna sest viimane ja ainus? trükk ilmus vist 1976?
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Mis Palu raamatusse puutub, siis vähemalt üks loll nägi sellega jupi vaeva ja kui kasutada natukenegi otsingu nuppu siin, siis on selle asukoht webis täiesti leitav.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

Koll
Postitusi: 185
Liitunud: 22 Juun 2004, 13:31
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Koll »

CB500 kirjutas:
to racerx: Mis kasulikku infot su post siis praegu sisaldas? Isa sai lastele öelda "lugege raamatut!" Kui ikka on hädasti tarvis kõva mees olla ja targutada, siis seda saab ka parema tooniga teha.

p.s. suur osa siinsest seltskonnast pole Arseni Palu raamatut näinudki ja minuarust seda ei saa neile ka süüks panna sest viimane ja ainus? trükk ilmus vist 1976?
Ainus see kohe kindlasti polnud. Esimest ei tea, pole näinud aga teine trükk ilmus 1951. Selle järel ilmund ka õige mitu eri pealkirjadega väljaannet, et kel tõesti huvi tehnika vastu, ei peaks ületamatu vaev olema mõni nendest raamatukogust välja otsida.

PS. suvalise liikuriga on võimalik sidurit kasutamata sõita, nii autode kui ratastega, kui pöörded kohal hoida ja käimariga hellalt käituda. Iseasi, et see pikemas perspektiivis väga tervislik pole.

Teema algataja
Credo

Lugemata postitus Postitas Credo »

üldiselt väga paljudele vastustele, kuidas asjad töötavad, olen ma saanud vastuse siit: http://www.howstuffworks.com/
inglise keel peab muidugi olema keskmiselt paremini suus, et saad asjadest kohe aru. aga sõnaraamat appi ja saab ka niisama ;)
edu ja jõudu!
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 513
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez »

Lisaks credo lingile ka ühe... nimelt üks ameerikamaa mees jagab ka lahkelt oma teadmisi ja kogemusi mootorratastest http://www.dansmc.com/
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”