uus vahva seadus jälle plaanis

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Re: uus vahva seadus jälle plaanis

Lugemata postitus Postitas saqu »

Näiteks mootorratta puhul langeb uue liiklusseaduse sõnastuse puhul olukord absurdsusse:
Parandatud sõnastus
1) paragrahvi 1 täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:
„(21) Käesoleva seaduse §-des 69, 94 ja 95 sätestatut kohaldatakse mootorsõiduki ja maastikusõiduki juhile ka sõiduki juhtimisel väljaspool teed.“;
§ 2. Mõisted
Käesoleva seaduse tähenduses:
…..
41) mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust;
…..
Vähe sellest, et seaduseparanduse järgi peaks olema vastava kategooria juhtimisõigus sõitmisel väljaspool teed, ka mootorratta lükkamine (Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust) oma garaazis, hoovis, motopoes, teeninduses, peale- ja mahalaadimine transpordivahendile jne ei ole legaalne tegevus ilma vastava kategooria juhtimisõigust omamata, kuna mõiste „väljaspool teed“ hõlmab ju praktiliselt kogu Eesti Vabariigi territooriumi, mis ei ole tee Liiklusseaduse mõistes.

See jutt kehtib minu arvates ka krossika kohta, kuna ta on oma olemuselt mootorsõiduk, mis kategooria juhtimisõigus peaks olema krossika juhtimiseks väljaspool teed (liikluses osaleda ei tohi niigi), on siiski ebaselge.
Siin juba tsiteeritud „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded“ reguleerib teeliikluses osalevale mootorsõidukile esitatavaid nõudeid, mis ei tähenda minuarust automaatselt seda et krossikas ei ole mootorsõiduk ja selle kohta ei kehti Liiklusseadus.

„Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded“
§ 1. Reguleerimisala
(1) Määrus reguleerib teeliikluses osaleva mootorsõiduki ja selle haagise (edaspidi koos sõiduk), v.a ratastraktor, liikurmasin ja nende haagised, tehnoseisundile ja varustusele esitatavaid nõudeid. Määruses toodud nõuded on aluseks sõiduki, selle osade ja varustuse ekspertiisi, katsetuse, tüübikinnituse ja toodangu järelevalve teostamisel ning sõiduki tehnoseisundi ja varustuse kontrollimisel.
(2) Määrus on kohustuslik kõigile Eesti territooriumil teeliikluses osalevat sõidukit omavatele ja valdavatele füüsilistele ning juriidilistele isikutele, v.a kaitsejõudude sõidukid.

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Kross ja enduro”