Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
Re: Planeta 5 paremaks.
Tervitused!
Niih nüüd on midagi toimunud. Kogu aeg olen olnud silmitsi alumiiniumi keevitamisega.
Pole tehnikat ja kellel on, see ei viitsi tobetate nikedamistega tegeleda.
Mul oli TIG DC keevitus, millega paraku alkat keevitada ei saa. Lahendus oli lihtne, ostsin uue 200A TIG DC/AC keevituse, millel on täis AC reguleerimine. AC positiivsete negatiivsete poolte balants 30...70% ja AC hertsi regull 50...250Hz ulatuses.
Natuke läks aega, et harjuda alumiiniumi keevitamisega. Jää 1s mõtlema ja kukub nagu sulavõi lörts eest ära. Kui asja käppa saada, siis on täitsa mõnus.
Reed valve korpuse teen 60x60x6mm vinklist
Lisa kõrvade keevitamine.
Peale lihvimist
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
päris sile keevitusõmblus... aga silindri keevitamine võib kaasa tuua väikese ellipsi, kui pärast indikaatoriga hülsi sisepinda mõõdad
Re: Planeta 5 paremaks.
Keevise õmblus tuleb väga hea ja ilus. Olen masinaga rahul, vaja veidike veel kätt harjutada.
Väike video TIG aluminiumi keevitamisest.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Mõned pildid red valve korpusest. Keevitusega ei jõudnud lõpuni, et asi veel väga poolik, kuid aimuse saab mis tulema hakkab.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Väike uuendus veel:
Proovisin väntvõlli tasakaalu saada ja tundub, et läksin kärpimisega vist liiale. Lasin maha treida 17mm, kuid oleks pidanud jääma 15mm peale või isegi 13mm.
Asi selles, et väntvõll läks liiga kergeks ja kespsu alumise sõrme vastas pool pole piisavalt raske.
Kui uskuda Grigorjevi valemit, siis tasakaalustus raskuseks tuli 165g. See on tegur umbes 5500 pöörete juures.
Väntvõllis olevad tühjad kohad alguses katsin 1mm plekiga, kuid pidin need ära võtma, kuna nad andsid valele poole raskust juurde, mis viis tasakaalustust veelgi rohkem välja. 4 plekki kaalusid 38g. Ma ei tea täpselt kuid arvan, et pean kepsu poolset vänta kergemaks tegema veel 20g jagu. Häda selles, et pole kohta kust midagi välja puurida saaks.
Igatahes üritan nii tasakaalu ajada kui vähegi saab, kuid piiriks ilmselt jääb 5000....5500 pööret. Kui arvestada, et originaalis max jõud tuleb 4850 pöörde juures, siis poleks nagu hullu midagi.
Kärbitud kolb kaalub 295g siia juurde 3 rõngast 33g ja sõrm 55g Kokku: 348g
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Väike uuendus veel:
Proovisin väntvõlli tasakaalu saada ja tundub, et läksin kärpimisega vist liiale. Lasin maha treida 17mm, kuid oleks pidanud jääma 15mm peale või isegi 13mm.
Asi selles, et väntvõll läks liiga kergeks ja kespsu alumise sõrme vastas pool pole piisavalt raske.
Kui uskuda Grigorjevi valemit, siis tasakaalustus raskuseks tuli 165g. See on tegur umbes 5500 pöörete juures.
Väntvõllis olevad tühjad kohad alguses katsin 1mm plekiga, kuid pidin need ära võtma, kuna nad andsid valele poole raskust juurde, mis viis tasakaalustust veelgi rohkem välja. 4 plekki kaalusid 38g. Ma ei tea täpselt kuid arvan, et pean kepsu poolset vänta kergemaks tegema veel 20g jagu. Häda selles, et pole kohta kust midagi välja puurida saaks.
Igatahes üritan nii tasakaalu ajada kui vähegi saab, kuid piiriks ilmselt jääb 5000....5500 pööret. Kui arvestada, et originaalis max jõud tuleb 4850 pöörde juures, siis poleks nagu hullu midagi.Kärbitud kolb kaalub 295g siia juurde 3 rõngast 33g ja sõrm 55g Kokku: 348g
Arvestad välja selle augu osa ruumala, mis treides maha läks ja puurid drelliga aukude seest ristipidi veel materjali välja, plekid võiks ikka tagasi panna
Re: Planeta 5 paremaks.
Ei ma pole seda kolbi otsinud ka. Ma küll ei tea suurt midagi selest kolvist kuid tundub, et 3 rõngaga on aparaat kestab kauem.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
siniraag kirjutas:Kas kahe rõngaga käivitusmootori kolvi otsingust pole miskit välja tulnud ?
Viljandis, traktoriosade poes nägin seda kolbi... veel olid sarnased kolvid tuletõrjepumba mootoritel...
Re: Planeta 5 paremaks.
muidu mul vist olemas see kolb , täitas uus veel,aga rõngaid pole, eks kui huvi siis annab ise teada siis tean alles vaatata mis mõõtu ja üles otsima siis .Ma ikka aeg ajalt vaatan seda teemat kuna omal kah üks iz-56 aga mitte tava raami peal vaid ise tehdud krossi varjant..Väga pro et keegi nii põhjalikult asja ette võttab
Re: Planeta 5 paremaks.
On midagi huvitavat toimunud ka?
Oleks üks palve kah, kui valmis saad selle kõigega üks kord siis äkki saaksid teha ühe kokkuvõtte, kus oleks kirjas mida ja kui palju kärpisid ja freesisid jnejne..
Re: Planeta 5 paremaks.
Tervitused!
Kui ma ükskord selle leiutise kokku saan ja tööle ka, siis teen väikse lühi kokkuvõtte, mis sai tehtud.
Aeg lendab ja iga nädal ei õnnestu suurt midagi juurde teha. Kuid väike progress on toimunud. Sain lõpuks valmis reed valve korpuse. Pean mainima, et alumiinium vinklit on lausa lust keevitada aga seda paganama silindrit.... t*** küll... vahel ajas lausa vanduma. Tegemist ikka kahe väga erineva sulamiga ja üheldumine on raskendatud. Ei saa öelda, et nad ültse kokku ei sulandunud, sulandusid kuid mitte nii ilusti kui vinklid omavahel.
Võib öelda, et 2 silinder, kui peaksin tegema, tuleb märksa paremini välja kui esimene. Nüüd on nõksud teada mis järjekorras mida kokku lasta.
Kuna korpus tuli suurem, kui sisselaske ava, siis vältimaks teravaid 90 kraadisi nurkasi, tuli need ära täita. See oli järjekordne "lõbus" töö, kuid see selleks. Kui olen korpusega ühele poole saanud, siis ei taha seda "lolli" silindrit näha ja võtan käsile väntvõlli tasakaalustamise ja täiterõngaste paigaldamise.
Väike klõps ka.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
ma oleks nende nurkade täitmise asemel seda sisselaskeava alla ja kahele poole laiemaks teinud. seal seda materjali piisavalt, mida annaks välja freesida.
Re: Planeta 5 paremaks.
petz61 kirjutas:ma oleks nende nurkade täitmise asemel seda sisselaskeava alla ja kahele poole laiemaks teinud. seal seda materjali piisavalt, mida annaks välja freesida.
Ma keevitasin korpuse seest poolt kinni, kuna seal oli paksu materjali rohkem ja tekkis 5mm serv, mille peale oli hea lasta. Väljast oli kehvem keevitada, kuna ribid hakkasid segama. Laiemaks ava teha ei tahtnud, kuna silindri kumerus hakkas oluliselt segama. Kordades lihtsam on allapoole ava suurendada. Kui nüüd mõelda, siis oleks võinud veel rohkem alla poole freesida. Siin on jälle aga, kuna kasutada on ainult trelli otsa käiv frees, siis sellega suurt tööd ei tee. Nohh teeb aga läheb terve igavik.
Oleks hea freespinn kuhu saab silindri kindlalt kinnitada, siis poleks mingit muret.
Jawamees juhtis tähelepanu, et keevitamisel võib silinder ellipsisse minna suure punkt kuumuse korral.
Proovisin kolviga ja see liikus ilusti. Loodan, et keevitamisel ei jäänud "nähtamatuid" avasi, mille kaudu võib soovimatu lisa õhk silindrisse pääseda.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Nojah, hülss on nii paks, et hoiab ellipsi eest... päris raske sellise hülsiga aknaid viilida, kuigi reed valve klapiga peaks iga mill. sisselaset allapole täiteastet suurendama
Re: Planeta 5 paremaks.
Tegelikult mul ongi juba nii palju viilitud, et sisselase avaneb 2...3mm ennem kui ülevoolu ava sulgeb. Teoreetiliselt peaks juba olema max'i lähedal täitumine.
Kui ma neid seelikuid ja avasi viilisin, siis mõtlesin nii, et red valve tekitab väikese "viivituse"
Aga see viivitus tekib nii ehk naa ja pole vahet kui palju ennem (pea asi et natuke ennem, kui ülevoolu ava sulgub) avaneks sisselase. See peab paika, kui võtta aluseks, et kui ülevoolu ava pole sulgunud, siis ei teki vaakumit ja kütust nii ehk naa sisse ei imeta.
Ma korra mõtlesin, nii et sisselase võika hakata avanema sell hetkel kui ülevoolu ava hakkab sulguma. Antud juhul oleks see alumine 0 seis. Ilmselt nii teevad, need kes tahavad totaalselt max hp kätte saada.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
töötaval mootoril on karterisse voolaval küttesegul ka mingisugune inerts ......., ma arvan, et mida pikemalt kolb sisselaset lahti hoiab, seda parem, reed valvega tehasemootoritel jookseb ju küttesegu otse karterisse...ja see reed valve hoolitseb juba ise selle eest , et see segu õiges suunas voolaks ja rõhk ning hõrendus karteris õigel ajal õiges kohas oleksid...
Re: Planeta 5 paremaks.
Eks kogu aeg avatud sisselase on kindlasti parem, kui osaliselt.
Enamikel mootoritle küttesegu ei jookse otse karterisse vaid väntvõlli "peale" kui nii võiks öelda.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Sobrasin arvutis ringi ja väike nostalgija tuli peale :p
Kurt oli ikka aparaat
Kui keegi ei tea veel, siis KTM 360 CZ raamil. Ütlen, et väga jube oli sõita, tatt oli kogu aeg õhus.
Eks selline kooslus ei sobi omavahel, kui pidurid on kiviajast ning kiirendusel tahad püksi lasta.
Peale viiendat proovisõitu ütlesin endale, et kurtat see head ei tõota ning müüsin mootori maha.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Reed valve-i korpus on väga uhkelt välja tulnud, teades, et alumiiniumi keevitamine on üks paras ikaldus. Jääb oodata vaid edasist arendustööd.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Planeta 5 silkul peab väljalaske akent 5 milli maha võtma kuni kolvini lõppgaasid ei sa muidu välja joosta , enada mootoril on võetud ja tunduvalt parem on, enal ka planeta 5 mootor ära forseeritud ja hoopis teine asi
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Minu silindril (P3) oli originaalis juba nii, et alumises surnud seisus oli väljalaskeaken kolvipeaga tasa. Oletan, et P5 on ka nii ?
Kui 5 milli väljalaskeakent allapoole teed, siis teed põhimõtteliselt akna isegi kolvist allapoole. Ei kujuta ette kuidas see ebatasasus peaks midagi paremaks muutma. Planeta silinder on üldse võimekas oma väljalaskefaasi poolest, 2 suurt akent peaksid piisavad olema kogu põlenud küttesegu väljasaatmiseks. Kuigi ise tegutsesin ka viiliga mehiselt nende kallal, ei näinud lõpus erilist otstarbet suurendamaks neid veelgi. Pigem jäävad forsseerimist vajavaks need kaks väikest ülevooluakent.
Re: Planeta 5 paremaks.
Mine sa tea ühel on ühel ei ole aga minu planeta 5 silindril olid välalaske akende alumine äär 5 milli kõrgemal kui kolvi pea.
Kolvikäik on 85mm aga välalaske alumine äär on 80mm.
Ehk kõikidel ei ole ma ei teagi täpselt
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
...ja kolmest viimasest postitusest saame veelkord kinnitust faktile, et vene tehnika on suuremalt jaolt pooleldi viimistletud toorik ja sellest ka see, et mõni masin liigub ja samas teine mitte
Re: Planeta 5 paremaks.
Planeta 5 on väljalase alumine serv 80mm peal ja kolvi käik 85mm, et seal tekib 5mm serv. Serva kärpimine võib parandada läbi puhumist.
Samas kolb alumises 0 seisus hoopis piirab 5mm ülevoolukanalit. See on ilmset selle pärast, et värske küttesegu suunata "ülesse" küünla juurde.
Eile sai nipet näpet mõeldud ja tehtud, ning kruvisin karpa külge. Ideaalis peaks karpa sirge olema, kuid red valve korpus teeb väikse jonksu, mida muuta ei saa. Umbes sama nurga all on karpa originaal mootori peal. Ma olen mõelnud, et kas jätta nüüd nii nagu on või lõikan alumiinium korpuse nurga alla.
Aga hetkel on väike kopp sees sellest Red valve korpusest ja ilmselt jätan ta nii nagu pildil.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Sellel Planeta5-el on siis forseerimise varu küll, kui saab väljalaset ka allapoole suurendada. Ja kui kolb jääb ass. ülevoole piirama, siis oleks ehk vajalik kolvile lohud sisse viilida - suunaga tahaseinale ja ülespoole või siis lihtsalt terav serv ümardada. Väljalase tuleb siis väikese vaevaga max. aga ülevoolude alt avardamiseks vaja vastavaid käsifreese
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
silindri avasid pole mina sellisel juhul allapoole viilinud, olen teinud silindri alla plekist vaheplaadi vajaliku paksusega ja silindrit ülaservast maha treinud.
a selle mahatreimise ja muude asjadega ei tohi väga hoogu minna, võib silindri jäävalt ära rikkuda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.