CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Niisiis teegmist on 95' aasta Honda CBR 900 RR fi...blabla ning voolusüsteem on natuke nihu läinud, pikema jebimise teel muidugi,sellest kõigest kohe lähemalt.
Ühel südasuvise õhtupooliku ajal sai korralikult taas rutskat väänatud ja ühel hetkel hakkas masin jukerdama, nimelt tundus,et genekas enam ei lae, sest aku oli tühi ja tsikkel ei tahtnud kohapeal käia jne jne.Sain läi ussim**** linnast koju sõidetud (kõrgete pööretega mängeldes, häbinägu ees ) ja laadisin aku ära. Sain käima normaalselt ja mõõtes selgus siiski, et genekas ei lae enam akut. Käisin spetsialistide juures ja soovitati genekas uuesti mähkida, kuna natuke oli põlemisjälgi ...või pigem kärssamisjälgi küll,aga seda minimaalselt. Tegin ka seda aga säästlikkuse mõttes mitte Saaremaal elava mehe juures kes paar tonni võtaks(ei mäleta täpset summat aga sääst õigustas tollal ennast) vaid ühe teise elektrimootoreid mähkiva mehe juures või pigem siis tema poes ( Tartus Cedo kõrval asub).
Kui genekas küljes, selgus,et ikka ei lae veel genekat. Siis kahtlustasin pingeregulaatorit. Vahepealne tegevus on ununenud ( Kuna olen hetkel aega teenimas siis palju eelnevat on ununenud) kuid ma läksin (tsikkel bussis) motohoovi,et lasta mõõta genekat ja pingeregulaatorit,et kummas siis asi on (Niipalju, kui neid mõõta annab). ma olin aga unustanud pingeregulaatori taas ühendada masinaga ja panin tsikli käima... siis hakkasid silindrid järjest tagant kaduma ja lõpuks suri välja.Enam käima ei läinud.Kuna oli kiire ka (järgmine päev pidin juba sõjaväkke ära minema) ja tsiklit ei saand sinna jätta siis viisin ta koju. Kiirelt kontrollides selgus, et sädet enam polnud. Kas on võimalik et lasin läbi süütepoolid? Ma olen elektri kohapealt üsna loll ega oska ise mõõta ega mässata seal selliste asjadega aga soov oleks enne Kevadtormi lõppu tsikkel tööle saada. Seega ootan abi,soovitusi ja mida kõike veel ,et nädalavahetustel (kui saan linnaloale ) käia ja teha midagi ära tsikli kallal.
Tänan tähelepanu eest ja ette tänan soovituste eest
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Kuidas te algul kohe kindlaks ei osanud teha kas genekas ei lae või pinge regu ei tööta, vaid kohe genekat uuesti mähkima tormasite? Arvatavasti oli kohe algul pingeregu viga või siis mõned kehvad ühendused.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8787
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 133 korda
- Tänatud: 328 korda
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
lugedes kogu jutu läbi, jäi mulle ikkagi mulje, et pingeregulaatori viga ei jõutud välistada?
Tasub ikka see kõigepealt üle tsekkida (proovida töötava regulaatoriga) ja siis alles juhtmetega mässama hakata.
Sinu aasta cebaritel on see üks põhilisemaid laadimisprobleemide põhjustajaid. Olen ise neid kümmekond kindlasti vahetanud, kui mitte rohkem.
p.s. siin eestis keegi müüs neid hea hinnaga, üks motopood, ei tule kohe meelde. sama hinnaga minuarust, kui electrexi kaudu tellides.
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Ootan meeleldi lahendusi, olen valmis € maksma samuti . Kuid AndrusB, te asute minu mäletamist mööda Tallinnas, füüsiliselt tsikli transportida tundub natuke kulukas esmapilgul...
Piipz kirjutas:lugedes kogu jutu läbi, jäi mulle ikkagi mulje, et pingeregulaatori viga ei jõutud välistada?
Tasub ikka see kõigepealt üle tsekkida (proovida töötava regulaatoriga) ja siis alles juhtmetega mässama hakata.
Sinu aasta cebaritel on see üks põhilisemaid laadimisprobleemide põhjustajaid. Olen ise neid kümmekond kindlasti vahetanud, kui mitte rohkem.p.s. siin eestis keegi müüs neid hea hinnaga, üks motopood, ei tule kohe meelde. sama hinnaga minuarust, kui electrexi kaudu tellides.
Kogenumad soovitasid mähkida, seda ma ka tegin, regulaator tundus ka esmasel mõõtmisel nagu töötavat...
-
- Kaupmees
- Postitusi: 90
- Liitunud: 08 Apr 2010, 18:01
- Asukoht: pirita tee 20 P-hoone Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Hondadel kipub pingeregulaator üle kuumenema. Vaata kas pistiku juures sulamise jälgi pole. Kõige mõistlikum on muidugi töötava regulaatoriga proovida. Seda regulaatorit kasutavad enamus selle aja Hondasid. Nu Ja uue regulaatori saab siis http://www.motard.ee/varuosa.html?id=103
PIRELLI ja MITAS rehvid.
http://www.motard.ee/
Pirita tee 20 Tallinn
+372 55967775
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Välja pakkuda originaal regulaator peal olnud ainult korra prooviks.Originaal pakend.Kui huvitab,siis hind 65 eur ja Ühendus ES kaudu.Edu asja uurimisel
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8787
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 133 korda
- Tänatud: 328 korda
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
andrusb, miks siis kõikidel 90ndate Hondadel regulaatorid surevad, nagu neegrid teises maailmasõjas, kui käskluse peale "GET DOWN" nad hoopis püsti tõusid ja tantsima hakkasid?
Põhjus võibki olla ju surnud ja ülekuumenenud s**t regulaator.
Ning misasi see on, millega sa mõõdad, mis ei ole tester ega multimeeter?
minuarust on juhtmestiku mahakiskumine esimsese asjana veits overkill. aga sul võib siiski õigus olla, lihtsalt ma ei soovitaks kohe süsteemi laiali katkuda
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Nad pole ehitatud koguaeg tuledega sõiduks. Ja kui pistikud ja juhtmed ära "mädanevad" ning pingeregulaatori reaktsiooniaeg generaatori sagedusega resonantsi läheb hakkavad pingekat läbima liiga suured voolu impulsid.
"Mädand" juhtmestiku takistuse mõõtmisel saab multimeeter küll abiks olla aga mõõtemeetod on teine - volt/amper meetod. Manualides seda ei kirjeldata.
Alalisvoolu ampertangid on ka head asjad.
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Täpselt sama jama oli ka mul eelmine suvi naise Honda CBR 900rr -ga.sõitmise aeg jäi lihtsalt seisma siis sai kudagi käima jne.Võtsin samuti kohe geneka maha ja lasin elektikul ära mõõta.Kui genekas oli kontrollitud siis mõõtsin testriga juhtmed üle et kas voolud jõuavad ikka sinna kuhu peavad.Kui mõõtmised tehtud ja selgus et juhtmetega kõik OK siis sai võetud Yamaha R1 pealt pingeregulaator(pistik muidugi ei sobi 1-1le aga tööpõhimõte ja näitajad on samad.Tegin ise väikse ülemineku adapteri Honda Originaal pistikust-R1 pingeregulaatorisse.
Siis masin käima ja volaaaa laadimised asjad kõik TIP TOP....probleem kadunud.
Soovitan pingeregulaator ära vahetada ja asi ok.
Aga olen kasutaja PIIPZiga täitsa nõus....honda originaal pingeregulaatori suhtes....suht pasad...neil pole isegi jahutus ribisid.
EDU
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8787
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 133 korda
- Tänatud: 328 korda
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
kahtlemata on AndrusB ja Ping minust oluliselt kõvemad mehed eriti elektri osas, kuid mulle lihtsalt tundus, et minnakse kirurgi tööriistadega burgerit tegema
-
- Postitusi: 132
- Liitunud: 21 Sept 2010, 13:47
- Tsikkel: Jah
- Asukoht: Australia, Perth.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Aga huvitav kui panna Honda pingeregulaatorile natuke asisem radikas peale, kas kestab siis kauem? Selles mõttes, et minu tseebar F kahel pingeregulaator läheb ainult õrnalt soojaks, aga mitte kuumaks
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6620
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 652 korda
- Tänatud: 404 korda
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Tundub, et Honda pole ka 90'ndatel oma elektri kalast lahti saanud, ja küpsetab pingeregulaatoreid koos sellest tulenevate edasiste jamadega.
Lugedes vanemate masinate foorumeid, on silma jäänud paar lahendust:
1(mitte nii hea ja ajutine) kuskile ahelasse pandi relee, mis ülepinge korral lisiis tööle hakkas ja regulaatorit säästis.
2 vedada uued massijuhtmed, normaalsema(loe suurema)ristlõikega.
Endal see läbikäidud tee, ostes oli samuti pingeregulaatori pistikik juba kärssamise tunnustega+pingeregulaator andis välja 15+ Voltti.
Uued juhtmed ja siiani pole probleemi olnud
Jutt ja pildid siin: http://www.teamrc17.net/tech/projects/relay/relay.html
http://www.teamrc17.net/tech/projects/r ... wiring.pdf
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Aga AndrusB kuidas see remont sul välja näeks kui ma tsikli su poole tiriks,mis sa seal ära teed ja mida muudad? Sest sädet pole... ei saa nüüd ma aru, kas kadus säde kui regulaatorita käivitasin või mis ime läbi ta minema haihtus. Kui saaks sädeme tagasi oleks juba poole lihtsam lahendada, läheks masin käima ka
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Ja see ka veel, et Kas, AndrusB, su tsikkel on tibens tobens endal, et selliseid laadimisprobleeme enam pole?
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Ok õige ka, et ärisaladusi ei reedeta aga ma mõtlen asja üle viivukese ja ole hea, kirjuta mingi summa ka PS-i mis sa tahaksid selle eest .
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Talviti garaasis, mida ei köeta, seega ka hetkel seal. Suveks toon kodugaraasi ära. Aga ootan ikka infot €.- kohta, siis tean edasi mõelda, kas toon sulle või pean suveni ootama...
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
need4beat kirjutas:Ok õige ka, et ärisaladusi ei reedeta aga ma mõtlen asja üle viivukese ......... .
Ma usun, et osaled ise päris lähedalt oma juustelõikuse- ja hambaauguparanduse protsessis ning oled kursis selle ärisaladustega.
Kas hakkad endal hambaid ka ravima?
Maailmas on palju lihtsaid asju:
kiviraidur- taod suurel kivil üleliigse ära ja ilus Madonna tuleb seest välja
Klaverimäng - tuleb ainult õigel ajal õigele klahvile vajutada ja ilus muusika kostab.
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
need4beat kirjutas:Aga AndrusB kuidas see remont sul välja näeks kui ma tsikli su poole tiriks,mis sa seal ära teed ja mida muudad? Sest sädet pole... ei saa nüüd ma aru, kas kadus säde kui regulaatorita käivitasin või mis ime läbi ta minema haihtus. Kui saaks sädeme tagasi oleks juba poole lihtsam lahendada, läheks masin käima ka
Kui aku on tühi või pers..s siis kaobki säde ära...
http://www.motard.ee/
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
No kui sa AndrusB nii tark oled, võiksid ju siia oma teadmiste põhjal kiirelt ülevaate panna! Mida ja kust üle vaadata selles CBR 900RR-i juhtmestikus? Teha nn. Kleeps 900 RR elektrisüsteemist. Niisama targutada oled siin võtnud küll tõsiselt. Kuna endalgi teema pealkirjas toodud isend, millel Depoo veel nn. garantiikorras vahetas pingeregulaatori. Võibolla peaks ka selle juhtmestiku ülekäima vms.!? Lihtsalt veits kahtlane jutt, et tuleb kogu juhtmestik sellepärast rattalt eemaldada ja saata teab kuhu asumisele, et rattal sädet üles leida
(Kõik mis pole keelatud, ei ole siiski tihti ka lubatud)
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
meie hulgas on
midagi pole teha
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Kui Andrus siin oma teadmised avaldaks, siis kodukootud elektrikud võivad oma oskamatute katsetustega asja päris peeti keerata ja oh seda kirumist siis tema suunas, et andis sitta nõu. Õieti teeb, et siin avalikult ei räägi.
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
meie hulgas on
midagi pole teha
Tundub tõesti, et neid on siin rohkemgi
(Kõik mis pole keelatud, ei ole siiski tihti ka lubatud)
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Välismaa foorumites sellest 900 cebari elektrist jutte küll ja veel. Kellelgi olla sama kala olnud, olevat ühe zeneri dioodi ära vaheanud ja voilaa.
Aga kui ise asja ei jaga ei tasu ikka torkima hakata.
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Kaasaegsetes manualides on elektrisüsteemide mõõtmine antud suht lihtsustatult. Tootjatele on kasulikum, et kliendid ostaks uusi masinaid mitte ei remondiks vanu lõpmatult.
Vana, väga lihtsa juhtmestikuga, GAZ veoauto starteri juhtmete mõõtmiseks tuli teha testriga 14 mõõtmist. Kaasaegsel 4 silindriga 4takt mootoril (halvasti töötava mootori puhul, kui kompuuter viga ei näita) oleks mõõtmiste arv saja kanti. Puuduliku laadimise ja sädemega tsiklil võiks see arv olla kuskil 40 tuuri.
MT_972 kirjutas:.......... teadmiste põhjal kiirelt ülevaate panna! Mida ja kust üle vaadata selles CBR 900RR-i juhtmestikus? Teha nn. Kleeps elektrisüsteemist..........
Päris suur kleeps tuleks kui kõik näpunäited ja tarkuseterad selle peale riputada.
Tavaliselt otsitakse esimese vea leidmiseni aga et veenduda kogu värgi korrasolekus tuleb ikkagi kõik juhtmed/ühendused ülemõõta.
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
ei näe postituse
tnacc kirjutas:meie hulgas on
midagi pole teha
mõtet siin foorumis.Oled targem, kirjuta parem jutt, või tee parem pakkumine
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
parem pakkumine millisest pakkumisest??
kui oleksin honda elektrisüsteemi tüüpvigadega tuttav, jagaksin teadmisi ja õpetussõnu foorumis kõigile ja tasuta.
kogu selle eelneva jutu (targutuste) põhjal võib üsna kindlalt seda tüüpveaks pidada.
või mis??
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
ping kirjutas:Nad pole ehitatud koguaeg tuledega sõiduks. Ja kui pistikud ja juhtmed ära "mädanevad" ning pingeregulaatori reaktsiooniaeg generaatori sagedusega resonantsi läheb hakkavad pingekat läbima liiga suured voolu impulsid.
sellele teooriale pikemat selgitust ei taha pakkuda? Geneka pöörded on ju pidevas muutumises...
-
Teema algataja - Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
Ei no aga oled sa seda kunagi ise parandanud, tead, mida teha? ja minu arust päris hea targutus, et kui mees teab, mis mees räägib, las ta teeb seda .Tundub nö CBR'i guru olevat ja väga hea variant just cbr'i remontijaks. Aga ma mõistan, et foorumites on mahategijaid ka vaja pole hullu
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
need4beat kirjutas:Ei no aga oled sa seda kunagi ise parandanud, tead, mida teha? ja minu arust päris hea targutus, et kui mees teab, mis mees räägib, las ta teeb seda .Tundub nö CBR'i guru olevat ja väga hea variant just cbr'i remontijaks. Aga ma mõistan, et foorumites on mahategijaid ka vaja pole hullu
kui see mulle oli suunatud, siis, ma küll püüdsin küsimust sõnastada nii, et see ei kõlaks provokatiivsena. Ei, ei ole ühtegi cbr-i isegi käega katsunud muidu...
-
- Postitusi: 3152
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 332 korda
Re: CBR 900 Voolusüsteemil on ilge kala sees...
need4beat kirjutas:Niisiis teegmist on 95' aasta Honda CBR 900 RR fi...blabla ning voolusüsteem on natuke nihu läinud, pikema jebimise teel muidugi,sellest kõigest kohe lähemalt.
Ühel südasuvise õhtupooliku ajal sai korralikult taas rutskat väänatud ja ühel hetkel hakkas masin jukerdama, nimelt tundus,et genekas enam ei lae, sest aku oli tühi ja tsikkel ei tahtnud kohapeal käia jne jne.Sain läi ussim**** linnast koju sõidetud (kõrgete pööretega mängeldes, häbinägu ees ) ja laadisin aku ära. Sain käima normaalselt ja mõõtes selgus siiski, et genekas ei lae enam akut. Käisin spetsialistide juures ja soovitati genekas uuesti mähkida, kuna natuke oli põlemisjälgi ...või pigem kärssamisjälgi küll,aga seda minimaalselt. Tegin ka seda aga säästlikkuse mõttes mitte Saaremaal elava mehe juures kes paar tonni võtaks(ei mäleta täpset summat aga sääst õigustas tollal ennast) vaid ühe teise elektrimootoreid mähkiva mehe juures või pigem siis tema poes ( Tartus Cedo kõrval asub).
Kui genekas küljes, selgus,et ikka ei lae veel genekat. Siis kahtlustasin pingeregulaatorit. Vahepealne tegevus on ununenud ( Kuna olen hetkel aega teenimas siis palju eelnevat on ununenud) kuid ma läksin (tsikkel bussis) motohoovi,et lasta mõõta genekat ja pingeregulaatorit,et kummas siis asi on (Niipalju, kui neid mõõta annab). ma olin aga unustanud pingeregulaatori taas ühendada masinaga ja panin tsikli käima... siis hakkasid silindrid järjest tagant kaduma ja lõpuks suri välja.Enam käima ei läinud.Kuna oli kiire ka (järgmine päev pidin juba sõjaväkke ära minema) ja tsiklit ei saand sinna jätta siis viisin ta koju. Kiirelt kontrollides selgus, et sädet enam polnud. Kas on võimalik et lasin läbi süütepoolid? Ma olen elektri kohapealt üsna loll ega oska ise mõõta ega mässata seal selliste asjadega aga soov oleks enne Kevadtormi lõppu tsikkel tööle saada. Seega ootan abi,soovitusi ja mida kõike veel ,et nädalavahetustel (kui saan linnaloale ) käia ja teha midagi ära tsikli kallal.
Tänan tähelepanu eest ja ette tänan soovituste eest
Kaupo, reedel olen Rando pool . Tuleta mulle päeval meelde ja võtan testri kaasa. Vast saab ikka ära mõõdetud pinged Eks saab vaadata siis, kust voolu läbi ei käi vms
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.