Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
Re: Planeta 5 paremaks.
Nüüd läks tsipa mööda. Kepsu poolne osa oli liiga raske. Siin on 2 varianti, kas kepsu poolset osa kergemaks teha või vastaspoolt raskemaks. Kordades lihtsam on kergemaks teha. Kui ma tahan neid auke katta, siis pean kuskilt katmis raskuse võrra veel välja puurima aga seda kohta seal pole.
Tina tihedus on 7310 kg/m3
Raua tihedus on 7874 kg/m3
Kui sa puurid rauast augu välja ja paned tina asemele ei saa raskust kuidagi juurde. Juhul kui sa seda mõtlesid.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Nagu ma siin vahepeal olen maininud, siis tuleb kontaktivaba süüde.
Kogu komplekt on siin, kommutaator, olli andur ja juhtmed. Vaja valmistada kinnitus ja õige süüte nurgaga plaat.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
Re: Planeta 5 paremaks.
Soovitan kasustada pliid, sest üks kuupmeeter "seatina" kaalub 11340kg! Tina ei ole väga saada ka, peamiselt on meil kodumajapidamises plii.
riksx kirjutas:Nüüd läks tsipa mööda...
Tina tihedus on 7310 kg/m3
Raua tihedus on 7874 kg/m3
Re: Planeta 5 paremaks.
Tervitused!
Vahepeal on projekt seisnud ja pole olnud mahti suurt midagi teha. Aga midagi siiski:
Paigaldasin täitsa uue siduri kettad (koos metall vahe plaatidega), vedrud ja pealmine plaat.
Freesisin väljalaske akent 5mm alla poole, et oleks samal joonel kui kolb on alumises null seisus. Ühte akent oli väga lihtne teha aga teine aken on pagan kuskil nurga taga ja ei teagi kui hästi see freesimine õnnestub. Praegust ei ole kindel, kas hakkan akent ka üles poole suurendama. Kui hakkan, siis 5mm
Natuke süütest. Vaja oli valmistada anduri kinnitus plaat. Korra mõtlesin, et teen täitsa uue aga ei viitsind jännata ja modisin hoopis originaali.
Tundus kordades lihtsam, kuna seal vajalikus kohas kõik augud olemas. Selle liblika keevitan võlli külge kinni, et ta paigal püsiks.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
SÜÜDE:
Sain süütemängu paika ja tegin väikse katsetuse. Nohh igatahes säde on olmeas ja süütenurk 60 kraadi aga kuidas ta reaalselt töötab, ei tea.
Süüdet on väga hea paika panna ja täpselt testri abil. Proovisin TIG'ga keevitada aga pagan see julla mis väntvõlli otsa läheb ja mis määrab süüdet on malmist.
Igatahes äge ilutulestik tekkis kui lasin leegi peale. Seekord pidin kasutama elektroodi.
Ainuke nõrk koht selle süsteemi puhul on magnetiseerumine. Asi selles, et metall osa, mis läbi magnet lüliti magnetiseerub mingise aja jooksul. Selle tulemusena süüde läheb paigast. Nii ma suutsin välja lugeda vene keelsest foorumist. Seda ei tea mis aja möödudes see võib juhtuda. Tegin sama liblika roostevabast... paraku ei toimi, kuna mingit lülitust ei toimu.
SILINDER:
Silindril väljalaske aknad freesisin maha alt 5mm ning teen sama ka ülevalt. Ülevoolu aknad hetkel jätan rahule, kuna nende vale näppimine võib pigem halba kui head tähendada.
RESOKAS:
Kui silinder on ühel pool, siis olen silmitsi järgmise murega.. resokas. Pagan kuidas teha koonuseid. Ma siin mõtlen et kuidas neid rulli keerata, laotised kui sellised on olemas. Materjaliks peaks olema 1mm või 1,5mm roostevaba plekk?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Resonaatori jaoks treiti puidust koonused ja selle peal siis punktiti keevitusega kinni. 1mm plekki palju lihtsam paenutada. Mõtlen, et kuidas see al täiterõngas oma ülesannet täidab - minu ratastel oli tookord silindri läbimõõdu ring rõngast välja lõigatud ja küttesegu teekond karterist ülevooludesse ehk otsem kui nüüd tuleb...
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Üks huvitav moodus veel, kuidas resonaatorit teha. Eeldab kõva survepesuri olemasolu.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
- Tsikkel: HD Bobik 103
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
siniraag kirjutas:Üks huvitav moodus veel, kuidas resonaatorit teha. Eeldab kõva survepesuri olemasolu.
HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Kuulge mehed! 1,0 mm plekki survepesuriga (no 150 baari umbes..) painutada ümaraks?
Kilukarbi plekk(0,3-0,5mm) ehk õnnestub selle survega kuidagi.
Eks sajatage pealegi ja sõimake tolvaniks või päris lolliks, aga milline plekk saadab teid sellise tehnikaga p...e!
Olen selliseid sumpse nooruses toksinud plekist päris palju ja ikka oli põhiliseks tööriistaks haamer, jupp toru, keevitus, haamer, haamer...
Idee muidugi hea, aga pleki paksus survepesuriga trügimiseks peab olema ikka tegelikult paber.
Ah las olla, mai kommi rohkem...
-
- Postitusi: 631
- Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
- Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui on proovitud järelikult toimib!
Mina kah oma klaaskiust/carbonist detailide tegemisel otsisin vaakum pumpasid ja nägin kah et toimetataks külmiku kompressoriga, räägiti kah et sellest õiget nahka ei saa. Selgus siiski et toimib suurepäraselt vanast toimivast külmikust kompressor, 300-400eurose vaakumkompressori asemel!
Tasub proovimist ma arvan! Ega see tükk plekki ja keevitus tükki ei võta ja kui survepesur kah olemas, andku aga tuld! Kui ei tule välja siis haamer kätte!
koi kirjutas:Kuulge mehed! 1,0 mm plekki survepesuriga (no 150 baari umbes..) painutada ümaraks?
Kilukarbi plekk(0,3-0,5mm) ehk õnnestub selle survega kuidagi.
Eks sajatage pealegi ja sõimake tolvaniks või päris lolliks, aga milline plekk saadab teid sellise tehnikaga p...e!
Olen selliseid sumpse nooruses toksinud plekist päris palju ja ikka oli põhiliseks tööriistaks haamer, jupp toru, keevitus, haamer, haamer...
Idee muidugi hea, aga pleki paksus survepesuriga trügimiseks peab olema ikka tegelikult paber.
Ah las olla, mai kommi rohkem...
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi
5Okuus856üheksa
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
koi kirjutas:Kuulge mehed! 1,0 mm plekki survepesuriga (no 150 baari umbes..) painutada ümaraks?
Kilukarbi plekk(0,3-0,5mm) ehk õnnestub selle survega kuidagi.
Eks sajatage pealegi ja sõimake tolvaniks või päris lolliks, aga milline plekk saadab teid sellise tehnikaga p...e!
Olen selliseid sumpse nooruses toksinud plekist päris palju ja ikka oli põhiliseks tööriistaks haamer, jupp toru, keevitus, haamer, haamer...
Idee muidugi hea, aga pleki paksus survepesuriga trügimiseks peab olema ikka tegelikult paber.
Ah las olla, mai kommi rohkem...
Ole hea ja tuleta meelde mida 150 ATM tähendab (150kg röhku 1cm2 pinnaühiku kohta). On olemas ju ka 180-200 ATM survepesureid.
Konservikarbi lased 10 ATM juures juba ribadeks
Siiski, kui on proovitud nii resokat teha ja seda ka piltide ja videote näol töestatud, milles siis veel kahelda.?
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Ise olen teinud kah resonaatori koonuseid ikka jupi ümmarguse toru, kruustangide, käte ja haamriga. Kui viitsida teha siis saab päris ümmarguseks. 1mm plekki on veel üsna hea töödelda, paksemat ei kujutaks eriti ette ja ega ei ole vaja ka. Mitmetest juppidest koosnevat on teha lihtsam, sest ülipikki koonuseid on kõvasti sitem painutada.
Need hüdrovormimise teel saadud on küll pealtnäha lihtsalt tehtavad, kuid arvan et koonustest tehes saad kokkuvõttes parema produkti.
Kui tulla jawam. postituse juurde, siis minu arust oleks ka parem, kui silindri all rõngaid sedasi ei oleks.
Re: Planeta 5 paremaks.
0,8mm plekist on ka tehtud ja veel kergem paenutada, aga see kostab läbi sellist iseloomulikku metalli-lööki... tänavasõidu rattale ilmselt ei sobi. Kui teha paksemast plekist, nagu 1,2-1,5 siis võimalik reoka esimest koonust ja silindrilist keskmist osa teha ka vastavate rullide vahel, mis paljudes töökodades olemas, tagumisel koonusel on mõõtuse erinevus ilmselt liig suur selleks ja saaks paremini õiges mõõdus rauast koonuse peal. Kui veel teha roostevabast, siis veel raskem painutada ja võiks mõne spetsialisti poole pöörduda, kellel vastav kogemus ja masinad olemas
Re: Planeta 5 paremaks.
Ehhh see survepesuri ja õhuga painjutamine on päris pull. Kuskil oli video kuidas juba valmis resokalt mõlki välja saada. Idee oli sama, et otsad kinni ja kompressoriga rõhk siisse ja siis soovitud kohta kuumutada. Asi toimis kuni selle hetkeni kui sai liiga palju kuuma ja lõi augu sisse.Päris huvitav oli vaadata kuidas see punane resokas mööda garaaži ringi lendas.
Resoka programmiga tuli kaasa ka koonuse laotis. AutoCad'iga saan võtta täpsed mõõdud, mida läheb tarvis märkimiseks.
Tundub, et appi tuleb haamer, toru ja tooresjõud
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Miskit toimunud ka vahepeal?:D huvi suur juba nii mõnelgi, ma arvan.
Enda planeta 5 hetkel selline.
Teema asub ise http://motokuur.ee/modules.php?name=For ... 2&start=45
Re: Planeta 5 paremaks.
Äkki peaksime kõik panema oma tsiklist siia pildid ja teema lingi?
Igatahes kui kõik on nõus sellega siis võiks FirePlay CBR järgmine olla.
Re: Planeta 5 paremaks.
Tervitused!
Paraku pole olnud mahti midagi juurde teha, et jahhh midagi uut ja huvitavad pole edasi anda.
Võin niipalju öelda, et red valve kinnitused augud koos keermetega on olemas. Ahh jaaa... freesisn sisselaset 5mm alla poole. Sellega juhtus aga üks paha asi, nimelt ühes nurgas jäi keevis liiga õhukeseks ja seal laiuatab nüüd auk. deeeeem... Seda ma ei saa paraku kinni lasta kuna enam ei pääse aparaadiga ligi. Nüüd olen nõutu ja suure tõenäosusega pean red valve korpuse maha lõikama, et nurk kinni lasta.
Maha lõikamine ja uuesti tagasi keevitamine on suur töö ja väga ei viitsi seda teha. Kaalun et äkki saan keemilise metalliga ära parandada.
Väljalaske aknad viilisin 5mm all, et jääks kolviga samasse tasapinda. Samas viilisin väljalaset ka 4mm ülespoole. Ühte akent on väga hea teha aga pagan see teine on kuskil nurgataga peidus.
Järgmisena on plaanis resoka kokku ladumine. 1mm roostevaba materjal on olemas, vaja välja lõigata ja kokku klopsida.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Mõte on hea, kuid jääme siiski antud tsikli margi juurde, et kõik planetadega seonduv materjal on teretulnud.
Või sul on CBR mootor IZH'le vahele topitud?
jegesmesh kirjutas:Äkki peaksime kõik panema oma tsiklist siia pildid ja teema lingi?
Igatahes kui kõik on nõus sellega siis võiks FirePlay CBR järgmine olla.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Mõte on hea, kuid jääme siiski antud tsikli margi juurde, et kõik planetadega seonduv materjal on teretulnud.
Või sul on CBR mootor IZH'le vahele topitud?jegesmesh kirjutas:Äkki peaksime kõik panema oma tsiklist siia pildid ja teema lingi?
Igatahes kui kõik on nõus sellega siis võiks FirePlay CBR järgmine olla.
Ei ole, kui FirePlay austraaliast tagasi tuleb siis vast teeb ise selle pulli ära.
Re: Planeta 5 paremaks.
Täpselt samal põhimõttel/süsteemil tuleb ka minu P5 kontaktivaba süüde.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Planeta 5 paremaks.
Täna Tartusse sõites mõlgutasin mõtteid ja siis tahaks sel teemal ausat vastust:
- kui ükskord selle tuunitud e. forsitud masina tööle saad, ole hea ja kirjuta ausalt, mitu korda masinat katsetades mootori kinni ajad???
Minul on see õnnestunud Planeta 3-ga mitmeid kordi.
Tänasel Tartu sõidul kogesin jällegi väikest enese laiskust, et mootor tahtis korralikuma kiiruse juures kinni jääda, sest olin pärast talvist seimist rahul tema käivitumise (neljandal löögil käivitus) ja lühemal otsal ka liikumisega, kuid avaparaadile minnes sain aru, et karbussis on vist törtsu "essu" sees eelmise aasta küttest, sest korralikumal pealekeeramisel ähvardas mootor kinni joosta.
Tartu paraad edukalt sooritatud, kuid karbuss läheb kap. puhastusele.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 paremaks.
miilits kirjutas:Täna Tartusse sõites mõlgutasin mõtteid ja siis tahaks sel teemal ausat vastust:
- kui ükskord selle tuunitud e. forsitud masina tööle saad, ole hea ja kirjuta ausalt, mitu korda masinat katsetades mootori kinni ajad???
Minul on see õnnestunud Planeta 3-ga mitmeid kordi.
Tänasel Tartu sõidul kogesin jällegi väikest enese laiskust, et mootor tahtis korralikuma kiiruse juures kinni jääda, sest olin pärast talvist seimist rahul tema käivitumise (neljandal löögil käivitus) ja lühemal otsal ka liikumisega, kuid avaparaadile minnes sain aru, et karbussis on vist törtsu "essu" sees eelmise aasta küttest, sest korralikumal pealekeeramisel ähvardas mootor kinni joosta.
Tartu paraad edukalt sooritatud, kuid karbuss läheb kap. puhastusele.
Jääb mulje, et Sa ei tea räägitud teemast küll "essugi".
karbussis on vist törtsu "essu" sees eelmise aasta küttest, sest korralikumal pealekeeramisel ähvardas mootor kinni joosta.
Pigem oli karpa pöhjas natuke vett/sodi ja tugevamal pealekeeramisel jäi mootor nälga, mitte ei hakanud kokku jooksma.
Vennaga ehitatud IZ 350 RV krossika projektikal ei ole meil veel mootor mitte ühtegi korda kokku jooksud (kolv ja röngad olid tutikad ja sissesöitu teinud ei ole).
Ühekorra pani küll krossimise ajal plokikaanetihendist jupp minema, kuid see väga mootori töötamist ja koju tagasisöitmist ei seganud.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Rõõmu mitte piirates kergelt nälga jääv mootor kuumeneb mõne ajaga piisavalt üle küll, et kolb kergelt üle kasvaks ja peatsest kinni jäämise soovist märku annaks.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: Planeta 5 paremaks.
Nii tarkade ja elukogenud meestega nagu "margus014" ma muidugi vaidlema ei hakka, kuid lõppresultaati ootan küll.
Re: Planeta 5 paremaks.
miilits kirjutas:Täna Tartusse sõites mõlgutasin mõtteid ja siis tahaks sel teemal ausat vastust:
- kui ükskord selle tuunitud e. forsitud masina tööle saad, ole hea ja kirjuta ausalt, mitu korda masinat katsetades mootori kinni ajad???
Kui kepsu kõveraks või kolvi pooleks sõidan, siis teen klõpsu.
Lahja küttesegu ja kehva õlitus on enamikel juhtudel mootori kinni jäämise põhjus.
Selle vastu on olemas omad nipid, et õlitus oleks parem oleks, näiteks sooned kolvis.
Minu planetal on kolb lühem, seega hõõrdumine on väiksem ja õlitus parem.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Lumi sulanud ja pääsesin ligi ka raamile. Kruvisin originaal sumpsi maha ja ka seibideks. Tundub, et asja on arendatud ja isegi originaal sumbsil on väike resokas olemas. Aga gaaside väjumine on ikka nii takistatud kui vähegi võimalik. Hea et puu punni otsa pole löödud.
Niikaua kuni uut resokat pole ajan läbi originaaliga. Et gaasid saaksid normaalsemalt väljuda teen mõningad muudatused.
See läheb kohe resoka koonusele otsa.
Koonuse otsast oli gaasidel ainult 30mm liikuda kui tuleb esimene jõhker sein ette. Punane joon näitab kus sein asus.
ja siis puurin auke juurde. Ma ei tea kas just niipalju. Vaatan katsetan, ei taha väga lärmakaks sumpsi ajada. Seal kus on punane triip on järgmine sein ees, kuhu plaanin augu puurida.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.