dnepri surveastme tõstmine.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
motohai
Postitusi: 26
Liitunud: 25 Nov 2003, 22:03

dnepri surveastme tõstmine.

Lugemata postitus Postitas motohai »

Plaan siis osta dnepr aga tarbib veel 76te.Kuidas sellist asja üldse teha,või kas on mõtet.Äkki keegi soovitaks kedagi kel asjaga kokkupuutunud.Igaljuhul ootan nõu.Tänud.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8452
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 437 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Esimese hooga tuleb lahendusena meelde kolvi kõrguse kasvatamine või siis pikemad kepsud. aga see vist keerulin. Nelari puhul kolvi või silndripea mahalihvimine nii lihtsalt ei käi kui 2t juures.

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

mx77 kirjutas:
Nelari puhul kolvi või silndripea mahalihvimine nii lihtsalt ei käi kui 2t juures.
See ju langetab surveastet. Aga plokikaane madalamaks võtmine on ka võimalik. Aga pole kokkupuutunud.

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Mul oli ka dnepr ja sõitsin rahulikult umbes 20000km 95ga ei täheldanud bensiinist tekitatud probleeme. Usun et enamus tänaseid dnepriomanikke sõidab samamoodi 95ga ilma surveastet muutmata
___________________________

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

aga need 76 ja 95 ei ole ju ühe skaala järgi vaadatud minu mäletamist mööda. 76 oktaanarv oli 95ga ühe skaala järgi vaadates midagi 85ga, kui ma õieti mäletan :lol:

Vellou Kask

Lugemata postitus Postitas Vellou Kask »

Vabandust, et noking aga minu meelest näitab oktaan arv seda, et võib kasutada suurema surve astmega mootoreid või midagi... võin ka praegu jummala puusse panna. :oops:



VEllou KAsk

Tziklivend

Lugemata postitus Postitas Tziklivend »

kaante lihvimisega peaks iga plokikaante remondiga tegelev inimene hakkama saama.Lihvimine u 100-200kr kaas
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8452
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 437 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Vabandust, tahtsin kirjutada silindri mahalihvimise aga sattus miskipärast kolvi. See kaane mahalihvimine võib isegi tõukurvarrastega isendil õnnestuda, kõik sõltub, kui palju seal klapireguleerimise mänguruumi on. Ketiga isenditel see nii lihtne ei ole, nukafaasid kipuvad paigast minema.

grahv
Postitusi: 1187
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

Dneprile oli/on saada vähemalt 2 sorti kolbe - kumera ) ja koonlise põhjaga \___/. Kumera põhi on madalam ja klapisüvendid väiksemad, koonilisel kõrgem ja klapisüvendid sügavamad. Mu kunagisel '91 toodetud dnepril olid koonilise põhjaga kolvid - see rats võiks siis olla venelaste ametlik lahendus uuema aja bensiini tarvis. Aga mulje jäi selline, et neid koonilisi polnud varuosana eriti liikumas. Mis seis nüüd on, ei tea.

Samas käib dnepr vabalt ka 95ga. Ainult segu ei tohi liiga lahja olla, muidu võib valu andes üle kuumeneda ja on oht, et sulatab kolvi põhja. Aga nii eht-dneprlikult sõites ei juhtu midagi. enne laseb kuskilt mujalt ära.
Kasutaja avatar

jukutom
Postitusi: 395
Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas jukutom »

On saada neid koonilisi kolbe,kuid kumeratega on asi kitsas.
95 on sobilik bensiin ka ümber ehitamata,tuleb vaid süüdet varasemaks pisut sättida,et bensiin jõuaks lõpuni põleda enne,kui klapp avaneb. 76 mootorid uuemal ajal kasutasidki asendusbensiinina 93. Küllap need meie Dneprid ka sama arvestusega ehitati.
Ei ole olemas tigedaid inimesi, on hoopis vähe huumorit!

olaf
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Okt 2003, 11:30

Lugemata postitus Postitas olaf »

Koonilised kolvid on 36hj dnepri mootoritel ja kumerad on vanematel 32hj mootoritel. kõrgema oktaani arvuga bensiin ei tee üldse nii palju paha kui madalama oktaan arvuga bensiin. dnepril ploki kaant lihvida pole erilist mõtet kuna silindri ots istub kaanes olevasse süvendisse. silindri otsast pisut maha võtta aitab küll aga enne peaks uurima kui kaugele klapp kolvist jääb.

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Vellou Kask kirjutas:
Vabandust, et noking aga minu meelest näitab oktaan arv seda, et võib kasutada suurema surve astmega mootoreid või midagi... võin ka praegu jummala puusse panna.
:oops:
Seda ta enam-vähem tähendabki, aga lihtsalt minu postis oli, et etüülitud bensiini oktaanarv on teise skaala järgi võetud, kui etüülimata.

A-66 - surveaste 6,5...7,0
A-72 - 7,0...7,5
A-76 - 7,5...8,0

93,95 ja 98 - 8...9

See siis Piiblist võetud.
Kasutaja avatar

jorh
Postitusi: 65
Liitunud: 08 Veebr 2005, 13:57
Asukoht: TLN

Lugemata postitus Postitas jorh »

ma olen oma IZ 56 kolm hoaja sõitnut 95 bensuga ja pole häda midagi, hoopis hulem on siis, kui hakat aretama midagi, aga ei oska, siis seisad iga nurga peal ja mõtled, võib olla veel midagi lihvida? :?
iz56, Victory vegas.Suzuki GS 125. Yamaha XT 600.

awaj
Postitusi: 26
Liitunud: 26 Okt 2004, 20:10

Lugemata postitus Postitas awaj »

8)
Viimati muutis awaj, 22 Veebr 2005, 19:05, muudetud 4 korda kokku.

awaj
Postitusi: 26
Liitunud: 26 Okt 2004, 20:10

Lugemata postitus Postitas awaj »

ma lasin mopi bloki kaant freespingis nii palju et 98 hakkas tetoneerima ja pidi lennuki bena sisse kallama selle oktaan arv on vist 106 nu ja siis umbes 30min. sai sõita normaalselt ja mootor koos. :lol:

Martin767

Lugemata postitus Postitas Martin767 »

Ma lasin Tartus Raadil silindrid madalamaks treida, järgi proovida pole veel saanud. 1,5mm võeti madalamaks kui ei eksi.

Vellou Kask

Lugemata postitus Postitas Vellou Kask »

N2O kirjutas:
Vellou Kask kirjutas:
Vabandust, et noking aga minu meelest näitab oktaan arv seda, et võib kasutada suurema surve astmega mootoreid või midagi... võin ka praegu jummala puusse panna.
:oops:
Seda ta enam-vähem tähendabki, aga lihtsalt minu postis oli, et etüülitud bensiini oktaanarv on teise skaala järgi võetud, kui etüülimata.

A-66 - surveaste 6,5...7,0
A-72 - 7,0...7,5
A-76 - 7,5...8,0

93,95 ja 98 - 8...9

See siis Piiblist võetud.

Lahe, ma räägin vahest midagi õigesti kah :D



VEllou KAsk

coronius

Lugemata postitus Postitas coronius »

Kumerad kolvid olid dnepr mt 10-36 jaoks. Ehk siis 36 hj ja 95 bensiin. Enam neid kolbe tootmises pole, kuna need ei olnud töökindlad. Küünal põletas otsa augu sisse. Surveastet saab väga edukalt tõsta silindri otsa mahalihvimisega (proovitud oma ratta peal...)
Kasutaja avatar

attrs
Postitusi: 178
Liitunud: 05 Apr 2004, 22:26
Tsikkel: 790 adv
Asukoht: Laagri
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas attrs »

awaj kirjutas:
ma lasin mopi bloki kaant freespingis nii palju et 98 hakkas tetoneerima ja pidi lennuki bena sisse kallama selle oktaan arv on vist 106 nu ja siis umbes 30min. sai sõita normaalselt ja mootor koos. :lol:
Kas oktaanarvu sai üldse üle 100 ajada? Naised saunas rääkisid, et 100 olevat lagi.

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

saab ikka, lennukibena nt tublisti üle 100
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Aga äkki on võimalik ka bensiini oktaanarvu langetamine mingi spets lisandiga?
Ärge palun öelge et pane diislit hulka - see kindlasti toimib aga kui palju lisada :roll:
Äkki on siin foorumis mõni küttesodi müügimees kes oskab soovitada.
Mul siis nimelt selline kurb kogemus et peale 2000 km läbimist kärssas K750nel kolb ära, kuigi sõitsin 95ga ainult poole sellest vahemaast, teine pool sai sõidetud 76ga.
Harva kodus

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

On olemas pliilisand, mida mu sõber vana villise kütuselisandina kasutaB (pidavat ka muidu kärssama), kuid ma ei tea, kas see oktaanarvu ka langetab.
___________________________

olaf
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Okt 2003, 11:30

Lugemata postitus Postitas olaf »

Ma olen enda dnepriga lasknud juba pikemalt 95, 98 benaga ja pole häda midagi ainult, et süüde tuleb pisut varasemaks panna. Sõidan endsa 61a villisega ka 95 ja 98 benaga ja ei tee see ka teist nägugi selle peale sellel ka samuti süüde varasem.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

[quote="olaf"]Ma olen enda dnepriga lasknud juba pikemalt 95, 98 benaga ja pole häda midagi ainult, et süüde tuleb pisut varasemaks panna. Sõidan endsa 61a villisega ka 95 ja 98 benaga ja ei tee see ka teist nägugi selle peale sellel ka samuti süüde varasem.[/quote]

Aga tegelikult on 61a villisele ette nähtud ~64 (loe ümaradatud) bensiin.
mina ostsin kunagi ammu endale 400l bensiini 76A ja lasin seista ja seisab senimaani kasutan vaikselt. Enda aru saamiste järgi peaks bensiini seismine oktaanarvu vähendama. :roll:
Kas liialt suure oktaanarvuga bensiin ei peaks mitte kolvidele halvasti mõjuma? :roll:
Mudakoll

Silwer

Lugemata postitus Postitas Silwer »

Mis see dnepri surveaste siis originaalis on?
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Tänud rahvas :)

Ma proovin siis seekord süüte varasemaks panna - äkitse kestab kolb kauem.

Aga sellest pliilisandist - on sellel mingi nimi ka ja milline bensukett teda müüb või on asi kusagilt poest ostetud.

Endale pole siiamaani silma hakanud.
Harva kodus

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Silwer kirjutas:
Mis see dnepri surveaste siis originaalis on?
mt-9-l on 7,0. See siis nende kumerate kolvidega.

olaf
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Okt 2003, 11:30

Lugemata postitus Postitas olaf »

Lennuki bensiini küll sisse ei tasuks madala surve astmega mootorile panna - see ei lähe seal õieti põlema aga kui sa paned suurema surveastmega mootorile madalamat oktaani siis juhtub selline lugu, et madala oktaaniga bena põleb nii aeglaselt et kolb sulab ära. kui madalama surveastmega mootorile vähe karmimat bena panna siis piisab vaid süüte varasemaks keeramisest, et kolb alles jääks üldiselt. Mao len sõitnud igatsugu vana vene rauaga ja pole veel sellist jama olnud, et kolb ära oleks sulanud. mca15 sulle soovitaks villise puhul lase kaan oma 2mm alla siis tunned et asjal hoopis teine minek ja sööb 98-t ilma mingi probleemita, enda omal tegin selle triki ära kuna kaan oli juba enne päris peetis.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

[quote="olaf"]Lennuki bensiini küll sisse ei tasuks madala surve astmega mootorile panna - see ei lähe seal õieti põlema aga kui sa paned suurema surveastmega mootorile madalamat oktaani siis juhtub selline lugu, et madala oktaaniga bena põleb nii aeglaselt et kolb sulab ära. kui madalama surveastmega mootorile vähe karmimat bena panna siis piisab vaid süüte varasemaks keeramisest, et kolb alles jääks üldiselt. Mao len sõitnud igatsugu vana vene rauaga ja pole veel sellist jama olnud, et kolb ära oleks sulanud. mca15 sulle soovitaks villise puhul lase kaan oma 2mm alla siis tunned et asjal hoopis teine minek ja sööb 98-t ilma mingi probleemita, enda omal tegin selle triki ära kuna kaan oli juba enne päris peetis.[/quote]


mille jaoks hakata seda janti tegema kui mul vastav bensiin olemas. tõmmet pole enam juurde vaja seda küllaga. 8)
Mudakoll
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8452
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 340 korda
Tänatud: 437 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

USA-s liigub ka 120 oktaanist võidusõidubena. Palju seal muidgi bensiini järel on ei tea. Euroopas selline keelatud.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”