LED päevatuled
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Krizto
Teema algataja - Postitusi: 94
- Liitunud: 08 Juul 2009, 15:03
- Tsikkel: Dnepr MT-9
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 1 kord
LED päevatuled
Tere!
Küsimus siis järgmine: Poes müüakse autodele mõeldud LED päevatulesid. Kas mootorrattale võib need ka paigaldada ning lähitulede asemel päevasel ajal kasutada? Point selles et teen oma cebariga lühikesi sõite ning genekas ei jõua akut täis laadida. Aitaks see probleemi leevendada? Aku ise on eelmisel aastal soetatud.
EDIT: Bosch Fitting 12v 35/35W
väike matemaatika
35w/12v=2,91 Amprit
LED tuled tarbivad milliamprites elektrienergiat, seega mingi kasutegur ikka on....
Küsimus seega, kas mootorrattale võib paigaldada?
Ette tänades ![]()
Krizto <- keela ning saan indu juurde ![]()
-
miilits
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
Re: LED päevatuled
Sama tahtsin ka mina teha oma IZ-ile.
Kuna elekter on mulle pooleldi võõras, siis tellisin targematelt sellise tule ümberehitust töötamaks 6V-sena. Laual kannatasid normaalselt ka 10V pinget, kuid rattal kustusid led pirnikesed õite kähku. Siis sai paigutatud lamp, mis ette nähtud põlema 12V-ga, kuid ka need ei kestnud paremini.
Minul jäigi arusaamatuks, kas põhjus vibras või voolu kõikumises. Kes rohkem elektriga kodus, kommenteerigu.
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: LED päevatuled
Segased lood selle tsikli päevasõidutulega. ![]()
Väljavõte Riigi Teatajast: "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded"
Kood 207. Päevatule laternad
Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;
2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;
3) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;
5) lubatud on kasutada E-sertifitseeritud päevatule laternaid ja sellele peab olema kantud tähis RL. Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;
6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.
Tsikli kohta pole sõnagi - ei lubatud, ei keelatud... ![]()
Tõenäoliselt, kui sa paned tsikli külge eeltoodud nõuetele vastava päevasõidutule, ei saa keegi midagi halba öelda.
56 486769 isakene@gmail.com-
heimland
- Postitusi: 241
- Liitunud: 14 Aug 2006, 17:43
- Tsikkel: cbr600rr
- Asukoht: eesti tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: LED päevatuled
ostsin autole led H7 pirnid -pimedas ei näita midagi - nii et kaks tk üle nüüd
zx9r-zx9r-cbr600rr....cbr600rr.....
http://www.motodepoo.ee
http://www.motoringrada.ee
https://www.facebook.com/motodepoo.team.green
-
Krizto
Teema algataja - Postitusi: 94
- Liitunud: 08 Juul 2009, 15:03
- Tsikkel: Dnepr MT-9
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 1 kord
Re: LED päevatuled
6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.
- puudub oskus seda niimoodi konfigureerida nagu nõutud. Läheb arvatavasti vaja asjatundja abi

Muidu on huvitav, et seaduses pole tsikli päevasõidutulede kohta midagi öeldud... ![]()
Krizto <- keela ning saan indu juurde ![]()
-
puna
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: LED päevatuled
Ja tsikli käima pannes läheb automaatselt ka pooltuli tööle.
Aku probleemi lahendus oleks aku täis laadida.
Re: LED päevatuled
Kui kasutusel on harilik viie jalaga "auto"-relee, siis selle jalad on märgitud:
85, 86 - pooli (juhtahela) jalad
30, 87, 87a - lülituse jalad

Ühesõnaga, kui 85 ja 86 jala kaudu on tekitatud vooluring, ühendatakse jalg 30 jalaga 87. Kui juhtahelal pinget peal ei ole, on jalg 30 ühendatud jalaga 87a.
Kui nüüd lähitule releest võtta jala 87a pealt vool päevasõidutuledele, saavutadki, mida vaja ![]()
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: LED päevatuled
munaz kirjutas:Kui kasutusel on harilik viie jalaga "auto"-relee, siis selle jalad on märgitud:
85, 86 - pooli (juhtahela) jalad
30, 87, 87a - lülituse jalad
Ühesõnaga, kui 85 ja 86 jala kaudu on tekitatud vooluring, ühendatakse jalg 30 jalaga 87. Kui juhtahelal pinget peal ei ole, on jalg 30 ühendatud jalaga 87a.
Kui nüüd lähitule releest võtta jala 87a pealt vool päevasõidutuledele, saavutadki, mida vaja
Eheh, ja kaugtuledega lülitub päevakas jälle sisse. ![]()
Lihtsam on nii: kuna päevatuli ei pea koos ääretulega põlema, võib teha nii, et päevatuli kustub juba ääretule sisselülimisega. Selleks 85 ja 86: üks ots süüteahelasse (mis pingestub süüte sisselülimisega) ja teine ots suvalisse ääretule klemmi. Päevatule plussjuhtme vahele ühendad jalad 30 ja 87.
Kui tahad siiski, et päevatuli põleks koos ääretulega ja kustuks koos lähi-ja kaugtulega, pead ühendama 85 süüteahelasse ja 86 läbi dioodide nii kaug-kui ka lähitule ahelasse.
56 486769 isakene@gmail.comRe: LED päevatuled
Täpsustaks natuke isakese postitust seadusandluse poole pealt tehnomäärusest
Tulede üldnõuded:
1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–226 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid. Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras;
Seega tuled, millede paigaldamist ei käsitleta, ei tohi ka sõidukitele paigaldada.
PS! on tulemas muudatus, mis lubab L3e kategooria sõidukitele päevatulede paigaldamise aga senikaua tuleb ilma hakkama saada
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: LED päevatuled
v00lik kirjutas:Täpsustaks natuke isakese postitust seadusandluse poole pealt tehnomäärusest
Tulede üldnõuded:
1) sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–226 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid. Kõik sõidukile paigaldatud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras;Seega tuled, millede paigaldamist ei käsitleta, ei tohi ka sõidukitele paigaldada.
PS! on tulemas muudatus, mis lubab L3e kategooria sõidukitele päevatulede paigaldamise aga senikaua tuleb ilma hakkama saada
Jälle sihuke kahetimõistetav sõnastus.
Kõne all olevat valgustusseadet on käsitletud koodis 207, sellega on antud punkti nõue justkui täidetud. Samas punktis ei ole aga käsitletud sõidukit, millele soovitatakse käsitletud valgustusseadet paigaldada.
Ühesõnaga, kui politseionul paha tuju, siis võib ta pahandada küll...
56 486769 isakene@gmail.com-
Krizto
Teema algataja - Postitusi: 94
- Liitunud: 08 Juul 2009, 15:03
- Tsikkel: Dnepr MT-9
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 1 kord
Re: LED päevatuled
Oskab keegi täpsustada kui palju eurosi kuri/tige/ajudeta/bürokraatlik politseionu mul välja "pahandada" võib päevatulede eest? ![]()
Krizto <- keela ning saan indu juurde ![]()
Re: LED päevatuled
Eeesti on ikka väga haige riik ,meil on isegi poliisi tsiklitel led päevatuled. Arengu tase on muidugi ka erinev!
Re: LED päevatuled
Krizto kirjutas:6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.
- puudub oskus seda niimoodi konfigureerida nagu nõutud. Läheb arvatavasti vaja asjatundja abi
Muidu on huvitav, et seaduses pole tsikli päevasõidutulede kohta midagi öeldud...
Leidsin L3e kohta netiavarustest sellist juttu:
Kood 204. Päevatulelatern
Nõuded:
1) M ja N kategooria sõidukile võib vastavalt E-reegli nr 48 või direktiivi76/756/EMÜ nõuetele paigaldada kaks E-reegli nr 87 või direktiivi 76/758/EMÜnõuetele vastavat päevatulelaternat. L3e kategooria sõidukile võib vastavalt E-reeglinr 53 nõuetele paigaldada ühe või kaks E-reegli nr 87 nõuetele vastavatpäevatulelaternat. Päevatulelaterna paigaldamine L, välja arvatud L3e, ja O kategooriasõidukitele on keelatud;2) M ja N kategooria sõiduki päevatulelaterna valgusava välisserva kaugus sõidukikülgservast ei tohi ületada 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahelinekaugus peab olema vähemalt 600 mm, kuid sõidukil, mille laius on väiksem kui1300 mm, võib kaugust vähendada 400 mm-ni;
3) kui L3e kategooria sõidukile paigaldatud üks päevatulelatern asub teiste eesmistelaternate (lähitule-, kaugtule- või eesmise ääretulelaterna) suhtes üleval või all, siispeab päevatulelatern eest vaadates asuma sõiduki keskpikitasapinnal. Kui päevatulelatern asub teiste eesmiste laternatega kõrvuti või on ühildatud teiste eesmiste laternatega, siis ei tohi laterna valgusava välisserva kaugus sõidukikeskpikitasapinnast ületada 250 mm. Kahe päevatulelaterna korral peavad laternadasuma sõiduki keskpikitasapinna suhtes sümmeetriliselt ning laternate valgusavadesiseservade vaheline kaugus ei tohi ületada 240 mm;
4) päevatulelaterna kõrgus teepinnast peab olema vähemalt 250 mm, kuid ei tohiületada 1500 mm;
5) päevatulelatern võib olla ühitatud teiste eesmiste laternatega;
6) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;
7) lubatud on kasutada tähisega päevatulelaternat ja sellele peab olema kantudtähis RL. Päevatule tekitatud valgusvihk peab olema valge või valikkollasevärvusega;
8 ) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- võikaugtuled. See nõue ei kehti, kui kaug- või lähitulelaternaid kasutatakse lühikeseintervalliga üksteisele järgnevate hoiatavate valgussignaalide edastamiseks.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga.
Aga mõttel on iseenesest jumet, genekad on tsiklitel ju nõrgad, akud pisikesed ja kui päriselt ongi seadus samamoodi nagu praegu autodega, siis ei peaks ju valgel ajal enam põlema ei tagatuli ega park vaid piisaks ühest olematu tarbimisega päevatulest.
Eks pädevamad tõlgendavad seadusi täpsemalt edasi...
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: LED päevatuled
Iseenesest huvitav jutt, millisesse ametlikku teabeallikasse see nüüd lisatud on? Viimati kuima Riigi Teataja sõidukite tehnonõudeid sirvisin,ma seda juttu L3 kohta sealt veel ei leidnud.
Muidugi,see nõrga geneka jutt ei pruugi alati paika pidada. Korras geneka ja laetud aku puhul hakkab pingeregulaator rohkem vatti saama,enamusel tsiklitest muudetakse pinge ülejääk pingeregulaatori abil lihtlabaselt soojuseks. Nii mõnigi pingekas tõenäoliselt kõrbeb,kui pikalt päevakatega sõita.
56 486769 isakene@gmail.comRe: LED päevatuled
Ise olin kevadel sama küsimuse ees ja jälgisin antud seadusepunkti juhendeid,kus minu arust selgelt päevatuli lubatud .
väljavõte Romka postitusest (punasega märgitud):
Kood 204. Päevatulelatern
Nõuded:
1) M ja N kategooria sõidukile võib vastavalt E-reegli nr 48 või direktiivi76/756/EMÜ nõuetele paigaldada kaks E-reegli nr 87 või direktiivi 76/758/EMÜnõuetele vastavat päevatulelaternat. L3e kategooria sõidukile võib vastavalt E-reeglinr 53 nõuetele paigaldada ühe või kaks E-reegli nr 87 nõuetele vastavatpäevatulelaternat. Päevatulelaterna paigaldamine L, välja arvatud L3e, ja O kategooriasõidukitele on keelatud;
Samuti käisin selle tulega ka ülevaatusel,kus ülevaataja küll alguses kahtles,kuid kui viitasin vastavale seadusepügalale,siis rahunes ja läbisin edukalt.
Kuna minu tsiklil on H4 esituli,siis olin ka alguses probleemi ees kui kaugtulele lülitasin(blokeering toimis vaid lähitulega),lahendasin asja 2-e dioodiga.
Et kaugtuli ei lülitaks päevatulesid sisse ja ei tekiks samuti ka toitering lähitulele(läbi päevatule) ühendasin mõlema(lähi- ja kaugtule juhtmesse dioodi suunaga päevatule poole ja dioodid omavahél kokku ning ühendasin LED-i blokeeringu juhtmesse.Ühendused tegin otse tulepistiku juurest.
Algselt mõtlesin ka releed kasutada,kuid loobusin kuna releed on suhteliselt suured(v.a.minireleed) ja dioode oli lihtsam ühendada.
Samal viisil on ka töökaaslase Blackbirdil ühendus tehtud.
Hinna kohta niipalju,et ise hankisin LED-id autoextra.ee ja töökaaslasega kahepeale mudel oli vist DRL-10317
link kah: http://www.autoextra.ee/web/led-drl.phtml aga kindlasti leiab ka odavamalt.
Kui keegi täpsemalt teada tahab - küsige aga - tel.number profiilis olemas
niipalju veel,et 1 hooaeg , 3500 km ja ise väga rahul ja ükski politseinik ei ole senini probleeme tekitanud ![]()
profiilipildil antud isend ka installeeritud.
-
urmas66
- Toetajaliige
- Postitusi: 7439
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 2011 korda
- Tänatud: 598 korda
Re: LED päevatuled
isakene kirjutas:Iseenesest huvitav jutt, millisesse ametlikku teabeallikasse see nüüd lisatud on? Viimati kuima Riigi Teataja sõidukite tehnonõudeid sirvisin,ma seda juttu L3 kohta sealt veel ei leidnud.
Muidugi,see nõrga geneka jutt ei pruugi alati paika pidada. Korras geneka ja laetud aku puhul hakkab pingeregulaator rohkem vatti saama,enamusel tsiklitest muudetakse pinge ülejääk pingeregulaatori abil lihtlabaselt soojuseks. Nii mõnigi pingekas tõenäoliselt kõrbeb,kui pikalt päevakatega sõita.
Miks peaks kõrbema,suurem osa maailmast sõidab päeval ilma päevatuledeta,see rohkem nagu põhja-euroopa teema.Pingregulaator ,kui korras on,katkestab täis aku korral laadimise,ja ei midagi enamat.Sellest ka nimetus regulaator.
Muidugi korras geneka,regulaatori ja aku puhul ei tohiks tulede kasutamine või mitte kasutamine küll mõjutada aku täituvust.Muidugi kui sa just 15m ei sõida ja nii paarkümmend korda päevas.Selliseid vahemaid oleks mõistlikum jala käia ja tsiklit üldse mitte kulutada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
isakene
- Postitusi: 1282
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: LED päevatuled
XL1000 kirjutas:Miks peaks kõrbema,suurem osa maailmast sõidab päeval ilma päevatuledeta,see rohkem nagu põhja-euroopa teema.Pingregulaator ,kui korras on,katkestab täis aku korral laadimise,ja ei midagi enamat.Sellest ka nimetus regulaator.
Muidugi korras geneka,regulaatori ja aku puhul ei tohiks tulede kasutamine või mitte kasutamine küll mõjutada aku täituvust.Muidugi kui sa just 15m ei sõida ja nii paarkümmend korda päevas.Selliseid vahemaid oleks mõistlikum jala käia ja tsiklit üldse mitte kulutada.
Tavalise auto pingeregulaatoriga pole tsiklil midagi pistmist, vaid mõned suurekubatuurilised ja mõned vanemad tsiklid kasutavad sarnast. Ja ei ole see asi ka mitte pingeregulaator vaid regulaator-alaldi (ingl.k. regulator-rectifier).Tsiklil killitakse kogu lisavool regulaator- alaldi türistorides ära lihtlabaseks soojuseks ja generaator lõugab kogu aeg täiskoormusega, kuna on püsimagnetitega generaator. Nii et mida rohkem tarbijaid taga, seda vähem saab regulaator vatti. Kehva soojusjuhtivuse korral või veidigi parameetritest väljas detaili puhul on regulaator kiire õhtule minema, suur osa tsiklitest vahetab elu jooksul regulaatorit vähemalt korra...
56 486769 isakene@gmail.com-
Krizto
Teema algataja - Postitusi: 94
- Liitunud: 08 Juul 2009, 15:03
- Tsikkel: Dnepr MT-9
- Asukoht: Pärnu
- Tänatud: 1 kord
Re: LED päevatuled
Hei hei, põhimõtteliselt otsustasin osta endale elektroonilise alalisvoolu indikaatori (http://www.ebay.com/itm/261099001061?ss ... 1439.l2649. Ühendan ära ja kevadel sõites vaatab, mida aku pinge mul täpselt näitab. Kui generaator korralikult laeb, siis ma ei hakka nende LED tuledega üldse jamamagi (pole mõtet puhtalt soojusenergiaks raami lasta, nagu
foorumikaaslased eelnevalt ütlesid. Tahan veel tänada kõiki info eest, mis siia postitusse kirjutasite. Häid jõule!
Krizto <- keela ning saan indu juurde ![]()
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.