Mootor ei lähe soojaks
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 26 Okt 2009, 22:34
- Tsikkel: F800gs
Mootor ei lähe soojaks
Kui sõidan maanteed või linna ei tõuse jah vedeliku kella seier keskasendisse. Pikema sõiduga tõuseb veidi kõrgemale c(cold) tähest.
Millest võib see tingitud olla?
Kui tsikkel seisab töötava mootoriga, siis liigub seier lõpuks ikkagi normini välja
Selline tunne, et termostaat nagu töötaks: vaatasin - klapp oli külmalt kenasti kinni.
Tänud abi eest!
Suzuki RF600
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Mootor ei lähe soojaks
see on tõesti normaalne, kui ta külmalt kinni on.
aga.... kui ta soojalt ka kinni jääb, siis on viga leitud
klapp võibolla avaneb liiga aeglaselt/hilja/ei avane üldse
võta see termostaat näppu ja käi kuskil autopoes, võib juhtuda, et saad 900 eegi asemel 90 eegiga auto oma, mis 1:1 istub
teine variant, millega saab enamvähem termostaadi tööd aimata, pane ta kuuma vette/lase vesi keema, vaata, kas hakkab lahti minema?
ja nii edasi
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Mootor ei lähe soojaks
kohapeal töötava mootoriga tõuseb sellepärast et õhk ei jahuta radikat maha ja niikui sõitma hakkad langeb jälle nii et uue termostaatklapi järgi vaja minna.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Mootor ei lähe soojaks
natuke ajasin sokki. pigem juhtub jah nii, et kui ta ei sulgu korralikult või avaneb liiga vara.
ikkagi tuleks samast asjast alustada
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mootor ei lähe soojaks
Pigem on nagu pidevalt avatud e. tuksis või keegi tarkpea on üldse välja viskanud.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Mootor ei lähe soojaks
teemaalgataja siiski vaatas seda termostaati, vaevalt nüüd, et prügikastis
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Mootor ei lähe soojaks
Ära põe ja sõida edasi!
Endal oli samuti RF'iga sama "mure"- norm sõiduga ei saanud temperatuuri cold'ist piisavalt edasi. Linnasõidul ja koha peal kõik OK.
Termostaat oli korras.
Proovi ringrada sõita või stabiilselt nii 140kmh+ siis näed, kuidas seier kerkib. Sa ei kasuta sellel masinal pooltki nendest pööretest ära, millega ta kõige jõulisem on. Ja radikas on RF'il ka väääga hea.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
Re: Mootor ei lähe soojaks
ants01 kirjutas:Ära põe ja sõida edasi!
Endal oli samuti RF'iga sama "mure"- norm sõiduga ei saanud temperatuuri cold'ist piisavalt edasi. Linnasõidul ja koha peal kõik OK.
Termostaat oli korras.
Proovi ringrada sõita või stabiilselt nii 140kmh+ siis näed, kuidas seier kerkib. Sa ei kasuta sellel masinal pooltki nendest pööretest ära, millega ta kõige jõulisem on. Ja radikas on RF'il ka väääga hea.edu
Õige jutt, mul on kah olnud ratas millega hakkasin mõtlema et miks nii madal tmp, siis sirvisin välismaa foorumeid ja vanad rääkisid seal et ongi cold engine, no panic
Re: Mootor ei lähe soojaks
Ma ka ei põeks selle pärast. Pole siiani sõitnud ühegi tsikliga, mis autole omaselt väga väikest temperatuurivahemikku hoiaks (a la 85-90C). Kuigi tsiklid on samasuguse vesijahutus süteemiga, tunduvad käivatki suuremas temperatuurivahemikus - näiteks termostaat avaneb juba 50C ja ventikas läheb tööle alles 95C.
Võimalik, et kõik need (ca 10) tsiklit, millega mul kokkupuudet on olnud, on olnud vigaste termostaatidega, aga pigem kaldun arvama, et tsiklimootorid ongi sedasi konstrueeritud.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Mootor ei lähe soojaks
võibolla RF tõesti teeb nii, kuid praeguste ilmadega peaks praktiliselt igal tsiklil peale lühemat sõitu temp juba "keskel" olema.
enda rattal selline näidik üldse puudub. eile linnavahel aga lasi ventika paar korda käima küll.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: Mootor ei lähe soojaks
Tsikli jahutussüsteemi maht on võrreldes auto omaga suhteliselt olematu (a la 1,8-2L vs auto 6-7L), mistõttu ka sellised temperatuuride kõikumised. Väiksem jahutusvedeliku hulk lihtsalt kuumeneb/jahtub kiiremini.
Ercki kirjutas:Proovi ringrada sõita või stabiilselt nii 140kmh+ siis näed, kuidas seier kerkib. Sa ei kasuta sellel masinal pooltki nendest pööretest ära, millega ta kõige jõulisem on. Ja radikas on RF'il ka väääga hea.
Millest tuleneb omakorda ka see, et jahutussüsteem on ehitatud toimima normaalselt ka peenestamise korral. Samuti linnaliikluses 30+ soojakraadiga.
Mina isiklikult soovitan hakata muret tundma sel juhul, kui temperatuur pidevalt liiga kõrgel kipub olema. Kui õli piisavalt soe on, ei tee veidi jahedam temperatuur mootorile midagi halba.
Siiski üks näpunäide, mis mul enda ratta puhul abiks oli - kontrolli jahutusvedeliku taset ja vajadusel lisa juurde. Ka ei teeks paha jahutusvedelikku igal aastal vahetada.
Mul oli alguses sama jama, et nagu ei tahtnudki soojaks minna - vedeliku tase oli suht alumise normi lähedal. Peale vahetust läks palju kiiremini soojaks.
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 26 Okt 2009, 22:34
- Tsikkel: F800gs
Re: Mootor ei lähe soojaks
Sarnane lugu automaailmast: Mersu diiseltraktor. Kuidagi ei tahtnud minna soojaks, ei talvel egal ka suvel. Talvel ei aidanud isegi papp radika ees: näidik umbes 75 kraadist kõrgemale ei jõudnud.
Pärast termostaadi ja jahutusvedeliku vahetust kerkis temperatuur osuti järgi 85 peale ja sinna ka jääb sõites. Vana termostaat oli ise külmalt kinni nii nagu peab, aga soojalt hakkas nähtavasti liiiga vara suurt kontuuri järgi andma,
Seega võib vabalt olla väsinud termostaat. Lihtsam seda vahetada kui külma mootoriga sõites suuremat kulumist kannatada.
A.
Re: Mootor ei lähe soojaks
Tundub, et kõikidel RF 600-del on selline viga ? Minu omale on lausa mingi lisa ventikas igaks juhuks külge installitud. Ühtegi tõrget selle pärast olnud ei ole, ei rinkal, kiirendusrajal ega niisama sõites. Ei maksa selle pärast väga muretseda.
Päikest!
Evelin
Re: Mootor ei lähe soojaks
Minu RF-il tõuseb ka seier vaevalt veerandi peale. Nii-et see on normaalne?
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: Mootor ei lähe soojaks
Ja mul ZX7r ei tõuse esimese kriipsunigi sõites, kohal käies lõpuks läheb poole skaala peale, siis juba väga tuline ja vent käib. Sai ka teist andurit proovitud, ikka sama. Ei peaks suurt nrt tegema, sest katsudes on ikkagi kuumad torud?
Re: Mootor ei lähe soojaks
Ei kuumaks läheb küll jah. Ja keema pole ka siiani läinud...ptüi-ptüi-ptüi. Samas ma pole üle 20 km otsi sõitnud ka veel sellega.
-
- Postitusi: 12
- Liitunud: 09 Mai 2011, 19:09
- Asukoht: Pärnu
Re: Mootor ei lähe soojaks
nagu voyager juba ütles, siis on tsikli mootori jahutusvedeliku maht auto omaga võrreldes üsna väike, millest tuleneb suur temperatuuri kõikumine, lisaks jahutab tsiklimootorit tunduvalt rohkem ka õhk. Ja on auto termostaat väikese temperatuurivahega sellepärast, et too jahutussüsteem on mõeldud ka salongi soojendamiseks (kõrge avanemistemperatuur, et salong kiiremini soojaks läheks).
Ilmselt terostaat väsind, aga muretsemiseks pole põhjust, ainuke mis normaalsest külmema mootoriga võib olla on tiba kõrgem kütusekulu.
Selle termostaadi keetmise osas niipalju, et mitte termokat tuksi keerata siis kuumast veest ei tohiks teda kohe välja võtta vaid lasta tal vee sees koos veega jahtuda. Olen ise mõned termostaadid niiviisi ära rikkund. NB: niisama keeta polegi nagu mõtet, termomeeter võiks ka olla, siis näeb kenasti ära mis temperatuuril avaneb
Re: Mootor ei lähe soojaks
Karl Kärnataja kirjutas:Selle termostaadi keetmise osas niipalju, et mitte termokat tuksi keerata siis kuumast veest ei tohiks teda kohe välja võtta vaid lasta tal vee sees koos veega jahtuda. Olen ise mõned termostaadid niiviisi ära rikkund. NB: niisama keeta polegi nagu mõtet, termomeeter võiks ka olla, siis näeb kenasti ära mis temperatuuril avaneb
ja avanema peab järsku. kui teeb algul mingi tempiga prao sisse ja paargend kraadi hiljem avaneb täielikult on asi jama. kuni korpusel kirjutatud temperatuurini peab olema täielikult suletud ja siis 3 kraadiga C peab avanema täielikult. +- mõni kraad. aga kordan avanema peab järsku
Re: Mootor ei lähe soojaks
Kirjeldan ka veits oma värki...Yamu YZF750R, aastast 95. Kui sõidan linnas, siis kerkib termomeeter 80kraadi ligi, nii kui maanteele saan, langeb suht maha, küsimus, kas maentee sõidul on see normaalne,et termomeeter seal suht alumises otsas? Mitte tegelt suht vaid ongi all. Väljas ei olnud ka muidugi kõige soojem, umbes 15 kraadi....endal kogemused puuduvad,nii, et öelge, kas vaja muretseda?
Re: Mootor ei lähe soojaks
See on ikka väga vähe...
mul on temp ca. 85c kui väljas on selline 10c kanti ja sõita 120kmh pikka otsa.
ma arvan, et sul see termostaat ära väsinud ja jahutusvedelik käib koguaeg suures ringluses.
-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
- Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
- Asukoht: Võru/Tartu
Re: Mootor ei lähe soojaks
Ärge hukake mootorit ära. Termoostaat potti, vesi sisse, pliidile ja kraadiklaas vette. Avanema peab termostaadil märgitud temperatuuril ja suht kiiresti.
Külma mootoriga piitsutamine teeb ta ruttu "kohviks".
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
-
- Postitusi: 263
- Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
- Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
- Asukoht: Võru/Tartu
Re: Mootor ei lähe soojaks
munaz kirjutas:Ma ka ei põeks selle pärast. Pole siiani sõitnud ühegi tsikliga, mis autole omaselt väga väikest temperatuurivahemikku hoiaks (a la 85-90C). Kuigi tsiklid on samasuguse vesijahutus süteemiga, tunduvad käivatki suuremas temperatuurivahemikus - näiteks termostaat avaneb juba 50C ja ventikas läheb tööle alles 95C.
Võimalik, et kõik need (ca 10) tsiklit, millega mul kokkupuudet on olnud, on olnud vigaste termostaatidega, aga pigem kaldun arvama, et tsiklimootorid ongi sedasi konstrueeritud.
Mul jällegi trehvanud kõik mootorid ilusti temperatuuri hoidma. Viimane zx9r hoiab eriti hästi-rull põhjas või maas ikka 84 kraadi +4 -2.
Vedelikjahutusega mootorid ongi loodud töötama stabiilsema temperatuuriga- saab detailid teha täpsemad, suurem võimsus, pikem eluiga.
Õhkjahutusega mootoriosad suurema dolerantsiga suurema soojuspaisumise vajaduse pärast.
Nii olen ise asjast aru saanud
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Re: Mootor ei lähe soojaks
Tänud, homme hakkan asja uurima....äkki väikseid näpunäiteid, kuidas saada antud varuosa mõistliku hinnaga? Mis see hinnaklass üldse võiks olla
-
Teema algataja - Postitusi: 5
- Liitunud: 26 Okt 2009, 22:34
- Tsikkel: F800gs
Re: Mootor ei lähe soojaks
Muideks termostaadi klapil on ka paar väiksemat ava, kust pääseb jahutusvedelik suurde ringlusesse isegi siis kui termostaat ise on täiesti suletud.
Kuna maanteel sõites on mootori pöörded kõrgemad (minu baigil 100km/h ca 5000p/min Suzuki RF600), kuid otseselt suuremat koormust mootor ei saa, siis käib jahutusvedelik tänu veepumbale kiiremini ringi kui nt. linnasõidul. Veepump lööb surve üles ja jahutusvedelik liigub suures osas ka läbi termostaadi väiksemate avade suurde radikasse. Seepärast mootor jääbki "jahedaks" ja seier näitama külma mootorit.
Tegelikkuses on mootor ikkagi soe ja midagi sellest eriti kahjustuda ei tohiks.
Muideks RF600 orig. termostaat avanebki juba 73*C juures - nii on sellele peale kirjutatud...
Re: Mootor ei lähe soojaks
Eile vahetasin ära jahutusvedeliku, kuna mul ei olnud sellist pikka võtit, et termostaati kätte saada j aalustuseks lasin muidugi välja kogu vedeliku ja pärast proovides, kui temp näitas umbes 65kraadi, siis kui mootorit katsuda, oli see minuarust vägagi "kuum", nüüd ei oskagi seisukohta võtta...
Re: Mootor ei lähe soojaks
kontrolli aga termo üle ja ära ennem midagi muud üldse mõtlegi.
kui termo korras siis võid hakata süüdistama miskit andurit vms.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Mootor ei lähe soojaks
Sõber toppis oma kawale mingi auto termostaadi.
Teine sõber toppis oma hondale samuti, ilma probleemideta.
Hinnavahe on auto ja tsikli omal 10 kordne (auto oma kasuks), kuid tegelikult neil vahet ei olegi.
Avanemistemperatuur peab lihtsalt enamvähem sama olema.
Võta oma vana termostaat näppu ja mine mõnesse suuremasse autovaruosade poodi.
Tallinnas oli üks näiteks http://www.atoy.ee (see oli küll oma 5 aastat tagasi juba, kui sealt ostsime).
Pärnus ma arvan et sa saad http://www.sekk.ee/, vaja sama mõõtu lihtsalt
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: Mootor ei lähe soojaks
Kuna mul tempi seier koguaeg all sõidu ajal, siis võtsin termostaadi maha ja hakkasin potis keetma. Termomeetrit kahjuks ei olnud, et vee tempi mõõta, aga siis kui poti seintele tekkisid need väikesed mullikesed(olen kuulnud, et need tekivad ca 80kraadi juures) ehk suht kaua enne vee keema minekut avanes termostaat täielikult. Veest välja tõstes läks ilusti kinni kohe. Siit küsimus - kas avab kindlasti väga vara ja peab termostaadi vahetusele mõtlema?
EDIT: Ok, manualis kirjas, et peab avanema 80-84kraadi, seega pean muretsema termomeetri, et täpset veenäitu saada. Aga juhul kui hakkab avanema miski 70-75 kraadi juures, kas siis on hädavajalik vahetus?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.