Järjekordne algaja.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


zx12r

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Sõida lihtsalt varem kohale muidugi, ära päris peaukse ette pargi. Ütle, et sõber tõi tsikli juba enne kohale, kuigi vaevalt kedagi üldse kotib see.

Ahjaa, ise sõitsin Tallinnast Viljandisse kohale eksamiks, kuna Tallinnas oli kaks kuud järts. Vahele ei jäänd õnneks. Tagasi oli juba uhke tunne tulla, load taskus ja puha.

Neil pold seal tollal omal tsiklit eksamiks anda ja ei olnud tsiklieksamiks vaba autotki, millega siis eksamineeritava taga sõita. Seega sõitsime Tallinnast kohale, mina tsiklil ja õde autoga taga. Eksamineerija istus mu õe kõrvale autosse ja eksam algas. Tiirutasime linna läbi (Folgi ajal oli veel), jäime ARKi ette seisma ja siis esimesed sõnad olid eksamineerija suust "Läbi kukkunud! Aga mitte sina, sinu õde! Suunatulesid õigel ajal näidata ei viitsi, sõidurajal paikneb valesti jne jne."

Mul võttis natuke aega, et nägu naerule saada... esimene mõte peas oli, et "kuradikurat, nüüd pean lubadeta tagasi ka veel sõitma..."


madispilt
Postitusi: 140
Liitunud: 05 Mai 2011, 00:23
Tsikkel: FJ600 '88
Kontakt:

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas madispilt »

reinuvader kirjutas:

Samas küsin,et mis näoga võivad vaadata ARK,is suured pürokraadid kui sinna oma rattaga teisipäeval tekin? ..

Mina sõitsin Tallinna ARK -i platsil äärde sirge seljaga ise kohale. Käseti ratas platsil oleva autoni lükata. Peale eksamit sõitsin load "taskus" veel sirgema seljaga sealt platslt minema. Ei krimpsutanud nägu keegi, aga eks eksamineeriad ole ka erinevad.
Edu eksamiks!

Kvaliteetset ringraja varustust saad siit.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7421
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1097 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

No tunnistan üles, et sõitsin ka ise kohale omapäi, ca 30 min varem, parkisin tsikli "tagumisse ritta" ja jäin oma järjekorda ootama. Väike pabin oli küll sees, aga kuna Tallinna ARK'i platsil on piisavalt palju saginat, siis keegi küll mingeid ebamugavaid küsimusi ei esitanud.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

-PitBull-
Postitusi: 1186
Liitunud: 10 Mär 2006, 21:59
Asukoht: Ida-Virumaa

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas -PitBull- »

Sõitsin ka ise kohale (30km), aga kuna varem polnud kaheksat proovinud, siis kukkusin kohe läbi ka, mõtlesin, et huinjaa, mis see ikka on siis mingit kaheksat sõita beigiga :mrgreen: Järgmine kord siis kui kohale tulin hakkas padukat tulema ja plats ujus, ark onu ütles, et tahad teha sellise vee sees, et äkki on libe. Pane parem järgmine aeg kirja. Kolmas kord kui hakkasin ark-i sõitma, poolel teel helises telefon ja jäin seisma rääkisin jutu ära ja tahtsin hakata edasi sõitma, kõrval aga jäid seisma onud miilitsad, et uurida, kas midagi juhtus. Ütlesin, et ei juhtunud midagi, rääkisin telefoniga. Neil aga tuli siis mõte, et ah kontrollime siis juba dokumente ka kui seisma jäime:mrgreen: Ja siis hakkas tulema, oo lube pole, ratas ka teise inimese nimel (tahtsingi ümber vormistada kui arki lähen, esimene kord jäid papprid maha). Rääkisin siis onudele, et lähengi ju kohe eksamile, et ega ma 30km ratast lükkama ei hakka. No saime siis kaubale, et teinekord kui mind näevad, siis kontrollivad ja kui lube pole, siis trahv. Ja mingi 4-5 päeva läks mööda ja samad onud tulidki jutule, õnneks oli paber taskus olemas. Endalegi tundus uskumatu et sellised vennad jätsid trahvi tegemata kohe ja veel tsiklimehele, sest olid nad tegelikult sellised, kes otsivad igat asja mille eest väänata. Ja see kuradi telefonikõne mille pärast oleks peaaegu trahvi saanud, oli mingi mõttetu müügipakkumine, joppas seekord :mrgreen: ARK-s ei öelnud sellepeale ka keegi midagi, et ise edasi tagasi sinna sõitsin lubadeta.

Pilt


Riga->Planeta 5 1991->Jupiter 2K 1968-> R1 2005->Honda CBR600RR 2004
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1071
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 193 korda
Tänatud: 119 korda

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas villy »

Heh hea lugemine Pitbull.

"at reinuvader" kui ikka väga kange tahtmine rattaga kohale minna .. siis soovitan helkurvesti kanda ja mingi 30 min enne eksamit ratas parklasse parkida ja kui eksam algab lükka käe kõrval eksamialale. Ei garanteeri, et aitab aga võib.

Kindlasti ei aita see kui viimasel minutil kohale lendad nii, et onu ootab ja otse platsile sisse sõidad.

Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Omal ajal sai sõpra eskorditud Tallinnast Võrusse eksamile. Tallinnas olid järjekorrad 3 kuud, ehk suvi läbi selleks ajaks. Võrus sai 1 nädalaga.

Eksaminaatoril oli küll väike irve näol, kui nägi et Tallinna poisid kahe tsikliga eksamile tulnud. Mis seal ikka, eksam tehtud ja paberid käes, panime Tallinna tagasi.

Kasutaja avatar

reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Hei!Ja hurrraaaaa!!!!
Alates tänasest on siis TEIE hulgas "tsiklimehed" lisa ,minu ja punase bike näol!
Tahan avaldada tänu teile kõigile,kes nõu ja soovituste-õpetustega abiks olid!Nüüd riiklikust eksamist natuke:sõitsingi ise kohale ja enne ARK,i lükkasin käekõrval masina platsile.Ootasin u 35min ja tuli eksaminaator...kes kohe,mitte just kõige sõbralikumalt lausus,et "no vihma sajab ju,kas mul siis edasi lükata ei andnud"?No ei ole mul see nii,et kui neil seal on aegu...kohe ka mulle sobiks.Hakkas siis rada e koonuseid maha panema ja sammudega ning mõõdulindiga vahemaid mõõtma ja aeg läks u 10min üle.Ja nagu kiuste tulid eksamimehel mingid tuttavad ARK,i...kes jäid ka siis nö "pealtvaatajateks-kommenteeriateks"...mis mulle üldse ei meeldinud.Aga ok "plats"...KÕIK sujus va ümberpõige, mida lasi 2x teha,et hoog olevat väike..ma viilivat.Ja 8 ,läks korra jalg maha.
Linn:ja siin mul vedas nagu vanal rebasel....kui alustasime tegi taevaisa täiega luugid lahti ning algas totaalne padukas...saime natuke sõita kui kostis raadiojaama,et kuule..."teeme mõni teine kord,ohtlik ju...või mis mina arvan"?Mina näitasin kiuslikult käega,et EI...jätkame ja vastus tuli,et "ise tead".Sai siis mõned ristmikud-ringid ja oli hetk,kus ootasin,et nüüd peaks vasak pööre tulema(otse sõita polnud mõtet,sest tee lõppes tupikuga)..ja kõrvus algas ühtlane "kohin-krõbin"...sain aru,et jaam ei tööta,andsin käega vastu kiivri külge märku,et ei kuule...jäime seisma ja mida ei kuule-seda ei kuule.Näperdas siis jaama-juhtmeid,ei midagi ja siis tuli otsus..."kõik,läheme tagasi ARK,i".See polnud enam miskit...ma lausa lendasin "mõttes" tee kohal sinna ARK,i poole ja "tehtud need A-load said"!
Nii,et veel-kord AITÄHH kõigile toetajatele...samas tunnen,et mu hing on rohkem motokrossi juures kui tänavaristleja poolel...aga vast kellegiga trehvame kuskil teel-rajal-linnas.

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1226
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas Yerba »

reinuvader kirjutas:

Hei!Ja hurrraaaaa!!!!
Alates tänasest on siis TEIE hulgas "tsiklimehed" lisa ,minu ja punase bike näol!
Tahan avaldada tänu teile kõigile,kes nõu ja soovituste-õpetustega abiks olid!Nüüd riiklikust eksamist natuke:sõitsingi ise kohale ja enne ARK,i lükkasin käekõrval masina platsile.Ootasin u 35min ja tuli eksaminaator...kes kohe,mitte just kõige sõbralikumalt lausus,et "no vihma sajab ju,kas mul siis edasi lükata ei andnud"?No ei ole mul see nii,et kui neil seal on aegu...kohe ka mulle sobiks.Hakkas siis rada e koonuseid maha panema ja sammudega ning mõõdulindiga vahemaid mõõtma ja aeg läks u 10min üle.Ja nagu kiuste tulid eksamimehel mingid tuttavad ARK,i...kes jäid ka siis nö "pealtvaatajateks-kommenteeriateks"...mis mulle üldse ei meeldinud.Aga ok "plats"...KÕIK sujus va ümberpõige, mida lasi 2x teha,et hoog olevat väike..ma viilivat.Ja 8 ,läks korra jalg maha.
Linn:ja siin mul vedas nagu vanal rebasel....kui alustasime tegi taevaisa täiega luugid lahti ning algas totaalne padukas...saime natuke sõita kui kostis raadiojaama,et kuule..."teeme mõni teine kord,ohtlik ju...või mis mina arvan"?Mina näitasin kiuslikult käega,et EI...jätkame ja vastus tuli,et "ise tead".Sai siis mõned ristmikud-ringid ja oli hetk,kus ootasin,et nüüd peaks vasak pööre tulema(otse sõita polnud mõtet,sest tee lõppes tupikuga)..ja kõrvus algas ühtlane "kohin-krõbin"...sain aru,et jaam ei tööta,andsin käega vastu kiivri külge märku,et ei kuule...jäime seisma ja mida ei kuule-seda ei kuule.Näperdas siis jaama-juhtmeid,ei midagi ja siis tuli otsus..."kõik,läheme tagasi ARK,i".See polnud enam miskit...ma lausa lendasin "mõttes" tee kohal sinna ARK,i poole ja "tehtud need A-load said"!
Nii,et veel-kord AITÄHH kõigile toetajatele...samas tunnen,et mu hing on rohkem motokrossi juures kui tänavaristleja poolel...aga vast kellegiga trehvame kuskil teel-rajal-linnas.

Rõõm lugeda :bsmile:
Peamine et tehtud. Sõitma õpime me pea kõik hilisema praktika käigus tänavatel-liikluses ning survivalitel - muudel koolitustel. 8)

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Yerba kirjutas:

Rõõm lugeda :bsmile:
Peamine et tehtud. Sõitma õpime me pea kõik hilisema praktika käigus tänavatel-liikluses ning survivalitel - muudel koolitustel. 8)

Sellega seoses, on käesoleva hooaja jooksul veel kuskil mingit koolitust tulemas? Teab keegi?

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7421
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1097 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

TarmoM kirjutas:

Sellega seoses, on käesoleva hooaja jooksul veel kuskil mingit koolitust tulemas? Teab keegi?

"Selle hooaja eelviimane kursus algab 15.septembril 2011. Viimase kursusega kaasneb Motoõpik "Mootorrattasõidu ABC" ning tasuta lisakoolitus "Sõida õigesti Tallinnas" - lisakoolitusel tutvustatakse üle saja erineva koha Tallinnas kus tüüpiliselt eksitakse Liiklusseaduse vastu)." http://www.motokoolitus.ee

Odium Autokool 13.09.2011 T 17.30 Tallinn, Kristiine http://www.odium.ee
Odium Autokool 19.09.2011 E 17.00 Tallinn, Kesklinn http://www.odium.ee
Odium Autokool 20.09.2011 T 17.30 Tallinn, Kristiine http://www.odium.ee
Odium Autokool 26.09.2011 E 17.00 Tallinn, Kesklinn http://www.odium.ee
Odium Autokool 27.09.2011 T 17.30 Tallinn, Kristiine http://www.odium.ee

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Aa,tuli meelde veel üks tähelepanek tänaselt eksamilt.Kui sõit tehtud oli ja juba kontoris istusime ja ootasin otsust,et kas TEHTUD või EI...teatas eksamimees,et tegelikult "Bike" pole eksamil lubatud mootorattas!!??Eksam tuleb sooritada klassikalise mootorattaga?Autokooli ei räägitud sellest sõnagi?Ja siis ta pajatas,et kui ta minu motikat nägi,oli ta üsna kindel,et bike ei keera nende gondlite vahelisel nn ussi sõitmisel lihtsalt välja ning platsiga "tema arust" eksam piirduks!?Sain hakkama...ja see oli "tema" jaoks positiivne(ka minu jaoks)üllatus.Aga mõnes mõttes tõesti,nüüd juba tsipa kogenud algajana...kui kellelgi on eksam tulekul ja on võimalus ratast valida...bike pole küll kõige mugavam ratas selleks.Koolis oli plats mul lennates teha,kohe alguses,esimesest päevast ja harjutusest...aga ratas oli teine,palju stabiilsem-rahulikum,lihtsama juhitavusega...marki ma ei teagi täpselt...mingi Honda600(700).


zx12r

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas zx12r »

reinuvader kirjutas:

Aa,tuli meelde veel üks tähelepanek tänaselt eksamilt.Kui sõit tehtud oli ja juba kontoris istusime ja ootasin otsust,et kas TEHTUD või EI...teatas eksamimees,et tegelikult "Bike" pole eksamil lubatud mootorattas!!??Eksam tuleb sooritada klassikalise mootorattaga?Autokooli ei räägitud sellest sõnagi?Ja siis ta pajatas,et kui ta minu motikat nägi,oli ta üsna kindel,et bike ei keera nende gondlite vahelisel nn ussi sõitmisel lihtsalt välja ning platsiga "tema arust" eksam piirduks!?Sain hakkama...ja see oli "tema" jaoks positiivne(ka minu jaoks)üllatus.Aga mõnes mõttes tõesti,nüüd juba tsipa kogenud algajana...kui kellelgi on eksam tulekul ja on võimalus ratast valida...bike pole küll kõige mugavam ratas selleks.Koolis oli plats mul lennates teha,kohe alguses,esimesest päevast ja harjutusest...aga ratas oli teine,palju stabiilsem-rahulikum,lihtsama juhitavusega...marki ma ei teagi täpselt...mingi Honda600(700).

Jah, eksamit on küll kergem väikesema rattaga teha, kuid päriselus hakkab nii mõnigi ikkagi sõitma teistsuguse rattaga.

Olen sõitnud erinevate ratastega maanteekiirustel tuulisema ilmaga, mu arvates on enduroga ja gondliteta tsiklitega ikka kehvem kui oma praeguse või eelmise rattaga. Grupis sõites on näha, kuidas ees sõitev tsiklimees tuuleiilides "võbeleb," tugevam külgtuul meetri jagu kõrvale lükkab ning kurvi võttes tuule tõttu parem aegsasti hoo maha võtab. Reisin tsikliga Eestist välja igal aastal ning minu jaoks on oluline mugavus maanteekiirustel ja kehvades ilmaoludes (Poola!).

Muidugi, kui võimalik valida omale kerge tsikkel eksami tegemiseks, siis miks mitte, hoiab raha kokku. Kuid nendest eksamisõidu-manöövritest palju keerulisemaid tuleb teha siiski oma enda rattaga. Olgu selleks tagasipööre mägiteel, ootamatu ümberpõikamine, tugev pidurdus (põhiline kukkumise põhjus vist liikluses) vms. Tihtilugu on algajatel suhtumine "ostan esimeseks rattaks midagi odavat, nagunii kukun..."

Ise tegin platsi- ja linnasõidu oma esimese Kawaga, vanakooli bike, suht raske ratas. Sain hakkama õnneks, eks enne eksamit sai natuke küla vahel harjutatud kah...

Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

macintosh kirjutas:
TarmoM kirjutas:

Sellega seoses, on käesoleva hooaja jooksul veel kuskil mingit koolitust tulemas? Teab keegi?

"Selle hooaja eelviimane kursus algab 15.septembril 2011. Viimase kursusega kaasneb Motoõpik "Mootorrattasõidu ABC" ning tasuta lisakoolitus "Sõida õigesti Tallinnas" - lisakoolitusel tutvustatakse üle saja erineva koha Tallinnas kus tüüpiliselt eksitakse Liiklusseaduse vastu)." http://www.motokoolitus.ee

Ei ma ei pidanud A-kat kursuseid silmas, load on mul olemas. Ma mõtlesin rohkem mingit survivalit või muud täiendkoolitust

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

Yamsakas
Postitusi: 205
Liitunud: 02 Nov 2010, 14:45
Tsikkel: 2 jalajõudu

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas Yamsakas »

Ja milleks endale plangu nii kõrgele tõsta, et tegid platsi ja linna raskema baigiga....
Põhiasi on saada pagana load tasku (plastik), ja algaja võiks üldse algul classicul sõita (35-50kW) esimene aasta/kaks, kui plastik käes...

ARK vennad ei salli eriti neid, kes tulevad sportbikega eksamit tegema, sest see pole üldse algajate jaoks mõeldud "riist" aga kuna meil reeglid on nagu nad on, siis keelduda eksami vastuvõtmisest nad ei saa... aga käitumisest ja silmist on näha kuidas see neid ärritab..pole ka ime miks

zx12r kirjutas:

Jah, eksamit on küll kergem väikesema rattaga teha, kuid päriselus hakkab nii mõnigi ikkagi sõitma teistsuguse rattaga.

Olen sõitnud erinevate ratastega maanteekiirustel tuulisema ilmaga, mu arvates on enduroga ja gondliteta tsiklitega ikka kehvem kui oma praeguse või eelmise rattaga. Grupis sõites on näha, kuidas ees sõitev tsiklimees tuuleiilides "võbeleb," tugevam külgtuul meetri jagu kõrvale lükkab ning kurvi võttes tuule tõttu parem aegsasti hoo maha võtab. Reisin tsikliga Eestist välja igal aastal ning minu jaoks on oluline mugavus maanteekiirustel ja kehvades ilmaoludes (Poola!).

Muidugi, kui võimalik valida omale kerge tsikkel eksami tegemiseks, siis miks mitte, hoiab raha kokku. Kuid nendest eksamisõidu-manöövritest palju keerulisemaid tuleb teha siiski oma enda rattaga. Olgu selleks tagasipööre mägiteel, ootamatu ümberpõikamine, tugev pidurdus (põhiline kukkumise põhjus vist liikluses) vms. Tihtilugu on algajatel suhtumine "ostan esimeseks rattaks midagi odavat, nagunii kukun..."

Ise tegin platsi- ja linnasõidu oma esimese Kawaga, vanakooli bike, suht raske ratas. Sain hakkama õnneks, eks enne eksamit sai natuke küla vahel harjutatud kah...

Kasutaja avatar

boordy
Postitusi: 29
Liitunud: 27 Juul 2010, 23:29
Asukoht: Keila/Zürich

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas boordy »

reinuvader kirjutas:

Hei!Ja hurrraaaaa!!!!
Alates tänasest on siis TEIE hulgas "tsiklimehed" lisa ,minu ja punase bike näol!

Õnnitlused Reinuvader! :D Sai endalgi täna varahommikul Sauel sõiduexam tehtud :D Vägaa vingee! :D Ise tegin rattaga, millega tutvusin alles eile õhtul ja mis erines tunduvalt minu koolirattast- ehtne chopper. Seda vaadates jäi küll suu lahti. Esimene mõte kohe mis pähe tuli oli, et siia me jäämegi, rääkimata siis veel slaalomist ja 8-st. Algul oli küll väga harjumatu, kaheksa meenutas rohkem ühte... aga mõne aja pärast tulid kõik puhtalt välja, vaata et paremini kui kooliski. Eksami läbisin ka täna täitsa puhtalt, ainult boxi ajades oleks äärepealt selle tangiga pikali käinud :) aga läx õnneks... Ja linnassõidul oleksin võinud ka mõnes kohas nats kiiremini ringi podiseda kuid ega see just väga mõnus pole kui peale igat vastutulevat autot su poole veelaine tuleb :)


zx12r

Re: Järjekordne algaja.

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Selleks, et ei olnud muud võtta ekasmiks tollal. Poleks võtnud ka ilmselt.

Jajah, ma arvan ka, et 35-50 KW classic (mis iganes see siis ka on) ei liigu piisavalt edasi, et kurvis otse sõita... :bsmile:

Yamsakas kirjutas:

Ja milleks endale plangu nii kõrgele tõsta, et tegid platsi ja linna raskema baigiga....
Põhiasi on saada pagana load tasku (plastik), ja algaja võiks üldse algul classicul sõita (35-50kW) esimene aasta/kaks, kui plastik käes...

ARK vennad ei salli eriti neid, kes tulevad sportbikega eksamit tegema, sest see pole üldse algajate jaoks mõeldud "riist" aga kuna meil reeglid on nagu nad on, siis keelduda eksami vastuvõtmisest nad ei saa... aga käitumisest ja silmist on näha kuidas see neid ärritab..pole ka ime miks

zx12r kirjutas:

Jah, eksamit on küll kergem väikesema rattaga teha, kuid päriselus hakkab nii mõnigi ikkagi sõitma teistsuguse rattaga.

Olen sõitnud erinevate ratastega maanteekiirustel tuulisema ilmaga, mu arvates on enduroga ja gondliteta tsiklitega ikka kehvem kui oma praeguse või eelmise rattaga. Grupis sõites on näha, kuidas ees sõitev tsiklimees tuuleiilides "võbeleb," tugevam külgtuul meetri jagu kõrvale lükkab ning kurvi võttes tuule tõttu parem aegsasti hoo maha võtab. Reisin tsikliga Eestist välja igal aastal ning minu jaoks on oluline mugavus maanteekiirustel ja kehvades ilmaoludes (Poola!).

Muidugi, kui võimalik valida omale kerge tsikkel eksami tegemiseks, siis miks mitte, hoiab raha kokku. Kuid nendest eksamisõidu-manöövritest palju keerulisemaid tuleb teha siiski oma enda rattaga. Olgu selleks tagasipööre mägiteel, ootamatu ümberpõikamine, tugev pidurdus (põhiline kukkumise põhjus vist liikluses) vms. Tihtilugu on algajatel suhtumine "ostan esimeseks rattaks midagi odavat, nagunii kukun..."

Ise tegin platsi- ja linnasõidu oma esimese Kawaga, vanakooli bike, suht raske ratas. Sain hakkama õnneks, eks enne eksamit sai natuke küla vahel harjutatud kah...

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”