Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
organize

Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas organize »

Mina kui värske motohobiline sooviks teada kuidas käituda sõiduvahendiga peale mauramist? Seisma vist ei tohiks kohe jätta ja kas oleneb ilmast(temperatuur väljas). Või tuleks mõnda aega lihtsalt ringi sõita nn tuulutada(teinekord ka ennast:) Küsin kuna sõbrad noomivad alati peale poes piima järel käimist tsikli kohest seisma jätmist, et kas see on tõesti nii suur probleem???

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Mul üks vana töökaaslane sõitis sigulliga alati tööle ilmatu ringi, sest lühikesed otsad pidid hirmsasti mootorit kulutama :D
Peenestamisega on sama lugu ma arvan. Peale piirajasse laskmist tuleks vähemalt 20km tühikäigul tiksuda. Ja kui piiraja on rakendunud pärast 23:00 mõnes magalarajoonist tuleks tühikäigul tiksuda ka terve järgmine päev :wink:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas TDM »

Olen kuulnud, et seda hilisemat rahulikku käimist on vaja turbo mootoritele, et tubo jahtuks!
tava mootoril ei tea küll, et peaks, tühikäigul ju kuumeneb veel rohkem kui sõiduga! 8)
Kui segu kontrollida tahad on pigem vaja kohe seisma saada, et küünla värvi näha! :mrgreen:
Võt enne põletamist tuleks mootor töösoojaks ajada! :bsmile:

Ei midagi . . . peale tuule!
Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas Pan »

Maaks kirjutas:

Ja kui piiraja on rakendunud pärast 23:00 mõnes magalarajoonist tuleks tühikäigul tiksuda ka terve järgmine päev :wink:

Kui peale kella 23:00 on kusagil magalarajoonis eriti kõvasti "peenestatud", tuleks tsikkel terveks järgmiseks päevaks kusagile jahedasse garaaži jahtuma jätta. Vastasel juhul, ntx maja ees päikese käes, võib ette tulla ka iseeneselikke süttimisi ;)

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.

sylla
Postitusi: 102
Liitunud: 07 Juul 2011, 11:03

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas sylla »

Turbomootoreid pead jahutama, sest sõites läheb turbos temperatuur mitmesaja kraadini, ja kohe välja lülitades võib õli kuumade detailide vahele kõrbeda ja hiljem jamasid tekitada. Rahulikult käiates jahutab maha ja õlitab kenasti kõik ära ja probleeme ei teki. :bsmile:


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

õhkjahutuse korral tasuks näiteks peale põletust ja enne seisma jätmist teha mingi paari kilomeetrine külmutustiir, tuulutab mootori jahedamaks ja punaselt hõõguvad tuletorud kustuvad ka nagu nõiaväel. :bsmile: soovitav on hiljem ka õli ära vahetada.


Teema algataja
mart211

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Hahaha, minu ratas peaks selle teema järgi ammu kotis olema :mrgreen:
Käib piirajasse iga jumala päev kui sõidan, seda kohapeal või väikestel kiirustel. Põhiline on et enne mootor soe ja pärast jahutad veidi(muidu tekivad eri temperatuurid radikas(jahe)ja mootoris(kuumeneb edasi) ning mingi aja pärast uuesti käivitades võib plokikaane kõveraks ajada). Seegi on õhkõrn võimalus. Kui sa ratast üle ei keeda, siis ei juhtu absull mitte midagi(peale mootori kulumise). Mina oma ratas korduvalt läbi keetnud, ei ole ka probleeme näinud. Nüüd kaks ventikat ja ei tohiks probleeme olla.

Kasutaja avatar

TDM
Postitusi: 349
Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
Asukoht: Keila

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas TDM »

Mul tekkis küsimus, et kuidas seisva mootoriga see edasi kuumenemine toimub? :shock:
Edasist põlemist enam ei ole ja mootor saab ju ainult jahedamaks minna!
Õhu vabas jahutussüsteemis on ju ka loomulik tsirkulatsioon kuniks termostaat on avatud!
Mõningane temperatuuride erinevus radika ja mootori vahel kindlasti on kui sund tsirkulatsioon lõppeb!
Arvan, et kui seisates jahutus vedelik keeb, siis kees se ka enne seiskamist! 8)
Iseasi on õhkjahutuse puhul, võib tekkida ebaühtlane jahtumine ja liigsed sisepinged! :bsmile:

Üldiselt kui on ette nähtud mahlad sees ja peeneks lastakse lubatud pööreteni siis ka kestab!

Ei midagi . . . peale tuule!

Teema algataja
mart211

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

TDM kirjutas:

Mul tekkis küsimus, et kuidas seisva mootoriga see edasi kuumenemine toimub? :shock:
Edasist põlemist enam ei ole ja mootor saab ju ainult jahedamaks minna!
Õhu vabas jahutussüsteemis on ju ka loomulik tsirkulatsioon kuniks termostaat on avatud!
Mõningane temperatuuride erinevus radika ja mootori vahel kindlasti on kui sund tsirkulatsioon lõppeb!
Arvan, et kui seisates jahutus vedelik keeb, siis kees se ka enne seiskamist! 8)
Iseasi on õhkjahutuse puhul, võib tekkida ebaühtlane jahtumine ja liigsed sisepinged! :bsmile:

Üldiselt kui on ette nähtud mahlad sees ja peeneks lastakse lubatud pööreteni siis ka kestab!

Ega jah, see on kõik selline et "võib juhtuda", reaalselt peavad need mootorid ikka kõvale peedistamisele vastu. Minu mõte ongi see, et kui ventikas töötab, siis ära välja sureta, kui jääb seisma, siis sureta. Mootori metallosad ju kuumemad kui 110 kraadi, vedelik käib radikast läbi, tuleb jahedana, siis suretatakse mootor, vesi ringi ei käi, radikas jahtub edasi, mootoris kütavad kuumad metallid vedelikku edasi. 20 minuti pärast on radikas hea jahe, mootor "soe", paned tööle, tuleb sooja mootorisse jahe vedelik. Ja see peaks siis asja perse keerama, see temperatuuri muutus. Kuid reaalselt, ei ole väga vahet. Mina keetsin masinast välja üle 80% vedelikest ja sõidab tänaseni ilma vett võtmata. :mrgreen:


Teema algataja
organize

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas organize »

tänud vastuste eest, huumoriga asjale lähenemine on alati teretulnud :)

Kasutaja avatar

argoa
Postitusi: 331
Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
Tsikkel: V-Strom
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas argoa »

Ähh, mida te vaevate oma pead, sõitke! Küll juba tootjad selle peale mõtlevad, et mis siis juhtub kui keegi sõitma läheb... :)

Riga 12, Minsk 125, CŽ 250, Planeta 5, Yamaha XJ900F, Suzuki DL650 V-Strom

husu
Postitusi: 105
Liitunud: 25 Veebr 2005, 08:25
Tsikkel: yamaha xjr 1200
Asukoht: tartu

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas husu »

sylla kirjutas:

Turbomootoreid pead jahutama, sest sõites läheb turbos temperatuur mitmesaja kraadini, ja kohe välja lülitades võib õli kuumade detailide vahele kõrbeda ja hiljem jamasid tekitada. Rahulikult käiates jahutab maha ja õlitab kenasti kõik ära ja probleeme ei teki. :bsmile:

kas selle turbovärgiga ei ole nii, et mootor peab tühikäigul tuksuma seepärast, et turbo turbiin saaks om pöörlemised ära pöörelda. mõtle nüüd kui 50 000 rpm i turbo kerib, jätad mootori seisma, õlisurve kaob ja turbo keerleb kuivalt edasi. kui 2 metalli omavahel kuivalt hõõruvad annab üks kindlasti järgi

maailm jookseb lõpu poole

Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?

Lugemata postitus Postitas Melx »

"Pöörleva" turboga ei tohi mootorit igal juhul seisma jätta, ise-asi see temperatuur, ideaalis võiks kindlasti turboga mootorit lasta natuke tühikäigul töötata enne seisma jätmist.
Aga eks selliseid ralliässasi on nähtud ka kes juba piima autosse tõstavad kui turbo alles kerib kuskil maxima parklas, kui ilma boostita ei suudeta parkimiskohale sõita nu mis sa enam tahad (slap).

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”