Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Mina kui värske motohobiline sooviks teada kuidas käituda sõiduvahendiga peale mauramist? Seisma vist ei tohiks kohe jätta ja kas oleneb ilmast(temperatuur väljas). Või tuleks mõnda aega lihtsalt ringi sõita nn tuulutada(teinekord ka ennast:) Küsin kuna sõbrad noomivad alati peale poes piima järel käimist tsikli kohest seisma jätmist, et kas see on tõesti nii suur probleem???
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2669
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 192 korda
- Tänatud: 406 korda
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Mul üks vana töökaaslane sõitis sigulliga alati tööle ilmatu ringi, sest lühikesed otsad pidid hirmsasti mootorit kulutama
Peenestamisega on sama lugu ma arvan. Peale piirajasse laskmist tuleks vähemalt 20km tühikäigul tiksuda. Ja kui piiraja on rakendunud pärast 23:00 mõnes magalarajoonist tuleks tühikäigul tiksuda ka terve järgmine päev
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Olen kuulnud, et seda hilisemat rahulikku käimist on vaja turbo mootoritele, et tubo jahtuks!
tava mootoril ei tea küll, et peaks, tühikäigul ju kuumeneb veel rohkem kui sõiduga!
Kui segu kontrollida tahad on pigem vaja kohe seisma saada, et küünla värvi näha!
Võt enne põletamist tuleks mootor töösoojaks ajada!
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Maaks kirjutas:Ja kui piiraja on rakendunud pärast 23:00 mõnes magalarajoonist tuleks tühikäigul tiksuda ka terve järgmine päev
Kui peale kella 23:00 on kusagil magalarajoonis eriti kõvasti "peenestatud", tuleks tsikkel terveks järgmiseks päevaks kusagile jahedasse garaaži jahtuma jätta. Vastasel juhul, ntx maja ees päikese käes, võib ette tulla ka iseeneselikke süttimisi
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Turbomootoreid pead jahutama, sest sõites läheb turbos temperatuur mitmesaja kraadini, ja kohe välja lülitades võib õli kuumade detailide vahele kõrbeda ja hiljem jamasid tekitada. Rahulikult käiates jahutab maha ja õlitab kenasti kõik ära ja probleeme ei teki.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
õhkjahutuse korral tasuks näiteks peale põletust ja enne seisma jätmist teha mingi paari kilomeetrine külmutustiir, tuulutab mootori jahedamaks ja punaselt hõõguvad tuletorud kustuvad ka nagu nõiaväel. soovitav on hiljem ka õli ära vahetada.
-
Teema algataja
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Hahaha, minu ratas peaks selle teema järgi ammu kotis olema
Käib piirajasse iga jumala päev kui sõidan, seda kohapeal või väikestel kiirustel. Põhiline on et enne mootor soe ja pärast jahutad veidi(muidu tekivad eri temperatuurid radikas(jahe)ja mootoris(kuumeneb edasi) ning mingi aja pärast uuesti käivitades võib plokikaane kõveraks ajada). Seegi on õhkõrn võimalus. Kui sa ratast üle ei keeda, siis ei juhtu absull mitte midagi(peale mootori kulumise). Mina oma ratas korduvalt läbi keetnud, ei ole ka probleeme näinud. Nüüd kaks ventikat ja ei tohiks probleeme olla.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Mul tekkis küsimus, et kuidas seisva mootoriga see edasi kuumenemine toimub?
Edasist põlemist enam ei ole ja mootor saab ju ainult jahedamaks minna!
Õhu vabas jahutussüsteemis on ju ka loomulik tsirkulatsioon kuniks termostaat on avatud!
Mõningane temperatuuride erinevus radika ja mootori vahel kindlasti on kui sund tsirkulatsioon lõppeb!
Arvan, et kui seisates jahutus vedelik keeb, siis kees se ka enne seiskamist!
Iseasi on õhkjahutuse puhul, võib tekkida ebaühtlane jahtumine ja liigsed sisepinged!
Üldiselt kui on ette nähtud mahlad sees ja peeneks lastakse lubatud pööreteni siis ka kestab!
-
Teema algataja
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
TDM kirjutas:Mul tekkis küsimus, et kuidas seisva mootoriga see edasi kuumenemine toimub?
![]()
Edasist põlemist enam ei ole ja mootor saab ju ainult jahedamaks minna!
Õhu vabas jahutussüsteemis on ju ka loomulik tsirkulatsioon kuniks termostaat on avatud!
Mõningane temperatuuride erinevus radika ja mootori vahel kindlasti on kui sund tsirkulatsioon lõppeb!
Arvan, et kui seisates jahutus vedelik keeb, siis kees se ka enne seiskamist!![]()
Iseasi on õhkjahutuse puhul, võib tekkida ebaühtlane jahtumine ja liigsed sisepinged!Üldiselt kui on ette nähtud mahlad sees ja peeneks lastakse lubatud pööreteni siis ka kestab!
Ega jah, see on kõik selline et "võib juhtuda", reaalselt peavad need mootorid ikka kõvale peedistamisele vastu. Minu mõte ongi see, et kui ventikas töötab, siis ära välja sureta, kui jääb seisma, siis sureta. Mootori metallosad ju kuumemad kui 110 kraadi, vedelik käib radikast läbi, tuleb jahedana, siis suretatakse mootor, vesi ringi ei käi, radikas jahtub edasi, mootoris kütavad kuumad metallid vedelikku edasi. 20 minuti pärast on radikas hea jahe, mootor "soe", paned tööle, tuleb sooja mootorisse jahe vedelik. Ja see peaks siis asja perse keerama, see temperatuuri muutus. Kuid reaalselt, ei ole väga vahet. Mina keetsin masinast välja üle 80% vedelikest ja sõidab tänaseni ilma vett võtmata.
-
Teema algataja
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
tänud vastuste eest, huumoriga asjale lähenemine on alati teretulnud
-
- Postitusi: 331
- Liitunud: 05 Apr 2007, 01:31
- Tsikkel: V-Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
Ähh, mida te vaevate oma pead, sõitke! Küll juba tootjad selle peale mõtlevad, et mis siis juhtub kui keegi sõitma läheb...
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
sylla kirjutas:Turbomootoreid pead jahutama, sest sõites läheb turbos temperatuur mitmesaja kraadini, ja kohe välja lülitades võib õli kuumade detailide vahele kõrbeda ja hiljem jamasid tekitada. Rahulikult käiates jahutab maha ja õlitab kenasti kõik ära ja probleeme ei teki.
kas selle turbovärgiga ei ole nii, et mootor peab tühikäigul tuksuma seepärast, et turbo turbiin saaks om pöörlemised ära pöörelda. mõtle nüüd kui 50 000 rpm i turbo kerib, jätad mootori seisma, õlisurve kaob ja turbo keerleb kuivalt edasi. kui 2 metalli omavahel kuivalt hõõruvad annab üks kindlasti järgi
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Kuidas käituda peale "peenestamist" ?
"Pöörleva" turboga ei tohi mootorit igal juhul seisma jätta, ise-asi see temperatuur, ideaalis võiks kindlasti turboga mootorit lasta natuke tühikäigul töötata enne seisma jätmist.
Aga eks selliseid ralliässasi on nähtud ka kes juba piima autosse tõstavad kui turbo alles kerib kuskil maxima parklas, kui ilma boostita ei suudeta parkimiskohale sõita nu mis sa enam tahad .
Ohverdan bensiini !
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.