Õnnetused mootorratastega
Re: Õnnetused mootorratastega
bigdog kirjutas:Väga vastutustundetu jutt! Kas see on taotluslik, et alates tänasest peaks politseinikud hakkama kõigile täistuledega sõitjaile trahvikviitungeid jagama? Mis kostad, kui sulle vastutuleval sõidukil on autokatusel mõned lisakaugtuled ning (kasutades su enda poolt toodud loogikat) ta ei lülitagi neid välja? Tulede kasutamine on Liiklusseaduses reguleeritud selleks, et vastusõitvaid juhte mitte pimestada. Tunnistad isegi, et su sõbrad on maininud pimestamisfakti. Miks sa siis neid piinad? Kui kardad, et jääd märkamatuks-kanna neoonvesti, kleebi tsikkel (või auto) helkureid täis! Või meeldiks hoopis egiptlaste moodi sõita- ka öösiti parktuledega (või hoopis ilma) ning vilgutaks tulesid vaid siis kui keegi vastu tuleb (et ikka kindel olla, et too pole magama jäänud)? Ning enne möödasõitu vilgutaks ja annaks helisignaali?
See, et ei märgata isegi alarmsõidukeid, on hoopis omaette teema. Sageli on põhjuseks roolis juhtimist segavate asjadega tegelemine (telefon, kõrvaklappidest kostuv vali muusika, meikimine, tagaismel kisavad lapsed, jne.).
Ja veel. Oled sa sellele mõelnud, mitu sekundit on kogenud juht pilgu su esituledest eemale suunanud (tavaliselt pööratakse pilk kõrvale) ning kui pika vahemaa ta selle aja jooksu läbib? Aga samal ajal muutub järsult liiklusolukord (näiteks jookseb keegi ootamatult teele)...
Räige OT, aga mitte ei saanud vaiki olla...
Kusjuures hea mõte, kui kiivrile üks korralik prose paigutada peaks märkamatuks jäämise % oluliselt vähenema . Lisaks on see ülimugav suundvalgusti mille saad siis vajalikus suunas pöörata ilma sõidusuunda muutmata
! Ka paistaks see enamus sõiduautodest üle, et mine tea, vb on saaks sellest varsti isegi kohustuslik lisavarustus nagu autodes helkurvest.
Sa oled ikka paras demagoog küll - mina räägin tsiklist ning sellel kaugtule kasutamisest ja sina viid teema autokatustel olevatele lisatuledele
Autodega sõites vahetan kaugtuled vastavalt seadusele ehk siis ca 300-400m varem - ja asualt öeldes ka siin ei koti need vilgutajad kes tahavad lähituledeks vahetada juba 2km varem.
Midagi ei ole teha, meie liikluses pannakse tähele suurust, ehk enda sõiduvahendist suurem jääb oluliselt harvem kahesilma vahele kui väiksemad.
Ei propageeri kaugtulede kasutamist kaherattalistel vaid tunnistasin fakti, et ise tsikliga sõites kasutan. Ja ALATI kui olen proovinud sõita mõne aja lähitulega olen seda eranditult kahetsenud. Just siis on tekkinud väga ohtlike situatsioone. Midagi ei ole teha, see on minu isiklik kogemus ca aastast 2006 või 2007 kus midagi meie liikluses muutus, sinnamaani ehk siis ca 20 aastat olin sõitnud tsiklitega juba ENSV ajast alates vast isegi mingil perioodil üldse ilma tuleta ja kui tuli nõue lähitulede kasutuseks siis ka lähitulega.
Sorry, kuna see teisipäevane laks puudutas mind isiklikult siis keesin ka vb nati üle ehk jah päris 24/7 ma ka täit ei kasuta. Kui on tegu kaherealise maanatee ja pimeda ajaga siis ikka võtan ka poolepeale aga linnad nii päeval kui hämaras ja päevane aeg maanteel on täied rahulikult peal. Siiani ei ole mitte ükski Miilits ega Politsei kurjustanud ning isegi kui hakkaks kurjustama ja trahvima siis maksimaalne mis muutusk olek see, et sellel hetkel kui neid näen võtan poole peale. Olen ca 30 aastat lenksus olnud ja niikaua kui sellest kinni veel hoida suudan tahan seda ka edaspidi teha aga samas tahan siiski koju jõuda ning kuna hetkel on kaugtuli osutunud kõige tõhusamaks siis enne tõhusama või võrdväärse alternatiiv olemasoluta see ka niikauaks minu tsiklitel peale jääb. Ei soovi niimoodi lõpetada nagu teisipäeval Viljanid mnt ja Kangru tee ristis juhtus, pole vaja ühte lisa kohta juurde kus küünlaid põlemas näeb.
Mind on kiiruste pärast maha võetud (ja need radarisse püütud kiirused ei olnud suured, et oleks võinud vabalt ka muudele asjadele tähelepanu pöörata) ja kunagi ei ole tsikli puhul kaugtuli isegi jutuks tulnud. Et kindlasti on Politse ametlik seisukoht seaduse jälgimine aga kelle jaoks sa seda varsti niimoodi jälgid, nende lähituledega sõitvad leivaisad sõidetakse ju ükshaaval sodiks.
Need üksikud sõbrad kes on maininud pimestamist on tõesti üksikud ja mitte just kõige kindlamad liiklejad ja ka vilgutajaid on olnud vast 1-2% vastutulijatest või veelgi vähem. Ja neist ka enamus tahavad vast märku anda, et äkki olen ma midagi peale unustanud, mitte, et see neid otseselt pimestaks. Ehk pigem on OLULISELT suurem hulk alati tsiklisti täistuld pooldanud ja ka oluliselt rohkem mainitud, et väga mõistlik valik – sest ükski normaalne juht ei taha kedagi vigaseks ega surnuks sõita isegi kui tal seaduse järgi õigus jääb.
Ja ausalt öelda ei ole mind isiklikult mitte ükski täistulede ning isegi korralike lisatuledega rekka või Jeep suutnud pimestada, sest kogenud juht lihtsalt ei vaata KA ILMA PILKU pööramata tuledesse. Sellest lähtuvalt ei saa ka üksik tsikli latern mingit räiget ohtu tekitada. Minu isiklik arvamus on, et kui jääd ainiti kasvõi peeru valgust vahtima võid sellest samamoodi pimestatud saada.
Kõik see on aga isiklik kogemus ja mingit teadustööd ning suuremat uurimustööd siin taga ei ole ja mingitele faktidele ei tugine ja kui midagi siin soovitan siis ennekõike tasub igaühel hinnata omi võimeid väga kainelt ning arvestada, et kõik teised on liikluses täielikud tropid ja amatöörid.
Ja seda sinu poolt tõstatud alarmsõidukite teemat – kas sellest loetelust on mingi asi vabandav või? Harva olen näinud neid alarmsõidukeid mitte märkavaid millegi muuga tegelemas, pigem ongi liiklusesse lastud selline kaader kes peegleid ei kasutata või ei oska kasutada ja maksimaalne kuhu vaadatakse on parimal juhul otse ette ning seda ka loetud meetrid.
Ja siis kui lõpuks aru saadakse, et nemad on alarmsõidukil jalus satutakse üldse paanikasse ning tee vabastamise asemel takistatakse veelgi rohkem.
Sorry, ei saanud vait olla, see hädiste, hoolimatute ning troppide kamp meie liikluses on masendavalt suur. Mujal maailmas kohtab seda kuidagi oluliselt vähem – inimesed hoolivad, on viisakad ja suudavad ka liiklusvahendeid hallata ning nendega liigelda.
Parimat
_______________________________________
Liikluses piisaks kui me EI TAKISTA JA EI OHUSTA, ülejäänud reeglid võiks siis ka olemata olla.