Karburaatorite sünkroniseerimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Heavykas

Karburaatorite sünkroniseerimine

Lugemata postitus Postitas Heavykas »

Tere!
Lugu siis selline, et tahaks endale hirmsasti karburaatorite sünkimiseks kellasid osta aga ei tea kus odavamalt saaks. Vaatasin www.louis.de aga sealt ei saa eestisse tellida muidu oli nagu täitsa norm hind 39 euri.
Niisiis oskab äkki keegi mind aidata?
Kasutaja avatar

karujänes
Postitusi: 79
Liitunud: 05 Veebr 2004, 19:31
Asukoht: Täna siin, homme seal... ;-)

Re: Karburaatorite sünkroniseerimine

Lugemata postitus Postitas karujänes »

Heavykas kirjutas:
Vaatasin www.louis.de aga sealt ei saa eestisse tellida muidu oli nagu täitsa norm hind 39 euri.
Niisiis oskab äkki keegi mind aidata?
kõigi louis.de soovidega oleks mõistlik pöörduda Raini poole aadressil www.motopood.ee - ta nimelt on sellest webipoest juba pikka aega ja hulgaliselt varustust eesti motosõitjatele vahendanud. Proovi järgi! :)

terv,
KJ 8)
The truth is somewhere out there!

Teema algataja
Heavykas

Lugemata postitus Postitas Heavykas »

Thanks panin neile soovi teele:)
IRW kolmapäeval peaks load saama ja siis on the road again :lol: :lol: :lol:
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas tfr »

Louise asju vahendab ka Streetmoto. Ma võin küll nüüd puusse panna, aga Motopoel vist siin ladu ei ole ja tellimuse tegemise peale tellitakse ise asi Saksast ära, seevastu Streetmoto Neemel on paljud asjad ka kohapeal olemas ja oma käega näppida enne raha välja käimist.
TransAlp '02
Kasutaja avatar

loonik
Postitusi: 163
Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350

Lugemata postitus Postitas loonik »

Ja millised on tundemärgid, et karpad tahavad sünkroniseerimist. Küünalde värvimuutus, ebaühtlane mootori tühikäik?
Niisama uurin, enese harimiseks :?

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Heavykas kirjutas:
Thanks panin neile soovi teele:)
IRW kolmapäeval peaks load saama ja siis on the road again :lol: :lol: :lol:
vaata et siis meiega teinekord sõitma tuled :)
Kasutaja avatar

jax1
Postitusi: 91
Liitunud: 22 Veebr 2004, 22:35
Asukoht: Tartumaa/ Honda CB1
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas jax1 »

Mootoril võib olla ka ebaühtlane tühikäik, aga kui karpad sünkroomis, siis peaks masin paremini pöördesse ka minema.
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

kas keegi ei tea Tartus kedagi, kelle juures saaks karpad sünkrooni panna. Ei taha esialgu nii suurt kulutust teha, kui on 39 eur-i, aga karpad vajavad sünkroonimist küll.
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Äkki Brauer moto ja Vahi külas olev Motodepoo sünkroniseerib kindlasti su ratta karburaatorid :)
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

Raigo kirjutas:
Äkki Brauer moto ja Vahi külas olev Motodepoo sünkroniseerib kindlasti su ratta karburaatorid :)
tänud :bsmile:
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

8 meetrit voolikut, kaks T otsikut ja kraan ning pikk suvaline laud

Peale sünkimist oli asi hoopis teine. Nii tühikäik, külmalt käivitumine ja minek jne.

Teema algataja
max666

Lugemata postitus Postitas max666 »

To Stern: seda 8 meetri voolikuga jne.joonist ma olen näinud aga ammu ehk oskate keegi öelda kust seda saab ja natuke selgitada ka asja, mis seal täpselt tehakse.

Teema algataja
sadismus

Lugemata postitus Postitas sadismus »

kule jah tahax ka väga teada mis nipid leiutatud äkki saan ise ka sünkroonida??? :D

Paralax
Postitusi: 124
Liitunud: 06 Okt 2004, 13:40
Asukoht: Tallinn,

Lugemata postitus Postitas Paralax »

sadismus kirjutas:
kule jah tahax ka väga teada mis nipid leiutatud äkki saan ise ka sünkroonida??? :D
http://www.gstwins.com/forum/viewtopic.php?t=3521

Seal pilt ja juttu ise tehtud sünkroniseerimis-abinõust. Konkreetne juhtum 2 silindrilisele (2 karburaatorilisele) rattale.
Kütus ja õlu ei ole kokkuhoidmiseks.
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

vooliku ja muud vidinad sain Laagri marketist, seal mingi zookauplus.

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

Sünkimisest juttu olnud ka millalgi eelmisel aastal. Aga eks neid lahendusi ole mitmeid. Kõikse olulisem on leida parajas mõõdud PVC voolikud. Ma leidsin hea valiku Espaki ehituspoest. Seal riiulil vedeles neid igast mõõtu kerades. Kahe pütiga mootori sünk kõige lihtsam. Ei peagi muud tegema kui törts kahetaktilise õli voolikusse mõlemad otsad karbussi ja siis vaadata, kuhu poole õli ronima hakkab. Idee selles, et tarvis karbussid regullida nii, et õli ei kisuks kummalegi poole. Siis on karbussid sünkroonis. 4 pütilise puhul peab juba keerukama süsteemi ehitama aga kui voolikud olemas, pole sealgi midagi keerukat. Võibolla see õli viskoossuse timmimine võtab kah veits aega (liiga vedel pole hea ja liiga paks kah).Sellise asja ehitamine üle 50 krooni ei maksa. Kokkuhoidu ja nokitsemise rõõmu küllaga:)

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

neljase karpasid saab sünkida kahekaupa, vähemalt mu FJi juhendis on lausa soovitatud nii teha.
Algajatele sünkijatele veel infoks, et klapivahed regullitakse enne sünkimist, muidu üritate asjata häälde panna mootorit, mis on balansis väljas.
Omal mõlemad tööd vaja ette võtta...
Kasutaja avatar

valka
Postitusi: 71
Liitunud: 05 Apr 2005, 22:32
Tsikkel: Kawasaki Vulcan VN750
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas valka »

mitte ei saa aru, kuhu täpselt need voolikut karpas pista tuleb ja kuidas see protseduur käib. Kas seisva või töötava mootoriga jne. :?
Riga 12 - Dnepr MT10 -75 - Kawasaki VN750
Kasutaja avatar

jukutom
Postitusi: 395
Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas jukutom »

Loodan, et haritud inimestena ei ole teil selle tekstiga rohkem probleeme kui ingliskeelsega
:wink:
Немного пообщавшись с людьми на тему карбюраторов, я понял что для большинства мотоциклистов очень большая проблема отрегулировать два карбюратора на оппозитном двигателе...

Я, честно говоря, тоже не мало попрыгал возле своих К-65 пока отрегулировал и выработал технологию регулировки. А именно вся сложность заключается в том чтоб синхронизировать работу карбюраторов в режиме малых, средних и максимальных нагрузок. Другими словами на неправильно отрегулированных карбюраторах один цилиндр греется больше чем другой при движении по трассе. Причиной этому является не синхронное поднятие дроссельных заслонок, постоянно один карбюратор открыт чуть больше чем другой.

Что нам предлагают делать по книжке:
установить мотоцикл на подставку;
запустить двигатель;
включить 4-ю передачу;
выключить один из цилиндров, отсоединив провод высокого напряжения от свечи зажигания
увеличить число оборотов двигателя до показаний спидометра 50 км/ч
выждать несколько секунд, чтобы убедится в том, что режим стабилизировался, включить второй цилиндр и одновременно отключить первый;
поднимая или опуская дроссель путем вращения штуцеров на крышках карбюраторов, добивается одинаковых показаний спидометра для обоих случаев. Поскольку регулировка может продолжатся достаточно длительное время, необходимо следить за тепловым режимом двигателя, не допускать перегрева.
Лично я этим способом никогда не пользовался, очень сложный и очень не технологичный способ. Я предлагаю действовать проще. Ниже описанным способом я регулировал Bing и К-65.

После того как вы отрегулировали холостые обороты заглушите двигатель. Далее вам потребуется второй человек, помощник. Снимите патрубок воздухофильтра с карбюраторов (К-65). Указательным пальцем левой руки коснитесь дроссельной заслонки левого карбюратора. Одновременно указательным пальцем правой руки коснитесь дроссельной заслонки правого карбюратора. В этот момент второй человек должен очень медленно тянуть ручку газа. Вы почувствуете какая дроссельная заслонка (левого или правого карбюратора) будет подниматься первой. Добивайтесь одновременного поднятия дроссельных заслонок путем вращения штуцеров на крышках карбюраторов. Вот собственно и вся регулировка. Мне кажется это куда проще и точнее чем делать то что предложено в книжке. Данный способ может использоваться на любых карбюраторах


(!)Примечание(!)
Данным способом нужно регулировать карбюраторы только после того как они будут нормально работать на холостых оборотах! Если по каким-то причинам вы после синхронизации трогали холостые обороты, вам придется синхронизировать карбюраторы заново.
http://oppozit.ru/modules.php?name=News ... e&sid=1097
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

pigem inglise, kui vene keel. suhtlustasandil oskan küll aga vot mingit tehnilist teksti küll mitte.

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

ollo kirjutas:
neljase karpasid saab sünkida kahekaupa, vähemalt mu FJi juhendis on lausa soovitatud nii teha.
No karta on, et tuleb paari kaupa teha. Kui on ntx 4 silindrit-4 karpat, siis ma ei kujuta ette, et keeraks 3 kruvi korraga ja saaks asjad paika. Paari kaupa ikka. Näiteks R6'l on järjekord järgmine: 1 ja 2 omavahel sünkrooni, 3 ja 4 omavahel sünkrooni ja siis alles 1,2 paar ja 3,4 paar omavahel sünkrooni.
Mis puutub voolikutesse, siis lähevad need sisselaskekollektori külge kohe peale karpasid (vähemalt R6'l on nii ja mõistus ütleb, et ka teistel peaks nii olema).
Hüva nokitsemist.

Sys
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

Google abiks, kuskil oli üks sait täitsa olemas 4T sünkimisest ja nende voolikutega tehes peab seda silmas pidama, et ei tohi väga järsult gaasi anda. Muidu imeb õli vms vedeliku mis voolikus karpasse. Omaette ooper on veel vedeliku voolikusse saamine, et õhumulle ei jääks sisse. Ise kasutasin süstalt.

Teema algataja
Vellou Kask

Lugemata postitus Postitas Vellou Kask »

Siin kah juttu sünkroniseerimisest, kuigi inglise keeles: http://www.dansmc.com/balancecarbs.htm

-VEllou KAsk

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

siuke küsimus:
mootor nagu tõmbleb gaasi andmisel 2000-6000rpmini, peale seda kuni peaaegu punaseni läheb ilusti edasi. kas võib ka asi olla sünkroniseerimises? kuna peale küünalde ja bensiinifiltri vahetust, ning õhufiltri pesu ja õlitamist asi siiki paremaks ei läinud, tühikäik läks küll ühtlasemaks. samamoodi on jõnksutamist tunda ka veidi probleemses pööretevahemikus ühtlaselt sõites.

rattaks siis Kawasaki ZX600D aastast -92

ja kuhu soovitaksite sünkroniseerima minna kas ramosse või motoremi?
või on ökki kellegil manomeetreid laenata, prooviks ise:)
Kasutaja avatar

need4beat
Postitusi: 226
Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
Tsikkel: Rinka tõugu ratas
Asukoht: Tartu.
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas need4beat »

Mul on aga selline jama et kui pöörded tühikäigul alla 2000 rpm lasta,sureb kohe välja,muidu töötab normaalselt,varem mittetöötanud vasak silinder sai ka töösse.R4 muidu
ehk aitab sünkroniseerimine?? :o
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

ei aita siin sünkroniseerimine. Sul on karpa "ära" reguleeritud. Eriti just see tühikäigu osa puudutav.

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas sys »

Vaata otsast peale kõik voolikud ja muu sarnane üle. Kõiki kruvisid ära kinni keera - mõned peavad natuke lahti ka olema :wink:
Omal just vastupidine kogemus värskelt, et kui karpad sünkroonis, siis pöörded laes ja maha keerata ei anna. Pärast ühe targema kodanikuga konsulteerimist (w) ja mõningast meenutamist (kuidas mul eelmisel rattal oli) kahtlustan päris tõsiselt paari lahtise vooliku olemasolu...

joel
Postitusi: 1827
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

sys, see kahtlus tundub sul üsna põhjendatud. Enda rattal oli täpipealt sama jama. Probleemiks oli üks kehvasti paigaldatud o-ring tihend, mistõttu võttis lisaõhku täpselt ühe karpa sünkimisotsa juurest. Kusjuures ma natuke kahtlustasin seda kohta ja lasin sinna kõvasti eetrit ümberringi, aga selle peale ei toimunud küll mitte mingisugust pöörete tõusu, mispeale ma nüüdsest suht skeptiliselt sellesse eetriga lekete kontrollimise varianti suhtun. Tihti annab palju paremaid tulemusi lihtsalt kuulamine, ega ei susise kahtlaselt kuskil. Igatahes peale tihendi vahetust ja uuesti sünkimist käib nagu kellavärk.
Joel
Kasutaja avatar

Kawalpea
Postitusi: 123
Liitunud: 04 Mai 2004, 17:23
Asukoht: Tallinn

Re: Karburaatorite sünkroniseerimine

Lugemata postitus Postitas Kawalpea »

Heavykas kirjutas:
Tere!
Lugu siis selline, et tahaks endale hirmsasti karburaatorite sünkimiseks kellasid osta aga ei tea kus odavamalt saaks.
Tulin just praegu Tallinna depoost ja seal laua peal ilutses saabunud kauba seal ka kellade komplekt.Hinda ei osatud kohe hetkel öelda aga sa võid ju helistada ja uurida.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Selle masinal oli voolikutega kõik OK. Ja ainult 1 voolik on sisselaskes - kraani vaakum.

sys kirjutas:
Omal just vastupidine kogemus värskelt, et kui karpad sünkroonis, siis pöörded laes ja maha keerata ei anna. Pärast ühe targema kodanikuga konsulteerimist (w) ja mõningast meenutamist (kuidas mul eelmisel rattal oli) kahtlustan päris tõsiselt paari lahtise vooliku olemasolu...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”