BMW R 1100 Gs

Kasutaja avatar

jUHO
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Nov 2004, 23:09
Asukoht: viimsi - rohuneeme

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas jUHO »

Tere nõel,

Palju õnne Sulle - oled toreda ratta omale soetanud!

See ässa kriteerium on selline segane ja sellele ma kindlasti ei kandideeri. Interneeduses on härrasmehi, kes on sõitnud sadu tuhandeid nimetatud rattaga ja kiitust/laitust BMW-de kohta on nii austajatelt kui ka mitteaustajatelt erinevates keeltes lugemismahult nädalateks.
Olen omanud olen nii 1100-gs kui ka 1200-gs ja mõlemaga on läbisõitu 50.000+ ja mõnd on ikka silma hakanud. Kuna ilmselgelt ei oota Sa siia mingit lenksu- või rattapoldi njuutoni juttu, siis rattast üldisemalt;

  • Kui Sa pikimootoriga varem sõitnud pole, siis esimesed paar tundi on selline veider küljele vedav tunne. Mitte küll tugev, aga siiski. Kui sellega harjud, siis hiljem see enam ei häiri, sõida vahel ristipidi mootori või rulluiskudega, vahet pole!
  • Mainisid suure BMW erisust - suunatuli. Ka sellega harjud paari linnasõidu tunniga ja hämmastaval kombel on ka see selline ajumälu värk. Võid vahel "normaalse" suunaga sõita ja hiljem kohaned "teistsuguse" suunaga juba sadulasse istudes.
  • Juhitavus. ! (tegemist pole kindlasti absoluutse tõega, kuna baseerub isiklikel võrdlustel)
    1100-gs on juba vaiksel veeremisel väga stabiilne ja täpselt juhitav. See ratas on justkui loodud otse sõitma ja "vaeva" tuleb näha tema kaldu vajutamise mitte püsti hoidmisega - eeldades loomulikult liikumist.
  • Suurte BMW-de esivedrustus. See on totaalselt erinev sellest mida kasutatakse "tsiklimassil". Algselt harjumatu ja "äärmiselt mittesportlik", kuna isegi tugevamal pidurdamisel tsikkel ei "sukeldu" ja ei anna tagasisidet tegeliku pidurduse äkkilisuse ja teepinna pidavuse kohta. Sellele pisut omalaadsele veidrusele annad aga peagi mõttes tõenäoliselt kõrge hinde, kuna pimedas tulede nivoo püsimine ja kurvi stabiilselt (mitte sukeldusest väljatulevalt) minek on päris meeldivad plussid.
  • ABS. Nii nagu siin ilmas ikka, on inimestel erinevad arvamused. On ABS-i pooldajaid ja vastaseid ja pool-pooldajaid (need kes maastikul ilma ABS-ita sõidavad). ABS on kindlasti tänuväärne "uutele vanadele", neile kes oma eelmist ratast hästi tundsid ja "sukeldumisest" infot ammutasid. Sellest infost jätab suur BMW neid ilma ja esiratta blokeerimisest tingitud kukkumised on kerged tulema. ABS tuleb siin appi ja välistab selle pea täielikult.
  • Hooldus. Ratas on mõistlikult pika hooldusvälbaga (10.000km) ja hooldust teha on lust. Kõigele on mõnus ligipääs ja kõike on alati saada.
  • Soendamine. Õhk- ja õlijahutusega bokser ei vaja soendamist. Käivita, tõmba kiiver pähe ja sõida minema. Esialgu sõida mõistagi rahulikumalt. Kohapeal pikalt soendamisega saad omale kaunid siniseks põlenud silindripead.

Muretuid ja meeldivaid kilomeerteid :wack:

Kordaminekuid soovides ;)

jUHO @ 1200gs, 300exc

MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”