BMW R 1100 Gs
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: BMW R 1100 Gs
Kuna küsimus oli algselt siiski 1100 kohta, siis mina räägin ainult sellest. Tegelt räägin seda ,mida ise arvan ja kogenud olen. Igat pidi 110vs1150vs1200 juttu on web nii täis, et seda võib päris kaua lugeda.
Aga algusest. Miks mul selline ratas on? Kindlasti mitte sellepärast, et see on BMW. Kui kunagi oleksin veel arvanud, et see täheühend ongi midagi teistest üle, kui jutt käib kvaliteedist, siis täna on endal ka veidi pilt ees. Bemmi ja gsi puhul üldse on tegu täiesti tavalise rattaga. Ja kui mõelda enda kogemustele, kuulates paljude omanike juttu ja vadetas ringi mis hooldustes toimub, siis võib väita, et tegelikult on probleeme üle keskmise palju.
Endal on hea võrdlus, kuna sõidan suvehooajal nii Honda ST1100, kui bemmi GS1100ga. Ja kuna teen kõik hooldused jm ise, siis on ka ses osas hea võrrelda, kuna paljuski kasutan rattaid samadel eesmärkidel
Ja veel, et miks ma selle ostsin. Ei, mitte sellepärast, et vahest kruusa sõita. Mulle meeldivad kruusateed, aga nii palju kui mina kruusal sõidan, teeks seda meeleldi oma Honda STga. GSi sarnast aparaati hakkasin ostima, kui plaanis olid mõned matkad, kuhu see oleks paremini sobinud. Seoses pere kasvuga, lükkusid need veidi edasi, aga ratas oli siis juba olemas;) Kuna STd ma naljalt välja ei vaheta, siis oli plaan juurde soetada laksuga asi, mida siis jupi kaupa taastada, et kulusi jaotada. Ja GSi peale langes valik, peamiselt sellepärast, et õigel ajal oli õige asi saadaval. Kui Honda teeks sama iseloomuga kardaaniga ratast, siis mul ei oleks bemmi.
Hetkel arvan selle ratta kohta nii. Piisavalt mugav sõita, normaalsete pidurite ja hea juhitavusega ratas. Kogemustega sõitjana sul vaevalt, et pikalt harjumiseks läheb ja see paralever ei anna imho eriti tunda ka. Eriti kui toimiva antidive-ga ratta pealt tulla.
Mootoril on piisavalt jõudu mulle sobivaks dünaamikaks koormatud rattaga asfaldil. Kruusal rahuldab minu nõudmisi. Minu arvamus ( ja seda rõhutan veelkord) et eriti 1100 bemmi bokser sobibki ainult GSi olemusega. Sest kui ma tahan sõita sellise rattaga nagu nt RT, siis sellise ratta mootor ei tohiks olla selline traktor, nagu 1100/1150 seda on. Kõik need iseloomulikud kolksud, vibrad ja kasti töö ongi see, millega põhiliselt pean harjuma, kui Honda pealt bemmi selga istun. Dünaamikas, iseloomus mootoritel suurt vahet pole.
Imelik võib tunduda see, et uuem, pritsega ja kergem bemm võtab kütust rohkem, kui vanema tehnoloogiaga raskem, karpadega Honda. Aga üldiuselt võib GSi kuluga rahul olla. Hooldused tavalised, kuluosade hinnad nagu ikka, saadavus hea. Kõik nagu tavaline ratas..oma omapärade ja üllatustega
Nüüd ABS. Minu soovitus, püüa üldse unustada, et sul on abs ja sõida nagu ikka oma suure sinise diversandiga sõitsid. St, et ole ikka oma pidurduste peremees ja ära muutu laisaks, sest sul on ABS. Jah see on hea asi, kui oled paanikas pidurit liiga palju vajutanud ja see VÕIB päästa sind mõnesti käkist. Aga minu soovitus.. proovi seda ratast ka ilma ABSita. Sul on ju nupp. Ja eriti seetõttu, et külma ilmaga kui õli paksem, või kui aku veidigi kehvem, siis kaugeltki iga käivitusega ABS tööle ei hakka. See tahab lihtsalt liiga palju voolu ja kui seda ei saa, siis käivitadki hiljem uuesti, kui mootor soe ja siis läheb kui kõik ok. Üldiselt las see süsteem toimetab ja eriti 1100 puhul saab sa väga hästi aru kui see sekkub, siis tead et masin tegi juba tööd sinu eest. Mingeid erinippe sellega juurde ei tule, aga veelkord..kui ikka ABS pidevalt toimetab, tasub mõelda, miks ja kuidas siis kui seekord ABS poleks sees, mis pole 1100 puhul väga haruldane. Pidrite tunnetus ja töö ei muutu sellest, kas ABS on sees või mitte ja õnneks pole 1100l piduri võimendust.
Üldiselt asi toimib ja infi hooldusete (piduri vedeliku vahetus jms) on netis palju.
Kokkuvõtteks..uuri netti..seal on väga palju infi selle ratta kohata. Nt kas sul on käigukasti kõrvade tugevdused.. kui ei ole, siis soovitan väga soojalt osta, sest 1100 kasti külges olevad kiige kõrvad on murdunud ka tavalisel asfaldi sõidul. Ole valmis selle ratta juures erinevateks üllatusetaks seoses andurite ja elektiga. Nt eelmine aasta tean Eestis nelja 1100/1150 mootorit, millel äkki lõpetas töö halli andur (minu oma nende hulgas)ja see ei pruugi olla odav remont.
Tee endale selgeks kõik, mis puudutab paraleverit. Reduktori ja kiige laagrid jms. Kogu see süsteem on parajalt mõttetu, eriti adventure tüüpi rattal, kus kõik peaks olema lihtne ja tugev (rangelt isiklik arvamus jällegi) Aga kuna see sul juba on, siis ära lase end ebameeldivalt üllatada, vaid varusta end teadmiste ja osadega.
Päris pikalt võiks veel kirjutada, aga tegelikult tulevad kõik vastused sul töö ja sõitude käigus ja siis saad ka lõplikult selgeks, mis ratas see tegelt on.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.