Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Reivo04
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Juul 2010, 22:02
Tsikkel: gsx 600f 95a.

Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Reivo04 »

Kui õli jahutusega mootoril on silindri ülal osas temperatuur palju kõrgem kui vesijahutusega mootoril siis tekkis selline mõte et kas ei tasuks panna mingit kõrgema temperatuuri taluvusega õli kui 10W-40 . Endal on sikliks siis Gsx600f 94.a kuna seal ploki kaane sees on kõik niigi õrn siis mõtlesin panna 10W-60 äkki määrib paremini.
Kas tohib sellist õli sisse panna ?
Mis on head ja vead?
Mida soovitate teie ?
(enda peaga mõtlesin selle kõik välja nii et kui väga loll jutt siis vabandan.)


mart211

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Pane Castrol SRF'i sisse. See kannatab jubedalt kuuma.

Aga kui tõsiselt rääkida, siis milleks on vaja selliseid asju ümber ehitada mis juba aastaid pommikindlalt töötavad? Pane see mis manualis kirjas ja asi ants. Kui tahad talle parimat pakkuda siis viska 60€ letti ja pane 10W-50 Castrol sisse ja peaks ju hea olema küll?

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas westel »

Väga õige...
ise soovitaks Liqui-Moly 10w50, kuna sellisele vanemale mootorile paraja viskoosusega.
10w60 Liqui Moly jääb tänavale sõitmiseks liiga paksuks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Reivo04
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Juul 2010, 22:02
Tsikkel: gsx 600f 95a.

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Reivo04 »

Vot asi ongi selles et ei ole pommikindel.
Sellel mootoril kuluvad nookurid suht ruttu ära ja nukad.
Ja ma arvan et see ongi temperatuurist tingitud.
Aga tänud soovituse eest , panen siis 10W-50 sisse :)

Kasutaja avatar

Teema algataja
Reivo04
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Juul 2010, 22:02
Tsikkel: gsx 600f 95a.

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Reivo04 »

Aga kas sellel 10W-50 mingeid miinuseid või agasi ei ole ?
Muidu kasutaksid ju kõik seda õli .


mart211

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Reivo04 kirjutas:

Aga kas sellel 10W-50 mingeid miinuseid või agasi ei ole ?
Muidu kasutaksid ju kõik seda õli .

Hind.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Villem »

:| Ma nüüd ei tea aga minu 70 + tuhat km sõitnud 750 komponendid nägid küll kõik välja nagu just tehasest tulnud. Võtsin lahti, et vahetada nukaketti, mis tõesti oli juba veidi veninud ja tegi häält, samas ega ma väga palju vaiksemaks uue ketiga ikka ei saanud. See, et sa niipalju sõitnud mootoril nuka või nookuri servas sõrmega mängides kerget ranti tunned on täiesti normaalne.
Tõenäoliselt õigel ajal vahetatud õli annab seal palju rohkem juurde kui see 10w-50. Aga see on muidugi pelgalt minu arvamus.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas petz »

95 aasta bandiidil peaks sama jõuallikas raamivahel olema. tehase manuaali järgi vähemalt sf klassi õli ja viskoosusega 10w-40. ja kui pole ettenähtud õli saadaval siis võib asendada vastavalt välisõhu temperatuurile http://fotoalbum.ee/photos/petz61/sets/1185987
ja vahetada soovitatakse 6000 km või 12 kuu järel
...võiks ikkagi usaldada tehase juhiseid...

Viimati muutis petz, 28 Mär 2012, 08:24, muudetud 1 kord kokku.

will111
Postitusi: 5293
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 389 korda

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas will111 »

võibolla tasub lugeda läbi näiteks siit kogu tark jutt:
http://www.motorcycleanchor.com/motorcy ... c_oil.html

antud kontekstis tooks eraldi välja:
As a second example, a 10w60 oil will flow like a 10 weight oil when at 40°C (fairly thin), but will not thin out more than a 60 weight oil would when at 100°C -- and most motorcycle engines can't take a 60 weight oil (even if it will thin out again as it gets even hotter) without starving the tighter passages for oil supply!

igal asjal ikka oma kasutus. ja muideks, ega see üüberlai visco range ei tule ka tegelikult kuidagi "tasuta" kätte. mida laiemaks seda kisud, seda nõrgemaks jääb õli. käigukasti vaatenurgast näiteks väga äge see ei ole :D
ideaalis peaks eesti kliimas kindlasti sõitma 2 erineva õliga per aasta (kui sõita suhtkoht aastaläbi), külmemal ajal miski 10w-30 ja soojemal ajal 20w-40 või 50. ja seejuures need tihedamad õlivahetused hoiavad moto sisu palju rohkem kui mingi vägev ja kallis õli, mida ei raatsita pärast pikka aega vahetada.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Reivo04
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Juul 2010, 22:02
Tsikkel: gsx 600f 95a.

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Reivo04 »

Nüüd ma ei oska enam otsustada :wack:
Õli vahetan niikuinii õige aja tagant .
Samas saab mootor ikka korralikult kuuma koguaeg :roll:
ja ml selline arvamus ka et see aeg ei olnud 10W-50 õli olemas kui see mootor tehti :mrgreen: (aga see minu arvamus )
Kumb õli siis ikkagi mootorile parem oleks ? ( hinna jätame mängust välja )

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Pane seda mida tehase juhend ette näeb. Miks küll mitmed inimesed mõtlevad, et nad on nutikamad kui tehase insenerid, kes selle tsikli välja mõtlesid ja töötasid. Ja nad ei mõelnud-töötanud seda nii välja, et paneme mingid jupid kokku, paneme natukene rapsiõli ka vahele ja küll ta sõidab. Vähemalt Tõusva Päikese Maa insenerid nii ei toimeta. Ühest teisest idasse jääva suurriigi inseneridest võib samas väikeseid möödalaskmisi ja vajakajäämisi uskuda küll. 8)

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

uhh
Postitusi: 106
Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
Asukoht: Tallinn

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas uhh »

Uurisin sama teemat leidmaks HD-le korralikku õli. Kuna õhkjahutusega mootori temperatuur tõuseb üle 100 kraadi, siis hakkab rolli mängima õli vikoossus 150 kraadi juures. Teisest küljest ei soovita tootja üle SH klassi kasutada (väike vanakooli lisandite, nt. tsingi sisaldus neil SL/SM õlidel).

Valik jäi lõpuks Agip 10W60 õlile, sama soovitatakse ka MotoGuzzile. Kuna tootja soovitus varieerub 10W40 kuni SAE60 (olenevalt temperatuurist), siis tundub parim valik.

P.S. Foorumites/spetsifikatsioonides tuhnides ei paistnudki Castrol nii heade andmetega silma, kui oleks oodanud.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 553
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: BMW S1000RR 17
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

10W50 TÄISSÜNT õli kindlasti sisse! Kui mitte isegi 10W60. Endal ka olemas vana 400 suzuki enduro, olen katsetanud erinevaid õlisid, OMW 10W40 poolsünt, OMW 10W50 täissünt, Total 10W50 täissünt, Liquy Moly 10W 50 täissünt, Liquy Moly 10W60 täissünt(jäi külmalt käivitamisel natuke paksuks, tundus et mootoril ei tule õlisurve piisavalt kiiresti üles.
Kindlalt kasutan edasi Liquy Moly 10W50, on tundunud siiamaani kõige asisem, määrib hästi ka kuumalt, külmkäivitamisel pole liiga paks.
Seda Castrolit ma sinna sisse ei paneks, Castrol kole vedel õli, sul oleks vaja just paksemat sorti õli.
Ise soovitaksin Liquy Moly 10W50, pane see sisse ja su mootor kestab.
Jällegi enda rinkapillil kasutan Liquy Moly 10W60, rinkal külmkäivitamasi vähe, enamuse ajast pill seisab ja kulumine toimub kõige rohkem kuuma mootoriga.

To: Yerba
Pole need insenerid seal nii targad midagi, poolsünteetiline 10W40 õli ei määri täielikult ka isegi vana 600 mootorit.
Mõtetud õlid need 10W30 ja 10W40 poolsünteetilised, paras ainult talvel kasutada.

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Ahsoo.. Nüüd ma ei oska enam midagi tarka kosta selle peale. Kodus on riiulitäis Agip 10W60neid istumas, aga SVle sai eraldi soetatud Liqui Moly 10W40, nagu juhend ette nägi... Nii et põhimõtteliselt oleksin võinud need 10W60ned ka vabalt sisse kallata ja ei oleks häda midagi?

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

will111
Postitusi: 5293
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 389 korda

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas will111 »

izh, kas see see, et sina oled midagi katsetanud oma tsiklis tähendab, et nüüd see ongi kogu maailma teadus???

kui sa selliste tugevate väidetega välja tuled siis äkki paned mingid usutavad argumendid ka lauale samas? "on tundunud" ei ole mitte mingi argument. kuidas täpsemalt sa seda mõõtsid, et üks õli määris sul kuumalt ka hästi ja teine ei määrinud?

Kasutaja avatar

Hunnev
Kaupmees
Postitusi: 346
Liitunud: 05 Aug 2007, 12:26
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Hunnev »

Esimene nr ehk siis 10 näitab õli viskooslust e. Kui paks on õli, mida väiksem see nrK on siis seda külmaks talulikum. Teine nr nt lõpu temperatuuri taluvuspiiri.

http://www.parnumoto.ee
ott@parnumoto.ee
Mootorratta kaubad, kuluosad, mootorrattad, atv-d 5665 9044
Mäevarustus Tootjalt K2 (LAUAD/SUUSAD/SIDEMED/SAAPAD)
Jalgrattad ja jalgratta varustus /Müük/ Hooldus/ Remont
THULE Sõiduauto haagised
Sõiduauto akud
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas madone »

IZH kirjutas:

Pole need insenerid seal nii targad midagi, poolsünteetiline 10W40 õli ei määri täielikult ka isegi vana 600 mootorit.
Mõtetud õlid need 10W30 ja 10W40 poolsünteetilised, paras ainult talvel kasutada.

Poolsünt ja täissünti vahe on ju puhtus, st. täissünt on nö. kvaliteetsem ja talub kõrgematel pööretel/temperatuuridel rohkem peksu.
poolsünt õli aga võib suure valu korral "katki" minna ja ei säilita lõpuni oma omadusi.

10w40 täissünt peab olema sama viskoosusega nagu poolsünt 10w40... need on lihtsalt temperatuuride taluvus indeksid.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

IZH kirjutas:

olen katsetanud erinevaid õlisid, OMW 10W40 poolsünt, OMW 10W50 täissünt, Total 10W50 täissünt, Liquy Moly 10W 50 täissünt, Liquy Moly 10W60 täissünt(jäi külmalt käivitamisel natuke paksuks, tundus et mootoril ei tule õlisurve piisavalt kiiresti üles.
Kindlalt kasutan edasi Liquy Moly 10W50, on tundunud siiamaani kõige asisem, määrib hästi ka kuumalt, külmkäivitamisel pole liiga paks.
Seda Castrolit ma sinna sisse ei paneks, Castrol kole vedel õli, sul oleks vaja just paksemat sorti õli.

To: Yerba
Pole need insenerid seal nii targad midagi, poolsünteetiline 10W40 õli ei määri täielikult ka isegi vana 600 mootorit.
Mõtetud õlid need 10W30 ja 10W40 poolsünteetilised, paras ainult talvel kasutada.

Nii lolli juttu pole tükk aega lugenud. Kohati oleks isegi soovitus see modedel ära kustutada - mõni algaja ehk peab seda tõsiseks soovituseks ja targaks jutuks. Kui ei jaga numbritest pakendil ikka mitte miskit ja katsetad erinevaid õlisid ning siis kõhutunne miskit ütleb ei saa seda kuidagi avalikult välja käia ülima tõena. Võta ette "õpik" ja tee selgeks, mida tähendab 10W-40 juures esimene number 10 ja mida teine number 40. Mõlemad on viskoossused, nii palju võin vihjeks öelda. Ja üks iseloomustab õli omadusi külmana (ehk siis käivitamisel) ja teine kuumana (mootori töötemperatuuril). Ja igaks juhuks tuleb endale enne selgeks teha termini viskoossus definitsioon, muidu võib asjadest taaskord väga valesti aru saada...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8799
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 134 korda
Tänatud: 334 korda
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Yerba kirjutas:

Ahsoo.. Nüüd ma ei oska enam midagi tarka kosta selle peale. Kodus on riiulitäis Agip 10W60neid istumas, aga SVle sai eraldi soetatud Liqui Moly 10W40, nagu juhend ette nägi... Nii et põhimõtteliselt oleksin võinud need 10W60ned ka vabalt sisse kallata ja ei oleks häda midagi?

kuule kas sul jääb see liqui 10w40 üle nüüd vä (togi)

Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

10w40 on tal sv's sees juba, 10w60 riiul täis;)

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Yerba kirjutas:

Kodus on riiulitäis Agip 10W60neid istumas, aga SVle sai eraldi soetatud Liqui Moly 10W40, nagu juhend ette nägi... Nii et põhimõtteliselt oleksin võinud need 10W60ned ka vabalt sisse kallata ja ei oleks häda midagi?

Tegelikult oleks võinud küll :-) Mina küll kallaks. Füüsika koha pealt on erinevus vaid selles, et 10W-40 muutub kuumaga vähem viskoosseks ja määrib kuuma mootorit kehvemini, 10W-60 on kuumal mootori (ka SV-l) asisema määrde- ja kaitseomadustega. Ülemist viskoossust kergitatakse õlidel kunstlikult vaid selleks, et tagada määrdeomadused ka kõrgel töötemperatuuril. See aga kaitseb mootorit ja kiiresti pöörlevaid detaile paremini. Vastasel juhul võiks kasutada ka monoviskoosseid õlisid, mille omadused temperatuuri muutudes kardinaalselt muutuvad, mis aga kuuma mootoriga muutuvad veetaoliseks ja õlisurve kaob, sest pump hakkab lööma tühja kuna tunneb justkui, et polegimidagi pumbata. Maakeeli - ülemine madalam viskoossusenumber muudab õli ülivedeleks, mille tulemusena kuumaga kaitseomadused vähenevad.

Mis puutub sellesse, et tehas ei nõua "vängemat" kui 10W-40, siis enamik (95%) tsiklitest on selle viskoossusega rahul ja sellest piisab täielikult. Ja mis puutub asjaoludesse, et uuemad Hondad nõuavad 10W-30 õli, siis ei tähenda see, et sinna ei võiks kallata 10W-50 täissünti. Ülemist viskoossust tahetakse tehase poolt alla tuua selle ettekäändega, et kaasaegsed õlid ja mootoritehnoloogia on läinud niipalju heaks, et saab tekitada pikendatud hooldusvälpasid. Aga kui hooldusvälpa pikendada, siis õli töötab kauem ja omadused muutuvad. Seetõttu tuleb ülemist viskoossust alla tuua, et vältida enneagset "paksenemist".

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas ping »

Esimene number näitab külma õli viskoosust ja tene number õli viskoosust 100C juures (kusjuures tootelehel olevad numbrid võivad nendest erineda). Aga õhkjahutusega mootoris on veel üks tähtis temperatuur mida antud numbrid ei kajasta (neid võib leida tootelehelt), analoogia turboga automootoriga. Nimelt turbos võib õli temperatuur tõusta üle 300C ja õhkjahutusega mootori silindripea temperatuur võib tõusta 240C. Seega, selline õli ei tohi sellise töötemperatuuriga laguneda vaid peab säilitama õli määrivad omadused.
Kes on kokkupuutunud auto turboga, milles on kasutatud mittevastavat õli, siis peaks teadma millist saasta turbo õlikanalid täis on ja kas neid on võimalik puhastada.
Täissünt õli, baasõlina, on küll puhtam, aga tänu oma lühikesele molekulile palju väiksema viskoosusega kui mineraalõli ja tema viskoosuse suurendamine saavutatakse ainult tänu lisanditele.
Ja sellise temperatuuri juures ongi küsimus, et kas lisandid jäävad õlisse oma tööd tegema või sadestuvad välja?

Annan järje edasi õlimüüjatele...

(Vastus stiilis, et olen sisse pannud ja midagi pole juhtunud pole pädev sest küsimus selles, et mis on milleks ettenähtud. (Näiteks täissünt Mobil1 ...w60 kasutusvälp usa tootelehel on ainult 500 miili ja NO street legal).)

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas mella »

Misiganes seemneid sa tarbid, paistab see vänge kraam olema ;)

IZH kirjutas:

Pole need insenerid seal nii targad midagi, poolsünteetiline 10W40 õli ei määri täielikult ka isegi vana 600 mootorit.
Mõtetud õlid need 10W30 ja 10W40 poolsünteetilised, paras ainult talvel kasutada.

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Yerba »

Loodan, et teemaalgatajal tehtud teemast kasu oli. Minul igatahes oli - õlivahetuse ajal saab need 10W60d ka rõõmsalt ära realiseerida. Siiani ajasin lihtsalt näpuga järge õli sobivuste osas ja nii need õlikankud peale Griso maha müümist riiulisse seisma jäidki. Sai kunagi üsna soodsa hinnaga kankud ostetud lihtsalt.. ja selline lihtsa mõtlemisega nagu ma olen, võtsin siis juba hulgim - ahnus ei andnud häbeneda. 8)
Tänud ja suur kummardus vastajatele!

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Mootori vastavalt kasutusjuhendile hooldamine tagab tootjaile suurima võimaliku kasumi talutava klientide virina piires. Ilma inseneri arvutustele tuginemata hooldusmeetodeid ja vahendeid muutes suurendate te kõige tõenäolisemalt tootjate kasumit ning kaotate õiguse viriseda. Murphil oli selle kohta kindlasti oma seaduski.

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas madone »

ping kirjutas:

Esimene number näitab külma õli viskoosust ja tene number õli viskoosust 100C juures (kusjuures tootelehel olevad numbrid võivad nendest erineda). Aga õhkjahutusega mootoris on veel üks tähtis temperatuur mida antud numbrid ei kajasta (neid võib leida tootelehelt), analoogia turboga automootoriga. Nimelt turbos võib õli temperatuur tõusta üle 300C ja õhkjahutusega mootori silindripea temperatuur võib tõusta 240C. Seega, selline õli ei tohi sellise töötemperatuuriga laguneda vaid peab säilitama õli määrivad omadused.
Kes on kokkupuutunud auto turboga, milles on kasutatud mittevastavat õli, siis peaks teadma millist saasta turbo õlikanalid täis on ja kas neid on võimalik puhastada.
Täissünt õli, baasõlina, on küll puhtam, aga tänu oma lühikesele molekulile palju väiksema viskoosusega kui mineraalõli ja tema viskoosuse suurendamine saavutatakse ainult tänu lisanditele.
Ja sellise temperatuuri juures ongi küsimus, et kas lisandid jäävad õlisse oma tööd tegema või sadestuvad välja?

Annan järje edasi õlimüüjatele...

(Vastus stiilis, et olen sisse pannud ja midagi pole juhtunud pole pädev sest küsimus selles, et mis on milleks ettenähtud. (Näiteks täissünt Mobil1 ...w60 kasutusvälp usa tootelehel on ainult 500 miili ja NO street legal).)

natukene ebaloogiline ju kui täissünt õli on mõeldud räigelt peksa saama ning temperatuure taluma ilma omadusi kaotamata... ?!?
täissünt on ju kergem/libedam just tänu puhtamale molekulile, mis vähendab õli enda osakeste hõõrdumist üksteise suhtes...

aga tegelikult pole vast endiselt vahet mida gsx600f-i pannakse niikaua kui see vastab ettenähtule ja ratast kasutatakse niisama sõitmiseks.

Kasutaja avatar

uhh
Postitusi: 106
Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
Asukoht: Tallinn

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas uhh »

Kui keegi teab argumenteerida, miks mootorisse ei võiks 10W40 asemel 10W60 valada, mida kurja see saab teha, peale kütusekulu suurenemise, siis loeks meeleldi.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Reivo04
Postitusi: 20
Liitunud: 27 Juul 2010, 22:02
Tsikkel: gsx 600f 95a.

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas Reivo04 »

uhh kirjutas:

Kui keegi teab argumenteerida, miks mootorisse ei võiks 10W40 asemel 10W60 valada, mida kurja see saab teha, peale kütusekulu suurenemise, siis loeks meeleldi.

Või siis 10W-50

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2456
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 198 korda
Kontakt:

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

No kuulge - vastus oli ju eelpool antud. Mitte midagi kurja ta teha ei saa - vastupidi: kõrgel mootori töötemparatuuril tagab paremad määrdeomadused. Miks aga mitte 10W-40 asemel 10W-50 või ...-60 panna, selle ainsaks argumendiks on hind kanku peal. Ja see on reeglina kõige veenvam argument. Suurem kütusekulu vastuargumendina kuulub ulme valdkonda :-) Kütusekulu suurendab kordades rohkem kasvõi 0,2 bar vale rehvirõhk, mitte erineva viskoossusega õli... Muide - iga teine kevadel hooldusse saabuv tsikkel vurab kohale üsna tühjade rehvidega - seega kontrollige ka ise!

Mida te jahute selle õli viskoossuse üle? Teemaalgataja tsiklisse sobib mistahes tsikli märgsidurile mõledud õli. Olgu see siis mineraal 20w-50, mistahes vahepealne poolsünt 10W-40 või siis 10W-50 / 10W-60 täissünt. Küsimus on sisetundes, oma õigekspidamistes ja rahakoti tuulutamise tahtes. Kirik keset küla kuldsel keskteel on seesama pikalt kirjutatud poolsünt 10W-40 ja seega ka minu soovitus... :bsmile:

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

KKKKKK
Postitusi: 185
Liitunud: 11 Mai 2011, 14:50
Tsikkel: XJR 1300
Tänatud: 2 korda

Re: Õhk/õlijahutusega motorratta õli

Lugemata postitus Postitas KKKKKK »

Mootorrattal nagu autolgi on olulisem sellest viskoosuse numbrist see, et õli oleks värske. Ma vahetan tänavarattal 5000 km järel+/- 1000 siia sinna. Hea meeles pidada vahetamise vajadust lihtsalt. Mõni arvab tihedalt mõni vastupidi võibolla.
Kui loodi see "vana 600"-ne siis tol ajal ei läind vormelisse ka sellist õli kui nüüd sellesse 600 romusse ei sobivat. :D
Neeme jutuga täitsa nõus.
Kui sul need 10W60-ned üle ole hea saada priva. Teed mulle 6 paki sakut viin jalust minema. Homme! :lol:
Kuigi Neemelt saadud punane värskelt sees.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”