Mootorrataste kütusekulu → Re: kütusekulu
-
- Postitusi: 673
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 204 korda
- Kontakt:
Re: kütusekulu
Kütusekulu mõjutavad peamiselt kaks asja - veeretakistus ja õhutakistus.
Veeretakistus sõltub otseselt sõiduki massist aga on suhteliselt marginaalse tähtsusega.
Põhiosa moodustab õhutakistus, mis sõltub nii sõiduki ristlõike pindalast ja õhutakistustegurist ja on nende kahe korrutis.
Kui auto ristlõige ongi tsikli omast 2-3 korda suurem, siis õhutakistusteguriga on asjad samas suurusjärgus vastupidi.
Ja nii tekibki olukord kus tsikli ja auto kütusekulu on üsna võrdsed.
Lisaks on uuematel autodel kasutatavad toitesüsteemid kindlasti efektiivsemad kui tsiklitel, kus ruumi- ja kaalupiirangud oma osa mängivad.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.