Mootorrataste kütusekulu → Re: kütusekulu

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 673
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 204 korda
Kontakt:

Re: kütusekulu

Lugemata postitus Postitas randel »

Kütusekulu mõjutavad peamiselt kaks asja - veeretakistus ja õhutakistus.
Veeretakistus sõltub otseselt sõiduki massist aga on suhteliselt marginaalse tähtsusega.
Põhiosa moodustab õhutakistus, mis sõltub nii sõiduki ristlõike pindalast ja õhutakistustegurist ja on nende kahe korrutis.
Kui auto ristlõige ongi tsikli omast 2-3 korda suurem, siis õhutakistusteguriga on asjad samas suurusjärgus vastupidi.
Ja nii tekibki olukord kus tsikli ja auto kütusekulu on üsna võrdsed.
Lisaks on uuematel autodel kasutatavad toitesüsteemid kindlasti efektiivsemad kui tsiklitel, kus ruumi- ja kaalupiirangud oma osa mängivad.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”